• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.482 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.138 gebruikers
  • 9.379.514 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Expendables (2010)

Actie / Thriller | 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
3,24 3.677 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sylvester Stallone

Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li

IMDb beoordeling: 6,4 (378.534)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 19 augustus 2010

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • meJane Bekijk via meJane
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play

Plot The Expendables

"Choose your weapon."

'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Threeohthree

Threeohthree

  • 5557 berichten
  • 2935 stemmen

Klopt, er zat dan ook alleen maar actie in deze film, da´s hetzelfde als je naar een restaurant gaat, heerlijk hebt gegeten en vervolgens gaat klagen dat er geen roomservice was.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Mag toch hopen voor je dat het dan een Blu-ray is want DVD is zo passé

Er zijn nog altijd meer mensen met een dvd speler dan met een blu-ray speler...


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Thorak schreef:

(quote)
Er zijn nog altijd meer mensen met een dvd speler dan met een blu-ray speler...

Zal best kloppen maar DVD is hedendaags echt passé. Als je nog een oude beeldbuis TV hebt zijn DVD's prima. Maar tegenwoordig hebben de meeste personen inmiddels een LCD/LED/Plasma TV en dan ziet een DVD (ik kijk alleen nog naar DVD als de film niet in HD voorhanden) er eigenlijk niet meer uit. Dan voldoen eigenlijk alleen nog maar Blu-rays en uiteraard gepindakaasde HD film

Maar goed binnenkort is het weer sinterklaas en kerstmis en dan zullen wel weer de nodige blu-ray spelers en Media-players verkocht worden.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Thorak schreef:

Arnold Schwarzenegger twijfelt over filmcarrière

AMSTERDAM - Hoewel er al jaren wordt gespeculeerd over de terugkeer van Arnold Schwarzenegger naar het witte doek, is hij er zelf nog niet helemaal uit. "Het hangt ervan af", zegt de 63-jarige Governator, die na volgende week gouverneur af is en zich nu buigt over zijn toekomstplannen.

"Heb ik nog het geduld om drie maanden op een filmset te zitten? Ik weet het niet", zegt de voormalig acteur en zesvoudig Mr. Olympia tegen het Britse tabloid The Daily Mirror.

Schwarzenegger heeft tijdens zijn filmcarrière vaak aangegeven een grote hekel te hebben aan het soms eindeloze wachten tussen opnames.

Arnold was voor het laatst te zien naast zijn maatjes Sylvester Stallone en Bruce Willis in The Expendables, waarin hij een klein rolletje als potentiële huurling speelde. De opnames duurden naar verluidt nog geen twee dagen.

Hoe dan ook gaat Arnie niet stilzitten. Hij heeft al plannen voor een autobiografie, gaat speeches geven en wil zich blijven inzetten voor een beter milieu. In de politiek heeft hij weinig meer te zoeken: zijn populariteit als gouverneur van Californië is gedaald tot 22 procent.

Please, laat de legende nog terugkeren op het witte doek!

True Lies 2, Commando 2, Predator met Arnie, Terminator 5.....alleen die films moeten sowieso nog uitkomen met hem!


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Zal best kloppen maar DVD is hedendaags echt passé. Als je nog een oude beeldbuis TV hebt zijn DVD's prima. Maar tegenwoordig hebben de meeste personen inmiddels een LCD/LED/Plasma TV en dan ziet een DVD (ik kijk alleen nog naar DVD als de film niet in HD voorhanden) er eigenlijk niet meer uit. Dan voldoen eigenlijk alleen nog maar Blu-rays en uiteraard gepindakaasde HD film

Maar goed binnenkort is het weer sinterklaas en kerstmis en dan zullen wel weer de nodige blu-ray spelers en Media-players verkocht worden.

Wat een onzin. Denk dat 75% van de filmkijkers nog de films gewoon op DVD kijkt en niet op Blueray. Ik heb niet 1 Blueray en voorlopig mis ik ze ook niet.


avatar van Threeohthree

Threeohthree

  • 5557 berichten
  • 2935 stemmen

Komt omdat je ze niet hebt


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Klopt. En ik mis ze niet.

Het is onzin om te stellen dat de BR de DVD heeft overgenomen. De grootste markt is nog altijd de DVD markt.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat een onzin. Denk dat 75% van de filmkijkers nog de films gewoon op DVD kijkt en niet op Blueray. Ik heb niet 1 Blueray en voorlopig mis ik ze ook niet.

Het is geen onzin. Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een film in HD formaat gezien, daarom mis je het niet omdat je niet weet hoe schitterend de beeldkwaliteit is. Maar als je eenmaal een film in HD (1080P) hebt gezien en je kijkt dezelfde film daarna terug op DVD formaat dan zal je er anders overdenken en wil je eigenlijk alleen nog maar films in HD formaat zien.

Dat percentage van 75% wat je noemt daar vergis je behoorlijk in. Er zullen waarschijnlijk wel nog steeds meer DVD's dan Blu-ray schijfjes verkocht (55 a 60%) worden maar dat aantal zakt drastisch. Dat komt omdat steeds meer mensen een blu-ray speler hebben en dat komt ook omdat de Blu-ray schijfjes zeer betaalbaar zijn en het assortiment zeer groot is (kijk maar eens rond bij een Media-markt). De prijs van een Blu-ray schijfje is nu op het niveau van een DVD schijfje van 2 jaar geleden.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Klopt. En ik mis ze niet.

Het is onzin om te stellen dat de BR de DVD heeft overgenomen. De grootste markt is nog altijd de DVD markt.

Nog wel. En ik miste ze ook niet, nu wil ik mijn favo films niet anders zien. Verschil kan je niet omheen. The Expendables zou ik bv nooit meer op dvd kopen, zonde van mn geld.

Edit: wat Theunissen dus zegt.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Precies dat had ik dus ook. Ik kon me nooit voorstellen dat het verschil zo groot zou zijn maar toen ik mijn eerste uitzending (TV programma op Discovery Channel) in HD zag (nota bene nog niet eens full HD maar 1080i) was ik gelijk verkocht.

Nu neem ik met minder dan 720P geen genoegen meer (of de film moet niet te verkrijgen zijn in HD ready of Full HD).


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Qua beeld vind ik het verschil nog wel meevallen. DVD met een goede upscaler is ook prima aan te kijken. Het is vooral het geluid bij een film als deze waar de meerwaarde in zit.

Maar ik zal ook altijd de BR kopen als die beschikbaar is, want mooi is het zeker.

Denk trouwens dan meer dan 75% nog niet over is op blu-ray, misschien dat ze dat de komende kerst periode gaan halen. Het is ook simpel af te lezen aan de ruimte die in winkels aan BR beschikbaar worden gesteld. Ondanks de veel betere marge is dat nog geen 20%...


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik zeg niet dat BR niet beter is, in tegendeel. Maar ik zeg dat ik het nog niet mis en dat de meeste mensen nog DVD's kopen. Dat is verre van een eindigend medium.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Reinbo schreef:

Qua beeld vind ik het verschil nog wel meevallen. DVD met een goede upscaler is ook prima aan te kijken. Het is vooral het geluid bij een film als deze waar de meerwaarde in zit.

Maar ik zal ook altijd de BR kopen als die beschikbaar is, want mooi is het zeker.

Denk trouwens dan meer dan 75% nog niet over is op blu-ray, misschien dat ze dat de komende kerst periode gaan halen. Het is ook simpel af te lezen aan de ruimte die in winkels aan BR beschikbaar worden gesteld. Ondanks de veel betere marge is dat nog geen 20%...

Je hebt het nu wel over een DVD speler met een upscaler (die upscaled de film dan naar HD formaat). Dan is de kwaliteit van DVD's al wat beter dan een gewone DVD speler zonder upscale mogelijkheden. Maar nog steeds zie je dan het grote verschil tussen een geupscalde DVD (Film 1 HD doet dat vaak met films) en 1080P HD film.

Ik was in augustus nog eens bij een MediaMarkt (ik kom daar zelden want films pindakaas ik eigenlijk alleen nog maar) in Roermond. En daar verbaasde me het aantal (zeer veel) Blu-ray films wat men had. Naar mijn gevoel had men daar meer Blu-ray films dan gewone DVD's. Het aantal DVD's was daar vooral nog groot vanwege het grote aantal series wat men op DVD boxen heeft uitgebracht. Toevallig heb ik daar ook mijn eerste Blu-ray schijfje gekocht voor slechts 9 euro (Der Untergang). Is trouwens nog steeds mijn enige Blu-ray schijfje wat ik in mijn bezit heb

Maar over 1 a 2 jaar zal vrijwel niemand meer gewone DVD's kopen. Het gaat nu zeer hard met de verkoop van Blu-ray schijfjes en Blu-ray spelers.


avatar van Threeohthree

Threeohthree

  • 5557 berichten
  • 2935 stemmen

Offtopic.nl , het gaat er gewoon om dat deze film in blu-ray waarschijnlijk heerlijk zal smaken maar op DvD nog steeds prima voer is.


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3525 berichten
  • 2882 stemmen

Het kan nooit de bios overtreffen


avatar van schaap2403

schaap2403

  • 57 berichten
  • 3468 stemmen

goeie actie film met nog betere cast.

precies wat ik er van verwacht had.

drugs, schieten en explosies.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

Charly Sheen in The Expendables 2, het moet niet veel gekker worden... Ik zie liever een Kurt Russell Of Van Damme/Seagal en niet te vergeten Wesley Snipes...


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

FunkStarr schreef:

Charly Sheen in The Expendables 2,.

Waar haal je dit vandaan?


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Misschien moet er een vrouw in elkaar gemept worden.


avatar van H1DD3

H1DD3

  • 435 berichten
  • 433 stemmen

FunkStarr schreef:

Charly Sheen in The Expendables 2, het moet niet veel gekker worden... Ik zie liever een Kurt Russell Of Van Damme/Seagal en niet te vergeten Wesley Snipes...

Dat is toch nog niet zeker?


avatar van kos

kos

  • 46702 berichten
  • 8857 stemmen

Ach, hij is in ieder geval 100 keer stoerder dan een Schwarzenegger of Van Damme .


avatar van GuyB

GuyB

  • 1299 berichten
  • 0 stemmen

Waar is Norris sinds 2005 gebleven verder dan de matige grapjes en infomercials?



avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Mijn god het moet gekker worden met Charlie Sheen in The Expendables 2. Dat is toch nooit een actieheld geweest, gooi dan ook maar zijn vroegere vrienden Emilio Estevez en Lou Diamond Phillips erin.

Maar ja ik kan wel begrijpen waarom Sylvester Stallone hem heeft gecast want hij kost natuurlijk bijna niets, alleen een fles sterke drank en hoertje.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

Charlie Sheen heeft toch wel een aantal aktiefilms op zijn naam staan, waaronder ook nog wel een aantal erg goede ook.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Ja inderdaad in een grijs verleden (o.a. Platoon en Red Dawn) maar in de laatste 20 jaar niet meer (flauwe komedies en veel B films). Personen als Sylvester Stallone, Jason Statham, Dolph Lundgren hebben vrijwel alleen in actie films gespeeld en hebben daar ook hun reputatie aan te danken. Charlie Sheen juist niet.

Bij Charlie Sheen denk ik vrijwel meteen aan "Hot Shots" en "Two and a Half Men" en niet aan een actie held wat hij ook niet is.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

Een van zijn meest geweldige films blijft Fixing the Shadow, die film kan ik blijven zien. En uiteraard ook films als Navy Seals.

Opzich is het wel een beetje een 80's actie held, maar inderdaad niet zoals de acteurs in The Expendables, die het echt voornamelijk van het aktie-genre moeten hebben.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Charlie Sheen is wel een held in Two and a half men


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

"Fixing the Shadow" en "Navy Seals" passen perfect in het rijtje thuis van B-films. De eerste film zegt me eerlijk gezegd niets (ik ben niet de enige want er zijn pas 111 stemmen op uitgebracht , dan weet je al dat je te maken hebt met een B-film). "Navy Seals" is me wel bekend maar ik heb daar nooit langer dan 20 minuten naar kunnen kijken, zo slecht vind ik hem. Het is trouwens ook een B-film.

Ik vond hem overigens wel goed in de film "Bad Day on the Block" (daar moet ik nog op stemmen zie ik), volgens mij is hij ook zo in het echt


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1887 stemmen

Fixing the Shadow aka Beyond the Law is géén B-film, Navy Seals volgens mij ook niet (U.S. Seals I t/m III wel). Hoe kom je daar op eigenlijk, omdat er weinig stemmen op zijn? Hoe verzin je het...

Fixing the Shadow is trouwens een waar gebeurd verhaal, de echte Dan Saxon heeft ook een cameo in de film. Vanwege zijn naam op de dodenlijst van de motorclubs is het alleen niet bekend wie hij nou precies is. Hij speelt iig een van de agenten...