• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.745 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.610 acteurs
  • 199.202 gebruikers
  • 9.384.129 stemmen
Avatar
 
banner banner

Martyrs (2008)

Drama / Horror | 99 minuten
3,59 1.683 stemmen

Genre: Drama / Horror

Speelduur: 99 minuten

Oorsprong: Frankrijk / Canada

Geregisseerd door: Pascal Laugier

Met onder meer: Morjana Alaoui, Mylène Jampanoï en Catherine Bégin

IMDb beoordeling: 7,0 (118.786)

Gesproken taal: Frans

Releasedatum: 11 december 2008

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Martyrs

"They haven't finished being alive."

Frankrijk, begin jaren ’70. Als de 10-jarige Lucie na maanden spoorloos verdwenen te zijn geweest wordt teruggevonden, zit haar lichaam onder de wonden. Er is echter geen spoor van seksueel misbruik; waarom ze werd ontvoerd en door wie, is een raadsel. Vijftien jaar later, en geholpen door haar vriendin Anna, zoekt Lucie genoegdoening...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27519 berichten
  • 4086 stemmen

Inderdaad, wat een domme opmerking. Als ik me aan alle leeftijdsgebonden films zou moeten houden had ik tot m´n 16e alleen Disney films gekeken

Keek toen ik nog heel jong was al horrorfilms(It, Halloween, Friday the 13th, Nightmare on Elm Street, Child's Play, the Shining etc.etc.), wat een gezeik om niks zeg


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Meneer mag best die mening hebben, maar dan wil ik ook wel argumenten horen waarom een 15 jarige een film als deze, of een soortgelijke film beter niet zou kunnen kijken.


avatar van Reinoir

Reinoir

  • 682 berichten
  • 449 stemmen

15 Jaar moet wel kunnen, je moet zoiets alleen niet voorschotelen aan een manneke van 6.


avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

  • 14194 berichten
  • 2563 stemmen

chevy93 schreef:

Waar slaat dat nou op...

Misschien doelde hij meer op de eerdere berichten van die user. Als hij zich al zo beroerd voelt om sommige scenes kan hij het inderdaad misschien beter niet kijken.

Snap trouwens sowieso niet dat als je de film aan het kijken bent, en je vind het zo verschrikkelijk dat je er bijna van moet huilen, en dat je niet weet of je hem af kan kijken waarom je dat dan toch doet?

Ik ga deze al bewust niet kijken, natuurlijk ben ik wel nieuwsgierig door alle berichten maar ik weet van mezelf dat ik hier niet tegen kan, dus laat dan maar lekker zitten, dit soort films zijn niet voor iedereen weg gelegd.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27519 berichten
  • 4086 stemmen

Klopt, al vind ik het effect van horrorfilms soms wel een beetje te overdreven neergezet. Kon op m'n tiende of zo prima slapen na een Friday the 13th of zo te hebben gezien.

Dit is natuurlijk wel een stapje verder, maar een jongen van 15 moet heb wat mij betreft ook wel aankunnen


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Ach, ik kan me het wel voorstellen hoor. Als je de film aan het kijken en het is zó spannend, dan kijk je ook gewoon verder. Dan is het moeilijk om halverwege te stoppen en maar te blijven gissen over het einde. Bij mij gaat zo'n film dan helemaal niet meer uit mijn hoofd.


avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

  • 10973 berichten
  • 2794 stemmen

En dan nu het slecht nieuws....er komt een remake


avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

  • 14194 berichten
  • 2563 stemmen

rep_robert schreef:

Inderdaad, wat een domme opmerking. Als ik me aan alle leeftijdsgebonden films zou moeten houden had ik tot m´n 16e alleen Disney films gekeken

Keek toen ik nog heel jong was al horrorfilms(It, Halloween, Friday the 13th, Nightmare on Elm Street, Child's Play, the Shining etc.etc.), wat een gezeik om niks zeg

Vind dit niet in dezelfde categorie vallen als de films die jij nu opnoemt. Dit is toch heel anders? Veel meer gore, en al dat gemartel, je ziet alles ook veel meer vol in beeld dan bij die ouder horrorfilms.

Edit: je gaf het net zelf al aan


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27519 berichten
  • 4086 stemmen

Klopt, had de reacties van die jongen bekeken. Hij kon er met moeite naar kijken. Denk dat ik hier op mn 15e wel tegen zou kunnen.

Maarja...misschien is het in zijn geval inderdaad beter geweest om hem niet te hebben gekeken.

Overigens is mijn all-time kippenvel film Arachnaphobia, laatst heb ik die hele film met kriebels zitten kijken. Spinnen Dat is pas nasty!!


avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

  • 14194 berichten
  • 2563 stemmen

rep_robert schreef:

Klopt, al vind ik het effect van horrorfilms soms wel een beetje te overdreven neergezet. Kon op m'n tiende of zo prima slapen na een Friday the 13th of zo te hebben gezien.

Ik keek op mijn 12de ook weleens een horror zoals I Know What You Did Last Summer, en dat vond ik ook heel spannend, maar ik kon het wel kijken. Maar dat is toch niet te vergelijken met dit soort films. Zou mijn kind van 15 dit trouwens ook niet laten kijken, ben het er soms al niet mee eens dat mijn vriend dit kijkt. Maar goed dat heeft weer niks met de film te maken

Haha ja spinnen zijn ook nasty op een hele andere manier


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Xx_se7en_xX schreef:
Toen die pinnen uit die vrouw z'n hoofd werden getrokken:

Ik zit nu ongeveer op een uur. Ik weet niet of ik het wel vol hou.


En daarna post ie wel nog rond 22.00, en daar heeft ie het over een liedje op 77 minuten. Dus w.s. heeft hij hem wel afgekeken, maar zat hij tegelijkertijd te moviemeteren of heeft hij hem later die dag afgekeken.

Ach, eigenlijk boeit het me ook niet zo erg wat hij er van vond, waar maak ik me druk om.


avatar van Reinoir

Reinoir

  • 682 berichten
  • 449 stemmen

jarno1975 schreef:

En dan nu het slecht nieuws....er komt een remake

Heb je meer info? Of je bron?


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27519 berichten
  • 4086 stemmen

Rianneke_Dan schreef:

(quote)

Ik keek op mijn 12de ook weleens een horror zoals I Know What You Did Last Summer, en dat vond ik ook heel spannend, maar ik kon het wel kijken. Maar dat is toch niet te vergelijken met dit soort films. Zou mijn kind van 15 dit trouwens ook niet laten kijken, ben het er soms al niet mee eens dat mijn vriend dit kijkt. Maar goed dat heeft weer niks met de film te maken

Haha ja spinnen zijn ook nasty op een hele andere manier

Het is ook waar je tegen kan he, de een kan wel goed tegen horror zoals in deze film. Iemand als ik kan niet tegen vieze dikke spinnen. Het toppunt van ranzigheid heb ik laatst in the Texas Chainsaw Massacre(1974) gezien. Daar gaan echt m'n haren van overeind staan. Ondanks dat er niet zulke expliciete scenes als in Martyrs of A'L Interieur inzitten.

Denk dat je moeilijk voor iemand van 15 kan bepalen of ie deze film wel of niet mag bekijken, iedereen beleeft een film op zijn of haar eigen manier.

Weet niet of ik mijn kind van 15 hier naar zou laten kijken, hangt ook van de filmsmaak af(ervaring in het horrorgenre).


avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

  • 10973 berichten
  • 2794 stemmen

Reinoir schreef:

(quote)

Heb je meer info? Of je bron?

Linkje


avatar van Reinoir

Reinoir

  • 682 berichten
  • 449 stemmen

Haha ik moet er eigenlijk wel om lachen en ben stiekem ook wel benieuwd, alhoewel ik niet veel verwacht.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27519 berichten
  • 4086 stemmen

Valt denk ik nauwelijks een goeie (Hollywood) remake van te maken, ik boycot het in ieder geval wel mocht ie er komen. Ze kunnen ook te ver gaan!


avatar van Montorsi

Montorsi

  • 9717 berichten
  • 2381 stemmen

jarno1975 schreef:

En dan nu het slecht nieuws....er komt een remake

Beetje vreemd, vind het niet bepaald een 'Hollywood-script'. Had ik eerder A L'Interieur verwacht, die is toch een stuk meer recht-toe-recht-aan. Maar dat er vroeg of laat een uit de Franse horror-hype geremaked zou worden was te verwachten, dan is de beste van allemaal ook weer niet zo'n gekke keuze.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Hollywood gatveredamme wat een smerig gedoe met 't horrorgenre daar de laatste tijd.. Eerst werden alle aziatische pareltjes verpest, toen de iconen van vroeger verkracht, nu de europese scene die helemaal leeggeplukt word ([rec] bijv)? Fijn! Daar zit iedereen op te wachten..


avatar van mikey

mikey

  • 28996 berichten
  • 5146 stemmen

Onbegrijpelijk idee: een remake van Martrys. Daar zit helemaal niemand op te wachten en daarnaast is het hak-tak verhaal nauwelijks verfilmbaar... (ik beschouw het origineel ook als een moeilijk te kijken film in die zin).


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Oh wacht, het word steeds beter

The Producer Of TWILIGHT
say what?


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen


avatar van Halcyon

Halcyon

  • 9952 berichten
  • 0 stemmen

Op zich heb ik niets tegen remakes, zolang de juiste mensen zich ermee bezig houden en ze een evenaring (of verbetering) zijn van het origineel. Maar als het er te dik op ligt dat het louter om het geld te doen is en als dat ook te merken valt aan het resultaat, dan heb ik toch mijn bedenkingen. Langs de andere kant, Quarantine was een aanzienlijke verbetering ten opzichte van [Rec], dus wie weet...


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Lijkt me sterk dat deze geevenaard of verbeterd word.


avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

  • 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Lees het ook net, van t hele TWILIGHT producer Martyrs remake gedoe. Raar, maar zoals Twitch al zei moeten ze wel heel veel scenes schrappen wil het überhaupt door de rating komen in amerika.


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1482 berichten
  • 1093 stemmen

HAHA de originaliteit is daar de laatste tijd ver te zoeken...produceer weer eens op eigen kracht een knaller in plaats van iedere film in de kloon machine te stoppen waar ze alleen maar slechter uitkomen zeg niet dat alle remakes slecht zijn en boycot het niet per se maar over het algemeen wel..bepaalde films moeten ze gewoon niet re-maken. martyrs maar ook Quarantine was daar het goede voorbeeld van. Quarantine heb ik niet eens bekeken, en dat ga ik met deze film ook niet doen..en de regisseur van Twilight, dat maakt het alleen maar erger.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Halcyon schreef:

Quarantine was een aanzienlijke verbetering ten opzichte van [Rec], dus wie weet...

Deze remake zal het origineel nooit evenaren, maar wie weet weten die Amerikanen dit ook wel een ultra grimmig sfeertje mee te geven. Nah, zie het niet gebeuren.


avatar van Rephlex

Rephlex

  • 223 berichten
  • 85 stemmen

dutchtuga schreef:

Deze remake zal het origineel nooit evenaren, maar wie weet weten die Amerikanen dit ook wel een ultra grimmig sfeertje mee te geven. Nah, zie het niet gebeuren.

Het concept heeft erg veel potentie.

Wie weet wordt het ditmaal GOED uitgewerkt.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Kanslozere remake bestaat er haast niet. Als je werkelijk denkt dat hij beter uitgewerkt kan/gaat worden daar in amerika...

Wordt hij trouwens in 3D ?


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Remake van Suspiria lijkt me ook wel even kansloos. Domme Amerikanen..


avatar van mikey

mikey

  • 28996 berichten
  • 5146 stemmen

Ik vind het origineel van susperia eigenllijk niet zo heel erg goed.

Remaken die hap.