Genre: Film noir / Thriller
Speelduur: 114 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Martin Scorsese
Met onder meer: Robert De Niro, Jodie Foster en Cybill Shepherd
IMDb beoordeling:
8,2 (1.014.576)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 1 juli 1976
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Taxi Driver
"On every street in every city, there's a nobody who dreams of being a somebody."
De oorlogsveteraan Travis Bickle werkt als taxichauffeur. Hij is een eenzame man die geobsedeerd is door pornografie en geweld. Zijn leven gaat steeds verder neerwaarts, en hij verliest zichzelf langzaam in zijn paranoia. Hij raakt steeds verder geïrriteerd door het tuig dat er 's nachts over straat loopt, en het is slechts een kwestie van tijd voordat hij in actie komt...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,2 / 1014576)
- Trailer (YouTube)
- Spoilertopic
- Taxi Driver (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
Social Media
Acteurs en actrices
Travis Bickle
Iris
Betsy
Sport
Wizard
Charles Palantine
Tom
Concession Girl
Angry Black Man
Melio
Reviews & comments
De GeuS
-
- 2180 berichten
- 2859 stemmen
Met respect, mij verwonderd het niet meer hoe het komt dat Theo Van gogh is vermoord!
Doe even normaal a.u.b....
bisse
-
- 646 berichten
- 444 stemmen
Het is enorm gemakkelijk en laf om mijn argumenten als belachelijk of ongegrond te beschilderen, zo kan je mij ongeloofwaardig en ongelijk doen overkomen.
Iedereen schrijft toch over elke film zijn mening zeker? Wat voor een ondemocratische site is dat hier eigenlijk??? Met respect, mij verwonderd het niet meer hoe het komt dat Theo Van gogh is vermoord!
Het is ook gemakkelijk om jouw argumenten onderuit te halen want ze slaan simpelweg kant noch wal,dit heeft niks met laf te maken. iedere keer als je het met argumenten niet redt sla je een laf zijweggetje in zoals je ook nu weer doet met dit achterlijke gezeik over theo.Jij zegt doodleuk dat je een argument niet hebt gebruikt ,ik quote je argument om het tegendeel te bewijzen en meneer begint een of ander niet ter zaken doende verhaal over theo.Het verbazingwekkenste is nog dat uitgerekent jij erover zeurt dat er steeds aspecten worden bijgehaald die er niet toe doen.
Zorg toch eerst eens dat je argumentatie klopt en val niet steeds in herhaling met die flauwe statements en generalisaties. Lees eerst de reactie van anderen eens goed en probeer eens een keer een helder en duidelijk onderbouwd verhaal neer te zetten i.p.v 20 berichten die nergens over gaan.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Het is omdat jullie gewoon geen kritiek op jullie geliefkoosde films aanvaarden!!
En jij wel? Je bent tig bladzijdes bezig om de door jou geliefde film Bad Boys 2 te verdedigen en kan het maar niet aanvaarden dat mensen dat ook gewoon heel erg slecht kunnen vinden. Zelfs als ze wel van actiefilms kunnen houden. Als je je mening uit op een discussiesite krijg je 'm terug. Als je vreemde argumenten gebruikt ("ik beoordeel films objectief") dan gaan anderen daar iets over zeggen. Zo gaat dat gewoon.
Vooral zulke uitspraken doen als je hier serieus wenst genomen te worden. Ga alsjeblieft ergens anders spelen.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8556 stemmen
Iedereen schrijft toch over elke film zijn mening zeker? Wat voor een ondemocratische site is dat hier eigenlijk??? Met respect, mij verwonderd het niet meer hoe het komt dat Theo Van gogh is vermoord!
Als je zo'n rotzooi blijft uitkramen dan respecteert (terecht) je echt niemand meer 
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
I.v.m gisteren moet ik zeggen dat die uitspraak van Theo van gogh en eigenlijk gans mijn laatste berichtje inderdaad nergens op slaat. Het is waar, ik was aan het doorfilppen, omdat er o.a. 20 verschillende mensen mij aanvielen. Mijn excuses daarvoor. Hoedanook blijf ik van mening dat het niet eerlijk is telkens elk argument van mij af te schilderen als ongeldig.
Wat die statements betreft, dit gebruik ik enkel in uiterste nood als verdediging. Bv toen Bisse mij verweet van blij actie lover, vanaf dat moment is die statement gegroeid, en volgens mij is daar niets verkeerd mee, het is niet echt beledigend wat ik beweer op de BB2 paginas. En ik gebruik nooit generalisaties, ik zeg er altijd duidelijk bij dat niet al die personen of niet al die films of wat dan ook zo zijn.
Verder wil ik trouwens nog even zeggen dat je niks meer mag vragen i.v.m. dergelijke zaken die uiteindelijk toch niet rechtstreeks iets met de film te maken hebben (bv die discussie ivm die uitspraak over de kuddegeest vind men off-topic). De moderators willen dat niet meer. Discussieer gerust over zaken die met in verband met de film zijn, maar niet ivm algemene uitspraken, die niet zo met de film zelf te maken hebben.
Het is niet mijn bedoeling dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen of om veel vijanden te maken of dergelijke. Het enige dat ik wil is ten eerste een soort review, persoonlijke bedenkingen bij een film te zetten. Daarnaast zet ik er slechts heel, heel af en toe iets bij als persoonlijke gedachte die niet rechtstreeks de film aangaat. Dit is mischien al 2 keer gebeurd.
Ik wil verder gewoon ongeremd mijn mening kunnen zeggen over films (en heel uitzonderlijk over niet-rechtstreekse bijzaakjes) zonder dat er daar op een agressieve manier over gedebatteerd wordt. Als Quintin bijvoorbeeld vind dat ik rotzooi uitkraam (en over die specifieke uitspraak had hij groot gelijk), zal ik zijn mening respecteren, en eventueel op een rustige manier proberen zijn uitspraak te weerleggen.
En ik verwacht dit ook van reageerders: weerleggingen, geen belachelijke afschilderingen en intwijfeltrekkingen over de geldigheid van mijn argumentatie. Met op een humane manier ze proberen te weerleggen zal je mij meer doen nadenken over mijn argumentaties en mening. Ik verwacht gewoon wederzijds respect. Ik heb geen kwade bedoelingen, schilder mij ook zo niet af of interpreteer mijn posts niet zo a.u.b. Nogmaals excuseer voor dergelijke uitspraken, en laat ons niet in ruzie vallen.
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
Prima djelle, aanvaard. ik vind het altijd fijn om over jouw smaak te ouwehoeren
. deprimerende film, lag er iets te dik bovenop. weinig kans voor relativering. toch een erg artistiek gemaakte film. 3.5 voor het punkkapsel van de niro.
bisse
-
- 646 berichten
- 444 stemmen
Hoedanook blijf ik van mening dat het niet eerlijk is telkens elk argument van mij af te schilderen als ongeldig.
Wat die statements betreft, dit gebruik ik enkel in uiterste nood als verdediging. Bv toen Bisse mij verweet van blij actie lover, vanaf dat moment is die statement gegroeid, en volgens mij is daar niets verkeerd mee, het is niet echt beledigend wat ik beweer op de BB2 paginas. En ik gebruik nooit generalisaties, ik zeg er altijd duidelijk bij dat niet al die personen of niet al die films of wat dan ook zo zijn.
-Waneer je met fatsoenlijke argumenten komt zal dit ook niet gauw gebeuren.
- Dit "verwijt" maakte ik alleen maar nadat jij wel degelijk generaliseerde en weer met krachttaal zonder enkele degelijke argumenten american psycho zat af te zeiken.
- je zegt letterlijk dat de stemming bij american psycho bewijst dat veel hollanders een slechte smaak hebben. Nee jij generaliseert inderdaad nooit.
Het spijt me jelle,ik bedoel het ook niet kwaad en persoonlijk maar ook deze keer zit je weer uit je nek te lullen. Daarnaast heb ik het toch snel met je bijgelegd na dat actielover incident maar dat veranderde toch echt niks aan jouw statements en verdere verdedigingsmethoden.Het zegt eigelijk al genoeg dat je hoedanook nog steeds van mening blijft dat het niet eerlijk is dat anderen al jouw argumenten als ongeldig zien. Het wil maar niet tot je doordringen (na tig reacties van vele users) dat je argumentatie gewoon niet klopt. Het is geen persoonlijke aanval wanneer je argumenten weerlegt worden. Je uitgebreide excuces zijn leuk en aardig bedoelt maar je kunt beter je tijd en energie steken in het goed lezen en op een fatsoenlijke en onderbouwde manier reageren.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Nu schilder je weer mijn argumenten af alszijnde ongeldig, belachelijk en niet meetellend.
Die eerste zin was inderdaad argumentloos. Maar lees al de rest van mijn allereerste post over American Pshycho, en je kan duidelijk zien dat het vol argumenten stond waarom ik persoonlijk de film niet goed vond. (langdradig, oninteressante scenes, enz...)
Zo is elke basispost, beginbespreking van mij over elke film die hier staat. En in 98% van de gevallen vind je geen zo'n off topic uitspraken die daarbij staan.
Ik denk dat je mijn zinnen niet goed begrijpt. VEEL hollanders, zeg ik dan ALLE hollanders??? Zeker geen generalisatie. Er stond zelfs dan nog tussen haakjes (zeker niet allemaal!!) om niet te veel misverstanden te kweken. Dit was trouwens eerder als grap bedoeld. Alsof je hier nergens belgenmopjes terugvindt.
Op de rest heb ik zelfs de moed niet meer om te reageren, omdat het vol met verwijten staat die ik al 100x proberen uitleggen heb dat het niet zo bedoeld is zoals sommigen het opvatten enzoverder. Ik zal blijven mijn menig geven over films, en als het echt nodig is over iets off topic, maar liefst in hoofdzaak over de films in kwestie.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik alleen maar goeie bedoelingen had maar als je zelfs mijn goeie wil niet kan apprecieren, en het dan nog nodig vind om nogmaals mij aan te vallen met allerlei zaken die je al gezegd heb, dan weet ik ook niet meer wat ik moet doen...
Ik heb zeker mijn fouten, en ik zal er ook aan werken om ze niet zo gemakkelijk meer te maken. Ik stel gewoon voor om met een nieuwe lei te beginnen. Zowel jij als ik als andere users. Laten we proberen op een positieve, rustige manier elkaars mening te weerleggen, te overtuigen op een menselijke manier, in plaats van verwijten te maken die niet zozeer met de films in kwestie te maken hebben. (Ik weet dat ik veel zo'n fouten gemaakt heb, maar toch ik niet alleen als je eerlijk bent he... en op den duur loopt het zo eens uit de hand ook, dat is bij veel discussies zo) Als jij dit niet kan, dan zal ik ook niet meer de moeite nemen op jou reacties in te gaan. En dit is niet negatief bedoeld! Gewoon een uiting van moedeloosheid door jou onbegrip.
bisse
-
- 646 berichten
- 444 stemmen
Blijkbaar heb je niet eens een idee wat generaliseren is.
Daarnaast is dit mijn laatste reactie op jou schrijfsels. Beschouw het maar als een uiting van moedeloosheid teweeggebracht door die gigantische plank voor je kop. In de zomer een boom ervan overtuigen zijn bladeren te laten vallen heeft eerder succes dan met jouw communiceren.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad. Bovendien nogmaals: die uitspraak was eerder als grap bedoeld. Er staan hier veel (belgen)mopjes. Jij moet dit weer gebruiken om mij zwart te maken.
Gelukkig maar. Heb ik trouwens nooit om gevraagd.
Blijf maar verwijten jongen. Als je trouwens eerlijk bent, kan je veel posts van mij terugvinden waarin staat dat de ander een goed punt heeft, zelfs soms gelijk heeft, en heb bovendien al enkele grote toegevingen gedaan. Ik luister wel degelijk naar personen en sta wel degelijk open voor suggesties om dingen op een andere manier te bekijken maar niet als het op een kinderachtige, agressieve en verwijtende manier gebeurd.
Blijf mij maar verwijten en belachelijk maken terwijl ik altijd van goeie wil ben. Dat zegt meer over jou dan over mij.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Liefst, je hebt groot gelijk. (Het is gewoon een natuurlijke reactie dat je jezelf wil verdedigen tegen dergelijke zaken) Met veel plezier, vraag er maar op los (op een normale manier) over zaken die in verband met de film zijn!
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Liefst, je hebt groot gelijk. (Het is gewoon een natuurlijke reactie dat je jezelf wil verdedigen tegen dergelijke zaken) Met veel plezier, vraag er maar op los (op een normale manier) over zaken die in verband met de film zijn!
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Dit is inderdaad een geniale prent. Ik heb er enorm van genoten en was enorm onder de indruk van de verschillende thema's en aanklachten t.o.v. de maatschapij die op zo'n mooie genuanceerde manier overkwam als onderliggende boodschap. Er waren een paar minpunten zoals in mijn eerste post omschreven staat, die het wat minder maakten voor mij persoonlijk. Maar al bij al is dit inderdaad een zeer sterke film.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Hoewel het acteerspel heel goed was, bleef deze film voor mij een opbouw naar iets dat niet kwam, en ook de als heftige bedoelde climax wist mij niet te raken. Ik twijfel nog tussen een 3 en een 3.5 maar omdat de film me toch de hele tijd wist te boeien nog een 3.5
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Ik zag laatst een prachtige uitgave op dvd, ik moet de film zeker nog meerdere keren bekijken aangezien het voor velen zo'n klasieker is.
3,5 is misschien dan toch wat te weinig.
Derek Vinyard
-
- 93 berichten
- 182 stemmen
Ik zag laatst een prachtige uitgave op dvd, ik moet de film zeker nog meerdere keren bekijken aangezien het voor velen zo'n klasieker is.
3,5 is misschien dan toch wat te weinig.
3,5 is zeker wat weinig, is een super film die je nog steeds kippenvel bezorgd.
Dat is die Columbia Classics uitgave denk ik die je hebt gezien, wel prijzig (zo'n 30 €), weet nog niet of ie dat wel waard is, maar krijg 'm voor Sinterklaas dus daar kom ik nog wel op terug 
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Hij staat op mijn lijst, maar nog niet bovenaan.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Weet iemand eigenlijk het verschil tussen de oude en de nieuwe, veel duurdere DVD?
Derek Vinyard
-
- 93 berichten
- 182 stemmen
Nieuwe, veel duurdere zit een making off bij mij (70 min dacht ik), 5 foto's en een filmcel.
+ veel mooiere verpakking natuurlijk 
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Die making of zit ook bij mijn oude. Maar OK, niets waar ik op zit te wachten.
sebas83
-
- 131 berichten
- 0 stemmen
ik snap het einde niet wil iemand het a.j.b. vertellen, want als ik denk wat ik nu denk dat het einde is (en dat is dat hij de held is en daarom niet niet naar de gevangenis moet) is het een scheitfilm
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
ik snap het einde niet wil iemand het a.j.b. vertellen, want als ik denk wat ik nu denk dat het einde is (en dat is dat hij de held is en daarom niet niet naar de gevangenis moet) is het een scheitfilm
aegron
-
- 4030 berichten
- 1268 stemmen
een erg aardige film, met een hele goede robert de niro.
Voorlopig 3,5 *, maar als ik hem in een goede versie zie (nu nogal een oude en erg donkere opname gezien) worden dit er waarschijnlijk wel meer....
Gerelateerd nieuws

Martin Scorsese betreurt het feit dat er steeds meer mensen als Travis Bickle uit 'Taxi Driver' zijn: "Tragisch genoeg de norm"

Voor de fans: topfilms met bijna dezelfde cast als 'The Irishman'
Bekijk ook

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.822 reacties

One Flew over the Cuckoo's Nest
Drama, 1975
1.461 reacties
Gerelateerde tags
new york cityvietnam veteraantaxipornografieobsessiepooiertaxi chauffeurdrugsdealerpoliticusfirearmburgerwachtjunk foodalienationmisanthrophygeweldcynicalillegal prostitutioncharacter studylonermanhattan, new york citymeditativeneo-noirchild prostitutioncomplexnew hollywood drearycautionarydrives provocativeantagonisticaudaciouscallous
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









