Night at the Museum (2006)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Shawn Levy
met Ben Stiller, Robin Williams en Carla Gugino

Larry Daley gelooft, ondanks zijn tot op heden ongelukkige leven, dat er iets groots voor hem staat te gebeuren. Dat blijkt wel als hij aangenomen wordt als nachtwaker bij het "Museum of Natural History". Tijdens zijn diensten beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Gladiatoren en cowboys voeren een nachtelijke strijd terwijl een Neanderthaler zijn eigen display verbrandt en de T. Rex iedereen laat zien waarom hij het meest gevreesde roofdier is uit de geschiedenis. In al deze chaos kan Larry zich maar tot één persoon richten. Een wassen beeld van president Teddy Roosevelt dat hem moet helpen deze chaos te stoppen en zo het museum te redden.

avatar van JanVR
Deze film is dik in orde!

beetje tegenvallend, vond er niet veel humor inzitten, enkel de drie oude bewakers waren grappig.

avatar van Marintje
Had meer verwacht van deze film, het waren eentonige grappen.

ik heb hem voor de 2e maal gezien en hij is gewoon leuk , vooral DOMDOM de paaseiland beelden humor is perfect , tuurlijk soms ongeloof waardig maar ach wat deert het gewoon lekker kijken zou ik zeggen

Lad
De film is gewoon heel leuk om te zien. Echt een plezante film. Heel grappig is die niet, wel heel mooi gemaakt. Ik heb deze gisteren voor de 2e of 3e keer bekeken en verhoog nu met een halve ster. Een aanrader, zeker voor een avondje met het gezin te bekijken, daar is deze film volgens mij perfect voor.

avatar van ®Tc
Zeer vermakelijke film, lang geleden dat ik me nog zo eens geamuseerd heb bij een komedie. Schitterende special effects, alles is zo leuk weergegeven. Goede casting. Zeker een aanrader om eens een avond te ontspannen, verwacht wel geen originele humor of hoogstaande plots.

leuke film paar grappige scenens het einde vond ik iets minder voor de rest heb ik mij zeer vermaakt

Vond hem aardig en goed naar te kijken, maar heb geen moment ECHT gelachen...

zenboy1969
Redelijk ontspannend filmpje maar ik ga hem echt geen tweede maal zien... en zoals mijn collega's hier inderdaad zeggen: lachen zat er echt niet in en bovendien ook geen belangrijk of verrassend einde. Jammer... mijn stem van 2.5 voor een goede casting en hier en daar mooi beeldwerk.

avatar van notorious_kim
deze film had zijn goede momenten, al was het niet altijd even origineel, ik lag toch plat van 't lachen in de cinema.

avatar van Movie-smile
vond 't een leuke film!
heb al een paar keer gekeken en blijft steeds leuk

Originele film met enkele zeer grappige momenten. Vooral Owen Wilson kwam leuk uit de hoek. Vaak vind ik Ben Stiller meespelen in films waarin hij een rare en irritante rol heeft, maar dit is hier niet het geval. Leuke film met veel bekende acteurs waarvan er niet zoveel zijn in die soort.

avatar van Mr. Olaf
Matige film. Ben geen fan van zowel Stiller als Williams. Hier en daar een glimlach maar kon me verder niet heel enthousiast maken.

avatar van Devoo
Speciale film, met grappige gebeurtenissen. Vind het toch wel tof gedaan hoe alles in dat museum tot leven komt, en dat kleine aapje is grappig. Goed geacteerd, en goede film.

avatar van Lolletje
Geinige film.

avatar van Orizzonte
Na wat reclames gezien te hebben over deze film, verwachtte ik een beetje een flauwe komedie met wat standaardgedoe erin. Onverwachts heeft deze film me nog heel goed vermaakt en vind ik het een toffe film.

Het verhaal was vernieuwend en fris en soms zelfs wat ontroerend. Met de acteerprestaties was niets mis en de dingen uit het museum waren erg leuk om naar te kijken; een hondsachtige dino, miniatuurromeinen – en cowboys die elkaar in de haren vliegen, een wassen president, GomGom, brutaal aapje... nog nooit eerder gezien allemaal! Natuurlijk geen geloofwaardige film, maar erg vermakelijk om naar te kijken, dat wel. Ook met het beeldwerk was het dik in orde.

Persoonlijk vond ik het niet echt een film om bij in een deuk te liggen, maar het was wel een af-en-toe-een-glimlach-op-je-gezicht-film. Owen Wilson als indiaan met zijn aartsvijand de Romein waren erg grappig en hun ruzie werd clichématig weer opgelost. Ook de drie oude bewakers en hun dark-side vormden niet echt een origineel plot, helaas.

Leuke familiefilm en gewoon een zeer leuke en ander soort film om eens te bekijken, eentje die naar mijn mening zeker de moeite waard is.

3,5/5

avatar van Jan W
Redelijke film. Het onderliggende verhaal (slappe, gescheiden vader wil indruk maken op zoontje en alles wat daarbij komt) is natuurlijk compleet uitgezogen maar door de film te situeren in dit museum krijg je toch een beter gevoel bij het kijken. Dat alles tot leven komt is in mooie animaties prima uitgewerkt. Aardige film om met de hele familie te kijken.
Verrassend was het meespelen van Micky Rooney en Dick van Dyke. Ik dacht dat die laatste (mijn vroegere held uit Chitty Chitty bang bang) al lang dood was.

avatar van lizzy123
het was best een vermakelijke film maar ik vond het geen familie film het was wel een leuk filmpie maar echt lachen deed ik niet maar het verhaal was verder wel goed maar niet meer en niet minder !! ik hoop dat the heartbreak kid beter is

avatar van Anouk.
Ik vond de trailer niet leuk, de film zelf viel daarom heel erg mee.
Leuke effecten en leuk gespeeld. Beetje jammer van de bewakers die dat tablet gestolen hadden, maar ik vond het een leuke film.
Vermaak voor op een vrijdagavond of zo. 3 sterren

avatar van JohnWilliams
Ik ben best wel verast door deze film!
Ik had erg veel zin om deze te gaan kijken...en dat was een goeie keuze!

Hij kwam wat traag op gang maar ik vond het een hele aangename film om naar te kijken. Vooral Rexy vond ik erg leuk natuurlijk maar ook hoe ze dat allemaal in elkaar hebben gezet. Ongelofelijk knap en vooral erg komisch. Dat Owen Wilson een rol in deze film had wist ik nog geeneens...hij staat dan ook wel niet op de voorkant dacht ik! Maar dat was dus wel zo...alleen in het klein.

Robin Williams weer een wijze rol zoals gewoonlijk, hij doet het weer voortreffelijk, ook mijn complimenten voor Ben Stiller natuurlijk want hij speelt voortreffelijk, je zou bijna geloven dat het waar was. De muziek was lekker speels zoals we van Silvestri gewend zijn met wat Mummy-achtige elementen erin. Het einde is natuurlijk ook geweldig dat die baas van het museum die zaklamp zonder wat te zeggen terug geeft. Het was wel voorspellend maar wel erg leuk! 4*.

avatar van Ajax&Litmanen1
Kijk eens bovenaan de pagina wie bij de acteurs staat.

Jeetje, Owen Wilson, verrassend.

avatar van JohnWilliams
Ik had nog niet gekeken op Moviemeter eerlijk gezegd Dus hoe kon ik dat dan weten?

vond het wel lol

Was gewaarschuwd dat het best wel een kinderfilm was, was niet gelogen.

Aan Stiller kan ik me niet storen. Vind het altijd een best gezellig acteur, maar toch vaak niet iemand die een film een echte boost kan geven. Maakt dat een film altijd wel lekker wegkijkt, maar de film zelf wordt er niet beter van.

Verhaaltje is vlot, humor vaak wat te voorspelbaarheid en het moraaltje ligt er inderdaad wel erg dik op. Meest irritante vond ik nog de muziek, die echt iets té sprookjesachtig klonk.

Veel kleine bijrolletjes die weinig toevoegen aan de humor, Wilson wel leuk maar je ziet hem eigenlijk amper. Daarbij wordt het naar het einde toe (met de redding van de tablet wel erg voorspelbaar waardoor op sommige momenten de rek er toch iets teveel uitwas.

Gelukkig duurt de film niet al te lang, maar iets teveel het type films voor kinderen wat mij niet bepaald ligt. Stiller is leuk, de film is vlot, maar audiovisueel helemaal niks en de humor was iets te flets.

zenboy1969
Ik had nochtans beloofd om hem geen tweede maal te bekijken, maar heb het toch gedaan als trouwe Robin Williamsfan. Mijn waardering ga ik niet verhogen. Zowel Ben Stiller als Robin Williams spelen hun typische "typetjes", maar voor Williams had er toch een betere rol mogen in zitten. Echt schaterlachen zit er toch niet in, vind ik.

avatar van guylopez93
leuke film
geinig verhaal, goeie humor van Ben Stiller die het ook prima doet in deze film. Gewoon een leuke film als tussendoortje

avatar van bollepeer
redelijke film, allemaal een beetje voorspellend, maar best goed geacteerd door ben stiller en robin williams. hij is best grappig. gewoon een film voor als je je verveelt. 3*

avatar van Movie Jim
Dit is meer een avonturenfilm dan komedie want ik vond dat er weinig komedie in zat. Ben Stiller is weer goed op zijn plaats. Het einde is geweldig als je die beelden ziet bewegen en dan gaan voetballen en dansen.

88Fabian
Hartstikke leuke film.waar je wel om kan lachen even en toe.

Deze film heeft me aangenaam verrast; had meer flauwe en clichématige humor verwacht, maar was verrassend fris en keek lekker weg. Vond Rooney en Williams best geestig. Deze film verveelt geen seconde.