Night at the Museum (2006)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Shawn Levy
met Ben Stiller, Robin Williams en Carla Gugino

Larry Daley gelooft, ondanks zijn tot op heden ongelukkige leven, dat er iets groots voor hem staat te gebeuren. Dat blijkt wel als hij aangenomen wordt als nachtwaker bij het "Museum of Natural History". Tijdens zijn diensten beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Gladiatoren en cowboys voeren een nachtelijke strijd terwijl een Neanderthaler zijn eigen display verbrandt en de T. Rex iedereen laat zien waarom hij het meest gevreesde roofdier is uit de geschiedenis. In al deze chaos kan Larry zich maar tot één persoon richten. Een wassen beeld van president Teddy Roosevelt dat hem moet helpen deze chaos te stoppen en zo het museum te redden.

Leuke film met leuke special effects.. Niks mis mee, voor de kids is ie een absolute aanrader. Sommige volwassenen zullen hem wel een beetje flauw vinden, qua humor en spanning...

3 sterren

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:
Een grandioze topfilm, prachtig geacteerd door Ben Stiller en Robin Williams en een zéér vermakelijk en zéér grappig verhaal waarbij ik helemaal in een deuk lag (vooral de scene waarin Larry in het museum de dingen gaat ontdekken is heel cool gemaakt!), prachtige special-effects die perfect bij de film aansluiten en met dit alles een groot meesterwerk van een film neerzetten!

* * * * *

Nog een van mijn eerste stemmen als ik me niet vergis, ik keek toevallig laatst nog bij mijn 5,0* stemmen, en was van plan deze nog eens te herzien. Ik was nogal gul bij mijn eerdere stemmen, dat blijkt hieruit. Leuke film, maar 3,5* is toch echt wel genoeg.

Wel blijft dit in mijn ogen een erg leuk jeugdsentiment.

avatar van Metalfist
Jeugdsentiment? Film is nog maar 2 jaar oud...

avatar van RWL
RWL
My thoughts exactly....

TZ90
Leuke komedie met Ben Stiller op zijn best.

De film weet een zeer fijne sfeer te creëren en de effecten vallen goed mee. Het verhaal wordt goed uitgewerkt en de film weet nooit te vervelen!

4 sterren, toppertje van een komedie!

Voldoende 2'5 voor een Vermakelijke Film !

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Flauw filmpje.

Als familie film is dit enigszins geslaagd. Leuk om met de kiddo's te bekijken. Maar verder is alles, ondanks het grote budget, behoorlijk zoutloos en gewoontjes.

avatar van Pantoffel
Aardig filmpje
Niet bijster goed, maar leuk genoeg om eens te kijken.

avatar van Bibelonseberg
Leuke film! M'n zoon lag helemaal in een deuk (12jr)
Ik vond hem ook de moeite van het zien, er zit heel veel humor in.

avatar van Kr!kke
leuke film met een origineel verhaal en Ben Stiller die het naar mijn mening erg goed doet

avatar van JohnWilliams
Verhaal is leuk bedacht ja, en ook leuk uitgevoerd door Stiller.

Matige film waarin Stiller helemaal zijn gang kan gaan. Dat zorgt echter voor zijn typische humor die ik niet echt kan waarderen. Verder is het verhaal erg mager en is de kinderachtige humor voorspelbaar.

avatar van Spetie
Night at the Museum is een erg leuke komedie, waarin Ben Stiller zich weer eens helemaal kan uitleven. De film heeft een origineel verhaal en uitgangspunt en koppelt een aantal aardige grappen aan een stel acteurs die allemaal enthousiast overkomen, waardoor de film gewoon lekker weg kijkt. Stiller doet het zoals eerder gezegd prima en Zelfs Robin Williams zet eens een leuk personage neer in de vorm van oud-president Roosevelt en ook Owen Wilson is grappig in een letterlijk kleine bijrol. Daarnaast bevat de film gewoon erg goede effecten als alles op een gegeven moment tot leven komt. Echt een heerlijk museum, waar je je nooit zult vervelen. Haast de perfecte gezinsfilm wat mij betreft en Wilson en Stiller blijven een leuk duo!

Devotee1983
Erg vermakelijke film.

Ik heb mij tijdens deze film geen moment verveeld, en deed mij bij vlagen een beetje aan Jumanji denken. (de special effects).

Erg leuke stukjes ook, de ruzie met de aap, geweldig. En de rol van Robin Williams was ook geniaal leuk.

Kortom heb mij geen moment verveeld, en daar gaat het uiteindelijk om. Ben niet kapot van de acteur Ben Stiller, maar in deze film was hij super.

3***

Hoewel ik er meer van had verwacht (verhaal was echt triest) was hij door alle gebeurtenissen toch nog aardig om te kijken.

avatar van aburex
Leuke en vermakelijke familiefilm voor zowel groot als klein. Heb me geen moment verveeld en Ben Stiller is op zijn best.

Night at the Museum is een degelijke komedie met een aardige rol van Ben Stiller. Hij blijft toch een man die het voornamelijk van zijn gezichtsuitdrukkingen moet hebben. Dat doet hij altijd zo leuk. De rol van Owen Wilson is verder ook wel leuk, net zoals die van Robbin Williams als Teddy Roosevelt. Het verhaal is best aardig bedacht, maar helaas te langdradig en te veel moraal gezeur. De humor zit hem voornamelijk in de onwerkelijke situaties. Denk aan "Rexxie" enzovoort. Dat maakt het gewoon leuk, maar daar is alles dan ook wel mee gezegd.

Jammer dat ze geen betere acteurs hadden, maar voor de rest wel een goede film.

Geen betere acteurs? Ik denk dat voor een komedie als deze een cast met Ben Stiller, Robin Williams en Owen Wilson helemaal niet misstaat. Je kunt natuurlijk geen Brad Pitt en dergelijke verwachten.

Leuke komedie met een sterke cast, vooral de oudgedienden Dick Van Dyke, Mickey Rooney en Bill Cobbs lijken erg in hun nopjes met hun rollen.
Ook Ben Stiller en Robin Williams zijn op hun best.
Maar het zijn toch vooral de special effects die deze film het bekijken waard maken.
Het scenario is trouwens maar zwakjes en daarom toch maar 3,5 sterren voor deze prent.
Maar het is wel een leuke familiefilm, niets op tegen...

avatar van doodah
Vond het een geslaagde en leuke familiekomedie.

avatar van iris.vessem
de hoofdrol is echt gemaakt voor ben stiller... ik vond 'm leuk ben beniewt naar deel 2

Komt er een deel twee?
Hopen dat die niet tegenslaagt.

Don Dijk
Tegenslaagt.

Stomme fout van mij.

avatar van Elineloves
Leuke komedie, verhaallijn is goed bedacht en ook leuk neergezet. Kan hier en daar realistischer, maar hij valt zeker niet tegen.

avatar van Koert
Gisteren herzien op tv. Blijft een vermakelijk filmpje met een leuk concept. Ben Stiller en Owen Wilson is natuurlijk een gouden combinatie voor een lekker slappe en simpele humorfilm. Alleen is Night at the Museum af en toe misschien iets te simpel.

Van 3.5* naar 3*

avatar van MNV2
Vermakelijke film met een aardig uitgewerkt verhaal en zeer goede special effects. Alleen zijn de grappen nogal flauw maar dat wordt nog enigszins gered door de leuke manier van acteren door Ben Stiller, Owen Wilson en Robin Williams.

kokosnoot
Geweldige film

avatar van Leland Palmer
Origineel plot, slordig uitgewerkt, maar wel erg vermakelijk. Ben Stiller doet het leuk en een museum als setting is erg leuk, vooral als alles ook nog eens tot leven komt natuurlijk. Voor de rest allemaal wel leuke karakters, maar niet echt bijzonder.

Er worden veel cliché's uit de kast getrokken en naar het einde toe wordt het wel erg voorspelbaar, maar het blijft vermakelijk allemaal. Echt grappig vond ik het overigens nooit, misschien een paar keer een glimlach, maar dat was het wel. Mickey Rooney was dan het grappigst van iedereen, maar zijn screentime is ook maar minimaal. Over het algemeen een leuk, vermakelijk filmpje. Niet veel bijzonders, maar ik pak deel twee ook nog wel eens mee denk ik.