• 8.561.697 stemmen

Met onder meer: Dean Winters, Ashley Laurence en Doug Bradley

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Hellraiser: Hellseeker

"Evil. Deadly. Immortal."

Trevor is gelukkig getrouwd met Kirsty (bekend van de eerste 3 Hellraiser delen). Tijdens een trip raken ze met de auto van de weg af en komen ze in het water terecht. Trevor probeert Kirsty tevergeefs te redden. Als hij wakker wordt in een ziekenhuis heeft hij last van de meest gruwelijke flashbacks waarin een sinister persoon met een schedel vol naalden een hand in lijkt te hebben.

imageimageimageimageimageimage

• 19752 berichten

Ik vind alle hellraiser-films sowieso altijd wel iets leuks/spannends hebben. De soundtrack van hellraiser blijft 1 van de beste/meest pakkende. Dit deel heb ik een paar keer bekeken en vond deze weer erg goed gevonden. Idd leuk dat Kirsty weer meespeelt en weer een mooie deal maakt met onze gepinde vriend. Mooie van deze film is dat de geneugten(bijvoorbeeld sex) des levens ook worden aangeboden in de hel, maar dat dit altijd maar van hele korte duur is. Van een heel relaxed leuk sfeertje slaat het dan zo weer om naar een paniekerig, hels plaatje met helse creaturen. Ik ben groot geworden met deze films en zal dus altijd plekje in mijn film-hart houden.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Scarecrow schreef:

Deze film is echt zo slecht niet. Na veel mindere vervolgdelen is Hellseeker toch echt een veel beter vervolg. Hij is anders van opzet dan deel 1 (en 2) maar blijft er naar mening toch trouw aan, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Inferno: dat was gewoon een thrillerverhaal met eigenlijk geen enkel echt verband met Pinhead of de kubus (die er later gewoon zijn ingestopt). Je zag duidelijk: dat is geen Hellraiser. Dat had ik ook bij Hellworld. En waar deel 3 en 4 van Hellraiser dan wel redelijk 'trouw' bleven aan Pinhead en gevolg, en de kubus erin wisten te verwerken, werden ze niet echt spannend, vies of slim. Zeker niet in vergelijking met het origineel. Hellseeker slaagde hier op alle vlakken wel in.

Hellseeker combineert gewoon elementen en sterke punten uit zowel het origineel als diens vervolgen (zie hierboven). Al met al is het echt een veel beter vervolg dan ik had gedacht, en een veel beter vervolgdeel dan bij veel andere serie's (zeker als, wat?, zesde deel?).

Zo'n bericht geeft me dan weer hoop, aangezien ik deel 5 diep bedroevend vond door het missen van enige links met de vorige delen..Ben dan toch weer benieuwd naar deze

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Mwha, iets beter dan deel 5 is het wel maar echt goed wil ik het absoluut niet noemen. Wou eigenlijk stoppen bij deel5 omdat er een duidelijke achteruitgang in de reeks zit, maar hier zit een lichte vooruitgang in.

Ook dit deel gaat weer gebukt onder het gebrek aan sfeer of enige vorm van relatie met de eerdere delen. Pinhead word een lachertje, brengt totaal geen 'charme' meer mee, saai en nietszeggend personage word het.

Het verhaal is een vooruitgang maar echt beter dan een semi-psychologische thriller dat aandacht vraagt door de naam hellraiser te dragen word het helaas niet. De vele 'dagdromen' van het hoofdpersonage zijn na 2-3 keer ook wel genoeg, daar dachten hun anders over want je krijgt ze om de oren gesmeten.

Met vlagen ook redelijk saai met af en toe een 'oke' stuk tussendoor.

Ze proberen je telkens op het verkeerde been te zetten, dat lukt vaak maar half en als het al lukt is het niets noemenswaardig. Zal dit over een week gewoon volledig vergeten zijn.

Echt slagen doet het nergens maar hij is minder irritant en simpel als z'n voorganger (deel 5) en verdient dus wel een hele nipte 2.5*

• 19752 berichten

Mooi dat jij in dit deel ook weer iets vooruitgang zag met zijn voorganger.

Vond het verhaal hier vooral psychologisch erg goed. Behoorlijke mindfuck.

En dat pinhead niets meer bijdraagt in de latere delen ben ik ook met je eens. Toch met Kirsty er weer bij wat dit deel toch ruim voldoende maakt.

avatar van Thomas83

Thomas83

De film begint heel intellectueel met een citaat en daarna klinkt de soundtrack in de eerste tonen aardig maar blijkt uiteindelijk verre van duister helaas en enorm gewoontjes.

Ik kreeg dan wel weer wat goede hoop dat er na de stijlbreuk vanaf deel 3, vooral in de vijfde film, weer terug werd gegaan naar het oude Hellraiser-concept, omdat Kirsty Cotton uit de eerste twee films weer in een Hellraiser-film zit, ook gespeeld door de zelfde actrice, een jaar of 15 ouder natuurlijk. Helaas is haar rolletje vrij klein en blijkt de film juist veel weg te hebben van zijn directe voorganger.

De geluidseffecten zijn van die hele matige van de standaard moderne horrorfilms van zeg maar de post-Scream-periode. Het plot vond ik dan nog best aardig, maar de acteerprestaties en dialogen (waarin tot op het idiote af dingen geforceerd worden uitgelegd) zijn flauw en onder de maat. Die eerste rechercheur is een vervelend karakter, en hij is slechts een van de vele, inclusief de hoofdpersoon. Vond ze maar wat raar en weinig als echte mensen overkomen. Raar ook dat Trevor helemaal niet in rouw was over zijn verdwenen vrouw. Dat was misschien bewust zo gedaan zodat je als kijker twijfelt over zijn rol, maar ik vond het maar vaag.

Qua gore heeft de film eigenlijk niks te bieden. Het is allemaal wat doorsnee geworden en de film zit nogal vol met irritante goedkope schrikeffecten, inclusief het bekende geluidje erbij. De Cenobites zien er redelijk uit, Pinhead kan er goed mee door. Geen weinig passende huidskleur en zijn spelden en stem zijn ook nog niet eens zo heel slecht.

Sommige scènes zijn een beetje raar, en de vertelstructuur van flashbacks komt niet helemaal van de grond. Jammer ook van de verwijzing naar Basic Instinct. Misschien waren er wel meer filmverwijzingen, maar die heb ik dan gemist.

Het laatste half uur is de film helemaal raar, met wat lelijke special-effects, overdreven creepy locaties en wat “enge” of “smerige” scènes zonder duidelijk doel. Het lijkt wel alsof na een uur de balans werd opgemakt en werd besloten dat er veel te weinig enge scènes in zaten, waardoor ze er nog wat maar een hoop in gooiden vrij willekeurig. Noch als Hellraiser-fan noch als horror-liefhebber wordt ik hier vrolijk van. De twist/oplossing op het einde vond ik nog wel geinig, vanwege de verwijzingen door de film heen..

Hellraiser 6 is op zich niet saai, maar weet ook niet echt te boeien, en Hellraiser is allang niet meer herkenbaar. Het is dat hij er nog in een paar zeer karige scènes in zit, anders zou je niet eens weten dat het er een van de reeks was. Al lijkt het al snel veel in vergelijking met deel 5.

Geen film die ik iemand aan zou raden. 2.0*, vooruit dan maar.

avatar van JustMike

JustMike schreef:

Hij is hartstikke slecht

En toch geef je een 2.5?

• 19752 berichten

En slecht is die ook niet.

avatar van Thorak

Thorak

Matig deel in de serie, de acteer prestaties waren op zich niet eens heel erg slecht maar gewoon saai. Dat geldt ook voor het verhaal.

avatar van dr channard

dr channard

In het begin was deze film op zich niet slecht. Het was zeer interessant en de opzet vond ik redelijk geslaagd. Maar daarna gaat deze film de mist in. De rol van Pinhead mja, ik weet niet wat de man in zo'n films doet. Als je Pinhead en het doosje wegdenkt is het misschien nog een redelijke thriller.

Goedkope effecten van laag computerniveau. De scène waarin het hoofd van de agent plotseling opensplijt en een adere hoofd uitkomt vond ik enorm overdreven en te ver gaan. Ik hou wel van een vreemde touch in films, maar doe dat dan tenminste stijlvol.

Slecht filmpje.

avatar van puckb96

puckb96

Ik kan het verhaal wel waarderen en de plot twist. Maar het acteerwerk was uitermate slecht en de dialoog ook. Af en toe wel griezelig

avatar van 606

Gister toevallig weer herzien, ik blijf een zwak houden voor de Hellraiser fims.

avatar van Boeikens

Boeikens

Hellseeker borduurt verder op Inferno en is dus weer een zeer ontypische Hellraiser.

Weer een spannende politie-thriller met wat horrorelementen maar de zo typische Hellraiser sfeer ontbreekt volledig.

Pinhead komt iets meer te voorschijn dan in Inferno maar ook hier weer als moraalappostel een zucht van de originele Pinhead.

Het verhaal zelf heeft wel spanning en vooral een mooie plotwending maar hoort voor mij niet thuis in de Hellraiser reeks.

avatar van brujeria

brujeria

1 van de betere delen.

gelukkig snapt men hier (net als in Inferno) dat nog weer eens een herhaling van deel 1 saai wordt.

deel 1 t/m 4 zijn al min of meer t zelfde.

Daarna verandering, gelukkig.

Zo is dit iig geen Friday the 13th-reeks geworden.

Fijne grauwe nare duistere sfeer in deze film.

Vond hem wel lekker rauw en hardcore ofzo.

Ja, erg cool wel eigenlijk deze!

avatar van tattoobob

tattoobob

Echt jammer dat het deze kant op moest gaan!!!

Hellraiser was echt de top van de horror,er is nu niets meer van over jamm er!!!!

avatar van Daan258

Daan258

Nehh, vond er niet veel aan.

Tot nu toe de minste uit de hellraiser reeks.

Verhaal was erg saai en kon totaal niet boeien, acteerwerk was af en toe ook vreselijk. Ook krijg je bijna niks meer te zien van Pinhead en al die Cenobites wat ik erg jammer vind.

Ik hoop dat het volgende deel iets beter gaat worden.

avatar van RuudC

RuudC

Wat is hier nou eigenlijk Hellraiser aan? Niet alleen ontbreekt het complete gevoel en de sfeer van de oude films, maar ook Pinhead lijkt een beetje verdwaald rond te lopen als hij zo nu en dan even in beeld komt. Het hele verhaal is vrij verwarrend, omdat steeds weer dingen gebeuren die kort erna toch weer anders blijken te zijn. Gelukkig zat er een maat naast me met wie ik nog een hoop flauwe opmerkingen kon maken, maar ik zou er niet aan moeten denken dit in mijn eentje te kijken. Er is flink wat rompslomp om tot de climax te komen en je merkt aan alles dat dit script niet bedoeld was als Hellraiser. Het werkt gewoon niet. Zeker als de hoofdpersoon ook nog eens een lul met vingers is.

avatar van Phantasm

Phantasm

Iets beter dan zijn voorganger, maar echt kapot was ik er niet van.

avatar van Supernatural

Supernatural

weer beter dan het vorige deel.heb me prima vermaakt.maar moet wel zeggen dat de eerste 3 delen beter zijn.en mischien deel 4 ook net iets beter is al heb ik die ook 3 en half ster gegeven.

avatar van joolstein

joolstein

Niet zo beroerd als de voorgaande film, maar geslaagd is de film ook niet te noemen. Voornaamste probleem is het langdradige, saaie script. Hoofdpersoon Trevor maakt een aantal vreemde dingen mee, maar telkens blijkt het een nachtmerrie of hallucinatie te zijn. En dat wordt al vlug erg irritant, voorspelbaar en is zelfs flauw. Daarnaast zijn de getoonde spanning of de gore nihil. Met slechts een kleine handvol tamme horrorscènes hoef je Hellseeker duidelijk niet te kijken voor het griezelgehalte. Positief was dat de Lament Configuration puzzelbox weer een wat prominentere rol kreeg. Regisseur Rick Bota kreeg het toch voor elkaar om mij hoopvol uit te laten kijken naar het volgende deel!

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Als ik terugdacht aan de Hellraiser straight to video sequels, kon ik ze niet meer echt uit elkaar houden. Dat blijkt ook niet zo vreemd, want Hellraiser: Hellseeker is praktisch hetzelfde product als Hellraiser: Inferno. Regisseur Rick Bota kreeg na Hellraiser: Inferno schijnbaar de taak om precies hetzelfde te doen. Dus wederom krijgt een onsympathiek hoofdpersonage allerlei vreemde Jacobs Ladder toestanden voor zijn kiezen, waarna hij aan het einde getuige is van een cameo van Pinhead. Toch had Hellseeker een troef; de actrice uit de eerste twee films Ashley Laurence zou kunnen terugkeren. Ze bleek echter moeilijk te vinden, maar uiteindelijk vond men haar. Het resultaat; een mini-bijrol van Laurence en dus een mini-reunië voor Pinhead en Kirsty, waar het meeste beeldmateriaal op de montagevloer eindigde.

Met zowel Doug Bradley als Ashley Laurence in een cameo is het toneel dus praktisch geheel voor Dean Winters als ons onsympathieke hoofdpersonage. Toegegeven, hij is iets sympathieker dan Sheffer in Inferno, maar het blijft een lul met vingers. Hij gaat vreemd met jan en alleman, hoewel dat ook niet zo moeilijk is als alle dames in je omgeving steevast kun kleren uittrekken. Zal ook wel komen omdat dit een Weinstein productie is. Winters maakt vervolgens voortdurend vreemde dingen mee, ziet hier en daar een Cenobite verschijnen en uiteindelijk wordt uitgelegd wat er aan de hand is. Hellseeker is wederom een suf script en zo'n film die je je na een paar dagen waarschijnlijk al niet meer kan herinneren. Zal deze film over enige tijd enkel nog onthouden als 'die remake van Hellraiser: Inferno met een paar seconden van Kirsty Cotton en een nogal aangekomen Pinhead'.

1,5 sterren.