Night at the Museum (2006)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Shawn Levy
met Ben Stiller, Robin Williams en Carla Gugino

Larry Daley (Stiller) gelooft, ondanks zijn tot op heden ongelukkige leven, dat er iets groots voor hem staat te gebeuren. Dat blijkt wel als hij aangenomen wordt als nachtwaker bij het "Museum of Natural History". Tijdens zijn diensten beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Gladiatoren en cowboys voeren een nachtelijke strijd terwijl een Neanderthaler zijn eigen display verbrandt, en de T. Rex iedereen laat zien waarom hij het meest gevreesde roofdier is uit de geschiedenis. In al deze chaos kan Larry zich maar tot één persoon richten. Een wassen beeld van president Teddy Roosevelt (Williams) dat hem moet helpen deze chaos te stoppen en zo het museum te redden.

avatar van FILM!BOY!
Leuke film. Leuke humor en goed verhaal. 4,0.

laundromat
Die vriend die 'm cadeau heeft gedaan is heel lief, maar wat een misser! Leuk idee, uitwerking stukken minder leuk.

Een afrader!

avatar van Beertje45
Op deze film ga ik geen stergehalte toewijzen omdat ik verwacht had dat er vele historische figuren zouden verschijnen en dat die personages uitgebreid als een stukje geschiedenis zou worden uitgediept. Miskoop! Het eerste uur heb ik doorgekomen en was het dan beu, ik ben geen voorstander van Fantasiefilms, er zijn films in het genre die ik goed vind, maar deze dus niet. Een hoog Jumanji gehalte en ik herinner me dat ik die film ook niet leuk vond. Ben Stiller vond ik ook niet grappig, weinig uitstraling. Misschien vind mijn kleindochter hem over 5 jaar leuk,want ik denk dat kinderen dit vooral leuk vinden.

avatar van misterdhdh
leuk filmpje, al is het natuurlijk geen topper. ben niet de grootste fan van stiller, maar hier stoorde hij mij toch niet in. niet super grappig maar de film houdt wel een constant niveau aan waardoor er wel vaak een glimlachje af kan. voor een realistisch verhaal moet je deze film natuurlijk niet zien. wat ik niet goed en grappig vond waren die 3 andere oude museumbewakers. voor de rest mij wel geamuseerd, acteerwerk was ook niet top, maar in zo een soort films maakt het mij niet echt uit.

3.5/5

Erg vermakelijke film. Ook erg leuk om te zien als je New York gaat bezoeken en het museum in het echt kunt gaan bekijken.

Terleurstellende
Een leuke idee film maar ik werd terleurgesteld er mocht iets meer verhaal in zitten dan de komedie

avatar van tattoobob
Ik beschouw mijzelf niet als een Ben Stiller fan en dat zal ik ook nooit worden,maar ik vind deze film toch wel een van zijn leukste en gelijk ook de leukste uit de twee films ....al komt binnenkort natuurlijk deel drie uit en ben ik daar ook wel benieuwd naar.
Door de aanwezigheid van Robin Williams in deze film scoort de film ook hoger bij mij.

Overige acteerprestaties van de acteurs en actrices heb ik niets op aan te merken.

avatar van arno74
Voor het eerst compleet vanaf het begin gezien, had al vaker bij het zappen losse stukjes gezien en niet afgekeken omdat het me niets leek. Niet bijzonder maar wel een leuke komedie, al zal het vermoed ik vooral op kinderen zijn gericht. Het kijkt fijn weg en is lekker onderhoudend. Met nul verwachtingen is het prima te doen, zeker als familiefilm. Ruim 2,5*

avatar van ambrosini
Goed verhaal... leuk film

avatar van xaid
Stem verhoogt na een aantal jaren herzien blijft geweldig!

Leuke film om te zien , een paar details kloppen niet helemaal maar dat bederft het kijk plezier totaal niet !

avatar van Ajax&Litmanen1
Met het oog op deel 3 ga ik de hele reeks maar eens opnieuw bekijken. Nou staat de Museum-reeks me niet bij als geweldig, maar het is nog best vermakelijk. Het schrikt alleen wat af omdat Ben Stiller de hoofdrol speelt, een acteur waar een hoop mensen geloof ik jeuk van krijgen. Ik heb dat ook wel, de man is vrij irritant en ongrappig in zijn meeste films. Maar hier past hij wel weer aardig.

De film voelt een tikje aan als een aangepaste versie van Jumanji, met al die dieren in de hoofdrol. Wat ik jammer vind is dat de film nooit buiten de lijntjes durft te kleuren qua originaliteit of echt scherpe humor en dialogen. Het is braaf familievermaak, inclusief een oninteressant plotje rondom de zoon van Stiller, maar gelukkig overheerst het nooit en blijft de focus gericht op de rare zaken en de gekke personages en dieren in het museum. De film verveelt ieder geval niet, maar blinkt ook niet uit. Wel genoten van de cast, inclusief een aantal kleine rollen.

3* (was 3,5*)

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keertje gezien te hebben.

ipman-99
"I'm made of wax, Larry. What are you made of?" ... " !!!

Genoten van deze Heropfrissing !!! Emoji!!! 'Night At The Museum 1' is een
leuke komedie met Ben Stiller in bloedvorm.
Dit blijft de beste van de trilogie, omdat het mysterieuze in mijn ogen veel goed maakt
naar de rol toe van bewakingsagent Larry.
Larry (Stiller) gaat als bewakingsagent (nacht) aan de slag in een museum
waar toch wel vreemde zaken aan de hand zijn !
Dit levert hilarische en komische situaties op ... en stuk voor stuk
krijgen we te maken met heerlijke figuren !

MaartenTuinstra
Vermakelijk, maar niet top.

Best een leuk idee, een museum waarin de collectie tot leven komt. De uitwerking laat echter enigszins de wensen over. De grappen sloegen namelijk lang niet altijd aan. Gelukkig doet Williams puik werk en speelt Stiller een van z'n betere rollen. Leuk voor een keertje, als je niet te veel verwacht.

avatar van Davido
Heerlijke film! Leuk om met het gezin te kijken! Heb veel gelachen. Heb hem nu al. Zn 3 keer gezien!

TMP
Matige film, die slechts bij momenten kan boeien. De uitwerking van het verhaal is nogal kinderlijk en hier en daar ook wat flauw. Daar had meer ingezeten. Het kijkt redelijk weg en het is op zich wel leuk om het museum 's nachts tot leven te zien komen, maar veel bijzonders is het niet.

Tarkus schreef:
Leuke komedie met een sterke cast, vooral de oudgedienden Dick Van Dyke, Mickey Rooney en Bill Cobbs lijken erg in hun nopjes met hun rollen.
Ook Ben Stiller en Robin Williams zijn op hun best.
Maar het zijn toch vooral de special effects die deze film het bekijken waard maken.
Het scenario is trouwens maar zwakjes en daarom toch maar 3,5 sterren voor deze prent.
Maar het is wel een leuke familiefilm, niets op tegen...

Heb de film voor een appel en een ei op DVD op de kop kunnen tikken, en dus eens opnieuw bekeken.
Blijf bij mijn eerste mening wat de film betreft.

Bantavoer
Geweldige cast. Robin Williams als Teddy Roosevelt. Geweldig. Goed verhaal en special effects was zeer goed. Heb me goed vermaakt. Alleen die directeur van museum had ik soms de neiging om hem een peer te geven (maar dan bedoel ik geen fruit). En zelfs voor de tweede keer heb ik me goed vermaakt. Vooral de oude nachtbewakers, geweldig. Zeker waard om 'm voor de tweede keer te kijken. Zelfs met kinderen. Zo saai hoeft een museum echt niet te zijn, dus.

avatar van Kondoro0614
Tot mijn verbazing stonden ook dit deel samen met deel twee op het herzien lijstje, en aangezien ik dit weekend een familieweekend weg ging leek het me geschikt deze te gaan kijken omdat ik in zo’n typische sfeer hing voor de familie films, dat krijg ik dan meestal toch wel een beetje als ik op vakantie ben. ‘Night at the Museum’ is me toch wat tegen gevallen dan wat ik van te voren kon bedenken, en ik denk dat daar de saaie Ben Stiller hier misschien wat mee te maken heeft, die ik persoonlijk zelf niet altijd even goed kan uitstaan en hem soms best saai vind acteren. Hoewel dit niet altijd het geval was in ‘Night at the Museum’ vond ik hem nou ook niet positief uit de kast komen in deze film.

De cast is zoals ik al zei redelijk, en hoewel ‘Ben Stiller’ me niet altijd goed bevalt kwam hij er nog aardig mee weg bij deze film. Carla Gugino deed het leuk als ‘Rebecca’, en natuurlijk de drie oudjes niet te vergeten: Dick Van Dyke, Mickey Rooney en Bill Cobbs deden het toch nog best wel geinig. Helaas moeten we één van deze heren al wel missen, die in 2014 overleed op 93- jarige leeftijd (Mickey), erg mooie leeftijd. En natuurlijk Robin Williams niet te vergeten, die een leuke maar kleine rol verzorgde als Teddy Roosevelt, de 26ste president van de Verenigde Staten van Amerika. Voor de rest prima cast, verder ook niks bijzonders eigenlijk.

“Me no dum-dum. You dum-dum. You bring me gum-gum?”

Het verhaal was leuk, Stiller moet werken om onder andere zijn zoon te mogen zien en na wat pogingen komt hij uit bij de ‘American Museum of Natural History’ waar een functie open staat voor nachtwaker. Larry (Stiller) neemt dit aanbod aan en op zijn proefperiode komt hij er achter dat hij s’ nachts niet alleen is, maar alles om hem heen tot leven komt. Het blijkt een amulet te zijn die dit waar maakt en iedereen die voor zonlicht nog buiten is vervaagt als zand. Larry moet leren omgaan met alles in het museum en tijdens dit leerproces komt hij er achter dat de drie oudjes bepaalde dingen willen jatten in het museum, onder andere het amulet waardoor niemand meer tot leven. Larry zet alles op alles om samen met de tentoongestelde figuren deze spullen weer terug te halen in een leuk en geslaagd kat en muisspel.

Het concept was een geslaagd iets, daar ben ik het sowieso over eens want ik heb me vaak prima vermaakt met dit stukje werk. Alleen vond ik persoonlijk dat het soms iets beter kon, en dan word ‘Night at the Museum’ toch helemaal niet meer zo bijzonder als wat hij leek te worden, en dat is jammer.

avatar van IH88
“I'm made of wax, Larry. What are you made of?”

Leuk. Night at the Museum heeft een bont gezelschap personages, goed gecaste acteurs, een avontuurlijk en origineel verhaal, en ook nog een verstoorde vader/zoon relatie (uiteraard). Ben Stiller is hier perfect op z’n plaats, en Robin Williams steelt altijd de show. Wilson en Coogan vormen ook een sterk duo, en Gugino complementeert een uitstekende cast. Night at the Museum is al met al een vermakelijke film die geen moment verveeld.