Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Shawn Levy
met Ben Stiller, Robin Williams en Ben Kingsley

Larey Daley (Stiller) weet dat een Egyptisch tablet uit de tijd van de farao's het geheim is achter de tot leven komende museumstukken in het "Museum of Natural History". Maar wanneer dit magisch tablet tekenen van corrosie begint te vertonen, reist Larry met onder andere Farao Ahkmenrah, Teddy Roosevelt en Attila de Hun af naar het "British Museum" in Londen om het te redden van zijn ondergang.

Een compleet nieuwe wending met een nieuw museum! Erg leuk

avatar van schumacher
De vorige vond ik nog oke maar deze vond ik echt wel de minste.
De vorige zou ik nog omschrijven als komedie/familie film, deze eerder toch meer als kinderfilm.

avatar van Alathir
Zwakke film, weinig humor.
Vooral ook een afgezaagd concept en Ben Stiller is inderdaad van niets onder de indruk. Hey, Triceratops, apporte! Ahja, want ge gaat vooral niet lopen als er een dinosaurus achter u aanzit.
Het enigste waar ik mee moest lachen was eigenlijk de Neanderthaler, wat een komiek! En dan Rebel Wilson, ook niet de beste actrice. Lichtpunten in de film zijn Hugh Jackman, Dan Stevens en uiteraard Robin Williams.

Niet echt een aanrader, na de eerste Night at the museum heb je het eigenlijk allemaal al wel gezien.

avatar van ambrosini
3e deel al van het museum gebeuren.. van mij mag het wel de laatste zijn.. wel een leuke film..

avatar van GGG
GGG
Deel 3 was onderhoudend. Helaas laatste keer Robin W.... Spijtig!

avatar van Timothyvdmeer
Vermakelijk. Maar de rek is er nu wel uit.

avatar van DragQueen
Een vermakelijk laatste deel, als we de makers mogen geloven tenminste. Want het moet gezegd dat de rek er nu wel onderhand uit is. Veel grappen hebben we allemaal al eens eerder gezien in een bepaalde vorm in de eerdere delen. Bij vlagen voelt het wat geforceerd aan zelfs. Toch algemeen gezien is de film onderhoudend. Alle bekende karakters keren weer terug, maar helaas voor de laatste keer een film met Robin Williams. Ook het verhaal krijgt wel een prima wending door een ander museum erbij te betrekken. Verder ziet het er visueel ook goed uit. Prima special effects. 3 Sterren.

avatar van Ajax&Litmanen1
Acceptabel slot van een reeks (althans, laten we het hopen dat er geen nieuw deel komt…) die nooit echt goed wist te worden. Het is pretentieloos vermaak geworden, maar wel jammer genoeg op een wijze waarbij je dacht dat er meer uit zou vallen te halen. De reeks speelt gewoon altijd op save qua humor en qua avontuur. Toch is het goed te kijken en zijn enkele personages en figuren best leuk te noemen. Ook knap dat ze zo’n enorm aantrekkelijke bekende cast al drie films op weten te trommelen die hun rol met zichtbaar veel plezier spelen. Deze derde Night-film doet dan ook niks nieuws. Het is een excuus om alles en iedereen weer even tot leven te toveren. Maar het wordt nu wel tijd om dit voor het laatst te doen, want meer valt er gewoon niet uit te halen. En met Ben Stiller ben ik ook wel klaar, bepaald niet mijn favoriete acteur.

avatar van Dominootje
Deze serie blijft leuk!
Al heb ik persoonlijk niks met Rebel,, dus indien er nog vervolgen komen met haar in Londen, no thnx!

avatar van AmazingPP
Totaal overbodige film. Veel geschreeuw, weinig wol. 2 * al was het alleen voor Williams.

avatar van Elineloves
Zo'n film waarvan ik me af vraag: Waarom...

Dat had ik bij deel twee ook al, maar hier helemaal. De rek is er uit, de grappen zijn niet leuk, de personages kennen we nu wel en de nieuwe gezichten voegen ook niet veel toe. En schotel me dan ook nog Rebel Wilson voor... dan heb je sowieso het recept op mislukking. Ben Stiller lijkt er ook nog weinig zin in te hebben en is hier en daar zelf een tikkeltje vervelend. De final credits zijn het mooiste van de hele film en helaas ook het enige positieve wat ik kan bedenken. Waarschijnlijk had ik de film aan me voorbij moeten laten gaan, waarschijnlijk ben ik Ben Stiller moe en waarschijnlijk had ik mezelf ergernis bespaart als ik de film uitgezet had toen Wilson verscheen. Niet gedaan, dus waarschijnlijk ben ik het zelf schuld dat ik 1,5 uur naar iets gekeken heb waarvan ik op voorhand wist dat het niet zou bevallen.

avatar van dualcia
Niks nieuws onder de zon. Deel 1 vond ik leuk en deel 2 zorgde met nieuwe karakters en een nieuwe setting ook wel voor een vermakelijke film, maar Secret of the Tomb was niet de moeite waard van het maken en het kijken.
Het concept blijft precies hetzelfde en dat zorgt er voor dat het lekker weg kijkt, maar er is absoluut geen toegevoegde waarde voor dit derde deel, omdat we het gewoon allemaal al een keer eerder hebben gezien. En beter ook.

*1.5

avatar van james_cameron
Er toch weer ingetrapt. Na de eerste twee belabberde delen had ik mezelf voorgenomen deze reeks niet verder te volgen, maar nu heb ik toch weer anderhalf uur van mijn leven verspild. Dit is met afstand zelfs de slechtste van de drie films. Ben Stiller op zijn meest onsympathiek, een tenenkrommend slecht en niet grappig script, talloze waardeloze cameo's (Ben Kingsley! Hugh Jackman!) en een volledig op de automatisch spelende cast. Dit is de Hollywood-blockbuster op zijn meest statisch en cynisch. De special effects zien er dan nog best goed uit, maar binnen de context van deze slappe hap maken ook die geen enkele indruk. Terug die tombe in en er niet meer uitkomen, alsjeblieft.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

div leuke momenten hebben er voor gezorgd dat ik hem afkeek, maar het is genoeg nu, .....

ipman-99
Bij Night at the Museum: Battle of the Smithsonian:

"Smile, my boy. It's sunrise!" ... " !!!

Entertainment 3-de deel !!! Emoji!!! 'Night At The Museum 3: Secret Of The Tomb' is een
leuke afsluiter van deze franchise - Trilogie.
De factoren avontuur en komische accenten zijn opnieuw aanwezig, uiteraard niet
meer in de levels dat ik 'krom' van het lachen liggen. Maar eerder dus genieten zonder meer.
De effecten konden er zeker mee door ... denk maar aan de 'Pompei' scène. Uiteraard ben ik
op dat gebied 'een speciale' als ik zelfs de 'effecten' van 'Sand Sharks' heerlijk kan smaken.
Uiteraard is deze film een bioscoop film ... en verwacht je uiteraard betere effecten dan 'Sand Sharks' !
Dat is ook zo ... maar bepaalde effecten kwamen duidelijk uit onze getrukeerde computer !
Ben Stiller, Robin Williams en Ben Kingsley zijn maar enkele 'vertrouwde' namen, maar ook enkele
cameo's van o.a Hugh Jackman waren zeker en vast te pruimen.
Uiteraard had ik ook een 'speciaal' gevoel bij deze film, omdat het nu ook eenmaal van de laatste
rollen was van Robin RIP Williams.
Aardige afsluiter van een leuke trilogie die ik met plezier gekeken heb !

avatar van weerwolf79
Geen hoogstaande film maar heb mij prima vermaakt, de engelse bewaakster lijkt zo uit Little Brittain te komen.

Matig derde deel.
Je krijgt dadelijk het gevoel dat je alles al eens een keertje hebt gezien.
Voor mij mag het hierbij ophouden...

avatar van Decec
Een goed avontuur/komedie/familie/fantasie film...
Leuk en grappig verhaal....
Goed acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van LOTR-lover
Ik heb me eigenlijk altijd wel vermaakt met de Night at the Museum trilogie. Deel 1 & 2 kregen een 7 (3,5*) van me, datzelfde geldt voor deel 3. Vermakelijk, leuk en grappig. De toevoeging van Rebel Wilson vond ik niet heel boeiend, daar had ze een te kleine rol voor. Wel mooi (en tegelijk triest) om Robin Williams nog is te zien. Mooi slotakkoord van deze trilogie.

Magic never ends!

7/10 (IMDB)

avatar van jippie2010
Ja, ik ben wel fan van de 'triologie'. Vond ik deel 2 toch een tikkie tegenvallen, het laatste deel maakt het zeker weer goed. Leuke karakters, boordevol humor, voor mij klopt het plaatje. Leuk om Williams nog een keer te zien. Deel 3 was een waardige afsluiter. *3,5

Zeer matige film, heel veel déja-vu.

avatar van aspro
een van de laatste film van Robin Williams en Micky Rooney.

Bantavoer
En dan deel 3. Gelukkig weer de gebruikelijke cast. Goed verhaal en special effects waren prima. En een bekende figuur als Egyptische farao (Ben Kingsley). Ook dit keer geweldig vermaakt. Vooral als de show totaal uit de hand loopt. . En als de vrouwelijke nachtbewaker hoor, moest ik meteen weer aan die directeur van museum waar Ben Stiller werkt. Zelfde spottende opmerkingen.

avatar van tommykonijn
Een paar weken geleden de volledige Night at the Museum-reeks nog eens herzien en dit derde deel pas voor de eerste keer. Toen het origineel uitkwam vond ik dat een erg leuke film, maar ik moet wel zeggen dat die film inmiddels wat aan kracht verloren heeft. Dat heeft waarschijnlijk zowel met mijn leeftijd als een stukje gedateerdheid te maken, maar desondanks blijft de eerste film een vermakelijke zit. Deel 2 is beduidend minder goed, maar door de vele en vlotte actie wel evengoed genietbaar.

Secret of the Tomb is naar mijn mening duidelijk de zwakste schakel. Ik vind het schitterend dat dit deel plaatsvindt in mijn favoriete stad, Londen, maar het is desondanks te zeer een herhaling van zetten. Grappen worden eindeloos herkauwd (die waar Jedediah en Octavius worden tegengewerkt door iets wat voor 'de grote mensen' nauwelijks opvalt kan écht niet meer) en de grappen die wel nieuw zijn ('Laaa'), slaan zelden aan. Sowieso is dit naar mijn mening meer een avonturenfilm dan een komedie, want verder dan een grijns kom ik zelden of nooit. Ben Stiller vond ik in de eerste twee delen leuk, maar hier lijkt hij zelf niet meer heel erg te genieten. Larry staat nergens meer van te kijken en dat neemt wel een deel van de spanning weg. Wel is het uiteraard fijn dat ze cast uit de voorgaande delen, waaronder wederom een leuke Robin Williams, grotendeels bij elkaar weten te houden. Het was een slimme zet om de oude bekenden mee te laten gaan naar Londen.

Dit derde deel is geen vervelende zit, maar er mankeert een hoop aan. Ik krijg het gevoel alsof er wat meer uit gehaald had kunnen worden. Een Lancelot die door nachtelijk Londen reist, terwijl de anderen achter hem aan zitten... Lijkt mij dat je daar wat meer mee kunt. Het kijkt allemaal gemakkelijk weg en blijft onderhoudend, maar tegelijkertijd voegt dit niets toe aan de twee voorgangers.