The Final Destination (2009)

Alternatieve titel: Final Destination 4

Horror / Thriller

geregisseerd door David R. Ellis
met Bobby Campo, Shantel VanSanten en Nick Zano

Nick en een paar vrienden gaan voor het weekend naar een circuit om een autorace te bekijken. Er gebeurt echter een verschrikkelijk ongeluk. Een auto rijdt met hoge snelheid het publiek in. Er vallen veel doden en het lijkt er zelfs op dat het stadion in elkaar gaat vallen, totdat Nick erachter komt dat het maar een visioen was. Hij besluit om samen met zijn vrienden te vluchten voor wat komen gaat, maar de ''dood'' zal de overlevenden blijven achtervolgen om alles wat gebeurd zou moeten zijn, recht te zetten.

avatar van Zizzo
Zellof, als ze de zelfde volgorde zouden dood gaan is het kijken van de trailer genoeg als ze de titel al verknallen, grote kans de trailer en film ook

over slechte film vervolgen gesproken... Rambo is wel het perfecte voorbeeld hoe het niet te doen!
deel 1 - First Blood
deel 2 - Rambo First Blood part II
deel 3 - Rambo III
deel 4 - Rambo (WTF?)

en dan schijnt Rambo V in 2011 uit te komen.. hier word je toch moe van

film komt ook uit in 3d zeker de moeite waar om deze dan te zien

avatar van megaman
Ik vindt het ook een beetje vreemd waarom alle sequels/prequels in deze tijd van die nietszeggende titels krijgen. Alsof het woord 'The' voor 'Final Destination' moet aangeven dat we met een totaal andere film te maken hebben. Vaak denk je dan aan een remake. Maar nee, het is gewoon deel 4....zonder die 4 en met 'The' voor de titel. Echt briljant! What's next: een sequel op 'Cliffhanger' die doodleuk 'Cliff Hanger' wordt genoemd. Eerste Rocky, Die Hard en Rambo en nu dit. En Rambo V gaat dan natuurlijk Rambo II heten. Niet te verwarren met Rambo: First Blood Part II en John Rambo 2 die in 2015 uit moet komen En dan Die Hard 4.5 natuurlijk.

avatar van Lexcoaster
Wanner komen ze nou eindelijk eens bij hun final destination aan? ze doen er nu al 4 films over...

leeftijdsgrens is zeker 16 jeo?

ruudhesselink schreef:
leeftijdsgrens is zeker 16 jeo?
Lijkt me vrij logisch.

Kan niet wachten................... als ie 12+ is.

avatar van vanlok
Zizzo schreef:

deel 1 - First Blood
deel 2 - Rambo First Blood part II
deel 3 - Rambo III
deel 4 - Rambo (WTF?)

en dan schijnt Rambo V in 2011 uit te komen.. hier word je toch moe van

nou we zijn in ieder geval niet de enige die er zo over denken.
YouTube - You Know What's Bullshit (Episode 12)

Misschien noemen ze het wel The Final Destination, omdat het de laatste is? Het zou me niets verbazen als de makers zelf ook inzien dat het concept is uitgewerkt...

avatar van Ajax&Litmanen1
Bloederige foto's Final Destination 4 - FilmTotaal film nieuws

Foto's uit de film. Wordt weer lekker grof en bloederig zo te zien

avatar van sinterklaas
Heb er ook weer zin in. Onderwerp blijft toch leuk.

Alleen waarom noemen ze dit niet gewoon Final Destination 4?

avatar van Fox McCloud
De vorige delen waren echt wel vet! Zie uit naar deze film. Trailer was iig super, hoop dat ie 12+ is anders

avatar van aunuscus
dylannk schreef:
Kan niet wachten................... als ie 12+ is.

Ik wordt een kleine maand later zestien dus waarschijnlijk gaan ik hem nog kunnen zien

avatar van sinterklaas
Fox McCloud schreef:

Nee, dan is de film weer zo verkleuterd. Das niet de bedoeling.

avatar van JDSsmetje
Ajax&Litmanen1 schreef:
Bloederige foto's Final Destination 4 - FilmTotaal film nieuws

Foto's uit de film. Wordt weer lekker grof en bloederig zo te zien

Ja goed hoor, nu weet ik al wie gaat sterven. Spoiler foto's !!!

avatar van Leland Palmer
JDSsmetje schreef:
Ja goed hoor, nu weet ik al wie gaat sterven.
Owh, dat weet ik nu ook al. Iedereen gaat er aan, net als in elk vorig deel.

avatar van Cyberator
Bij film nacht met vriendin de 3 Final Destination's na elkaar gezien. Was wel erg leuk.
Normaal is de eerste film altijd de beste, maar ik vind de 2de en 3de véél beter. (2de en 3de vind ik wel gelijk waardig.)

Dus ik kijk wel erg uit naar deze film! Vooral in 3D!!

Feestje

avatar van Ajax&Litmanen1
JDSsmetje schreef:

Ja goed hoor, nu weet ik al wie gaat sterven. Spoiler foto's !!!

Klik er dan niet op handige harry...
Er stond duidelijk boven mijn link dat het foto's uit de film waren.

En lekker boeiend...op de hoofdrolspeler na gaat zo ongeveer altijd iedereen dood in deze reeks. Zeker nooit deel 1, 2 en 3 gezien?

avatar van Marleenn
Weet iemand in welke bioscopen Final Destination 4 komt te draaien? Ik zoek me rot maar kan niks vinden..

avatar van wyatt earp
Is dat niet een beetje vroeg om nu al op te zoeken? Hij draait pas over een paar maanden.

avatar van Cyberator
Nuja paar maanden... 16 September is hij in België in 'Kinepolis' uit, ook in 3D.

avatar van Marleenn
Ja, nou bij de bioscoop bij mij in de buurt zie je al tot september welke films er worden verwacht, en daar stond Final Destination (helaas) niet bij. Maar ja, ik blijf zoeken!

avatar van wyatt earp
Bij de bios bij mij komt het ongeveer een week van te voren online te staan. Maar ik hoef niet bang te zijn dat ze hem niet draaien. Ze draaien vrijwel alles (ook alles in 3D). Dus daar maak ik me helemaal niet druk om.

avatar van hannes64
Marleenn schreef:

Zoek `s op THE final destination.
Trouwens mij een zorg hoe ie heet, net zoals first blood 5 die doodgewoon John Rambo heet, of the fast and the furious waar `t laatste deel fast and furious heet?
Deze lijkt me weer top....niet zoals `t 3de deel, wat een beetje over the top was.
Deze lijkt me een goeie , vooral in 3d.
Maar, laat ze dan ook alsjeblieft THE FINAL DESTINATION ook op blu-ray in 3d uitgeven.....leuk, met weer zo`n brilletje op.
Trouwens , ze zijn nu ook al in de maak naar een TV die zònder 3d-bril al 3d weergeeft......maar eerst nog even de led-tv`s.

avatar van wyatt earp
Er zijn inderdaar 3d tv's. Ik heb er eens eentje gezien en het is best irritant. En al helemaal als je dan 1,5 uur moet kijken.

avatar van MNV2
Het is natuurlijk niet hetzelfde als wanneer je dit in het echt zou zien, maar het is een voorbeeld van een 3D tv van Phillips op een technologiebeurs in Duitsland.

Youtube - Phillips 3D tv

avatar van Devoo
Zal hem wel gaan kijken, de vorige delen vond ik best goed.

avatar van IcU
IcU
hannes64 schreef:

Zoek `s op THE final destination.

Net of dat het woordje 'the' uitmaakt bij het zoeken.. Absoluut geen invloed op de zoekresultaten. Vooral niet op een pagina van de bioscoop, aangezien deel 1 toch echt niet in de bios gaat draaien.

Hollywood wordt triester en triester wat film titels aangaat. Kom op. Echt de grootste onzin die er is. Noem het dan gewoon FD 4. Voorkomt ook wel wat verwarring over een paar jaar in de videotheek...

avatar van devilkem001
het moet gewoon een harstikke goede film zijn. Ze worden steeds beter en beter...

sinterklaas schreef:
Heb er ook weer zin in. Onderwerp blijft toch leuk.

Alleen waarom noemen ze dit niet gewoon Final Destination 4?

Omdat dit het laatste deel is , THE final destination , vind ik een vrij logische titel voor een laatste deel van een vervolgreeks