Lethal Weapon 4 (1998)

Actie / Komedie

geregisseerd door Richard Donner
met Mel Gibson, Danny Glover en Joe Pesci

De rechercheurs Martin Riggs, Roger Murtaugh en Lorna Cole zijn terug, samen met de hyperactieve Leo Getz. Het viertal wordt ditmaal bijgestaan door assistent-rechercheur Lee Butters in hun onderzoek naar de mensensmokkel die georganiseerd wordt door een Aziatische misdaadorganisatie. Ze worden al snel geconfronteerd met Wan Sing Ku, de harde man in de organisatie. Dan blijkt al snel dat het oprollen van deze Chinese maffia-bende een zware, dodelijke klus zou kunnen worden voor Riggs en Murtaugh.

avatar van Jordy
De film kent wat leuke momenten, en het spel van Gibson en Glover is nog steeds leuk om naar te kijken, maar het beste is er wel van af. Nog net een voldoende, 3 sterren.

neo (crew)
ik vond deze film echt super.de vorige 3 delen waren ook goed,maar deze vind ik toch nog ietsje beter.De actie is ok,maar het gaat vooral om de aanstekelijke humor.wat heb ik zitten lachen! er zijn echt teveel dingen om op te noemen.joe pesci is weer grappig,net zoala in de andere 2 delen met hem erin.van mij mag er nog wel een 5e komen.4 sterren

Die groepsfoto had van mij niet gehoefen.Bleh.

Stom verhaal. Ongeloofwaardige actie scenes. Jet Li's vechtkunsten die in deze film slecht tot z'n recht komen. Een 'Bud Spencer' scene ergens in het midden van de film. Veel flauwe dialogen. Stom sentimenteel gedoe. Een lachwekkend, ontiegelijk onwaarschijnlijk einde. Het was net The A-team. Jordy, hoe kun je deze ***-film nou drie sterren geven ? Ik zal denk ik 't hele weekend nodig hebben om dit te verwerken...

Hee Jordy, ik wil niet vervelend doen, maar eh, 'nog net een voldoende' is toch wat anders dan 'goed' ?!! Daar zit volgens mij nog wel enig verschil tussen. 2,5 sterren lijkt me dan een betere vertaling.

avatar van Jordy
2.5 is *net* een onvoldoende... vond deze toch iets meer richting de 3 gaan geloof ik.. maar ja is al weer een tijdje geleden. Vond 'm gedeeltelijk erg leuk...

maar goed kweenie wat ik er nu van zou vinden

gna gna gna, oude mannen in hot pursuit...hihihihihi, is toch funnie?

avatar van Phooze
Dit vond ik toch best een toffe film. Het sentiment dat dit m'n eerste dvd was speelt natuurlijk ook een rol...

FisherKing
Hele goede reeks die de "dirty harry" reeks naar de kroon steekt...

avatar van jedymaster
Het zal r wel aan liggen dat ik m op dvd zag ik vind m de beste van de 4

Na deze derde remake van Lethal Weapon moet het maar eens afgelopen zijn: de formule is definitief uitgemolken. Natuurlijk is het, net als James Bond, snoepgoed waar je niet van af kunt blijven en bij vlagen is ook deze film toch weer erg lachen (die lange tirade over mobieltjes, bijvoorbeeld). Maar de film heeft behoorlijk last van het Bert-Visscher-kijk-mij-nou effect: al die drukke pogingen om nog sneller, leuker en spectaculairder te zijn gaan uiteindelijk irriteren. En over het Libelle-einde zullen we het maar helemaal niet hebben. Kappen!
***

avatar van NERD
3,5 sterren maar wat is die Chris Rock altijd ongelooflijk irritant en slecht zeg.

avatar van ToNe
Chris Rock vond ik één van de weinige lichtpunten van deze film.

Ik zag 'm in de bios en toen vond ik het een goede actiefilm.
Toen ik 'm later terugkeek (en ik op andere dingen lette) vond ik Mel Gibson ontzettend irritant doen.

Zonder enige motief begon hij [discriminerend] uit te vallen tegen de Chinezen, die trouwens vrij ongenuanceerd zijn gepotretteerd als schurken.

Nu ben ik zelf geen Chinees, maar ik kan me voorstellen dat je woest wordt als een Australiër [in naam van Amerika] al zijn frustraties botviert op je superster-idool [Jet Li]

ToNe schreef:

wat een onzin.

mede gezien het feit dat Gibson gewoon Amerikaan is

mister blonde schreef:

wat een onzin.

bekijk de film maar weer eens.
gibson komt binnenstormen en begint meteen generaliserend, zo niet neerbuigend uit te vallen tegen die ouwe.
"flied lice you plick"
grappig, maar zo ontzettend fout gedrag.

nu ligt dat natuurlijk in lijn met de pretenties van de film, high-flying actie, comedy, duidelijke good-bad structuur, verstand op nul en genieten maar.

ToNe schreef:

bekijk de film maar weer eens.
"flied lice you plick"
grappig, maar zo ontzettend fout gedrag.

heb de film pas nog gezien. weet prima waar je het over hebt.

dat riggs "flied lice you plick" tegen die chinees zegt, komt niet omdat het een chinees is, maar omdat hij de R niet kan uitspreken.
als het nu een chinees was die wel de R kon uitspreken was het misschien een generaliserende opmerking.

maar je had het over jet li. li speelt een ultieme bad-guy. gibson is de good-guy. dus probeert die laatste de bad-guy op zijn donder te geven. dat heeft niets te maken met amerikanen die chinezen om een nationalistische reden of zo in elkaar meppen.

avatar van ToNe
Niet alleen de 'R', de film zat vol met zulke 'grappen'.

Ik suggereerde niks 'nationalistisch'.
Deze quote:
Australiër [in naam van Amerika]
was een verwijzing naar het grappige feit dat de [o zo] All-American cop Riggs nog zo'n afschuwlijke Aussie accent had in deel 1.

avatar van jassonn
voor €0.01 gekocht bij Mediamarkt,en nee dit was geen foutje.

Erg vermakelijke aktiefilm, met een sterke cast en kwalitatief hoogstaande aktiescene's, de film verveelt geen moment en bevat nog aardig wat humor ook.
4 sterren.

avatar van sn@ke
Spectaculaire actiescenes, de nodige humor en een perfect acteersduo. Dat zijn de voordelen van deze voor de rest vrij oppervlakige actiefilm. De film heeft een aardige cast en de acteerprestaties zijn dan ook prefect. Het verhaal is wel vrij dun maar dat stoort niet echt bij Lethal Weapon 4. 3*

avatar van WB
WB
Dit zijn nou leuke actiefilms! Bekende en leuke cast, veel humor, en een simpel politieverhaaltje! Ingrediënten voor een zeer vermakelijke film!!!
4 sterren!

Heb me opperbest vermaakt. Zolang je niet op het brakke verhaal en het ongeloofwaardige einde let houd je een mijns inziens uiterst komische film over (met af en toe sterke oneliners) en best vermakelijke actie. 3.5*

Moviestar
Hele leuke goede actiefilm. De scene's met Joe Pesci en Chris Rock zijn erg leuk en de actie scene's zijn werkelijk geweldig. 3.5*

Soms kan een hoog budget een film dus wel redden. De mooie actiescenes maken deze film tot een degelijk, en nu ook hopelijk sluitstuk van de lethal Weapon serie. Voegt eigelijk niks toe aan de overige 3 delen, maar deel 4 kon mij toch meer bekoren

***

Joe Pesci is geweldig in deze film

avatar van TheRisingSun
Ook dit deel is weer volop genieten geblazen voor mij! Gibson en Glover als hét politieduo met Pesci als de man voor de humor en Rock als nieuw gezicht!

3,5 ster

avatar van bioscoopzaal
En natuurlijk Jet Li in zijn grote Amerikaanse debuut...

Wat Jet Li hier allemaal in deed, tartte al mijn verbeelding
Maar vond de film zelf zo van "okay, dit hebben we al eens gehad"

avatar van De GeuS
Drukke poster....