Genre: Oorlog / Komedie
Speelduur: 153 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Duitsland
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Brad Pitt, Christoph Waltz en Mélanie Laurent
IMDb beoordeling:
8,4 (1.757.135)
Gesproken taal: Duits, Engels, Frans en Italiaans
Releasedatum: 27 augustus 2009
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Inglourious Basterds
"Once upon a time in Nazi occupied France..."
In het door Duitsers bezette Frankrijk is Shosanna Dreyfus getuige van de brute moord op haar familie, onder leiding van nazi-kolonel Hans Landa. Ze weet maar net te ontsnappen en vlucht naar Parijs, waar ze een nieuwe identiteit aanneemt en een filmtheater gaat runnen. Ondertussen, ergens anders in Frankrijk, neemt een joodse groep soldaten, onder leiding van luitenant Aldo Raine, wraak op de nazi's.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,4 / 1757135)
- Trailer (YouTube)
- Quentin Tarantino's Inglourious Basterds (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
- Kijk op SkyShowtime
Social Media
Acteurs en actrices
LT. Aldo Raine
Shosanna
COL. Hans Landa
SGT. Donny Donowitz
LT. Archie Hicox
Bridget von Hammersmark
Fredrick Zoller
SGT. Hugo Stiglitz
CPL. Wilhelm Wicki
Marcel
Reviews & comments
erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
jazekers dat ben ik met je eens, dat einde in die bioscoop is geweldig.
het was nu eens een keer andersom.
Maar persoonlijk denk ik, over de hele film meer actie te hebben verwacht
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Hmm dan had ik IB een stuk minder gevonden, ik persoonlijk had ook veel meer actie verwacht. In tegenstelling tot actie krijg je een film met veel meer intelligentie en inhoud. Daarom scoort deze ook zo hoog ten opzichte van "normale" actiefilms.
Al blijft er naar mijn mening meer dan genoeg actie in de film zitten: Einde van het 1e hoofdstuk, the Eli Roth(The Bear Jew) die de Duitser neerknuppelt, de shoot-out in de kelder, de bioscoop en het allerlaatste moment van de film. Ik vond het een perfecte mix van actie en dialoog.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Maar doen daar veel te lang over....
Ik vind juist dat Tarantino de dialogen veeeel te lang rekt, terwijl wij als publiek al lang doorhebben wat er komen gaat.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Zelfs dat vind ik grote kul. Zoveel diepgang krijgen die personages niet mee en bovendien is het script nogal een zooitje. Waar de film intelligent wordt is me helemaal onduidelijk....
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Inglourious bastards!!!!
Hier hadt ik een hele tijd naar uitgezien.
Maar wat is dat toch met die tarantino films.
De man mag zo graag oeverloos gezijk in zn films stoppen, of ben ik de enige die dat vindt???
Kijk dialoog in een film is best mooi, maar heb het idee bij tarantino dat hij gedram boven actie verkiest.
Bij reservoir dogs was dat misschien nog hip, en pulp fiction wat dat betreft ook nog steeds een topper, want daar stond het nog in dienst van het verhaal.
Maar bij jackie brown vond ik het al zwaar wat minder worden, op een paar gave acties van robert de niro na.
Ook de 2 kill bill hadt hier helaas onder te lijden, maar dat terzijde.
Ik hadt hier veel meer actie verwacht.
En volgens mij heeft tarantino dat ook gezegd in vorige interviews, dat hij wee een ouderwets gave oorlogsfilm wou maken.
Ik vind deze film aardig, maar helaas niet helemaal gelukt
Vooral : "Kijk dialoog in een film is best mooi, maar heb het idee bij tarantino dat hij gedram boven actie verkiest.
Als je zoiets zegt is het wel duidelijk dat jij actie boven dialogen verkiest! Vind dus zeker niet dat jij degene bent om commentaar te geven op Tarantino. Dat je kill bill 1 goed vond dat zal dan zeer zeker met de actie te maken hebben, net daarom dat je deze film, jackie brown en kill bill 2 niet goed vind omwille van het lagere actiegehalte! Jammer...
Heb het gevoel dat sommige mensen tarantino alleen goed vinden omwille van de actie en dergelijke, jammer dat zij niet inzien hoeveel deze films nog te bieden hebben...
En in je latere post zeg je dat je meer actie had verwacht?
Waarom zeg je dit? Op wat basseer jij je? Naar mijn weten bevat alleen kill bill volume 1 echt veel actie, al zijn andere films echter niet!
De dialogen zijn namelijk al altijd het uitgangspunt geweest van zijn succes!
Nuja ik ben wel blij dat de meningen over deze film in het algemeen relatief verspreid liggen en hopelijk zakt zijn populariteit nu een beetje, het moet namelijk cult blijven!
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
het moet namelijk cult blijven!
Is het dat dan ooit geweest?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
En juist omdat de dialogen de inhoud gingen vormen van een scene (PF, RD). Het ritme, de klank en de swing in de dialogen maakten dat de dialogen prettig in het gehoor lagen. En de onzinnige onderwerpen die centraal stonden maakten de gangsters en moordenaars menselijk (er werd geouwehoerd zoals je dat ooit zelf deed met vrienden). En dan bevatten die dialogen ook nog een hoop referenties naar popculture.
Ik zie dat hier amper terug. Klank en ritme zijn anders (vooral ook in de niet-engelse taal) en de dialogen dienen nu om het plot gaande te houden. En dan merk je de vreselijke rek in de dialogen omdat die dialogen info moeten verstrekken. Scene in het cafe vind ik echt 10 minuten te lang. De spanning die zo'n scene (incl. dialoog) opwekt begint (zeker bij een herziening) pas na 10 min. Dan heb je iets niet goed gedaan. Duitsers die in het Duits met een suf raadspelletje bezig zijn, zijn niet zo cool als twee gangsters die over de erotische werking van een voetmassage kallen. In coole turbo-taal. Ik vind de dialogen in delen van Kill Bill Vol. 2 en Death Proof ook al wat minder.
erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
volgens mij is inglorious bastards nog altijd een remake van een film uit de jaren 70.
En daar zat beduidend wel heel veel actie in.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Maar doen daar veel te lang over....
Ik vind juist dat Tarantino de dialogen veeeel te lang rekt, terwijl wij als publiek al lang doorhebben wat er komen gaat.
Hmm, als er iets niet voorspelbaar was zijn het de dialogen wel.
Lees mijn reactie ergens hierboven(16:16 uur) maar over de dialogen.
erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
En om precies te zijn wel van de italiaanse oorlogsfilm Quel maledetto treno blindato.
Dit was al jaren een favoriete film van tarantino.
Alleen word er bij de nieuwe bastards film er heel veel bij gehaald,behalve de acties van the bastards zelf.
Ok de actiescenes zien er wel piekfijn uit, maar niet de verwachte film.
Zijn afgelopen jaar wel betere films uitgekomen
Karl van H.
-
- 2812 berichten
- 2256 stemmen
volgens mij is inglorious bastards nog altijd een remake van een film uit de jaren 70.
Volgens mij niet, hoor 
erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
heheehe jammer!!! was ie vast beter geweest!!!
Maar volgens mij heeft tarantino dit zelfs nog gezegd in interviews
AchmedATM
-
- 1507 berichten
- 0 stemmen
En in je latere post zeg je dat je meer actie had verwacht? Waarom zeg je dit? Op wat basseer jij je? Naar mijn weten bevat alleen kill bill volume 1 echt veel actie, al zijn andere films echter niet!
Click, ik moet eerlijk zeggen dat ik het op dat punt eens ben met erik1677. De trailer belooft veel actie, en het uitmoorden van velen (meer dan er eigenlijk uitgemoord waren) nazi's maar dat is niet echt te zien in de film.
De "lack of action" heeft me trouwens niet geirriteerd maar ik had wel meer verwacht.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
En juist omdat de dialogen de inhoud gingen vormen van een scene (PF, RD). Het ritme, de klank en de swing in de dialogen maakten dat de dialogen prettig in het gehoor lagen. En de onzinnige onderwerpen die centraal stonden maakten de gangsters en moordenaars menselijk (er werd geouwehoerd zoals je dat ooit zelf deed met vrienden). En dan bevatten die dialogen ook nog een hoop referenties naar popculture.
Ik zie dat hier amper terug. Klank en ritme zijn anders (vooral ook in de niet-engelse taal) en de dialogen dienen nu om het plot gaande te houden. En dan merk je de vreselijke rek in de dialogen omdat die dialogen info moeten verstrekken. Scene in het cafe vind ik echt 10 minuten te lang. De spanning die zo'n scene (incl. dialoog) opwekt begint (zeker bij een herziening) pas na 10 min. Dan heb je iets niet goed gedaan. Duitsers die in het Duits met een suf raadspelletje bezig zijn, zijn niet zo cool als twee gangsters die over de erotische werking van een voetmassage kallen. In coole turbo-taal. Ik vind de dialogen in delen van Kill Bill Vol. 2 en Death Proof ook al wat minder.
Hier ben ik het volledig mee eens, een behoorlijke stijlbreuk met zijn eerdere werk en niet in goed opzicht wat mij betreft. Geldt niet alleen voor dialogen, maar ook het verhaal zelf. Het kabbelt maar wat voort zonder al te grote positieve verrassingselementen, de Basterds vind ik veel te geforceerd cool (ik had echt zoiets van: 'is dit het'?) en de score uiteraard, kan me er niets meer van herinneren. Allemaal dingen die juist zijn vorige films mede zo groot maken.
Zo terugdenkend is Pitt ook een stoorzender voor mij. Zelfs de scene die voor velen als een van de leukste geldt (de Italiaanse taal) vind ik wat kinderachtig. Dus ook wat humor betreft vind ik het tekort schieten. Hans Landa is dan nog verreweg het meest aansprekende karakter en dat lijkt me toch niet de bedoeling..
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
volgens mij is inglorious bastards nog altijd een remake van een film uit de jaren 70.
En daar zat beduidend wel heel veel actie in.
Nee, hij heeft alleen de naam afgekeken. De verhalen hebben niets met elkaar te maken.
Is 'te weinig actie' een reden voor een slechte film?
erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
nee hoor!!!!!!
Niet bij drama,comedie,horror,art house en ga zo maar door
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Hier ben ik het volledig mee eens, een behoorlijke stijlbreuk met zijn eerdere werk en niet in goed opzicht wat mij betreft. Geldt niet alleen voor dialogen, maar ook het verhaal zelf. Het kabbelt maar wat voort zonder al te grote positieve verrassingselementen, de Basterds vind ik veel te geforceerd cool (ik had echt zoiets van: 'is dit het'?) en de score uiteraard, kan me er niets meer van herinneren. Allemaal dingen die juist zijn vorige films mede zo groot maken.
Zo terugdenkend is Pitt ook een stoorzender voor mij. Zelfs de scene die voor velen als een van de leukste geldt (de Italiaanse taal) vind ik wat kinderachtig. Dus ook wat humor betreft vind ik het tekort schieten. Hans Landa is dan nog verreweg het meest aansprekende karakter en dat lijkt me toch niet de bedoeling..
Tsja, je kan het stijlbreuk noemen, ik vind van niet.
Het genre leent zich er ook niet voor om de dialogen te voeren die jij en Ramon K graag voor ogen zien. De dialogen in deze film zijn meer ondervragingen dan een echt gespreksonderwerp. Ik vind hoe de ondervragingen zich manifesteren toch behoorlijk indrukwekend, heb dat nog nooit eerder in een film gezien zonder dat er fysiek geweld gebruikt wordt.
Dat van Pitt is puur een persoonlijke opinie natuurlijk, voor jou komt het geforceerd over en maakt dat de film minder. Voor mij is het eem geniale rol, waardoor de film mooi in evenwicht blijft met een aantal zeer mooie rollen.
Ik denk trouwens dat je de film nog wel een keer moet zien eventueel, ik vind dat IB toch een vrij aparte en opvallende soundtrack heeft. Lekker bombastisch.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ja een aantal ondervragingen vind ik prima (die op de boerderij en bij Landa) eigenlijk uitsluitend door de doortraptheid van de Duitser, van één kant dus en niet snedig. Maar het is allemaal zo langgerekt net als alle andere scenes. Stiekem verwachtte ik dat Tarantino deze oorlogssetting zou aanpakken zoals ook zijn andere films/genres (juist omdat het zich er moeilijk voor leent). Het verbaasde me ook dat Landa op het eind zich zo makkelijk liet inpakken.
Een kijkbeurt zit er misschien nog wel in, vroeg of laat, maar een soundtrack is altijd iets wat me bij de eerste keer gelijk aanspreekt, of juist niet. Dat had ik bij al zijn films (vind het een van z'n sterkste kanten), behalve bij deze.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Lees mijn reactie ergens hierboven(16:16 uur) maar over de dialogen.
Ik had die post al gelezen en ik vond de meeste scene's compleet voorspelbaar (incl het 'beruchte' einde). De dialogen idem dito. Die werken naar een onthulling toe die je al snel in de smiezen hebt. Bij een herziening valt er al bijna helemaal niets meer te beleven aan de dialogen. Zoals ik in mijn post schreef: ze draaien te lang om de info heen, missen schwung en cool, staan te veel in dienst van de plot en missen de referenties naar popcultuur die de dialogen in zijn vorige films zo goed maakten. Bovendien zijn klank en ritme anders want veel dialogen zijn niet in het engels.
Dat praat het niet goed. Experiment mislukt dus (wat mij betreft).
Te weinig memorabel die dialogen. Ik vind zelfs dat het genre zich er wel voor leent: een hoop stoere gasten die op een missie zijn, veel onderling geouwehoer, een hoop snedige oneliners. In hoofdstuk 2 zie je daar nog wel wat van terug....
Dialogen uit RD en PF slopen zo ongeveer ons vocabulair binnen vroeger...
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Kan een hele goede reden zijn bij dit type film.
erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
waar is de film wel voor gemaakt dan???? een curcus ondervragingstechniek.?????/
parapapapaap
-
- 11 berichten
- 50 stemmen
Ik had er meer van verwacht. Meer actie meer nazi die vermoord zouden worden. Verder wel een verassend einde maar vond over het algemeen juist het verhaal wat rommelig. Kon me op het moment wel boeien maar ben blij dat ik het niet in de bios heb gezien.
Barry Lyndon
-
- 7 berichten
- 24 stemmen
Buiten het feit dat ik deze film heb gezien, kan iemand mij vertellen waar deze film echt overgaat?
Inglourious Bastards staat stijf van de symboliek. Niet in de laatste plaats dat Tarantino het presteerd om zijn grote liefde "film" in techniek alsmede ook als product wraak te laten nemen op de NAZI's, die zie ook nog wel.
Maar wie zie nog meer symboliek?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Juist niet, daar is de film helemaal niet op gemaakt.
??? Guys-on-a-mission movie. Daar hoort naast intriges actie in te zitten. Ik kan me de klacht dus goed voorstellen. Verder is het me duidelijk dat Tarantino er een andere kant mee uit gegaan is en er een soort megelmoes van gemaakt heeft (exploitation enerzijds/dramatische oorlogsvertelling anderzijds) die helaas op beide vlakken tekort schiet.
kleez
-
- 849 berichten
- 1207 stemmen
Wat is het nut van hier een beetje Hitler's positieve kanten te komen verkondigen? De man was een monster en zijn medailles en charisma kunnen dit niet goed praten. Ik zeg helemaal niet dat jullie neo-nazi's zijn, maar met zo een opmerkingen lok je het natuurlijk uit. Dat jij en DevilsKiss bovendien nog eens zo een belachelijke kritiek hebben op deze film, draagt daar nog eens toe bij. Alsof jullie stiekem wel een zekere bewondering hebben voor Hitler en het 'onfair' vinden dat hij als een absurd personage wordt voorgesteld.
Ow ow ow, mag ik even een doekje om mn tranen van het lachen af te vegen?!
De wereld is tegenwoordig zóveel beter of niet?!!! Je weet wel, dat gas waarmee de joden werden vermoord, weet je wie dat aan Duitsland verkocht?! Bush zn opa.
Maar ach, jij denkt vast en zeker dat wij de good guy's zijn in deze wereld. Wij zijn tenslotte beschaafd!!!
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Me too, de mensen die deze film (te) serieus nemen mogen denk ik even bij zichzelf te rade gaan.
Paulus90
-
- 38 berichten
- 107 stemmen
Je bent niet de enige die dat gevoel heeft!Dit werd voor mij alleen al bewezen toen de halve zaal begon te lachen op het moment dat sgt. Donny Donowitz en pvt. Ulmer de hele bioscoopzaal eens lekker afslachten... Kom op mensen, wraak is tot daar aan toe maar hier ga je toch niet om lachen en, jawel, een enkele begon zelfs te klappen. Ik had waarschijnlijk gewoon een iets te enthousiast publiek
Gerelateerd nieuws

Populaire WOII-film 'Inglourious Basterds' van Quentin Tarantino komt weer naar Netflix

Populaire WOII-film 'Inglourious Basterds' verdwijnt binnenkort van Netflix

Tarantino-klassieker 'Inglourious Basterds' komt zeer binnenkort naar Netflix

Netflix voegt komende maand deze ijzersterke films toe aan het aanbod
Bekijk ook

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.822 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









