Genre: Fantasy / Avontuur
Speelduur: 130 minuten
Alternatieve titel: Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 2
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: David Yates
Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint
IMDb beoordeling:
8,1 (1.034.248)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 13 juli 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
"It all ends."
Het tweede deel van het zevende boek zal Harry Potter dichter bij de dood brengen dan ooit, terwijl hij ervoor kiest om zijn zoektocht naar de Gruzielementen voort te zetten, met de hulp van Ron en Hermelien. Maar ondertussen woedt de oorlog voort, terwijl steeds meer geliefden van Harry het loodje moeten leggen. Maar de tovenaarswereld zal opstaan voor nog een laatste slag, de slag waarin de ultieme confrontatie tussen De Jongen Die Bleef Leven en de Heer van het Duister zal plaatsvinden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,1 / 1034248)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Harry Potter and the Deathly Hallows (BoekMeter)
- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Harry Potter
Hermione Granger
Ron Weasley
Lord Voldemort
Severus Snape
Albus Dumbledore
Griphook / Filius Flitwick
Bellatrix Lestrange
Aberforth Dumbledore
Neville Longbottom
Reviews & comments
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Pfffff, ik erger me zo erg aan die vergelijkingen met LOTR. Geniet verdorie nou gewoon van de film. En ga niet midden in de film zo veel mogelijk stukjes zoeken die ook maar ietsjes op LOTR lijken. Zo verpest je het voor jezelf.
Maar als het er soms zo dik bovenop ligt?
Wanneer je heel veel films kijkt ga je ook sneller vergelijken.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ik erger me meer aan het feit dat hier telkens ellenlange recensies volledig gequote worden waardoor ik echt moet gaan zoeken naar nieuwe recensies i.p.v. telkens dezelfde discussies tegen te komen waarbij geprobeerd wordt een mening van een ander onderuit te halen, of wordt gezeurd over cijfers/beoordelingen.
Zo, dat is er uit.
jimcarrey gek
-
- 412 berichten
- 395 stemmen
Ben naar de nachtpremiere geweest (en ja weet dat ik laat ben met stemmen enzo, heb het druk gehad) en het was geweldig 
de film is in 3d getoond en het was verassend goed soms toch nog wel een beetje "plat' maar op momenten dat bv. de kop van de slang word afgehakt of in ieder geval dat dingen naar je toe komen is het heel goed
Het begint meteen ook al geen screwing around hup direct erin ze verwachten tot je up-to-date bent en geven ook geen recap (alleen 10 laatste sec. van 7.1...)
actie..actie... en actie na elkaar wat goed is
er is amper iets weggelaten er zijn net 1 of 2 dingen van het boek wat ik echt gemist heb dat harry zijn toverstok repereert met de zegevlier zit er bv niet in er zijn ook dingen toegevoegd, wat eigenlijk altijd wel goede toegevoegde dingen zijn en niet hele grote veranderingen
zo 3/4 van de film bestaat uit het gevecht van zweinstein wat me wel het gevoel geeft dat het gerushed is
het acteerwerk is wel geslaagd, vroeger waren rupert,daniel en emma nog niet erg goed maar ze zijn zeker verbeterd
ook zijn de speciale scenes zoals sneeps herinnering, als harry "dood" iszijn eigenlijk de mooiste van de film
movie acteurs
-
- 3086 berichten
- 3244 stemmen
Toch een mooie afsluiter van de reeks.
De Harry Potter films zijn na 10 jaar eindelijk afgelopen. Jammer? Aan de ene kant wel maar aan de andere kant niet. Maar voor de "Die Hard Harry Potter Fans" het einde van de wereld
Dit laatste deel heeft de reeks mooi laten afsluiten. De 130 minuten gingen als een speer voorbij. Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe de afsluiter zou zijn. Uiteindelijk niet teleurstellend. Ik wist niet wat ik moest verwachten omdat ik de laatste boeken niet meer gelezen heb. Vind dat deze Harry Potter film toch behoorlijk goed is. Nou heeft deze film ook z'n mindere kanten. Met name een scene wanneerze Marcel achter dat schilderij ontmoeten, en uiteindelijk Harry weer zien en dan overdreven :" Oh Harry, Harry" gaan roepen. Ten eerste kwam het totaal niet over mede door over-acting
. Harry wordt in deel 1 al als een held beschouwt. Maar ik vond dat ze dit keer hem pas een held mogen noemen nadat hij de strijd was aangegaan. Maar goed dit is mijn mening en het zal ook wel weer iets te maken hebben met de boeken. Ook die speech van Marcel is ernstig misplaatst .
De rest van de film is juist erg goed. Sommige acteurs doen het wel goed met name Radcliffe, Ralph Fiennes en Michael Gambon. Maar Allan Rickman: wat een acteur
. Hij deed het zoals gewoonlijk echt absurd goed. Dat hele verhaal van hem, wat we hier te zien krijgen is absoluut een van de beste dingen van deze film. Ik heb altijd iets sympathiek's in hem gezien, maar ik wist niet dat het zo zou eindigen. Nu ziet Harry dat eindelijk ook en daarom noemt hij z'n kind ook na 19 jaar Albus (Severus) Potter. De donkere sfeer is in deze film ook erg goed, beter dan bij het trage, langdradige, zeikerige part 1. Ik heb de film in 3d gezien. Ik heb nooit een probleem met 3D. En ik vond het bij deze film dan ook fenomenaal. Deze film gaat duidelijk over de laatste strijd. Sommige mensen vinden de dood van "Lord Voldemort" teleurstellend, maar dat vind ik dus niet. Een paar dingetjes waren iets voorspelbaar. Maar dat viel nog mee als ik terug kijk naar de vorige drie delen hiervoor. Deel 1 blijft mijn favoriet. Maar dit deel zal me ook nog wel bijblijven. Yates heeft het toch voor elkaar dat ik niet met een teleurstellend gevoel deze HP reeks moet verlaten. In ieder geval hoort dit deel bij een van de betere. Dus dit laatste deel is gewoon meer dan prima. Ik weet aan de ene kant nog niet mijn beoordeling. Ik hou het tot nu toe dan maar bij een 3,5.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Het stoorde me soms ook wel dat bijna alle doden ofscreen gebeuren. Harry stapt een zaal binnen, ziet 3 lijken liggen die hij goed kent, ziet iedereen janken en loopt weer weg zonder één emotie.
Hij heeft Zwarts, Perkamentus, Hedwig en die gast van Twilight al voor zijn neus zien sterven. In de toekomst zal hij Sneep ook voor zijn ogen het leven laten. Ik denk dat Harry wel enige buffer heeft als het komt voor mensen die dood gaan. Daarnaast besefte Harry ook dat hij Voldemort moest verslaan. Later, als hij Remus weer ziet toont hij wel degelijk emotie. Harry huilt genoeg dacht ik zo en de zin "I never meant any of you to die for me." was sterk genoeg imo. Je argument klinkt meer als gebrek aan inleving voor het personage dan kritiek op het personage zelf.
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
De eerste helft van de film vond ik niet zo boeiend. Net als de hele vorige film eigenlijk. Die zoektocht naar die Gruzielementen vond ik maar niets. Maar na de pauze werd de film wel velen malen beter. Vooral het gedeelte met Sneep zorgde ervoor dat de film beter werd. Ik was hier een beetje naar op zoek. Uiteindelijk gewoon een goede film, maar net niet overtuigend genoeg voor een 4,0.
3,5*
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Volgens mij heb je de films niet helemaal begrepen
nogal een contrast met de 10 minuten die jij beschrijft...
Dat was juist de perfecte gelegenheid om nog eens de muziek van John Williams te gebruiken, waarvan je later in je bericht beweert dat er te weinig van in zit...
Zadel
-
- 245 berichten
- 902 stemmen
Ik ben even een dagje ertussen uitgeweest. En ben de discussie van pag. 3 gaan lezen. Als ik jouw berichten lees geef je wel een klein beetje de indruk dat je sommige dingen niet snapt.
Spoiler:
Ja. Dumbledore geeft zijn leven ja. Maar voor zover ik weet was dat ook een van de best beveiligde gruzlement die er was.
Volgens mij zijn 7.1 en 7.2 toch behoorlijk donker en duister.
De broer van Albus speelt helemaal geen grote rol, enkel en allee om de twijfels te vergroten, zoals hierond gezegd.
Zadel
-
- 245 berichten
- 902 stemmen
en weet iemand hoe de track heet aan het begin. Dat hoge gezang zeg maar, wanneer zweinstein omringd is door dementors?
Daphny.
-
- 62 berichten
- 53 stemmen
Tien jaar geleden, op m'n tiende, namen m'n ouders me mee naar het eerste, overgedubte Harry Potter deel. Er raaste op dat moment een ware Harry Potter hype. Alle kinderen van mijn leeftijd en ouder lazen die boeken. Ik was een van de weinigen die nog niet door de Harry Potter gekte was meegesleurd. Ik wist niks van Harry Potter en ik had wel eens geprobeerd deel 1 te lezen, maar na een paar bladzijden vond ik het saai en legde het weg.
Maar na die eerste film bezweek ook ik, en raakte er helemaal verslaafd aan.
Nu ben ik net als Harry opgegroeid, heb ik alle boeken gelezen en ga ik uit mezelf naar dit laatste deel.
En ik vond het persoonlijk een klapstuk van een einde. De beste Potter film sinds deel 3 als je het mij vraagt, beter dan part 1 van deel 7. Het gevoel van 'het einde nadert' in deze film is goed voelbaar. Er zijn donkere tijden aangebroken in Potterland en het kille klimaat herinnert in niets aan het gezellige, sfeervolle Zweinstein uit de eerste delen.
Het bijzondere aan de Harry Potter reeks vind ik dat het echt met zijn generatie is meegegroeit. Het begint als een relatief kinderlijk kinderavontuur, maar door de delen heen ontwikkelt het zich tot meer: het plot word ingewikkelder, het verhaal duisterder, personages worden uitgediept en volwassen thema's als vriendschap, liefde, loyaliteit, maar ook jaloezie en verbittering doen hun intrede.
De tragedie van Sneep is daar een goed voorbeeld van. In het begin leek het een simpel 'evil' personage, maar in dit deel krijg je sympathie voor hem omdat blijkt dat hij een geschiedenis met zich meedraagt die een hoop verklaart.
Ik vind dat J.K Rowling dat geniaal heeft gedaan, en deze film doet dat absoluut eer aan. De spanningen en de emoties in dit deel lopen hoog op en tussen het actie- en dramageweld door is er ook nog plaats voor een stukje romantiek en de aloude humor, waardoor er ook een hoop herkenning is.
Vond alleen dat ze nét iets meer uit het einde hadden kunnen halen, vóór die '19 years later' bedoel ik dan. Ik had eigenlijk wel een emotioneel iedereen-valt-elkaar-om-de-hals-moment zien willen gebeuren. Maar goed. Verder: een waardige afsluiter die de trouwe fanhorde zeker niet teleur zal stellen.
En toegegeven: ik moest toch wel een traantje wegpinken toen Harry en co hun kinderen op de Zweinstein expres zetten. Het is toch een stukje jeugdsentiment. O:)
Daphny.
-
- 62 berichten
- 53 stemmen
Daar zit ik dan. Wat vandaag het magnum opus van de serie zou moeten worden, is echt uitgelopen op de grootste teleurstelling sinds... nou ja, altijd! Ieder deel stond op een dikke 3,5. Alleen deel 3 staat op een lager cijfer. Part 1 vond ik een uitstekend deel en als Part 2 ook zo goed zou zijn, zou het een waardige afsluiter zijn. Echter sloeg Yates volledig de plank mis met dit slappe GTST-aftreksel. De ene cliché na de andere volgde elkaar op. Ron en Hermelien die bij elkaar kwamen. Heel logisch, maar zo geforceerd. Daarna zie je er ook niks meer van terug. Erger waren al die zogenaamde grappige momenten. "Not my daughter, bitch!" of "If we die, I'm gonna kill you!". Van die grappen die je in groep 6 nog leuk vond, maar waar je nu echt niet mee aan moet komen.
Ik ken de boeken ook niet, maar dat einde was echt afgeraffeld. Wordt er nota bene nog 2 delen over gedaan en dan nog weten ze het te presteren het einde in 10 minuten te doen: Harry moet zichzelf laten doden door Voldemort, want hij heeft een deel van Voldemort in zich. Iedereen rouwt, maar gelukkig komt Harry terug. Hij verslaat Voldemort na een simpel gevecht. Marcel maakt de slang dood (waarom moest hij dat doen? ze waren omringd door tovenaars...). En voilà, de meester van de duisternis is in 10 minuten verslagen. Het enige wat miste was een "I'm your father!"-twist.
En dan zo'n hekelbaar toekomstbeeld. "19 Years later...". Ik ga hier geen eens tijd aan besteden. Een man schreef het namelijk perfect aan het eind van de film: Een pornofilm heeft nog een beter eind.
Zo kan ik ook nog meer scènes noemen die totaal geen impact hadden. Zoals het moment wanneer Dumbledore's broer tevoorschijn komt. Dat had best wel wat bombastischer gemogen. Nu kwam hij even tussendoor en was gelijk weer weg. Hadden ze beter à la Lord of the Rings (The Two Towers) kunnen doen. Sowieso was dat hele slagveld een mislukte poging om Lord of the RIngs na te doen. Had totaal geen impact.
Muziek die ook niet echt imponerend was. Wat ik vooral een afgang vond, was het feit dat Hedwig's Theme amper in de film voorkwam. Ik heb hem één keer gehoord. Wat is nou beter om te doen bij de aftiteling dan dat nummer? Het ultieme eerbetoon aan John Williams.
Er zaten wel leuke/sterke momenten in, zoals de terugblik op Sneep en Lily. Maar het is een kwestie van sprokkelen en dat wil ik niet bij een Harry Potter-film. De film moet over de gehele lijn sterk zijn en geen slap GTST/LotR-aftreksel...

Waarom toch? Waarom?
Nah, ben het er totaal niet mee eens. Behalve dan dat ook ik Hedwig's Theme wel mis in de soundtrack. Zeker bij de aftiteling was het inderdaad gepast geweest.
Maar verder... Dat die broer van Perkamentus kwam, is geen belangrijk moment en is ook helemaal niet bedoeld als belangrijk moment. Het is maar een bijpersonage die er verder weinig toe doet.
De enige nuttige bijdrage die hij heeft aan het verhaal is onthullingen over Perkamentus' verleden maar dit komt in de film niet uitgebreid aan bod. Wel in het boek dus.
En hoezo is het geforceerd dat Ron en Hermelien bij elkaar komen? Dat zat er in alle vorige delen (zowel boek als film) al aan te komen, en het is toch juist begrijpelijk dat liefde zich uit in tijden van nood als je niet weet of je er levend uitkomt.
Dat afgeraffelde einde is wel een beetje zo, maar dat kan je de film niet echt aanrekenen, want zo is het ook in het boek. Vond dat ook al toen ik het boek las, een strijd die al zeven delen duurt word heel kort afgehandeld. Maar als je erover nadenkt is het logisch: alle gruzielementen zijn vernietigd, dus Voldemort's kracht is afgenomen en daardoor makkelijker te verslaan.
Ik begrijp ook niet wat er mis is met het toekomstbeeld. J.K Rowling heeft jarenlang over deze karakters geschreven en ze laten groeien en ontwikkelen, dus ik vind het niet meer dan normaal dat ze om het echt af te sluiten ook hun toekomst schetst. Vind het juist erg mooi.
En hoezo LOTR-aftreksel? Het zijn toevallig allebei beroemde fantasy-series (en omdat het binnen het genre fantasy valt komen in beide magische voorwerpen en wezens voor) maar qua verhaal is het een wereld apart. Zeker de boeken verschillen enorm van elkaar. Vind echt wel dat Rowling een eigen universum heeft geschapen die met geen enkel andere serie te vergelijken valt. Wellicht heeft ze zich in het fantasy-element laten beïnvloeden door schrijvers als Tolkien, maar dat is normaal, de verdere invulling staat op zichzelf.
Denk ook niet dat het de bedoeling van de filmmakers was LOTR na te doen, sowieso zag je dat gevecht maar kort dus snap niet dat je dat zo belangrijk vind.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Maar voor zover ik weet was dat ook een van de best beveiligde gruzlement die er was.
De broer van Albus speelt helemaal geen grote rol, enkel en allee om de twijfels te vergroten, zoals hierond gezegd.
Zadel
-
- 245 berichten
- 902 stemmen
Eigenlijk zijn ze ook allemaal even goed beveiligd, maar op een andere manier met andere magie. en 2 gruzlementen bevonden zich in zweinstein, waar hij niet zo even 1 2 3 naar binnen kon lopen.
En maar weer teruggrijpen op geen grote rol?. Dit is precies wat het is. Lijkt me een beetje raar dat je iemand met een kleine rol veel screentijd gaat geven. Is hetzelfde met fred/george. Die spelen ook een hele kleine rol en hebben ook weinig screentijd
lotteke_ik
-
- 90 berichten
- 660 stemmen
Toen ik voor het eerst Harry Potter zag vond ik het echt helemaal niks. Daarom heb ik het verder eigenlijk ook nooit gevolgd. Tot ik laatst naar de Harry Potter marathon in Pathe ben geweest. Als je ze eenmaal volgt en het hele doorlopende verhaal snapt is het echt de moeite waard.
Zeker deze laatste 2. De spanning zat er goed in, er gebeurde veel, veel actie en het verhaal was ook erg goed. De special effects zijn echt geweldig om te zien!
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
[quote]chevy93 schreef:
Hmm... Ik vind wel dat je hier een punt maakt. Voor het medaillon moest je een of ander drankje drinken waardoor je je ergste herinneringen terugziet en vervolgens verlamd raakt (of zoiets), of te wel... als je in je eentje was zou je het medaillon nooit te pakken kunnen krijgen. En die ring, waardoor Dumbledore's hand zo verschroeide, zat een vloek op als je hem aanraakte. Waarom zijn die twee Horcruxes dan zó goed beveiligd met allemaal donkere spreuken, terwijl die beker simpelweg in een kluis was gedumpt (zonder extra beveiligende spreuken) en dat diadeem van Ravenclaw was in de Room of Requirement gedumpt (zonder extra beveiligende spreuken).
"Met name, dat hij erachter kwam dat Potter (& Perkamentus) ze één voor één aan het vernietigen was." Toen ging hij het toch ook extra beveiligen?
Dat was namelijk het hele idee achter dat hij Hogwarts ging aanvallen, hij wilde zijn laatste Horcrux beschermen en Harry uitschakelen (want voor zover hij wist, wist niemand anders van de Horcruxes).
Je boy Luuk
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Echt een geweldige afsluiter
Ik heb hier eerder gelezen dat de strijdscènes vergeleken werden met die van Lord Of The Rings. Dat vind ik dan weer wat minder kloppen, de beelden die ze van het gevecht lieten zien vond ik zeer indrukwekkend, maar ik had toch liever gewild dat ze van de gevechten tussen Hogwarts en Voldemort's clan meer van dat soort beelden hadden.
Ook vond ik het deel van 19 jaar later echt een leuk stuk om toe te voegen, vond vooral dat Ginny erg goed gelukt was om dit geloofwaardig te maken.
En man wat was de die draak realistisch
Starmaster501
-
- 882 berichten
- 174 stemmen
Vond dat diadeem wel lachwekkend, geen levende ziel heeft hem ooit gezien 
En dan ligt ie leuk in een kistje in de kamer van hoge nood... (Waaraan ik gelijk aan de wc moest denken)
nakada
-
- 2203 berichten
- 1680 stemmen
Waarom is de rest niet even goed beveiligd? Met name, nadat hij erachter kwam dat Potter (& Perkamentus) ze één voor één aan het vernietigen was. Van de meester van de duisternis kan je toch wel iets beters verwachten?
Maar misschien is het ook de arrogantie van Voldemort en had hij nooit gedacht dat iemand aan zijn plan voor onsterfelijkheid zou denken, laat staan ze doelgericht opsporen en vernietigen.
MDMovie
-
- 99 berichten
- 174 stemmen
[quote]Albus Dumbledore schreef:
Wat jullie allemaal vergeten is dat ze niet zo makkelijk te krijgen waren die gruzelementen. Het leek zo maar dat was het niet. Als je nadenkt waren ze net zo goed.
Toen ze goudgrijp ingingen ging dat ook niet zo makkelijk ze moesten eerst wisseldrank nemen toen bij de kluis van Bellatrix enz enz. Dus nee zo makkelijk was die niet om in handen te krijgen. Dan die op Hogwarts die was ook niet zo makkelijk, want Voldemort had gedacht dat niemand hem zo vinden omdat die geest van Ravenklauw nooit met iemand over dat diadeem wil praten. Dus nee die was ook niet makkelijk te vinden voor iedereen. Wel ben ik het eens dat ze in de film te snel achter alle gruzelementen kwamen, maar dat maakt de film niet minder voor mij. Maar dat ze allemaal niet goed beveiligd waren is niet waar. In feite waren ze net zo beveilligd kluis van Bellatrix en Hogwarts enz..
some_solucti
-
- 110 berichten
- 279 stemmen
Het is wel prima dat het op papier moeilijk klinkt, maar in de films zag het er allemaal lachwekkend makkelijk uit. Zeker de inbraak in Gringotts was een makkie, zeker als het zo'n schok was dat in deel een er zo'n fuzz over gemaakt werd toen iemand bijna succesvol had ingebroken. Als het slechts wisseldrank is en iemand binnen hebben lijkt het me niet al te moeilijk...
Zadel
-
- 245 berichten
- 902 stemmen
Hmm... Ik vind wel dat je hier een punt maakt. Voor het medaillon moest je een of ander drankje drinken waardoor je je ergste herinneringen terugziet en vervolgens verlamd raakt (of zoiets), of te wel... als je in je eentje was zou je het medaillon nooit te pakken kunnen krijgen. En die ring, waardoor Dumbledore's hand zo verschroeide, zat een vloek op als je hem aanraakte. Waarom zijn die twee Horcruxes dan zó goed beveiligd met allemaal donkere spreuken, terwijl die beker simpelweg in een kluis was gedumpt (zonder extra beveiligende spreuken) en dat diadeem van Ravenclaw was in de Room of Requirement gedumpt (zonder extra beveiligende spreuken).
Volgens mij is hier geen echte officiele verklaring voor. In het boek wordt ook nergens iets gezegd over een horcruxes die belangrijker is of iets dergelijks. Ikzelf denk dat:
Voldermort er vanuit ging dat zijn Horcrux veilig was in de best beveiligde tovernaarsbank van de tovenaarswereld. Door zijn arrogantie zag hij waarschijnlijk niet in dat het met de hulp van kobolden heel wat makkelijker is. En daarnaast was het wel degelijk beveiligd met spreuken, zoals de verdubbelspreuk. Ook hier had je nooit in je eentje weer levend uit kunnen komen.
Daarnaast, het diadeem van ravenklauw. Was het niet zo dat het gerucht ging dat het eigenlijk niet bestond, omdat voor 5 eeuwen niemand hem ooit gezien heeft? Makkelijker kon voldemort het niet krijgen. Waarschijnlijk dat daarom geen donkere spreuken op het diadeem zaten
Maar voor alsnog: dit is wat ik denk. Volgens mij mag iedereen deze verklaring zelf invullen?
Het is wel prima dat het op papier moeilijk klinkt, maar in de films zag het er allemaal lachwekkend makkelijk uit. Zeker de inbraak in Gringotts was een makkie, zeker als het zo'n schok was dat in deel een er zo'n fuzz over gemaakt werd toen iemand bijna succesvol had ingebroken. Als het slechts wisseldrank is en iemand binnen hebben lijkt het me niet al te moeilijk...
Inderdaad. In het boek zat ik echt helemaal in het verhaal en is het zo superspannend. In de film duurt het nog geen 3 minuten. Jammer. Verlaag o.a. door deze redenen met 0,5
Psyché et Amor
-
- 66 berichten
- 217 stemmen
Ik zal dit even toelichten. In het boek wordt namelijk wel heel duidelijk uitgelegd waarom Voldemort rond deze gruzielementen geen beschermende vloeken plaatste.
Voldemort ging er vanuit dat hij de enige was de nog van de kamer van hoge nood (room of requirement afwist). Hij dacht dat hij de enige levende ziel was die deze kamer kon vinden en kon openen. De Tiara van Ravenklauw die hij daar verstopte daar ging ook niemand naar opzoek.. want iedereen wist dat die Tiara al eeuwen lang kwijt was. Voldemort ging er vanuit dat het gruzielement zelf en de plaats waarop hij het verstopte al in genoeg geheimen gehuld waren.. hij was zo arrogant om te denken dat hij de enige was die deze eeuwenoude objecten en plaatsen kende. Daarom zag hij de noodzaak niet om deze nog eens extra te besschermen met bezweringen.
Die beker van Huffelpuf liet hij in de kluis van Bellatrix van Detta verstoppen in Goudgrijp. Omdat zij tot de oudste en rijkste tovenaarsfamilies behoorde was haar kluis zo ongeveer het beste beveiligd van heel Goudgrijp. Geen levende ziel had het ooit voor elkaar gekregen daar iets uit te nemen. Heel Goudgrijp wordt dan ook beschermd door eeuwenoude bezweringen en beveiligingsmethodes. Voldemort zag Goudgrijp als één van de meest veilige maar ook oudste en magievolle plaatsen, op Zweinstein na, de beste verstopplaats voor een gruzielement. In die kluis waren nog eens extra maatregelingen genomen zoals die woekervloek. Als die draak er niet was geweest dan waren ze daar ook niet levend uitgekomen.
Die ring en het medaillon lagen op andere minder bijzondere plekken zonder eeuwenoude geschiedenis. Plaatsen die infeite voor iedereen toegankelijk waren. Voldemort vond het dus nodig deze plaatsen zelf bijzonder te maken en te beschermen met uitzonderlijke vloeken. Daarom kostte het Perkamentus, Ron en Harry meer moeite deze gruzielementen te vernietigen.
Voor het vernietigen van een gruzielement heb je ook nog eens basiliskvergif nodig en dat hadden ze eerst niet. In deze film dalen ze af naar de geheime kamer om een voorraadje tanden te halen van het lijk van die basilisk. Met die tanden konden ze de gruzielementen doorboren en dus makkelijker vernietigen. In het tweede jaar had Harry zelf al vrij makkelijk op die manier een gruzielement, het dagboek, vernietigd.
Voldemort kwam er heel laat achter dat Perkamentus en Harry zijn gruzielementen aan het vernietigen waren.. maar hij was ervan overtuigd dat zij niet wisten dat hij er 7 (eigenlijk 8 ) gemaakt had. Hij was er tevens van overtuigd dat ze nooit precies konden weten welke voorwerpen hij tot gruzielement had gemaakt. Dit komt in het boek best duidelijk naar voren.
the new guy
-
- 1731 berichten
- 1591 stemmen
4.1 na 330 stemmen. Een veel belovende start! Ik was zo bang dat jarenlang uitzien naar deze film tevergeefs zou zijn. Niet dus.... Heel veel zin in!
Zadel
-
- 245 berichten
- 902 stemmen
@Psyche et Amor
Nu je dit zo zegt komt er wel weer iets in me te boven. Misschien dat ik toch nog een keer het boek moet lezen.
Cygor
-
- 206 berichten
- 307 stemmen
Ze hadden er makkelijk één deel van kunnen maken...
leg uit waarom???
ik vindt juist dat er bepaalde dingen te weinig belicht werden in het laatste deel en dat ie dus best wat langer had mogen duren.
nightfly1982
-
- 124 berichten
- 101 stemmen
hmmm sommige dingen kloppen volgens mij die met je argument.
voldemort's hulpers vochten met de order en kinderen toen de slang gedood werd, dus ze waren nog in hogwarts.....
verder heeft iedereen zijn mening,maar harry potter is een fantasie film en de actie straalt fantasy net als lotr daarom kan het gevecht op elkaar lijken.
braveheart had ook mooie veldslagen maar daar heeft lotr ook niet op afgekeken zo hoort een oorlog eruit te zien.
verder vond ik het einde beter dan lotr ( ik ben een 110 & lotr fan ) lotr had een waanzinnig lange eindscene die makkelijk 5 minuten korter kon duren,bij part 2 had ik een perfect gevoel van oke ik ben volmaakt met deze einde en toen kwam nog eventjes de epiloog en dat was het einde.
ik heb liever het gevoel van dat ik meer wilde dan dat ik teveel hebt gezien.
en als je de muziek niet goed vond in deze film wil ik je een paar tracks laten googlen :
dragon's flight
statues
severus and lily
harry's sacrifive
courtyard apocalyps
dit zijn tog egt wel nummers die meebrengen aan het totaal emotionele plaatje van de battle.
eigenlijk wil ik gewoon zeggen dat ik het niet eens ben... haha 
iedereen zijn eigen mening natuurlijk , maar bij elke mening / argument hoort er iets tegen ...
de film krijgt van mij in iedergeval een 9/10
+ :
battle of hogwarts
prince tale
muziek
sfeer
effecten
het attractie effect ( rustig opbouwen,oorlog,weer rustig,oorlog,rustig,finale )
- :
niet iedereen krijgt zijn / haar verdiende scene's
afraffelen van bepaalde characters die belangrijk zijn
Ik kan er geen beter weder comentaar op geven HELEMAAL mee EENS...!!
nightfly1982
-
- 124 berichten
- 101 stemmen
[quote]Drs. DAJA schreef:
[quote]chevy93 schreef:
Dat was juist de perfecte gelegenheid om nog eens de muziek van John Williams te gebruiken, waarvan je later in je bericht beweert dat er te weinig van in zit...
Los daarvan was het een ideaal einde, de film eindigt met het onschuldige, lieflijke en magische gevoel waar de reeks ooit mee begon. Na zo'n doorgegroeid en donker einde op deze manier nog teruggrijpen naar de basis van de reeks vond ik ijzersterk.
[quote] quote]
Uitmuntend goed antwoord...magisch...
Pre- en sequels

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
2010
1.835 reacties

Harry Potter and the Half-Blood Prince
2009
3.466 reacties

Harry Potter and the Order of the Phoenix
2007
1.715 reacties

Harry Potter and the Goblet of Fire
2005
1.583 reacties

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
2004
1.045 reacties

Harry Potter and the Chamber of Secrets
2002
581 reacties

Harry Potter and the Sorcerer's Stone
2001
835 reacties
Gerelateerd nieuws

Dit zijn enkele van de beste films uit de koker van Warner Bros.

Daniel Radcliffe deelt schokkende anekdote: 'Ik was doodsbang voor hem'

Emma Watson over 'incest-scène' in 'Harry Potter'-film: 'Meest afschuwelijke dat ik ooit heb moeten doen'

'Harry Potter and the Philosopher's Stone' bereikt na 19 jaar grote mijlpaal
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

The Lion King
Animatie / Familie, 1994
1.309 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Fantasy / Avontuur, 2003
2.278 reacties

Karol, un Uomo Diventato Papa
Drama, 2005
6 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








