• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.992 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.154 stemmen
Avatar
 
banner banner

Rundskop (2011)

Misdaad / Drama | 124 minuten
3,59 1.863 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Speelduur: 124 minuten

Alternatieve titels: Bullhead / Tête de Boeuf

Oorsprong: België / Nederland

Geregisseerd door: Michaël R. Roskam

Met onder meer: Matthias Schoenaerts, Jeroen Perceval en Barbara Sarafian

IMDb beoordeling: 7,3 (24.973)

Gesproken taal: Frans en Nederlands

Releasedatum: 26 mei 2011

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Rundskop

"My whole life I’ve known nothing but animals."

De jonge Limburgse vetmester Jacky Vanmarsenille wordt door een malafide veearts gevraagd om een deal te sluiten met een beruchte West-Vlaamse vleesboer. Maar de moord op een federale politieagent en een onverwachte confrontatie met een mysterieus geheim uit zijn verleden zetten een reeks gebeurtenissen in gang met verregaande gevolgen...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Jacky Vanmarsenille

Diederik Maes

Lucia Schepers

Eva Forrestier

Antony De Greef

Sam Raymond

Marc Dekuyper

Christian Fillippini

David Fillippini

Jean Vanmarsenille

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van goongumpa

goongumpa

  • 3057 berichten
  • 4083 stemmen

diederik schreef:
Toch blijf ik ook achter met een onbevredigd gevoel, ik weet niet waarom maar er was net iets tekort aan om deze film als een echt SUPER pareltje te beschouwen


Dat heb ik ook wel; volgens mij komt dat omdat het plot niet helemaal evenwichtig is. Die homo-subplot (van je naamgenoot) is bijvoorbeeld van geen enkele toegevoegde waard, net als die twee Luikse boefjes. En waarom moest Jacky per se vluchten? Als hij zijn vee en hormonen van de hand deed konden ze hem eigenlijk toch niets maken?
Maar goed, het blijft een goede film. Op het filmwerk en de acteerprestaties is helemaal niets op aan te merken, en de film laat een behoorlijke impact achter. En scènes als de geboorte van het kalfje zijn goud waard.


avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

  • 2221 berichten
  • 3435 stemmen

Rete goede film! top acteerwerk, vooral Matthias Schoenaerts. Wat ken die kerel acteren zeg!

*4.5


avatar van Scratt

Scratt

  • 466 berichten
  • 0 stemmen

goongumpa schreef:
(quote)


Dat heb ik ook wel; volgens mij komt dat omdat het plot niet helemaal evenwichtig is. Die homo-subplot (van je naamgenoot) is bijvoorbeeld van geen enkele toegevoegde waard, net als die twee Luikse boefjes. En waarom moest Jacky per se vluchten? Als hij zijn vee en hormonen van de hand deed konden ze hem eigenlijk toch niets maken?
Maar goed, het blijft een goede film. Op het filmwerk en de acteerprestaties is helemaal niets op aan te merken, en de film laat een behoorlijke impact achter. En scènes als de geboorte van het kalfje zijn goud waard.


Je zegt homo-subplot, maar wat mij betreft kan je moeilijk spreken over een 'subplot' in dit geval. Mij lijkt het gewoon eerder een extra gegeven van het personage, wat meer achtergrondinformatie om één van de thematische aspecten van de film, je eigen hormonen niet onder controle kunnen houden, extra uit de verf te laten komen. De jonge Diederik was constant bezig met ontluikende seksualiteit waarin hij vooral aandacht had voor vrouwen. In zijn latere leven zie je dat zijn hormonen beslist hebben dat hij toch voor de venten valt, net zoals de (zij het geïnjecteerde) hormonen van Jacky ervoor zorgen dat hij ongecontroleerde gewelddadige handelen kan veroorzaken. Hierdoor komen beide 'misdadigers' heel kwetsbaar over in een harde mannenwereld waarin zij niet echt thuishoren.

Nu, dit is mijn interpretatie natuurlijk . Ik vind het net een meerwaarde dat je dingen zelf wat kan invullen in een film. Soit, ik zie niet echt onevenwichtigheden in het plot.


avatar van filmliefhebber92

filmliefhebber92

  • 1196 berichten
  • 2570 stemmen

Mee eens Scratt.


avatar van A.L.I.E.N

A.L.I.E.N

  • 775 berichten
  • 1054 stemmen

Dit wordt de Belgische Oscar inzending, in 2012. Ik hoop dat deze film een Oscar wint (of toch op zen minst genomineerd wordt.!


avatar van Kiros

Kiros

  • 607 berichten
  • 1327 stemmen

Scratt schreef:

(quote)

Nu, dit is mijn interpretatie natuurlijk . Ik vind het net een meerwaarde dat je dingen zelf wat kan invullen in een film. Soit, ik zie niet echt onevenwichtigheden in het plot.

Hoewel ik hetzelfde gevoel deelde als goongumpa, ga ik toch mee in jouw interpretatie die ik eigenlijk nog niet op die manier bekeken had maar zeer geloofwaardig overkomt.

Zo zou het inderdaad bedoeld kunnen zijn ja.


avatar van robertus65

robertus65

  • 1130 berichten
  • 0 stemmen

De acteerprestaties van de hoodrolspeler waren indrukwekkend, en dat overheerste, want de film ging voor mij de verkeerde richting uit, over iemand met sexueel gefrusteerde hormonen gevoelens, terwijl ik nou dacht dat het om andere hormonen ging.


avatar van fatshark

fatshark

  • 95 berichten
  • 212 stemmen

Donkere duistere, sombere, depressieve film op zn Belgisch!

Een film voor 1keer gezien te hebben.

Ik geef 3 sterren voor de film.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Ai, dit viel tegen - hoewel dat voor een deel ook aan mijzelf lag en niet aan de film an sich.

Het verhaal kon ik moeilijk volgen en de film raakte me geen seconde. De donkere, depressieve toon van Rundskop.... ik kon er niet tegen. Dat ik vaak ook de ballen (...) van het verhaal snapte werkte niet mee voor mijn kijkgenot. Weliswaar uitstekende acteerprestaties van met name Schoenaerts, een aantal adembenemende shots en prima muziek, maar zonder blijvend effect op me. Ik werd hier vooral erg chagrijnig van.

2,0*...... geef mij maar Hasta la Vista.


avatar van Zebster

Zebster

  • 30 berichten
  • 13 stemmen

net nog eens gezien.....nog beter dan ik dacht! Dit is echt een topper van internationaal niveau


avatar van LimeLou

LimeLou

  • 2048 berichten
  • 777 stemmen

Die kop van Schoenaerts in deze film... Heb zelden zo'n lelijk filmpersonage gezien Aan de ene kant had ik ook weer ontzettende medelijden met hem voor een of andere reden. Als een soort beest dat zichzelf kwelt. Indrukwekkend. De hele sfeer is duister en macaber. Ook al was het verhaal niet van de hoogste plank maakten de acteerprestaties en karakters flink wat goed.


avatar van o0Timmy0o

o0Timmy0o

  • 117 berichten
  • 85 stemmen

Ik ga deze film nog niet beoordelen. Ik snap de film namelijk niet. De boodschap is nog niet overgekomen, en nu ik meer weet wie de personages zijn, kan ik hem met een herziening nog eens goed beoordelen.

Voor nu vond ik het acteren erg sterk, en geweldig gefilmd. Zelden zo'n goede Belgische film gezien.


avatar van Kiros

Kiros

  • 607 berichten
  • 1327 stemmen

o0Timmy0o schreef:

Ik ga deze film nog niet beoordelen. Ik snap de film namelijk niet. De boodschap is nog niet overgekomen, en nu ik meer weet wie de personages zijn, kan ik hem met een herziening nog eens goed beoordelen.

Voor nu vond ik het acteren erg sterk, en geweldig gefilmd. Zelden zo'n goede Belgische film gezien.

Wat begrijp je dan niet aan de film?


avatar van LimeLou

LimeLou

  • 2048 berichten
  • 777 stemmen

Wou net zeggen. Vrij simpel.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87594 berichten
  • 12837 stemmen

AGE-411 schreef:

De film laat enkele sterke staaltjes camerawerk zien. Zelden/nooit heb ik dit gezien in een Vlaamse film.

Juist niet, de Vlaamse cinema duidelijk op de terugweg.

Kon ook niet uitblijven. Met het werk van Mortier en Karakatsanis waren er al iets teveel eigenzinnige projecten om er geen munt uit te slaan. Dat doet deze film. Karakatsanis mag dan wel weer achter de camera staan, het resultaat is een verwaterde versie van z'n eigen glorie.

Rundskop is vooral een film van niet kunnen. Het hoort groezelig te zijn, maar visueel is het te gewoontjes en het ontbreekt de soundtrack aan groezelige klanken. In sommige scenes zie je nog wel de hand van Karakatsanis, maar altijd met de voet op de rem. Wat de soundtrack betreft, qua timing niet altijd even best, verder is er dringend nood in de filmwereld aan een disco-choreograaf. Erg slecht geëdit allemaal, povere impact. In zulke scenes komen de duidelijke zwaktes van deze film sterk opsteken.

Gelukkig is Schoenaerts er om de film te dragen. Beetje jammer van z'n accent, Schoenaerts is toch een aanwezigheid in films, om hem nu plots met een ander accent te horen praten werkte niet helemaal. Maar z'n presence is enorm, ook fysiek deze keer. De rest van de cast is best oké, enkel Sarafian is een complete miscast.

Verhaaltje is nu ook niet super boeiend, vooral de oh zo tragische gebeurtenis die alles veranderde ging er bij mij maar moeilijk in. Slechte aanzet voor het vervolg van de film. Verder hangt de film iets teveel in tussen Ex Drummer en De Witte in, waardoor het maar half genieten is van zowel de karakterstudie als het mafiaverhaaltje.

Mortier en Karakatsanis hebben de basis van een stroming gelegd, nu is het tijd om te cashen op deze stroming, tot mensen de immer verwaterende afgeleides beu zijn en we weer met een gebrek aan goeie films zitten waar nieuwe talenten zich lekker tegen kunnen afzetten.

Rundskop had een goeie film kunnen zijn, maar Roskam laat het wat afweten. Hij heeft geluk dat Schoenaerts zoals altijd wat meer van z'n rol weet te maken, het redt deze film.

2.5*


avatar van witboek

witboek

  • 905 berichten
  • 1117 stemmen

Tegen mijn zin naar deze film gaan kijken omdat ik die Schoenaerts eigenlijk een degoutante

kerel vind. Maar hier leverde hij een prachtig staaltje van kunnen acteren.

De beelden, flashbacks en de muziek waren kei, kei goed gedaan. Verder vond die Waelse acteurs zeer grappig vooral hoe dat die spraken over de Vlamingen

Enig minpuntje vond ik de flikken in deze dramatische film. Die hadden ze precies uit de ambetant politieserie Aspe van de vtm gehaald Echt nep en veel te veel erover.

Hoe de onschuld van iemand hier Schoenaerts , veroorzaakt door iemand anders, uit kan draaien tot een beest.

Voor een Vlaamse film is dit een toppertje


avatar van Zebster

Zebster

  • 30 berichten
  • 13 stemmen

witboek schreef:

Tegen mijn zin naar deze film gaan kijken omdat ik die Schoenaerts eigenlijk een degoutante

kerel vind. Maar hier leverde hij een prachtig staaltje van kunnen acteren.

De beelden, flashbacks en de muziek waren kei, kei goed gedaan. Verder vond die Waelse acteurs zeer grappig vooral hoe dat die spraken over de Vlamingen

Enig minpuntje vond ik de flikken in deze dramatische film. Die hadden ze precies uit de ambetant politieserie Aspe van de vtm gehaald Echt nep en veel te veel erover.

Hoe de onschuld van iemand hier Schoenaerts , veroorzaakt door iemand anders, uit kan draaien tot een beest.

Voor een Vlaamse film is dit een toppertje

waarom degoutant?


avatar van hightopper

hightopper

  • 14 berichten
  • 23 stemmen

Had vooraf hoge verwachtingen van deze film, dus valt het normaal gezien meestal tegen. Maar vond hem geweldig! De manier waarop het verhaal is uitgewerkt en dan met name de sfeer.

Heb geboeid zitten kijken en vond het jammer dat hij alweer voorbij was. Er zitten zoveel dubbele lagen in de film waar ik nog dagen mee bezig was. Kan me ook wel inleven in mensen die deze film vinden tegen vallen, maar wat mij betreft een juweeltje. Natuurlijk wordt deze film gedragen door matthias schoenaerts, wiens personage mij deed denken aan racing bull. Als je dan nagaat dat dit de 1ste film is van roskam ben ik erg benieuwd naar zijn volgende film.


avatar van Scratt

Scratt

  • 466 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Juist niet, de Vlaamse cinema duidelijk op de terugweg.

Kon ook niet uitblijven. Met het werk van Mortier en Karakatsanis waren er al iets teveel eigenzinnige projecten om er geen munt uit te slaan. Dat doet deze film. Karakatsanis mag dan wel weer achter de camera staan, het resultaat is een verwaterde versie van z'n eigen glorie.

Rundskop is vooral een film van niet kunnen. Het hoort groezelig te zijn, maar visueel is het te gewoontjes en het ontbreekt de soundtrack aan groezelige klanken. In sommige scenes zie je nog wel de hand van Karakatsanis, maar altijd met de voet op de rem. Wat de soundtrack betreft, qua timing niet altijd even best, verder is er dringend nood in de filmwereld aan een disco-choreograaf. Erg slecht geëdit allemaal, povere impact. In zulke scenes komen de duidelijke zwaktes van deze film sterk opsteken.

Gelukkig is Schoenaerts er om de film te dragen. Beetje jammer van z'n accent, Schoenaerts is toch een aanwezigheid in films, om hem nu plots met een ander accent te horen praten werkte niet helemaal. Maar z'n presence is enorm, ook fysiek deze keer. De rest van de cast is best oké, enkel Sarafian is een complete miscast.

Verhaaltje is nu ook niet super boeiend, vooral de oh zo tragische gebeurtenis die alles veranderde ging er bij mij maar moeilijk in. Slechte aanzet voor het vervolg van de film. Verder hangt de film iets teveel in tussen Ex Drummer en De Witte in, waardoor het maar half genieten is van zowel de karakterstudie als het mafiaverhaaltje.

Mortier en Karakatsanis hebben de basis van een stroming gelegd, nu is het tijd om te cashen op deze stroming, tot mensen de immer verwaterende afgeleides beu zijn en we weer met een gebrek aan goeie films zitten waar nieuwe talenten zich lekker tegen kunnen afzetten.

Rundskop had een goeie film kunnen zijn, maar Roskam laat het wat afweten. Hij heeft geluk dat Schoenaerts zoals altijd wat meer van z'n rol weet te maken, het redt deze film.

2.5*

Begrijp niet waarom het accent van Schoenaerts niet zou 'werken'? Het Limburgs dat hij hanteert boet toch niet in aan zijn aanwezigheid? Of bedoel je dit niet? Eindelijk een regisseur die eigenzinnige keuzes maakt, denk ik dan (een tamelijk slanke Antwerpenaar een logge Limburger

laten spelen), en die verder kijkt dan het hokje waarin sommige acteurs zich in vastrijden.

'De oh zo tragische gebeurtenis' is mijn inziens de kern van het verhaal, niet zozeer een obligaat trauma om zogezegd wat meer te kunnen meeleven met een hoofdpersonage om een poging tot diepgang te bekomen. Vanaf het begin ging het al over Jacky's demonen; die bepaalde scène voelt dan ook meer aan als een bekrachtiging van de crisis die hij doormaakt, dan een aanzet voor de rest van de prent.

Net zoals jij vrees ik ook wel voor een resem platte afkooksels (Na het succes van 'Alzheimer' voelde iedereen zich geroepen om op elke strontfilm een blauwe filter te gooien en De Bouw de gescheiden vader te laten spelen). Desondanks zie ik de vergelijking met Mortiers werk niet echt - een film bevat toch meer lagen dan het visuele (Karakatsanis) alleen? En ja, Sarafian als de harde flik werkt inderdaad langs geen kanten


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Begrijp niet waarom het accent van Schoenaerts niet zou 'werken'?

Omdat ik Schoenaerts teveel ken als acteur met z'n eigen stem en accent. Door met een accent te spreken dat duidelijk niet z'n eigen accent is, is het lastig om hem niet te zien als "een gespeeld personage".

En de oh zo tragische gebeurtenis is inderdaad de kern van het verhaal, wil niet zeggen dat ze het niet wat genuanceerder hadden mogen maken. Ik vond het een flauw en geforceerd stuk. Genoeg andere mogelijke scenarios die tot een hetzelfde resultaat geleid zouden hebben.

Eindelijk een regisseur die eigenzinnige keuzes maakt, denk ik dan

Hoezo "eindelijk"? De laatste jaren in België geen gebrek aan zulke types.


avatar van Scratt

Scratt

  • 466 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Omdat ik Schoenaerts teveel ken als acteur met z'n eigen stem en accent. Door met een accent te spreken dat duidelijk niet z'n eigen accent is, is het lastig om hem niet te zien als "een gespeeld personage".

En de oh zo tragische gebeurtenis is inderdaad de kern van het verhaal, wil niet zeggen dat ze het niet wat genuanceerder hadden mogen maken. Ik vond het een flauw en geforceerd stuk. Genoeg andere mogelijke scenarios die tot een hetzelfde resultaat geleid zouden hebben.

(quote)

Hoezo "eindelijk"? De laatste jaren in België geen gebrek aan zulke types.

Er lopen inderdaad meer en meer eigenzinnige regisseurs rond in Vlaanderen, maar qua casting zie ik iets te weinig gedurfde keuzes. Niet dat ik typecasting per se een vies woord vind. In het geval van Schoenaerts bijvoorbeeld: ook al lijken zijn personages op het eerste gezicht wel steeds op elkaar, er is altijd wel een andere benadering omdat de essentie van zijn personages altijd verschillend is. Een 'accent' (bv. Antwerps) weegt toch niet zo hard door bij de eigen 'stem' (figuurlijk) van een acteur? Zo zie ik bij Schoenaerts altijd dezelfde intensiteit in de vorm van permanente onrust - of hij nu de Antwerpse Bobby in Linkeroever of de Truiense Jacky speelt - terwijl ik steeds het gevoel heb dat ik naar een personage ipv louter een acteur aan het kijken ben.

Het was voor mij sinds Irréversible geleden dat ik het zo benauwd kreeg van een scène als bij 'Rundskops trauma-scène', maar soit, hierover discussiëren gaat leiden tot het betwisten van smaak .


avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

  • 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Onderhond schreef:

Omdat ik Schoenaerts teveel ken als acteur met z'n eigen stem en accent. Door met een accent te spreken dat duidelijk niet z'n eigen accent is, is het lastig om hem niet te zien als "een gespeeld personage".

Dat is natuurlijk jouw probleem, niet dat van Schoenaerts of de film an sich.

Ik spreek zelf geen Limburgs en zou het Sint-Truidens nog niet van het Genks kunnen onderscheiden maar wat ik wel kan is zien dat hij hier zeer goed z'n best heeft gedaan zich een dialect eigen te maken dat niet het zijne is. Op geen enkel moment het gevoel gehad dat dit geforceerd overkwam.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Dat is natuurlijk jouw probleem, niet dat van Schoenaerts of de film an sich.

Net zoals elk punt van kritiek te herleiden valt naar de kijker zelf als je wil.


avatar van Scratt

Scratt

  • 466 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Net zoals elk punt van kritiek te herleiden valt naar de kijker zelf als je wil.

Klopt. Dat jij de flashback flauw en geforceerd vindt valt te herleiden naar wat jij zelf wil, net zoals ik het net een erg sterk in scène gezette flashback vind aangezien mijn persoonlijke voorkeur dat zegt.

Niet om te provoceren, maar ik vind jouw persoonlijke mening tegenstrijdig aangezien je vindt dat Schoenaerts de hele film draagt en redt voor jou, maar dat je hem door zijn accent als een 'gespeeld' personage ziet. Ik begrijp niet hoe je van mening kunt zijn dat een acteur door zijn vertolking de hele boel staande houdt, terwijl je hem niet volledig 'gelooft' in zijn rol.


avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

  • 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Net zoals elk punt van kritiek te herleiden valt naar de kijker zelf als je wil.

Mja, goed, zo bedoelde ik het niet. Dat je bepaalde zaken tegenstaan kan gerust aan de film (of de acteurs of regisseur) liggen. Maar je zegt expliciet dat je Schoenaerts teveel kent als acteur met z'n eigen stem en accent en daardoor te 'gespeeld' vind overkomen... Dat vind ik gewoon een erg vreemd argument dat mijns insziens geen hout snijdt.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Schoenaerts is een acteur die doorheen z'n rollen toch vooral steeds zichzelf is. Of z'n accent geslaagd is weet ik niet, wat ik wel weet is dat het overduidelijk z'n eigen accent niet is. Het is alsof hij zo'n fake-kaal haarstukje opheeft. Zulke dingen helpen niet voor een hoofdpersoon.

Verder genoeg scenes die hij zonder dialoog mag spelen, en z'n presence wordt er niet minder door. Dus ja, hij draagt de film nog steeds, maar z'n accent deed af aan z'n rol.


avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

  • 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Duidelijke uitleg, bedankt. Ben het er wel niet mee eens.

Ik kan ook niet zeggen of z'n accent geslaagd is (dat laat ik over aan de Limburgers) maar het kwam me op geen enkel moment fake of gespeeld voor. Maar goed, eindeloze discussie want is puur gevoelsmatig natuurlijk.


avatar van Scratt

Scratt

  • 466 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Schoenaerts is een acteur die doorheen z'n rollen toch vooral steeds zichzelf is. Of z'n accent geslaagd is weet ik niet, wat ik wel weet is dat het overduidelijk z'n eigen accent niet is. Het is alsof hij zo'n fake-kaal haarstukje opheeft. Zulke dingen helpen niet voor een hoofdpersoon.

Schoenaerts creëert een accent dat niet het zijne is en dat voel je aan als een fake-kaal haarstuk. Schoenaerts creëert bovendien een imposant lijf dat oorspronkelijk niet het zijne is, maar dat vind je goed...

Als je hem gaat bezig zien in de Amerikaanse 'Loft', waar hij met een Amerikaans accent zal spreken, of in Audiards 'Un gôut de rouille et d'os' met een vuil Frans accent, dan ga je dus vinden dat Schoenaerts niet meer volledig zichzelf is?? Volgens mij horen zulke dingen gewoon bij acteren, maar soit...


avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

  • 4404 berichten
  • 3090 stemmen

Onderhond schreef:

maar z'n accent deed af aan z'n rol.

Hij kan toch moeilijk Antwerps of gewoon AN praten als de rest van zijn omgeving dat Limburgse dialect heeft?


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87594 berichten
  • 12837 stemmen

Scratt schreef:

Als je hem gaat bezig zien in de Amerikaanse 'Loft', waar hij met een Amerikaans accent zal spreken, of in Audiards 'Un gôut de rouille et d'os' met een vuil Frans accent, dan ga je dus vinden dat Schoenaerts niet meer volledig zichzelf is??

Hangt er misschien vanaf of hij moet doorgaan als Amerikaan/Fransman of niet. Anders is het gewoon Schoenaerts die Frans/Engels spreekt. Doet hij ook in Pulsar, had ik geen enkel probleem mee.

Wat Schoenaerts echter nooit zou doen is dit dialect buiten zijn rol om spreken. Aankomen is verder een aannemelijk, realistisch iets, van dialect switchen niet.