Hellraiser III: Hell on Earth (1992)

Horror

geregisseerd door Anthony Hickox
met Terry Farrell, Kevin Bernhardt en Doug Bradley

Cenobite Pinhead zit gevangen in een demonisch beeld. Als J.P. Monroe, de jonge eigenaar van een populaire nachtclub, het beeld koopt en per ongeluk bloed morst over het beeld, komt hij echter weer tot leven. Pinhead sluit een deal met J.P., die hem zoveel mogelijk slachtoffers moet brengen, zodat hij zich weer vrijuit kan bewegen. Journaliste Joey Summerskill is vervolgens aangewezen om, samen met Elliot Spencer (de man die Pinhead vroeger was), Pinhead en z'n nieuwe groep van Cenobites te stoppen.

avatar van as
as
Kijk dus de eerste twee er maar op na.....

De eerste twee waren zeer goede hellraisers.Deze film is ietsjes minder dan de vorige 2, met andere woorden deze film is zeker goed en voor de fans superleuk! Dit is vind ik de beste vervolgsequel van de reeks.

Cocnlusie:De minst goorste van de eertse 4 maar wel veel chaos en veel hakenmoorden in de boilerroom+pinhead in een glansrol. Meer moet je niet hebben.

Totaal:4 sterren

avatar van Edie
Ik vond dit dus echt niks.. Het gore was wel aardig, maar die acteerprestaties.. Om te huilen.. Ook boeide me het allemaal niet echt, het was wel wat groter opgezet..

De laatste Hellraiser die nog een beetje weg heeft van de
de eerste 2 voorgaande delen....
De opvolgende delen zijn allemaal een stuk minder te genieten en missen de typische Hellraiser sfeer..

en weer ben ik het met waku eens. De eerste 2 waren stukken beter vanaf hier ging het alleen maar omlaag. Al vond ik het bloedbad nog te pruimen en die dj met zijn cd's in zijn kop uiterst grappig . En dat is gelijk het probleem het is niet meer meeslepend eng ofzo maar gewoon grappig en horrorfilms moeten niet grappig zijn.

3 sterren

Zeer goed vervolg. pinhead is er weer helemaal in en hij is in top vorm.

Even goed als 1 en 2 met veel chaos.

BoordAppel schreef:
Waarschijnlijk zal ik ze wel weer gaan kijken als ze op tv komen. Zo masochistisch ben ik dan weer wel en soms is het ook gewoon leuk om je even lekker aan iets te ergeren.

En dan maar zeuren tegen anderen.

Anyway, na een totaal brak tweede deel gaat deze film weer wat de goeie richting uit. Een overvloed aan bekende quotes, genoeg cenobyte actie en één van de beste Hellraiser scenes. Pinhead in de kerk die Jesus imiteert is toch wel een klassieker binnen de reeks. Ook die CD cenobyte vond ik best grappig.

Toch vind ik het vierde deel nog wat beter. De sfeer daar is iets minder goedkoop. Want hoewel dit deel best leuk is, schort er hier en daar toch duidelijk wat aan. Een paar te nadrukkelijke one-liners (vreselijke zoom-in en dito timing), vreselijk acteerwerk van een paar extras (die vrouwelijke politieagente), te bombastische scenes (Pinhead met blauw licht achter hem en totaal ridicule score) en een paar mislukte spectaculaire scenes (de ontploffingen in de straat).

Maar verder dus wel te genieten, al blijft mijn voorkeur uitgaan naar het 1e en het 4e deel. Toch vooral voor fans dit, denk ik.

ja, veel chaos, ik moet dringend eens de eerste 2 zien. Dit is één van mijn favorieten

Hellraiser III: Hell on Earth is niets meer dan een degelijk vervolg. De voorspelbaarheden en clichématigheden liggen er te dik boven op. Het laatste half uur, dat zogenaamd spannend moet zijn, is tamelijk saai. Actrice Terry Farrell maakt het rijtje met negatieve punten helemaal compleet met haar afschuwelijke acteerprestaties. Vooral haar voice-acting lijkt nergens op. Ze is een van de slechtste actrice ooit!

Gelukkig bevat Hellraiser III ook positieve punten. Pinhead is bijvoorbeeld heerlijk op dreef. Veel briljante dialogen komen dan ook uit zijn zotte kop. Schitterend. Daarnaast zijn de scènes in de discotheek en kerk zeer goed.

avatar van Halcyon
Slap vervolg op de vorige twee delen. Zowel qua horror en spanning als qua sfeer en verhaal, dat zelfs voor een horrorfilm vergezocht is. Wat mij betreft hadden ze na deel 2 de boeken dicht mogen doen.

avatar van dutchtuga
Idd, paar sterke scenes, maar dit is het deel waar het allemaal bergafwaarts begon te gaan. Deel 5 en 6 waren nog wel de moeite waard omdat ze met iets totaal anders kwamen maar wat mij betreft was het ook bij de eerste twee delen gebleven.

avatar van Slater
pinhead-fan schreef:
Deze film kun je van twee verschillende kanten zien.

Aan de ene kant zijn het de mensen die pinhead niet graag zien als een melkkoe zoals freddy.

??? Pinhead dan met zijn 8 films

deze film ging nog best wel, als je bijvoorbeeld naar deel 4 en 6 kijkt zul je zien dat deze beter is

een 4,0. tsja minder dan deel 2 en 1 maar nog steeds vermakelijk

Ook minder maar toch 5 sterren, ook het volgende deel is keigoed

Acteer werk door andere word al stukken minder, ook veel fouten in de film toch leuk en redelijk goor

avatar van 606
nu weer voor de zoveelste keer gezien ik kan het blijven kijken
en ben blij dat er al meer mensen het goed vinden want de score moet wel hoger nu.

avatar van bioscoopzaal
De eerste twee delen waren best spannend en sfeervol, maar Hell on Earth vond ik bijna niet om doorheen te komen. Originele (en vooral smerige) speciale effecten, dat wel, maar de kromme dialogen, kleurloze regie en ronduit afschuwelijke acteerprestaties trekken de film onherroepelijk de dieperik in. Jammer, ik had het eigenlijk niet verwacht.

1 ster.

Deze deel vind ik veel minder dan Deel 1 & 2. Het verhaal wijkt ontzettend dan bij de orginele delen. Doet me meer denken aan die zombie films. (Dawn of te dead, shawn of te dead Etc,)

Vooral de Cenobite's zijn dikke nep

Voor de rest, deze film heeft totaal geen spanning de sweer is niet zo denderend

Daarom zal ik hem een 3 geven puur omdat. Het een hellraiser is
en dat het geintjes bevat. En dat er toch een bepaalde stukjes in zitten waar veel actie word ondernomen

avatar van psycholamp
Belachelijk deel uit de Hellraiser saga. De cenobites zien er niet uit. Het mythische is helemaal weg, met deze wanstaltige high-tec-cenobites.
Deel 1 is onovertroffen, deel 2 is nog wel aardig, maar ook al niet hoogstaand. (Vooral dat de Box van vorm kan veranderen. Waarom!?) Daarna wisselt het niveau heel erg en deel 3 is zeker niet één van de beste vervolgen.

Geeft wel een aardig tijdsbeeld van horrorfilms uit die tijd.

avatar van DragQueen
Wel een aardig vervolg, al wordt de mythe wat afgebroken door dit derde deel. het acteerwerk was in deel een en twee zeker te pruimen, maar is hier toch beduidend minder. het verhaal slaat naar mijn mening ook een iets andere richting in, en dat komt de film niet helemaal ten goede. verder zit het natuurlijk wel weer goed wat betreft de cenobites, de gore ( die wel wat minder aanwezig is als in de voorgaande films. ) en de redelijke special effects. al met al toch een stuk minder als z'n voorgangers. 3 sterren.

nacht
ik sluit mij volledig aan bij dragqueen

Lee72
Deze is iets minder dan deel II en I, maar zeker nog erg goed. Ik kan niet (bijna) geen genoeg krijgen van pinhead en die cenobites. Deel 4 t/m6 waren wel heel slecht trouwens.

_dangerous_
zelfs de pinhead zag niet meer geloofwaardig uit
laat staan zijn overbodige preken

heat
_dangerous_ schreef:
zelfs de pinhead zag niet meer geloofwaardig uit
laat staan zijn overbodige preken

ja oke,maar hoeveel sterren geef je nou????????want zeuren kan iedereen.

_dangerous_
heat schreef:

ja oke,maar hoeveel sterren geef je nou????????want zeuren kan iedereen.

oke, ik ga nu speciaal voor jou stemmen op deze filmpje

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Off-topic berichten verwijderd.

avatar van 606
nou de laatste paar berichten is niemand er meer op de site
appart

heb deze film laatst weer gekeken voor de 8ste keer ik blijf genieten van deze film

hub_011
606 schreef:
nou de laatste paar berichten is niemand er meer op de site
appart

Ik vind dit deel ook top van mij mag de score ook hoger

avatar van FreakyGurrl
De eerste 3 delen zijn voor mij de Hellraiser films.
De rest is shit.
Dit is mijn favo en staat in mijn top 5 van horror.

Ik ben er al zeker 10 jaar zoet mee geweest.
Heb zelfs de box en het boek