Hellraiser: Deader (2005)

Verenigde Staten / Roemenië
Horror / Thriller

geregisseerd door Rick Bota
met Doug Bradley, Kari Wuhrer en Paul Rhys

Verslaggeefster Amy Klein krijgt op een dag een band te zien waarop een vrouw wordt vermoord en daarna weer tot leven wordt gewekt. Ze komt op het spoor van een cultgroep genaamd de Deaders. Hoe dichter ze bij de cultgroep komt, hoe vreemder de gebeurtenissen om haar heen worden.

avatar van Thorak
Hellracers? Lijkt me een andere serie hoor...
De gore viel toch wel mee in deze film? Het verhaal vond ik juist een van de beteren uit de hele Hellraiser serie.

avatar van Pete_033
puckb96 schreef:
opnieuw een misselijkmakende horrorfilm zonder een goed verhaal waar het alleen maar gaat om de hoeveelheid gore. Nee, net zoals bij al die andere misselijke Hellracers! Ze kunnen wat mij betreft verder racen naar de highway to hell.

Neem aan dat je hiermee alleen de dtd films bedoelt na de eerst 4 delen.

avatar van jorkie
kutfilm, kutverhaal. heeft niks meer met hellraiser te maken
1 ster meer echt niet waard en wordt tijd dat ze ermee stoppen!

De slechtste Hellraiser in mijn ogen. Ja ik vind zelfs dat Hellworld het aardiger doet tegenover deze film.

Wat deze film niet heeft en andere wel zijn wat interessante locaties. Saai, grijs, onsfeervol en goedkope settings (Roemenië , bah). Zeer slechte en goedkope effecten. EINDELIJK JA EINDELIJK komt er weer een echte traditionele haakmoord. Sinds het geweldige eerste deel is dit niet meer gebeurd. Maar ach wat zie je, een klunzige computereffect... Zelfs de haken uit het doosje zien er nep uit.

puckb96
Sorry pete-033, maar ik vind dit toch een redelijke film. Op de een of andere manier begin ik horrorfilms steeds leuker te vinden. Dit is dan wel een mindere, kan de eerste 4 beter waarderen.

avatar van Thorak
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen (zo niet de enige) die dit een van de beste films uit de serie vind...

avatar van moviemafketel
Nee, ben het aardig met je eens. Meerdere keren gezien. Vooral de scenes in de metro waren erg spannend. Sowieso dat einde was fantastisch. Niet fucken met pinhead en de lekkere Wuhrer uiteraard.

avatar van Thorak
Wuhrer is natuurlijk een wel heel groot pluspunt in deze film ja!

avatar van 606
Thorak schreef:

Niet de beste maar zeker niet de slechtste.

puckb96
Ik denk na inferno wel de beste in de standalone dtd sequels

Holyshit schreef:
Een goede film. Ik was echt blij als ik deze uitzag. HEt was de 20 euro waard.

Wel erg overdreven, 5 sterren. Dan moet het wel een glansfilm zijn en dat is ie absoluut niet

avatar van Thorak
Als hij nou vind van wel... Niet iedereen hoeft de zelfde mening te hebben hoor! Omdat jji het geen glansfilm vind mag een ander dat dan ook niet vinden?
Voor iemand die zoveel films met een 5.0* heeft beoordeeld (en waar ook draken van films tussen zitten) heb je een wel erg absurde mening. Zeker als je dan ook nog niet eens de titel van de serie foutloos kan overtypen.

Thorak schreef:

Nee, maar dan zal ik eerder het origineel een 5 geven of 4,5. Maar ja iedereen z'n mening natuurlijk zoals je zegt, maar je ziet het niet zo vaak

avatar van aburex
Tocj één van de mindere uit de reeks. Gelukkig duurt hij niet al te lang

avatar van Boeikens
De meeste reeksen hebben een periode bergaf en vervolgens een remonte. Voor Hellraiser begint deze remonte met Deader.
We zijn uiteraard nog ver weg van de eerste delen maar er is hoop...

Pinhead en de Cenobites komen weer ietsje meer in beeld en zijn net als de sfeer al weer wat grimmiger.
De gore gaat weer bergop en we hebben eindelijk weer de geliefde haken in actie.

Nog steeds teveel Inferno/Hellseeker achtig maar ook de Hellraiserfan mag weer hopen.

brujeria

niet de enige.
ik vind de serie sowieso pas vanaf deel 5 echt interessant worden.
Inferno, Hellseeker en Deader zijn wat mij betreft de beste films.

Hellworld was dan geloof ik weer om de bibs mee af te vegen meen ik...

avatar van tattoobob
Weer een lekkere hellraiser,de een is wat minder dan de ander maar ik blijf ze vet vinden!!!]
Dus echt heel slecht worden ze in mijn ogen niet!!
Behalve de laatste!!!!

avatar van Daan258
Saai deel.
Elk deel word steeds slechter en slechter.
Tot nu toe is dit voor mij het minste deel uit de reeks.
Ik hoop echt dat nog een nieuwe Hellraiser komt en dan wel weer met Doug Bradley.
Enige die ik nu nog niet gezien heb is Revelations, maar ik zie daar eerlijk gezegd heel erg tegen op om die te kijken.

avatar van RuudC
Zelfde verhaal als Hellseeker: het is een Hellraiser omdat Pinhead op willekeurige momenten door het scherm wandelt. Als op zichzelfstaande film zou het concept nog best werken. Nog wel iets beter dan Hellseeker, maar ik zie geen reden om een hogere waardering te geven. Het acteerwerk is flauwtjes en dat eeuwige donkere filter ben ik inmiddels ook wel beu. Met al die goedkope films heb ik ook weinig zin meer om ooit eens naar Roemenië op vakantie te gaan. Met alle goedkope actiefilms van de laatste jaren kan ik Boekarest wel dromen, geloof ik. Deader heeft ondanks de ongelooflijk duffe titel wel een paar interessante scenes, maar als Hellraiserliefhebber kun je het rustig bij de eerste vier houden. Een beetje consistentie zou fijn zijn, want ook het doel en kunnen van het doosje wisselt bijvoorbeeld nogal eens.

avatar van PEN15
Amsterdam is..so nineties..

De Bota-Hellraisers heb ik op Hellworld na nog geen enkele keer gezien. Nu had ik destijds schuimbekkend van ergernis toen die film net nieuw was een van mijn eerste stemmen uitgebracht en ik kon me geen slechtere Hellraiser indenken. Toch heb ik het helemaal afgekeken, wat ik van Deader niet kan zeggen. Het heeft inderdaad geen zier met Hellraiser te maken, hoe moeilijk kan het nou zijn: bedenk een bloederig ongeluk zodat een puzzelaar weer tot leven komt en Pinhead en zijn lakeien de jacht op deze voortvluchtende openen, of een hellraiser die zich de halve film afspeelt in de hel, maar nee alsjeblieft hè, moet het echt Boekarest zijn? Mooie stad hoor, daar niet van, ik ben er een keer geweest en ik vind het er schitterend, maar niet ideal voor een Hellraiser film. De halve film zit vol met irrelevant gelul. Als ik oninteressant geëmmer wil horen ga ik wel op een terras zitten of ik zet Linda de Mol op. Tot op de 40" minutengrens als die Klein als een soort zombie loopt rond te dolen in het aardedonker was het voor mij genoeg geweest. Er staat toch Hellraiser op en dat is de enige reden waar ik het voor doe. Eenmaal is toch echt de maat vol en zie ik veel liever de eerste drie delen nog eens opnieuw dan die prutfilms van Bota. Ik heb geen idee of die goochem ooit les gekregen heeft hoe je films moet schieten, maar op belichting zou hij zwaar zijn gezakt. Zoals ik ook al in Hellworld zag zit iedereen in het aardedonker, zelfs op klaarlichte dag in donkere kamers met de jaloezien half opengeklapt. Iedereen heeft zes kaarsen aan, twee schemerlampen, bureaulampen en tóch nog is het te donker om wat te zien. Hoe kan het dat al dat blauwe licht dat van buiten komt meer licht geeft dan lampen die in het huis staan?? Dan ben ik hiermee gelijk klaar, want Hellseeker en Revelations zijn ook niet best en daar heb ik geen enkele hoop in.

avatar van Phantasm
Het wordt er niet echt beter op, kun je verwachten na het zoveelste deel, op naar de laatste, al verwacht ik hier ook erg weinig van.

avatar van krosnicky
Beste Hellraiser na Bloodline lekkere donkere creepy sfeer alleen jammer dat Pinhead een kleine rol had

Lekker creepy sfeer.
Heel lekkere actrice .
Heel de hellraiser serie is leuk.

weer een goed vervolg.net zo leuk als het vorige deel.heb me weer prima vermaakt.

avatar van joolstein
Regisseur Rick Bota, een voormalig ontwerper van special effect, moet groot liefhebber zijn van de Hellraiser-franchise, hij heeft namelijk deeltje zes, zeven en acht geregisseerd. Dit zevende deel volgt de Amerikaanse verslaggeefster Amy Klein (Kari Wuhrer) die een groep/ sekte van freaks, die zichzelf “deaders” noemen, onderzoekt. Nadat ze een videoband heeft gezien, reist zij naar Boekarest alwaar ze langzaamaan steeds verder in de wereld van de “deaders” en hun charismatische leider Winter (Paul Rhys) wordt gezogen. Grootste pluspunt is dat regisseur Bota de locaties in Boekarest zeer mooi en donker weergeef. Daarmee is dit de eerste opvolger die voor een groot gedeelte de sfeer uit de eerste films weet te benaderen. En dit gecombineerd met een stel creepy-bloederige scenes maakt dat deze film redelijk geslaagd is. Actrice Kari Wuhrer was verder een aanwinst voor de film want zij is degene die samen de regisseur dit tot een betere film maakt. Ook al zijn Pinhead, de Cenobites en de Puzzel-box nog te weinig in beeld en leek het alsof ze achteraf waren toegevoegd, vond ik deze film na een paar mindere delen weer eens erg leuke geslaagde film.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Bij de voorgaande straight to video vervolgen deed men nog ergens moeite om er wat Hellraiser in te duwen. In deze film is het overduidelijk; men heeft een script gepakt dat waarschijnlijk Deaders heette en Pinhead werd er aan het einde ingeschreven. Wederom heeft dit geen zak te maken met de mythologie van Hellraiser, de film gaat over een groep in Roemenië dat mensen terug kan laten keren uit de dood en een journalist die op onderzoek uitgaat. Het is allemaal niet zo heel boeiend, maar het domste is nog hoe men Hellraiser erin probeert te stoppen. Alsof halverwege de film een setdresser tijdens het filmen ineens zei ‘wacht even’ en het puzzeldoosje van Hellraiser in beeld schoof.

Arme Doug Bradley. De man heeft met Pinhead een sterk, wereldbekend icoon neergezet, maar moest voor zijn laatste twee films onderhandelen over de prijs en moest naar Roemenië om wat onzinnige scènes te schieten voor een film die drie jaar na het filmen rechtstreeks in de dvd-schappen zou worden geflikkerd. Ik hoop dan maar dat de man er nog een beetje een oké verblijf in Roemenië uit heeft gehaald. Over de andere Cenobites kunnen we wel zwijgen, want die doen in deze film er al helemaal niet toe. Kwalitatief gezien is Deader geen haar beter dan zijn voorganger Hellseeker. Akkoord, het is - in tegenstelling tot Inferno en Hellseeker - eens geen detective, maar alsnog voelt het allemaal hetzelfde; iemand gaat op onderzoek uit en komt onderweg een hoop rare dingen en domme jumpscares. En schreeuwt vervolgens. Heel veel. Hellraiser: Deader voelt als een film van 30 minuten, die met moeite naar 80 minuten is gerekt en waar de titel Hellraiser op is geflikkerd.

1,5 sterren.

gorelover schreef:
Heb deze net gisteravond bekeken, en ik moet zeggen dat dit toch wel een goede hellraiser film was.
Dat Pinhead hier weer een kleine rol in heeft, wordt goed gemaakt door de bizarre dingen die gebeuren.
Vondt deze redelijk beklemmend, met leuke shockeffecten en veel bloed.
Vind bij nader inzien dat ze voor mij de goede kant opgaan met de reeks.
Alleen maar Pinhead zou saai worden, en als ik me niet vergis had ie in 1 en 2 ook een redelijk kleine rol.

Precies wat ik ook dacht!

brujeria schreef:

niet de enige.
ik vind de serie sowieso pas vanaf deel 5 echt interessant worden.
Inferno, Hellseeker en Deader zijn wat mij betreft de beste films.

Hellworld was dan geloof ik weer om de bibs mee af te vegen meen ik...

Wauw! Wij hebben over deze reeks precies dezelfde mening haha