• 8.252.932 stemmen

Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (2009)

Komedie | 105 minuten

Geregisseerd door: Shawn Levy

Met onder meer: Ben Stiller, Amy Adams en Owen Wilson

Releasedatum: 20 mei 2009

Plot Night at the Museum: Battle of the Smithsonian

"When the lights go off the battle is on."

Als het ''Museum of Natural History'' gesloten wordt vanwege renovaties, moeten de museumstukken overgebracht worden naar het beroemde ''Washington Museum''. Larry Daley komt terecht in de zogenaamde Smithsonian-instelling van het museum, waar hij de opdracht krijgt om een aantal museumstukken te redden, omdat deze verkeerd zijn verscheept. Eenmaal geïnfiltreerd in het Smithsonian ziet Larry dat er weer leven zit in alle museumstukken, waaronder Amelia Earhart, Al Capone en vele andere historische personen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

General George Armstrong Custer

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2033 stemmen

Leuke film met een geweldige rol van Hank Azaria.

avatar van ILDIB

ILDIB

3,5 is wellicht net te veel, maar gewoon een leuke film, en met stiller ook een een prettige rol. Amy adams is zeer aangenaam en de vele woordgrappen en accentjes zijn ook prima. Alleen capone was erg matig.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Deze sequel is nog minder dan het al matige eerste deel. Vrij druk, nergens origineel en hoofdzakelijk domme humor. Het enige dat wat opviel waren de schilderijen, al is zoiets al veel mooier gedaan. Gezien het kassucces kan hier wel een 3e deel van komen, maar ik ben bij deze definitief afgehaakt.

avatar van shrink

shrink

Goed vervolg op het eerste deel. Erg leuk dat men nu gekozen heeft voor het space and air Museum in Washington DC.

avatar van VforVictor

VforVictor

Ik vond er geen flikker aan, terwijl deel 1 nog welles een lach op mn gezicht toverde, deed dit deel me totaal nix.

avatar van ambrosini

ambrosini

Net iets minder dan deel 1, maar blijft leuk

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Herziening gedaan, viel me in vergelijking met de eerste kijkbeurt destijds nog wel mee. Best vermakelijk, maar wel duidelijk minder dan de voorganger waar alles nog origineler en frisser aanvoelde. Toch valt het hier allemaal goed te kijken. Het is grootser en er zitten nog meer actiemomenten in, maar qua humor vond ik het weer wat minder.

2,5* (was 2*)

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Redelijk.

Het origineel zag ik indertijd in de bioscoop. Sindsdien heb ik die niet meer (ge/her)zien. Toen ik zag dat die al van 2006 dateert schrok ik toch een beetje. De tijd gaat snel. Ook deze sequel is al langer uit dan ik dacht. Nu, veel weet ik niet meer van deel 1, niet dat dat wat uitmaakt.

Want deel 2 lijkt wat meer z’n eigen gangetje te gaan. Het is allemaal minder hysterisch, exclusief het einde. Het lome hoofdpersonage doet maar wat – ik vind het best wat hebben. Enkele scènes zijn nog wel grappig, anderen dan weer niet. Sowieso is dit soort film niet meer dan een tussendoortje.

Ben Stiller doet het aardig, wellicht omdat hij wat uitgeblust overkomt. Dat gaat hem beter af dan de sympathieke loser met overal drukte om zich heen te spelen, zoals in de Fockers-films e.d.

De supporting cast is wat hit-or-miss. Owen Wilson en Steve Coogan zijn oké, rolletjes als dat van de immer aaibare Amy Adams zijn vrijwel nutteloos. Hank Azaria doet z’n best, maar mist toch wel wat.

Verder allemaal een tikje te lang. Komedies zouden vaker onder het anderhalf uur zitten (inclusief endcredits), het zou het allemaal wat vlotter maken. Deze film had er ook profijt aan gehad, ondanks enkele geslaagde grappen en grollen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik vond deze net ietsje leuker dan zijn voorganger, kijkt lekker weg.

avatar van ipman-99

ipman-99

Bij Night at the Museum: Secret of the Tomb:

"We're Americans, we don't plan, we do!" ... " !!!

Leuk vervolg (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Night At The Museum 2: Battle Of The Smithsonian' is

een heerlijke sequel op deeltje 1.

Niks nieuws onder de zon maar wel zeer vermakelijke met enkele 'zotte' historische

personages zoals Al Capone !

De rol van Amy Adams (Amelia Earhart) was zeker en vast niet onopgemerkt voorbij gegaan !

De bijdragen van Robin Williams en Owen Wilson was entertainment en genieten van hun rollen.

Kortom een vermakelijke komedie die me meer dan eens deed grijzen .

Lag ik kapot van het lachen ...? Dat niet, maar wel zwaar van genoten met dat avontuurlijke

gevoel op de koop toe.

avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Een leuke vervolg van Night of the Museum. Goede cast, vooral Amy Adams (Amelia Earthart). Leuk verhaal en geweldige special effects. Vond wel dat Kahmunrah veel trekjes had als die directeur van het museum. Anderen belachelijk maken of voor gek zetten. Vond alleen Napoleon niet zo erg geslaagd. Maar verder kijk het lekker weg.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1981 stemmen

En dan mocht ook het tweede deel van ‘Night at the Museum’ vooral niet missen, met een blik vanaf deel één is dit tweede deel toch echt minder interessant om naar te kijken en zou ik het bijna een mislukte poging noemen die totaal verkeerd wist uit te pakken. Het verhaal en concept stonden me minder aan, Stiller daar kan ik nog steeds niet aan wennen en het algemeen is nogal cliché, veel feel-good scénes maar daar blijft het ook echt wel bij en iets beters daar kan ik het niet van maken helaas.

De cast is grotendeels het zelfde met Ben Stiller weer gewoonlijk aan het roer. Amy Adams deed het leuk als Amelia Earhart en de rest van de cast was ook gezellig alleen het was allemaal niet echt héél bijzonder.

“I didn't call you because we were in trouble... okay, we were in a pickle. But it wouldn't be the first time I had to fast talk my way out of a jam! I called you because you needed us.”

Het verhaal was prima. De mensen van de American Museum of Natural History gaan verhuizen, en ze worden vervoerd richting Washington D.C. waar ze onder andere in alle museums komen te staan rond het witte huis (wat veel blijken te zijn). Echter word men beangstigd door de broer van Ahkmenrah, ook wel Kahmunrah die graag het gouden tablet wou hebben van Larry. Ze vallen de nieuwelingen aan met onder andere hulp van Al Capone om zo het amulet in handen te krijgen en weer te willen heersen over de aarde, echt gaat hem dit niet goed af en met Kahmunrah alles op alles zetten om alles goed te krijgen, wat soms wat lastiger gaat dan gehoopt.

Het verhaal was prima, het concept was echter minder en de overgang naar Washington vond ik zelf niet in een positieve zin uitvallen, en zo vond ik ook dit tweede deel weer wat minder als de eerste bezichtiging, en dat is jammer.

avatar van stratmans

stratmans

heel plezant, veel volk in goede banen geleid

avatar van robke

robke