Genre: Fantasy / Avontuur
Speelduur: 130 minuten
Alternatieve titel: Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 2
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: David Yates
Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint
IMDb beoordeling:
8,1 (1.033.651)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 13 juli 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
"It all ends."
Het tweede deel van het zevende boek zal Harry Potter dichter bij de dood brengen dan ooit, terwijl hij ervoor kiest om zijn zoektocht naar de Gruzielementen voort te zetten, met de hulp van Ron en Hermelien. Maar ondertussen woedt de oorlog voort, terwijl steeds meer geliefden van Harry het loodje moeten leggen. Maar de tovenaarswereld zal opstaan voor nog een laatste slag, de slag waarin de ultieme confrontatie tussen De Jongen Die Bleef Leven en de Heer van het Duister zal plaatsvinden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,1 / 1033651)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Harry Potter and the Deathly Hallows (BoekMeter)
- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Harry Potter
Hermione Granger
Ron Weasley
Lord Voldemort
Severus Snape
Albus Dumbledore
Griphook / Filius Flitwick
Bellatrix Lestrange
Aberforth Dumbledore
Neville Longbottom
Reviews & comments
RickStarMovie
-
- 31 berichten
- 972 stemmen
Simpelweg een prachtige afsluiter van een geweldige reeks. Al van jongs af aan heb ik dit gevolgd. En daar kwam gisteravond een einde aan.
4,5*
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Gisteravond heb ik hem dan gezien. De finale van een reeks die mij al bezig hield sinds de eerste film. The Sorcerer's Stone had ik op VHS en werd gemiddeld 2 tot 3 keer per dag bekeken door mij. Sinds dien heb ik uiteraard ook geen enkele Potter film meer gemist en sinds The Prisoner of Azkaban ben ik altijd naar de bioscoop gegaan om ze te bekijken. Voordat ik naar 7.2 ging heb ik er niet echt over nagedacht maar dit was dus de allerlaatste keer dat Harry Potter op het witte doek te zien was. Maar dat is niet erg want het moet een keer stoppen en The Deathly Hallows Part 2 is een waardige afsluiter.
Eergisteren heb ik nog snel Part 1 gehuurd zodat ik weer up-to-date zou zijn. Die film is ook ontzettend goed maar heeft een zeer andere sfeer als deze. Het is duidelijk een opbouw voor het grote gevecht wat nog plaats moet vinden. En aangezien Part 1 rustig zijn tijd neemt mag je ook best wat moois verwachten van zijn opvolger.
Nogmaals, ik vind dit een waardige afsluiter van de reeks. Hij doet niet onder aan de andere delen. Er word prima geacteerd door de cast. Natuurlijk zijn er een aantal uitschieters. In mijn opinie is dat vooral Snape. Hij komt (zoals altijd) zeer overtuigend over en zit goed in zijn rol. Ook Ralph Fiennes doet het goed als Voldemort. Al lijkt hij wel wat minder duister de laatste tijd. Zijn opkomst in The Goblet of Fire was behoorlijk creepy en Harry kon nog niet eens in de buurt komen van Voldemort zonder verschrikkelijke pijn te lijden. Hoe zit dat nu dan? Bijvoorbeeld die scene in dat boothuis. Dan zit Harry verstopt aan de buitenkant maar moet Voldemort dat niet kunnen voelen of iets dergelijks? En zoals altijd is Watson weer fantastisch. Echt een van mijn favoriete actrices. Ik blijf het jammer vinden dat ze haar kapsel zo drastisch heeft veranderd maar dat terzijde.
Ik had het boek volgens mij al 2 maal gelezen maar ik wist niet meer wat er allemaal precies ging gebeuren. Zo was ik vergeten hoe de battle bij Hogwarts ging en hoe Voldemort nou ook al weer stierf. Dat gevecht bij Hogwarts is trouwens wel goed gelukt. Het was redelijk epic en de veldslagen zagen er wel goed uit. Het deed me een beetje denken aan The Lord of the Rings en volgens mij ben ik daarmee niet de enige. Dat had ik bij Part 1 ook al, maar dan in vergelijking met de relatie tussen Frodo en Sam, niet vanwege de bekende veldslagen. De effecten zagen er over het algemeen weer prima uit maar soms was het aan de lelijke kant. Soms zag het er raar uit als een geest weg vloog of zagen de objecten die uit de toverstaffen kwamen er nogal slecht uit.
Wat ik ook erg mooi vind aan dit deel is dat veel oude settingen weer terug komen. Natuurlijk heb je aan het begin van de film Gringotts wat me weer doet denken aan de eerste film, maar ik vond het vooral leuk om The Chamber of Secrets weer te zien. Daar vind zich ook een leuke scene plaats.
Verder heb je nog een paar bijzondere scenes, bijvoorbeeld de herinnering van Snape (vond ik persoonlijk erg mooi om te zien) en wanneer Harry gestorven is en hij Dumbledore tegenkomt op dat perron. Het hele beeld flitste onzettend tijdens die scene. Mijn arme oogjes...
Ten slotte was ik erg benieuwd naar hoe ze die belachelijke epiloog zouden aanpakken. In het boek was dat zo'n afknapper en ik was bang dat het in de film niet anders zou zijn. Maar eigenlijk is het in de film een stuk beter. Het is zelfs wel leuk om te zien. Ze gaan niet alle namen opnoemen van die kinderen. Dat gebeurt wel eenmaal en dan ziet het er meteen weer geforceerd uit maar over het algemeen had die scene veel slechter gekund.
En dan nog even over de muziek. Het is goed dat ze die oude deuntjes er op het einde nog in hebben gestopt. Die maken de film compleet en John Williams heeft uiteindelijk altijd nog voor de beste score gezorgd dus mijn complimenten daarvoor.
Eerlijk gezegt vind ik het moeilijk om een cijfer te geven aan deze film. De Harry Potter reeks is niet zomaar een filmreeks voor mij en krijgt toch wel een voorkeursbehandeling. Hij krijgt van mij nu het cijfer wat ik alle delen (behalve deel 5) heb gegeven. Ik verheug me al op een herziening, of een marathon van alle delen. Het was een goede afsluiter, het is mooi geweest.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
ahja , deze film een 0,5 geven en faces of death geef je een 5 haha
Dragonslayer
-
- 236 berichten
- 111 stemmen
Gisteravond heb ik hem gezien en ik kan mijn gedachten er maar niet van afbrengen. Al bijna mijn hele leven ben ik echt helemaal verslaafd aan Harry Potter. Ik had zeer hoge verwachtingen van deze film na de eerste recensies gelezen te hebben. David Yates heeft duidelijk vooruitgang geboekt. Hij begon met het zeer teleurstellende OOTP en nu levert hij dit. Waar in part 1 de actie nergens echt losbarst en vele actiescènes erg ingekort zijn ten opzichte van het boek slaat part 2 echt alles.
Ik heb het boek al wel 5 keer of meer gelezen en ken dus alles uit m'n hoofd. Als je ook een boeklezer bent zal de film in het begin een beetje gehaast aanvoelen. Vrijwel meteen gaan ze naar gringotts en een half uur later zijn ze alweer op hogwarts. Dit betekent niet dat de inbraak in gringotts slecht verfilmd is. Integendeel, dit is een erg vet deel en het gaat bijna precies als in het boek.
Op hogwarts gaat het ietsjes langzamer. De uiteindelijke eindfinale ziet er echt heel goed uit. Bijna elke scene overtreft de vorige. Veel epische actie maar ook de dramatische stukjes worden niet afgeraffeld. De sfeer die al vanaf het begin gecreëert wordt bij het opzetten van de verdediging voelt echt heel goed aan. Geen enkele scene is verpest. De herinneringen van Snape spatten zelfs van het beeld af. Heel erg mooi gedaan.
Veel boeklezers storen zich vaak als ze dingen gaan veranderen. Dit is vooral in het eindgevecht gebeurt. Maar bijna nergens op een manier waardoor het echt storend wordt. Sommige dingen komen in de film hierdoor zelfs beter naar voren dan in het boek.
Erg leuk is dat ze een scene hebben toegevoegd waar Ron en Hermoine de beker van huffelpuf vernietigen. Ook dat het drietal de slang te lijf probeert te gaan met die giftanden is cool om te zien. En voldemort die compleet afbrokkelt tot as. Bellatrix ontplofde spontaan, dit zag er helaas heel erg nep uit, maar dit zie ik door de vingers.
Erger vind ik als er dingen worden weggelaten waardoor je voor vage verassingen komt te staan.
Er werd bijvoorbeeld niet laten zien hoe hagrid gevangen is genomen. En zo waren er nog meer dingen maar daar kan ik nu niet opkomen.
Zoals iedereen al zegt, qua acteerwerk springt snape er weer bovenuit. Maar voor de rest was er niemand waar ik ontevreden over was. Waar ik me wel enorm aan stoor is hoe ze Ron weer als pispaaltje hebben gebruikt om onnodige en niet grappige humor op verkeerde momenten uit te kramen. Zo zetten ze een personage voor schut wat meer eer verdient dan hij krijgt.
Nog één dingetje, ik heb de film niet in 3D gezien maar dat doe ik misschien nog wel als ik een 2e keer ga. Aangezien ik nog nooit een 'geconverteerde 3D film' heb gezien en wel 'echte' 3D films was ik bang het me ging storen of dat ik teleurgesteld zou worden. Maar net zoals bij vele andere films zal het 3D waarschijnlijk weinig toevoegen.
Conclusie: Als je een echte hp fan bent, of je houd gewoon van epische actie met magie dan ga je deze film zeker leuk vinden. Zo niet... nou dan niet he. Iedereen die nog gaat wens ik veel plezier. Tjah de Harry Potter tijd is nu toch echt afgelopen. Maar dit is zeker de afsluiter die zo'n mooie tijd verdient. 
Partyboooi
-
- 792 berichten
- 1392 stemmen
Vandaag gezien, het is zeker een film die je in de bios moet gaan zien! Mooi einde van een historische filmreeks. Ik vind het ook mooi om te zien hoe deze jonge acteurs de afgelopen jaren zijn gegroeid. Kan je je nog herinneren at ze 9 a 10 jaar zijn en als kinderen Zwijnstein binnen lopen?Als je ze nu ziet acteren, erg indrukwekkend! Verder zitten er uiteraard prachtige plaatjes in de film en Ralph Fiennes, beste evil guy ooit (niet alleen in HP films).
Toch maar 4 sterren want ik verwachtte meer van de film. In 7.1 word je mooi klaargestoomd voor de finale, maar ook ik heb het boek gelezen en zoals zo vaak heb je dan een beeld voor ogen wat de film niet kan overtreffen. Misschien had ik het boek niet moeten lezen....
Al met al toch een uitstekende film!
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Klopt, maar het is wel zo.
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Het is een neerbuigende houding, maar als je faces of death 5 sterren gaat geven dan roep je het ook wel over jezelf af. Faces of death zijn geen films, dat is gewoon ziek. En hij geeft compleet geen uitleg waarom het zo'n slechte film is, terwijl daar wel naar gevraagd word.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Het is een neerbuigende houding, maar als je faces of death 5 sterren gaat geven dan roep je het ook wel over jezelf af. Faces of death zijn geen films, dat is gewoon ziek.
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
tis inderdaad niet relevant. Maar shockumentary of niet, het blijft in mijn ogen ziek. Maar goed dat is niet iets om hier daarover te gaan discuseren. :-P
Cygor
-
- 206 berichten
- 307 stemmen
Gisteravond eindelijk gezien!!!
Het was een geweldige afsluiter van de serie
Een minpunt vond ik zelf dat bepaalde stukken die toch best wel een impact op je hadden in het boek te snel voorbij waren in de film.
Van mij hadden hem dus ook wat langer kunnen maken.
Maar alles bij alles een super film!!!
Staaajn_
-
- 103 berichten
- 1914 stemmen
Ik ben een klein beetje teleurgesteld, omdat ik toch wel part 1 beter vind dan deze...
Een mooie film en een mooie afsluiter, maar hij kon wel ietsje beter volgens mij.
Maar wel een goede film, volgens mij de 2de beste potter.
4.5*
(part 1 vind ik toch wel het beste. Echt heel aangenaam om ernaar te kijken, prachtige film gewoon!)
maurice32
-
- 1194 berichten
- 1681 stemmen
Het is een neerbuigende houding, maar als je faces of death 5 sterren gaat geven dan roep je het ook wel over jezelf af. Faces of death zijn geen films, dat is gewoon ziek. En hij geeft compleet geen uitleg waarom het zo'n slechte film is, terwijl daar wel naar gevraagd word.
Precies , zoiets zegt al genoeg over de persoon zelf ... geen uitleg verder meer nodig
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Precies , zoiets zegt al genoeg over de persoon zelf ... geen uitleg verder meer nodig
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dat jij mensen op irrelevante zaken beoordeelt. En dat gek kun je best weglaten.. ook niet relevant.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
*recensie*
Erg mooi stukje Dragonslayer, krijg na 't lezen nog meer zin in een herziening!
Leno
-
- 5921 berichten
- 4407 stemmen
Na het wat langdradige eerste deel eindelijk de afsluiting, al moet er natuurlijk nog van alles gebeuren voordat het zover is. Het tempo ligt in het eerste uur redelijk hoog en er zitten vermakelijke scenes in. Het laatste uur is echter toch weer wat langdradig en het duurt te lang tot er echt wat gebeurt. De climax is uiteindelijk wat teleurstellend, met name omdat het weinig verrassend is (ook zonder het boek eerst gelezen te hebben). Gelukkig is de film qua aankleding en setting wel mooi en is de ondersteunde cast uitmuntend.
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Dat jij mensen op irrelevante zaken beoordeelt. Gek weglaten.. ook niet relevant.
daar ben ik het wel mee eens, het is totaal niet nodig om elkaar gek te gaan noemen.
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Ik begrijp het al , damianus is je broertje ^^
kom op zeg, waar slaat dit op. verdedig jezelf eens met goede woorden, iemand klem praten bereik je meer mee en is interesanter dan elkaar te gaan beledigen.
Starmaster501
-
- 882 berichten
- 174 stemmen
Prachtige film en goed einde van de HP serie!
Het begin sloeg al gelijk een goede sfeer in. Het begon vrij rustig, met uiteindelijk het laatste (anderhalf) uur het gevecht op zwijnstein en ondertussen het drietal dat gruzielementen vernietigd. Het gevecht van zweinstein zelf was erg vederdeeld over de scenes van het drietal. Het gevecht werd nergens erg episch en groots. Wat ik opzich ook niet erg vind.
Er zaten ook een paar prachtige scenes tussen, met extra aandacht voor de scene met de herrinneringen van sneep, echt prachtig en daar word je stil van. Voldemort zelf is niet echt een apart personage meer, hij werd zwak in deze film en begon zelfs 2 keer keihard te lachen, wat ik een beetje apart voor hem vond.
Het is trouwens leuk om het meningsverschil tussen verschillende leeftijden te zien.
In de zaal zaten een aantal ouderen en een aantal kinderen van rond de 12 jaar.
Je hoorde de kinderen vooral hard gapen tijdens de gesprekken, en die vonden het alleen maar saai tot de actie kwam. Ik denk als al die kinderen hier een beoordeling zouden zetten, dat er vooral in zal staan dat de film best wel saai was, en dat ze er meer van verwachtte. Dat is wat ik veelal hoorde. Veel kinderen wouden alleen maar actie zien en die vinden lange goed geacteerde, vol met emotie gevoerde gesprekken totaal niet boeiend. Zo zie je toch dat leeftijd wel degelijk groot verschil maakt in het beoordelen van films, wat ik wel geinig vind.
Maargoed dat gelul over de kinderen even stoppen. De laatse scene vond ik erg mooi, terug naar de sfeer van deel 1 inclusief dezelfde (wel wat bewerkte) muziek van de oudere films. Erg mooi einde vond ik zelf.
Goede afsluiter van een reeks waar ik trots me opgegroeid ben.
4,5*
anne J
-
- 1525 berichten
- 976 stemmen
Een laatste puntje van kritiek maar misschien komt dat omdat ik de boeken niet heb gelezen is dat ik het vreemd vindt dat voldemort ineens met een ogenschijnlijk oneindig leger aankomt op zweinstein, heb ik dan iets gemist ofzo maar waar komt dat leger vandaan?
Ja, dat ben ik volledig met je eens. Terechte kritiek. Ik heb het boek wel gelezen en zo ging het totaal niet. Ik vond het ook erg onlogische scènes. Er stonden geen duizenden en duizenden volgelingen in het boek, die daarna het kasteel gingen bestormen en daarbij als gekken ook nog eens gingen schreeuwen.. (dat stuk in de film bijvoorbeeld met die groep tegen Marcel Lubbermans bij de brug). Grootste onzin, allemaal verzonnen door de filmmakers. Voor het spektakel ofzo waarschijnlijk. Maar ook totaal niet logisch inderdaad als je kijkt naar hun vorige films, waar Voldermort nergens zulk soort enorme 'legers' had.
In het boek heeft hij wel degelijk een redelijk grote groep achter zich, met inderdaad reuzen e.d. Maar zó massaal? Nee.
MDMovie
-
- 99 berichten
- 174 stemmen
Ja, dat ben ik volledig met je eens. Terechte kritiek. Ik heb het boek wel gelezen en zo ging het totaal niet. Ik vond het ook erg onlogische scènes. Er stonden geen duizenden en duizenden volgelingen in het boek, die daarna het kasteel gingen bestormen en daarbij als gekken ook nog eens gingen schreeuwden.. (dat stuk in de film bijvoorbeeld met die groep tegen Marcel Lubbermans bij de brug). Grootste onzin, allemaal verzonnen door de filmmakers. Voor het spektakel ofzo waarschijnlijk. Maar ook totaal niet logisch inderdaad als je kijkt naar hun vorige films, waar Voldermort nergens zulk soort enorme 'legers' had.
In het boek heeft hij wel degelijk een redelijk grote groep achter zich, met inderdaad reuzen e.d. Maar zó massaal? Nee.
Zo heel gek is het niet. Klopt in het boek lees je er niks over maar in de films wordt het wel degelijk duidelijk gemaakt. In the Order of the Phoenix (deel 5) wordt er al gezegd dat aanhangers van Voldemort ook de reuzen aan het overhalen zijn voor het "grote"gevecht. En tevens wordt daar gezegd dat het leger van Voldemort groeit en groeit.
Als we dan bij deel 7.1 zijn aangekomen nemen zij het ministerie over en sluiten veel tovenaars zich uit angst aan bij Volemort.
Dat verklaart het grote leger tovenaars en reuzen enz. in part 2 dus het klopt wel degelijk, alleen moet je er goed bij nadenken en naar de vorige delen kijken, en dan klopt het wel aardig.
Virix
-
- 100 berichten
- 187 stemmen
Ik heb hem gisteren in de bios gezien. Naar mijn (bescheiden
) mening een goede film! Er werd grotendeels het boek gevolgd en er werd een aardig tempo gehanteerd. Jammer vond ik dat je niet meer zag van de gevechten op Zweinstein, dat zag er verder wel cool uit! Wel vond ik de dialogen en de gevoelens die de acteurs over moesten brengen niet top.
Ook ik was wel gecharmeerd van de eindscène. Leuk dat de muziek weer terugkwam. Het enige nadeel vond ik dat de acteurs helemaal geen 19 jaar ouder leken!
Ze moesten 36 lijken, ik vond ze geen spat veranderd.
Prima afsluiting van een leuke reeks ****½!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Jij zei dat je het in de film niet helemaal snapte, waarna je vervolgens zei dat hij waarschijnlijk niet dood kon met de zegevlier in zijn hand. Volgens mij kon dit wel, omdat de zegevlier in voldemorts handen slechts een toverstok is.
Ah, I see. Idd, da's een beetje het lastige, je moet er maar je eigen invulling aan geven.
Ja, dat ben ik volledig met je eens. Terechte kritiek. Ik heb het boek wel gelezen en zo ging het totaal niet. Ik vond het ook erg onlogische scènes. Er stonden geen duizenden en duizenden volgelingen in het boek, die daarna het kasteel gingen bestormen en daarbij als gekken ook nog eens gingen schreeuwden.. (dat stuk in de film bijvoorbeeld met die groep tegen Marcel Lubbermans bij de brug). Grootste onzin, allemaal verzonnen door de filmmakers. Voor het spektakel ofzo waarschijnlijk. Maar ook totaal niet logisch inderdaad als je kijkt naar hun vorige films, waar Voldermort nergens zulk soort enorme 'legers' had.
In het boek heeft hij wel degelijk een redelijk grote groep achter zich, met inderdaad reuzen e.d. Maar zó massaal? Nee.
Enigszins mee eens, maar voor het effect is het alleen maar vetter. Bovendien werd het wel logisch aangepakt aangezien die groep bij de brug dus hoorde bij diezelfde soort wezens die het trio in HP7.1 achterna zat. Daarnaast lijkt het me dat Voldemort alle mogelijke volgers heeft opgeroepen te komen. Over hun loyaliteit valt niet te twisten want zodra Harry bleek te leven verdwijnselde iedereen.
Duizenden en duizenden is wat overdreven, die heuveltop stond gewoon vol. En dan had je nog spinnen, trollen en dementors. Als je als slechterik een final battle doet wil je natuurlijk alles uit huis halen om de slag te winnen.
anne J
-
- 1525 berichten
- 976 stemmen
Als we dan bij deel 7.1 zijn aangekomen nemen zij het ministerie over en sluiten veel tovenaars zich uit angst aan bij Voldemort.
Ja zeker, maar niet aan het front

[EDIT] @ Angrod_Pallanén: Duizenden en duizenden is inderdaad een beetje overdreven. Maar het waren er wel veels te veel... Maar goed, ik snap dat er voor is gekozen. Het is voor het spektakel... Maar bij zo'n die hard boekenfan als ik bereik je daar alleen het tegenovergestelde mee
Maar goed, ik vind het prima voor de rest die het wel leuk vind.
Pre- en sequels

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
2010
1.835 reacties

Harry Potter and the Half-Blood Prince
2009
3.466 reacties

Harry Potter and the Order of the Phoenix
2007
1.715 reacties

Harry Potter and the Goblet of Fire
2005
1.583 reacties

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
2004
1.045 reacties

Harry Potter and the Chamber of Secrets
2002
581 reacties

Harry Potter and the Sorcerer's Stone
2001
835 reacties
Gerelateerd nieuws

Dit zijn enkele van de beste films uit de koker van Warner Bros.

Daniel Radcliffe deelt schokkende anekdote: 'Ik was doodsbang voor hem'

Emma Watson over 'incest-scène' in 'Harry Potter'-film: 'Meest afschuwelijke dat ik ooit heb moeten doen'

'Harry Potter and the Philosopher's Stone' bereikt na 19 jaar grote mijlpaal
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

The Lion King
Animatie / Familie, 1994
1.309 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Fantasy / Avontuur, 2003
2.278 reacties

Karol, un Uomo Diventato Papa
Drama, 2005
6 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








