• 15.851 nieuwsartikelen
  • 178.540 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.282 acteurs
  • 199.154 gebruikers
  • 9.381.228 stemmen
Avatar
 
banner banner

Martyrs (2008)

Drama / Horror | 99 minuten
3,59 1.683 stemmen

Genre: Drama / Horror

Speelduur: 99 minuten

Oorsprong: Frankrijk / Canada

Geregisseerd door: Pascal Laugier

Met onder meer: Morjana Alaoui, Mylène Jampanoï en Catherine Bégin

IMDb beoordeling: 7,0 (118.693)

Gesproken taal: Frans

Releasedatum: 11 december 2008

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Martyrs

"They haven't finished being alive."

Frankrijk, begin jaren ’70. Als de 10-jarige Lucie na maanden spoorloos verdwenen te zijn geweest wordt teruggevonden, zit haar lichaam onder de wonden. Er is echter geen spoor van seksueel misbruik; waarom ze werd ontvoerd en door wie, is een raadsel. Vijftien jaar later, en geholpen door haar vriendin Anna, zoekt Lucie genoegdoening...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

..maar wel grappig.


avatar van Seifer

Seifer

  • 805 berichten
  • 356 stemmen

Ja ging wel, behalve die laatste.


avatar van Laoslander

Laoslander

  • 686 berichten
  • 434 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)

Bij Elephant:

(quote)

Pot verwijt de ketel ... ?

komop we gaan toch niet veronderstellen dat dit topcinema is???


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ha, absoluut. Vooruitstrevend, op z'n minst.


avatar van Jesse93

Jesse93

  • 439 berichten
  • 412 stemmen

Dom dat die amerikanen niet gewoon een buitenlandse film kunnen gaan kijken en altijd maar hun eigen acteurs in de film willen zien.


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Ik ben geen tegenstander van remakes, maar dit gaat sowieso al niks worden. Het origineel is zó lastig te overtreffen.. ik wens ze succes. Zeker met die bleekscheet in de hoofdrol.


avatar van Laoslander

Laoslander

  • 686 berichten
  • 434 stemmen

Tonypulp schreef:

Ha, absoluut. Vooruitstrevend, op z'n minst.

in welke zin vooruitstrevend? mss voor de Fransen maar dat niveau had Danny Boyle met 28 days later toch al jaren terug.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Snap niet helemaal waarom je 28 days later erbij betrekt?

Vooruitstrevend vooral in de zin dat het grenzen verlegt in de vorm en inhoud van martelingen.

Edit: Je bedoelt zeker dat zijn 28 Days vooruitstrevend was? Maar dan nog vind ik het niet vergelijkbaar met de manier waarop Martyrs dat klaarspeelt en het gevolg daarvan.


avatar van Laoslander

Laoslander

  • 686 berichten
  • 434 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

Snap niet helemaal waarom je 28 days later erbij betrekt?

Vooruitstrevend vooral in de zin dat het grenzen verlegt in de vorm en inhoud van martelingen.

Edit: Je bedoelt zeker dat zijn 28 Days vooruitstrevend was? Maar dan nog vind ik het niet vergelijkbaar met de manier waarop Martyrs dat klaarspeelt en het gevolg daarvan.

Ik heb het over de Europese niet- hollywood gerelateerde manier van regisseren. Het verschil is wel dat Danny Boyle een Post apocalyptische film heeft weten te maken op een stijlvolle manier. Martyrs lijkt me alles behalve stijlvol. Ik zou dit eerder in het saw-rijtje plaatsen. Misschien is dit wel een vooruitstrevend product in de categorie 'martelfims' maar toch zeker niet op algemeen filmgebied.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Laoslander schreef:

(quote)

Ik heb het over de Europese niet- hollywood gerelateerde manier van regisseren.

Vind ik wel erg breed genomen, maargoed. Pak dan liever iets controversieels als Irréversible, als je toch wilt vergelijken in de afwijkende manier van regiseren .

Laoslander schreef:

(quote)

Martyrs lijkt me alles behalve stijlvol. Ik zou dit eerder in het saw-rijtje plaatsen. Misschien is dit wel een vooruitstrevend product in de categorie 'martelfims' maar toch zeker niet op algemeen filmgebied.

Niet stijlvol? De kille/emotieloze situatie is magistraal in beeld gebracht met prachtige shots die op de huid zitten van de personages. Onderhuidse spanning krijgt bijna een nieuwe betekennis op de manier waarop dit word neergezet, pure klasse!

Ik zou dit eerder in het saw-rijtje plaatsen.

Kent wel wat vergelijkingen ja, niet alleen het thema, maar ook de prachtige verfilming van uitzichtloosheid en kille/zieke praktijken, vind het in dat rijtje plaatsen dan ook zo slecht nog niet. Al kent martyrs betere speling met emoties en is het uiteindelijke effect veel effectiever.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Seifer schreef:

(quote)

Ja dat klopt, meestal moest ik lachen. Dat lijkt me toch niet de bedoeling of wel?

99 van de 100 keer niet nee. Horror heeft een breed scala. Ik geloof nooit dat er geen een goede film tussen zit...


avatar van Laoslander

Laoslander

  • 686 berichten
  • 434 stemmen

@ Jeroentjuhhhhh. Ik raad je aan om wat meer films te bekijken buiten het genre actie/horror of tenminste iets wat buiten al die bloederige toestanden valt. Dan zul je waarschijnlijk mijn mening beter begrijpen.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ik kijk voldoende in de breedte hoor, maak je maar geen zorgen. Jammer dat je verder niet inhoudelijk op me in gaat nu maar met een verwijt komt, was een leuke discussie namelijk .

Vanwaar actie trouwens? Daar zie ik wellicht het minst van. Of kom ik zo oppervlakkig over ?

of tenminste iets wat buiten al die bloederige toestanden valt.

Want bloederig en stijlvol bestaat niet, of hoe moet ik dit opvatten? Want dan kan ik niet anders dan het totaal met je oneens zijn.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Laoslander schreef:

(quote)

Ik heb het over de Europese niet- hollywood gerelateerde manier van regisseren. Het verschil is wel dat Danny Boyle een Post apocalyptische film heeft weten te maken op een stijlvolle manier. Martyrs lijkt me alles behalve stijlvol. Ik zou dit eerder in het saw-rijtje plaatsen. Misschien is dit wel een vooruitstrevend product in de categorie 'martelfims' maar toch zeker niet op algemeen filmgebied.

Dan heb je niet goed zitten opletten. Ik zou Martyrs eerder als buitengewoon stijlvol willen betitelen. Zeker stijlvoller dan het rommelige 28 days later.


avatar van Laoslander

Laoslander

  • 686 berichten
  • 434 stemmen

Tonypulp schreef:

Ik kijk voldoende in de breedte hoor, maak je maar geen zorgen. Jammer dat je verder niet inhoudelijk op me in gaat nu maar met een verwijt komt, was een leuke discussie namelijk .

Vanwaar actie trouwens? Daar zie ik wellicht het minst van. Of kom ik zo oppervlakkig over ?

(quote)

Want bloederig en stijlvol bestaat niet, of hoe moet ik dit opvatten? Want dan kan ik niet anders dan het totaal met je oneens zijn.

Nee ik wil uw cinefiel profiel zeker niet in twijfel trekken. Ik vind het gewoon onterecht dat uit deze film diepere lagen worden gehaald die er helemaal niet zijn.

Ik vind het een belediging voor films waar er wel dieper in gegaan wordt op emoties of welk gegeven dan ook.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

diepere lagen worden gehaald die er helemaal niet zijn.

Komt echter wel duidelijk naar boven, richting het einde. Dat er zeker wat originele en duidelijke achterliggende gedachtes zijn die ook nog eens op verschillende manieren opgevat kunnen worden. De speling met emoties is ook een soort van gescheiden in twee gedeeltes, wat voor impact zorgt van verschillende emotionele kanten. Waar het eerste deel vooral gaat om het omgaan met de situatie en bijbehorende emoties is het tweede deel meer volharding en vooral zieke overtuiging dat voorop staat.

Had ook wel een tweede kijkbeurt nodig om te controleren of zulke dingen er ook daadwerkelijk in voorkomen (en dan vooral bedoelt!) en dan kan ik niet anders concluderen .


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Laoslander schreef:

(quote)

Nee ik wil uw cinefiel profiel zeker niet in twijfel trekken. Ik vind het gewoon onterecht dat uit deze film diepere lagen worden gehaald die er helemaal niet zijn.

Ik vind het een belediging voor films waar er wel dieper in gegaan wordt op emoties of welk gegeven dan ook.

Film kent weldegelijk diepere lagen.(Onderdrukking van het menselijk individu ter profijt van anderen, het verlangen naar "Waarheid" en de vreselijke dingen die men hiervoor doet) Waarom zouden die er dan niet zijn.


avatar van Laoslander

Laoslander

  • 686 berichten
  • 434 stemmen

[quote]Reinbo schreef:

(quote)

Ja van die soort lagen kunnen we ook uit Twilight halen. Dat zegt nog steeds niets over de kwaliteit van de film.


avatar van ASman

ASman

  • 1715 berichten
  • 929 stemmen

Buiten het feit dat Twilight ontzettend gay is...


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

@ Laoslander: Je hoeft maar wat interviews van Laugier na te lezen en je zult er snel genoeg achterkomen dat dit meer is dan gewoon een horrorfilm die gemaakt is om te entertainen of wat dan ook. Martyrs kent zeker diepere lagen en is maar tot een beperkt punt te vergelijken met makkelijk te behappen materiaal als de Saw-films.


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Laoslander schreef:

Ja van die soort lagen kunnen we ook uit Twilight halen. Dat zegt nog steeds niets over de kwaliteit van de film.

Dit soort opmerkingen kun je bij elke film plaatsen. Dat zegt nog steeds niets over de kwaliteit van de opmerking.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

Twitch:

(quote)

Haha godsamme Sommige dingen zijn zo triest...dat je alleen maar kunt lachen.

Kristen Stewart in de remake van Martyrs, haha.


avatar van Laoslander

Laoslander

  • 686 berichten
  • 434 stemmen

ieder zijn mening natuurlijk na alle bedargumenteringen zal ik een 0,5 verhogen


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Kristen Stewart in de remake van Martyrs, haha.

Echt vreselijk inderdaad. Wat een volk, die Amerikanen..


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Echt vreselijk inderdaad. Wat een volk, die Amerikanen..

Niet dat ik nu überhaupt veel had verwacht van de remake, maar dit zou wel de doodsteek zijn.


avatar van Laoslander

Laoslander

  • 686 berichten
  • 434 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Echt vreselijk inderdaad. Wat een volk, die Amerikanen..

Ja klopt, al heb je natuurlijk een aantal goeie Amerikaanse filmmakers: Sam Mendes bevoorbeeld Martin Scorsese of David Fincher..


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Beweer ik anders dan? Met 'volk' doel ik op de luie en zoetgehouden bioscoopbezoekers die zich te goed voelen om ondertitels te lezen en weinig gewend zijn.


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Iemand die Kristen in de hoofdrol wil zetten, heeft meer dan één schroefje los.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Laoslander schreef:

Ja klopt, al heb je natuurlijk een aantal goeie Amerikaanse filmmakers: ... of David Fincher.

Grappig dat je die noemt; is namelijk geen steek beter, aangezien die nu al met de remake van die 'Millennium' film komt.