• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.731 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.920 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Thing (2011)

Horror / Mystery | 103 minuten
2,85 1.063 stemmen

Genre: Horror / Mystery

Speelduur: 103 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Matthijs van Heijningen Jr.

Met onder meer: Mary Elizabeth Winstead, Eric Christian Olsen en Joel Edgerton

IMDb beoordeling: 6,3 (153.706)

Gesproken taal: Engels, Noors en Deens

Releasedatum: 17 november 2011

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Thing

"It's Not Human. Yet."

In een onderzoekskamp op Antarctica leidt de ontdekking van een buitenaards schip tot een confrontatie tussen de studente Kate Lloyd en de wetenschapper Dr. Sander Halvorson. Terwijl Dr. Halvorson zich blijft richten op zijn onderzoek gaat Kate samen met de helikopterpiloot Sam Carter op zoek naar de buitenaardse levensvorm.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ai ai ai Matthijs... In het interview met Schokkend Nieuws zei je nog zo dat je een fan van Carpenters film was. Wat een onzin allemaal, want was je dat echt, dan had je het basismateriaal wel met wat meer respect behandeld.

Wat een gedrocht is The Thing en dan doel ik vooral op de tweede helft van de film. De opbouw is nog redelijk goed en na uiteindelijk door de wat gladde (vooral de Amerikaanse) cast heen geprikt te hebben, heb ik me ongeveer 15 á 30 minuten nog best wel kunnen vermaken. De cgi had zich al een paar keer laten zien, maar ik vergaf Mathijs, want de spanning was aanwezig. In alles wel minder dan in het origineel, zo is bijvoorbeeld de muziek karakterloos en inwisselbaar en is de test-scène bij lange na niet zo sterk als in Carpenters The Thing, maar het ging allemaal wel.

Maar dan dat pakweg laatste half uur... Matthijs' ideeën zijn opgeraakt en hij is maar de veilige weg opgegaan. Ineens hebben we met een dertien in een dozijn kat- en muisspel te maken dat we al zo vaak hebben gezien. Het monster is inmiddels veel te vaak in beeld gekomen met erg opzichtige cgi en de spanning is compleet verdwenen. Om het allemaal erger te maken bevinden we ons ineens in het schip van Het Ding... vreselijk.... Slechtste keus uit de horrorhistorie misschien.

Als soort van compensatie voor de fans plakt Mathijs er een herkenbaar einde aan, dat de overgang naar Carpenters film moet voorstellen, maar mijn mening was toen allang gevormd. Matthijs, je bent een loser.

1,5*


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tegenvaller. Karakterloze remake met slechte cgi. Ook qua creature design niets dat we niet al ruim 20 jaar kennen..... Verder niets prequel, gewoon een schandalig onoriginele remake. Tal van shots en scenes zijn letterlijk gekopieerd, maar wel een paar klasse minder goed uitgevoerd. Tekenend dat dat nog ruim de beste scenes van de film zijn.

Het begin is nog wel aardig, maar na 45 minuten wordt het inderdaad compleet stuurloos. Verder was ook de belichting erg ondermaats. Echt schandalig als je bedenkt hoe prachtig geschoten het origineel (Carpenter's versie) was. Verder was de vibe en de acteerstijl, er eentje van nu en niet van de jaren 80. Men was toen veel meer 'laid back', dan zoals hier geportretteerd, zeker noren op Antarctica.

Verder vlot gemaakt en de Noren spreken noors. Heb ik alle pluspunten ook genoemd.

Een 2*


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Vind je nog genereus. Wat vond jij van dat einde in het schip? Leek wel een scène uit Skyline. Wanneer ik me nu besef dat we hier te maken hebben met de remake/prequel van The Thing dan krijg ik plaatsvervangende schaamte.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat was best erg, eerste helft zat ik nog op een 3-3,5*, maar echt onder de 2, wil ik het ook niet laten zakken, het is nog wel een redelijke film, geen echte troep. Eind sloeg natuurlijk nergens op. Laatste 10 minuten wou ik eigenlijk al naar huis gaan.....


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ik heb maar twee momentjes die ik sterk vond: de scène in de helikopter en het laatste shot tijdens de aftiteling, omdat ik daar weer besefte hoe geniaal het 'origineel' wel niet is. Ik heb iemand hier horen zeggen dat ie de muziek hier beter vindt dan in Carpenters versie. Werkelijk absurd..


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat ik eigenlijk nog het meest tegen vond vallen, was de slechte CGI. Als je dan toch al een remake van The Thing maakt. Zorg dan tenminste voor stat of the art special effects. Nu was het zowel conceptueel. (Bride of Reanimator, Society en Deadly Spawn Waren een stuk creatiever. En 25 jaar eerder.....), als qua uitvoering helemaal niks. SCHANDE!


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

van Heijningen wou in een interview nog doen laten geloven dat dat de hele insteek was (werken met echte make-up e.d.), maar dat de studio het tijdrovend vond. Zit wat in, maar ik kan er niet bij dat de cgi niet beter en schaarser had gekund.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij was enkel de eerste opensnij scene met echte make up, dar zag er ook direct goed uit. verder verbaasd het me niets dat de studio The Thing om zeep heeft geholpen..... Die boekhouders hebben natuurlijk 0 verstand van film.


avatar van finalman

finalman

  • 1767 berichten
  • 1579 stemmen

Reinbo, je zegt dat de CGI slecht is. Maar vb in The Expendables of Rambo IV is het bloed ook erg nep, en 100% zeker met CGI gedaan. Of heb ik ongelijk?


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

In Expendables is sommige cgi idd ook slecht, maar die films moeten het ook niet van de make up fx hebben. Verder vind ik m in Rambo 4 helemaal niet slecht.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Gelukkig maar, zou al even vrezen dat je deze film ook daadwerkelijk goed zou vinden. Maar liefhebbers van de Carpenter versie kunnen deze onmogelijk goed vinden.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Onderhond schreef:

Daar doe je de film dan toch iets mee tekort, hadden ze enkel op een hippe cast gegokt dan hadden ze nooit een hoop baardige Noren in de film gestopt. Niet dat ik verder iemand van deze cast kende die hip zou moeten zijn ...

Mary Elizabeth Winstead heeft toch al in een aantal (bekende) films gespeeld, waaronder Scott Pilgrim. Tuurlijk moeten ze er wel wat noeste mannen in gooien, om het geloofwaardig te maken. De Amerikanen daarentegen zijn allemaal gladjakkers en niet geloofwaardig. Vooral een chick tussen deze alfa mannetjes komt puur over als een marketingtrucje. Een "hippe" cast hoeft natuurlijk niet een bekende cast te zijn verder.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

dutchtuga schreef:

Matthijs, je bent een loser.

Pffff, moet dat zo persoonlijk? Het is een studiofilm, alsof de beste man zoveel beslissingsbevoegdheid heeft gehad.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Quentin schreef:

(quote)

Pffff, moet dat zo persoonlijk? Het is een studiofilm, alsof de beste man zoveel beslissingsbevoegdheid heeft gehad.

Een échte liefhebber/fan van het origineel met een beetje karakter had dit gewoon niet geregisseerd en lekker overgelaten aan de studio. En zelfs met de middelen voor handen had het er stukken beter uit kunnen zien dan het eindresultaat. The Thing is echt op alle fronten een mislukking.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Mary Elizabeth Winstead heeft toch al in een aantal (bekende) films gespeeld, waaronder Scott Pilgrim. Tuurlijk moeten ze er wel wat noeste mannen in gooien, om het geloofwaardig te maken. De Amerikanen daarentegen zijn allemaal gladjakkers en niet geloofwaardig. Vooral een chick tussen deze alfa mannetjes komt puur over als een marketingtrucje. Een "hippe" cast hoeft natuurlijk niet een bekende cast te zijn verder.

Mee eens. Winstead is echt volledig ongeloofwaardig in deze film.


avatar van Banjo

Banjo

  • 2036 berichten
  • 4298 stemmen

Aa ik dacht al dat deze film niet kon tippen aan het origineel!


avatar van maurice32

maurice32

  • 1194 berichten
  • 1681 stemmen

Je bedoeld de remake


avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3235 stemmen

Deze reacties waren inderdaad voorspelbaar, wanneer kappen ze eens met die zouteloze remakes..


avatar van maurice32

maurice32

  • 1194 berichten
  • 1681 stemmen

Nooit , jammer genoeg


avatar van Banjo

Banjo

  • 2036 berichten
  • 4298 stemmen

maurice32 schreef:

Je bedoeld de remake

hoe bedoel je dat?


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Film van Carpenter is ook een remake.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maar wel eentje met een compleet eigen insteek dn vibe. Dat kun je van deze helaas niet zeggen.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Deze toch ook, is aardig sci-fi op het eind enzo


avatar van brujeria

brujeria

  • 215 berichten
  • 0 stemmen

ik heb gisteren avond de Carpenter versie weer eens gekeken.

En nu met in mijn achterhoofd de gedachte:

hoeveel zaken zie ik eigenlijk die tot een prequel uitnodigen.

veel dus.

ik heb de prequel nog niet gezien maar ik neem zomaar aan dat dat het hele verhaal over de Noren is, die het ruimteschip ontdekken.

Ik heb er toch wel erg veel zin in moet ik zeggen!


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Bij ons in de bioscoop (Sittard-Geleen) zenden ze deze film niet eens uit


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Uitzenden? Wist niet dat Foroxity een televisiestation is geworden.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Daar lijkt het wel op als ze hem daar niet draaien.



avatar van brujeria

brujeria

  • 215 berichten
  • 0 stemmen

wat dacht je? ik pluk een willekeurige recensie van internet die mijn cijfer nog eens kracht bij zet?

whats the point?


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Uhm. Misschien is het zijn eigen recensie......