Genre: Oorlog / Komedie
Speelduur: 153 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Duitsland
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Brad Pitt, Christoph Waltz en Mélanie Laurent
IMDb beoordeling:
8,4 (1.757.432)
Gesproken taal: Duits, Engels, Frans en Italiaans
Releasedatum: 27 augustus 2009
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Inglourious Basterds
"Once upon a time in Nazi occupied France..."
In het door Duitsers bezette Frankrijk is Shosanna Dreyfus getuige van de brute moord op haar familie, onder leiding van nazi-kolonel Hans Landa. Ze weet maar net te ontsnappen en vlucht naar Parijs, waar ze een nieuwe identiteit aanneemt en een filmtheater gaat runnen. Ondertussen, ergens anders in Frankrijk, neemt een joodse groep soldaten, onder leiding van luitenant Aldo Raine, wraak op de nazi's.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,4 / 1757432)
- Trailer (YouTube)
- Quentin Tarantino's Inglourious Basterds (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
- Kijk op SkyShowtime
Social Media
Acteurs en actrices
LT. Aldo Raine
Shosanna
COL. Hans Landa
SGT. Donny Donowitz
LT. Archie Hicox
Bridget von Hammersmark
Fredrick Zoller
SGT. Hugo Stiglitz
CPL. Wilhelm Wicki
Marcel
Reviews & comments
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Hmm, tsjah. ik vond dat ook heerlijk, echt zwaar grof en over de top. Just how i like it. Is het nu opeens weer de actie die niet goed is?
Maximilian
-
- 209 berichten
- 253 stemmen
Brad Pitt en Angelina Jolie blijven zondag weg bij de Golden Globes uitreiking, uit boosheid dat Pitt niet genomineerd is voor zijn rol in Inglourious Basterds.
“Ze gaan niet omdat hij niet individueel genomineerd is. Inglourious Basterds wel, maar hij niet”, zei Angelina’s styliste Jen Rade tegen E/News.
Er gaan ook geruchten dat Pitt bang is om zijn ex Jennifer Aniston tegen het lijf te lopen.
Bron: De Pers

Denden 100 Piek
-
- 397 berichten
- 121 stemmen
Ik vond Brad Pitt heel leuk in zijn rol, maar om nou te zeggend dat ie daar een nominatie voor verdiende...absoluut niet. Als dit bericht klopt, vind ik het heel flauw van hem.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Sowieso ook al was het de meest legendarische rol ooit, je moet wel bescheiden blijven vind ik. Ook als je niet genomineerd wordt.
Ik wil anders wel in zijn plaats Jennifer wel "tegenkomen" 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Maximilian... Zo heeft die ene Duitse (dronken) soldaat zijn baby genoemd volgens mij. 
Maximilian
-
- 209 berichten
- 253 stemmen
Maximilian... Zo heeft die ene Duitse (dronken) soldaat zijn baby genoemd volgens mij.
Klopt, maar de eervolle vermelding van mijn naam is voor de hoofdrolspeler van Pi. Hoewel hij dan weer Maximillian heet, met twee L-en (kon ik niet kiezen) 
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Click, ik moet eerlijk zeggen dat ik het op dat punt eens ben met erik1677. De trailer belooft veel actie, en het uitmoorden van velen (meer dan er eigenlijk uitgemoord waren) nazi's maar dat is niet echt te zien in de film.
De "lack of action" heeft me trouwens niet geirriteerd maar ik had wel meer verwacht.
Dan heb je het alleen over de trailer, ik denk dat hij bedoelde dat hij meer actie had verwacht van een film van Tarantino, dit is echter nooit het geval, kijk naar pulp fiction, reservoir dogs, jacky brown, death proof, zoveel actie komt in deze films toch niet voor? Zeggen dat je meer actie verwacht is dan toch iets vreemd om te zeggen, trailers zijn trouwens heel bedrieglijk, als je naar deze film bent gaan kijken omwille van een sterke actievolle trailer, dan vind ik dat ook maar raar. Je weet namelijk toch wel wat je kan verwachten van Tarantino...!
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Is het dat dan ooit geweest?
Nee, eigenlijk altijd al een te groot publiek gehad...! Maar vind persoonlijk dat het er toch dicht bij aan leunt!
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
Nee, eigenlijk altijd al een te groot publiek gehad...! Maar vind persoonlijk dat het er toch dicht bij aan leunt!
Waarom 'te groot'? Ik ben juist blij dat Tarantino's films zo goed aanslaan.
OliverDogg
-
- 201 berichten
- 195 stemmen
Brad Pitt en Angelina Jolie blijven zondag weg bij de Golden Globes uitreiking, uit boosheid dat Pitt niet genomineerd is voor zijn rol in Inglourious Basterds.
“Ze gaan niet omdat hij niet individueel genomineerd is. Inglourious Basterds wel, maar hij niet”, zei Angelina’s styliste Jen Rade tegen E/News.
Er gaan ook geruchten dat Pitt bang is om zijn ex Jennifer Aniston tegen het lijf te lopen.
Bron: De Pers
omg, hij is misschien maar 10 minuten in beeld geweest, in vergelijking met Hans Landa was hij maar een bijrolletje.
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
??? Guys-on-a-mission movie. Daar hoort naast intriges actie in te zitten. Ik kan me de klacht dus goed voorstellen. Verder is het me duidelijk dat Tarantino er een andere kant mee uit gegaan is en er een soort megelmoes van gemaakt heeft (exploitation enerzijds/dramatische oorlogsvertelling anderzijds) die helaas op beide vlakken tekort schiet.
De trailer doet misschien denken dat het een actie film is van dat groepje. Maar het is maar een klein deel van de film. Daardoor wordt hij niet minder goed. Maar de trailer geeft je een verkeerd beeld...
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Die trailer was inderdaad idioot. En Tarantino's uitspraak zo'n oorlogsfilm a la Castellari te maken heeft ie ook niet kunnen verwezenlijken. Die verwachtingen heeft ie zelf gecreeerd dus. Maakt verder niet uit want ik vind dat IB zowel als vertelling en als oorlogsexploitation tekort schiet.
Veruit zijn minste film! 
Grindpad
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
omg, hij is misschien maar 10 minuten in beeld geweest, in vergelijking met Hans Landa was hij maar een bijrolletje.
idd.
een klein lolletje met voornamelijk lolbroekerij.
als er iemand een prijs moet krijgen ,dan Christoph Waltz
Paulus90
-
- 38 berichten
- 107 stemmen
Hmm, tsjah. ik vond dat ook heerlijk, echt zwaar grof en over de top. Just how i like it.
Ok, dat is dus je persoonlijke mening... Voor mij persoonlijk had dat "echt zwaar en over de top" wel iets minder gemogen. Ik vraag me gewoon af of dat nodig is in zo'n film. Nou gaan mensen zeggen dat dat het handelsmerk van tarantino is, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Het gaat mij niet om de hoeveelheid bloed of iets dergelijks (beatrix kiddo is in kill bill ook niet bepaald netjes met dat zwaard), meer op de manier waarop alle mensen in die zaal worden doodgeschoten. Ik vraag me ook af of het wel gezond is wanneer je dat mooi vindt om naar te kijken.. En dat is ook mijn persoonlijke mening 
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
Ik vraag me ook af of het wel gezond is wanneer je dat mooi vindt om naar te kijken.. En dat is ook mijn persoonlijke mening
Wat is er ongezond aan? Denk trouwens dat deze film op dat vlak nog wel meevalt.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ok, dat is dus je persoonlijke mening... Voor mij persoonlijk had dat "echt zwaar en over de top" wel iets minder gemogen. Ik vraag me gewoon af of dat nodig is in zo'n film. Nou gaan mensen zeggen dat dat het handelsmerk van tarantino is, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Het gaat mij niet om de hoeveelheid bloed of iets dergelijks (beatrix kiddo is in kill bill ook niet bepaald netjes met dat zwaard), meer op de manier waarop alle mensen in die zaal worden doodgeschoten. Ik vraag me ook af of het wel gezond is wanneer je dat mooi vindt om naar te kijken.. En dat is ook mijn persoonlijke mening
Ik kan jou standpunt wel begrijpen. Er worden natuurlijk tal van mensen in de rug geschoten in die scene, terwijl ze allemaal al in paniek zijn. Het is behoorlijk sadistisch, maar ik vraag me af of je hiervan zou moeten gruwen.
Lees net bij the Pianist dat het allemaal mooi en schokkend is om naar te kijken hoe een invalide opa door SS-officieren worden van het balkon wordt gegooid, dat vind ik net zo grof en sadistisch als de bioscoop scene in IB. Maar daar wordt het als mooi beschouwen en hier houden een paar mensen er niet van. Ook zijn veel horrorfilms onnodig sadistisch, het bevat over het algemeen ook zinloos geweld. Het is maar puur wat je gewend bent denk ik dan.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Inglourious Basterds. Wat betekend Inglourious Basterds? Juist Eerloze Klootzakken.
Het zou op zn minst vreemd zijn als ze hun naam geen eer aan doen.
DevilsKiss
-
- 32 berichten
- 30 stemmen
Kijk dat sommige personen deze film humor vonden prima. En dat ze probeerden de oorlog belachelijk te maken prima. Maar mij valt op dat amerikanen erg populistisch zijn wat betreft de 2e wereld oorlog. Alle films over de oorlog uit Amerika serieus of humoristisch geven op mij een b film uitstraling. In vergelijking tot veel mannen vind ik Brad Pitt een goede acteur. Maar deze uren die hij acteerde kon hij beter Angelina Jolie thuis vermaken.
En als ik het even bekijk vanuit overlevende joden uit de 2e wereld oorlog zal er niet 1 om kunnen lachen.
En vanuit de duitse kant bekeken goed of slecht in de jaren 40 lacht niemand erom, wedden?
Kijk Allo Allo met herr Flick is humor, maar weet je waarom? Omdat engelsen de humor beter beheersen!
OliverDogg verwoord het trouwens prima, ik bekijk het ongeveer net zo.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Dus volgens jou mogen alleen Engelsen de Duitsers belachelijk maken omdat hun humor jou wel bevalt?
Zullen de Joden en de Duitsers wel om Allo Allo lachen? Denk niet dat de Engelsen het alleenrecht hebben op 2e wereldoorlog parodieen.
Ik vind het maar een kromme redenatie
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En als ik het even bekijk vanuit overlevende joden uit de 2e wereld oorlog zal er niet 1 om kunnen lachen.
Wat weet jij daar nu van, Joden staan juist bekend om hun gevoel voor humor en zelfspot.....
yeyo
-
- 6352 berichten
- 4616 stemmen
Maar mij valt op dat amerikanen erg populistisch zijn wat betreft de 2e wereld oorlog. Alle films over de oorlog uit Amerika serieus of humoristisch geven op mij een b film uitstraling.
Dit is dan ook een ode aan verschillende B-films..
Maar het is zeker wel een feit dat de meeste Amerikaanse oorlogsfilms nogal pretentieus en zwart/wit zijn. Al behoort Ingelorious Basterds zeker niet tot die categorie aangezien het geen serieuze film is. Bovendien staat je top10 vol met typische hollywoodfilms, dus begrijp ik je kritiek niet echt.
OliverDogg
-
- 201 berichten
- 195 stemmen
Wat weet jij daar nu van, Joden staan juist bekend om hun gevoel voor humor en zelfspot.....
Bespeur ik daar sarcasme? 
Ik ben het niet helemaal eens met Devilskiss. Ja zegt dat je alle Amerikaanse wo2 films slecht vindt. Wat vind je dan van The Pianist, of Schindler's list?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Inderdaad, is nog uitgebreid in het nieuws geweest dan Polanski Amerika niet eens in komt zonder gearresteerd te worden, kan moeilijk een Hollywood film zijn dus 
Killerbert
-
- 232 berichten
- 507 stemmen
leuke film, zeker de moeite waard.
je moet wel de humor er van in zien.
Gerelateerd nieuws

Populaire WOII-film 'Inglourious Basterds' van Quentin Tarantino komt weer naar Netflix

Populaire WOII-film 'Inglourious Basterds' verdwijnt binnenkort van Netflix

Tarantino-klassieker 'Inglourious Basterds' komt zeer binnenkort naar Netflix

Netflix voegt komende maand deze ijzersterke films toe aan het aanbod
Bekijk ook

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties

Se7en
Thriller / Misdaad, 1995
2.822 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









