• 8.254.783 stemmen

The Broken Circle Breakdown (2012)

Drama / Muziek | 111 minuten

Met onder meer: Veerle Baetens, Johan Heldenbergh en Nell Cattrysse

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 13 december 2012

Plot The Broken Circle Breakdown

'The Broken Circle Breakdown' vertelt de intense love story tussen Elise (28) en Didier (36). Zij heeft haar eigen tattooshop, hij is een Vlaamse cowboy die banjo speelt in een bandje. Het is liefde op het eerste gezicht... al zijn de verschillen groot. Water en vuur, totaal verschillend maar toch perfect verenigbaar. De geboorte van dochtertje Maybelle maakt hun geluk compleet. Tot het noodlot toeslaat en Maybelle ernstig ziek wordt. Didier verliest zich in woede, Elise zoekt troost.

imageimageimage

avatar van grovonion

grovonion

• 2058 stemmen

Kronos schreef:

Wat is er Nederlands aan deze film?

de taal? iemand?

avatar van Kronos

Kronos

België / Nederland staat hier. Het is mij niet duidelijk welk aandeel Nederland in de film heeft. Op IMDb wordt België zelfs niet vermeld terwijl het toch duidelijk een Belgische film is. Maar ik zie dit bij wel meer Belgische films op die site.

avatar van stratmans

stratmans

Heel aangrijpende film met hele lelijke tattoes

avatar van Alathir

Alathir

Na Beautiful Boy wou ik toch eens wat meer zien van Felix Van Groeningen's oeuvre. Dat vond ik misschien wel de beste film van 2018 samen met The Nightingale. The Broken Circle Breakdown is een tranentrekker maar het ligt er ergens misschien wat teveel op. Met de muziek heb ik ook eigenlijk volledig niets, maar dat hoeft ook niet het is gewoon een gezin dat zwaar getroffen wordt door het lijden van hun dochtertje Maybelle. Ik denk dat het heftiger is voor mensen met een dochtertje/zoontje van die leeftijd of mensen met kinderen sowieso. Voor mij werkte het niet helemaal al is het zeker geen slechte film en kreeg ik ook wel even een krop in de keel op het einde.

avatar van B.B. Jim

B.B. Jim

Wat een goede film, totaal verrast;

hoe kan ik zo'n goede film gemist hebben..

Het is Zaterdagochtend wanneer ik een bakje koffie zet en naast mijn vriendin ga zitten. Het weekend wakker word ritueel.

'waar kijk je naar?'

De broken circle breakdown loopt al een minuut of 20, het zegt me niks.

Een standaard Rtl4/Net5/SBSdrama gok ik.. Mèh..

Maar ik word er in gezogen.

Wat een mooie kleurrijke mensen, wat een lekkere goede muziek.

Vrij snel zit ik helemaal in het verhaal.

Het dochtertje met haar kleine mensjes levensvragen, beantwoord door haar vader die eigenlijk heel volwassen, gevoelloos maar wel eerlijk (naar zijn overtuiging) wil reageren.

Dit toch, uiteindelijk, verpakt in een mooi antwoord welke een klein kind altijd zal bijblijven.

'het kan dus zijn dat je iets ziet wat al weg is, maar dat is niet erg. Want het licht van zo'n sterretje, gaat altijd blijven waar het gaat. Voorbij jouw oogjes. Altijd maar verder en verder. Dus zal zo'n sterretje ook altijd blijven bestaan, voor altijd en altijd..'

Dat doen ouders, de pijn verzachten voor hun kind, al is het soms niet de waarheid.

Je voelt aan alles dat er iets verschrikkelijks in de lucht hangt.

Zo ergens halverwege de film worden de ouders geconfronteerd met de waarheid.

De niet chronologische vertelling van het verhaal, de flashbacks in de film, de stilte momenten, werken perfect voor mij.

Wat kan muziek veel toevoegen aan een verhaal.

De film is afgelopen en de koffie is koud geworden.

Ik hoop maar dat 'hollywood' er van af blijft.

Maar misschien hebben de mensen die naar het toneelstuk gingen wel gedacht, hoop dat de filmindustrie er van afblijft?

Ik heb niks met toneel, maar dit was er één waar ik wel graag naar toe was gegaan.