Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

avatar van Kr!kke
LEIDENAAR187 schreef:

Tegenwoordig niet altijd een goed idee,comedy's geven vaak de beste grappen al weg,horrors de beste kills en aktiefilms de mooiste special effects,en dan heb je zelfs films die zoveel weggeven dat je aan een film begint en veel al aan ziet komen....

inderdaad, dat heb je vooral veel met komedies die al een paar goede grappen "verklappen"

LEIDENAAR187
Kr!kke schreef:

Niet in de trailer van deze film,zit geen enkele goede grap

avatar van Kr!kke
LEIDENAAR187 schreef:

Niet in de trailer van deze film,zit geen enkele goede grap

lol:), aan je stem te zien niet nee , ik daarentegen vond het een zeer leuke komedie

avatar van DragQueen
Een aardige komedie, met een simpel en verteerbaar verhaaltje. carrey is bij vlagen vermakelijk, maar zet wel een gemiddelde acteerprestatie neer. verder is deze film wel prima kijkvoer. 2,5 sterren.

avatar van Chimpz
Jim Carrey is niet grappig meer, helaas. Hij is nu een brave Amerikaanse huis-tuin-en-keuken "komiek". Yes man toonde bij momenten echter meer inhoud dan de meeste van zijn laatste pogingen tot comedy. Paar keer gelachen en kon me in ieder geval entertainen tot het einde. En anderhalf uur Zooey Deschanel is nooit slecht.

avatar van dartviper
Typische Jim Carrey film. De humor die hij vroeger had kwam in deze film wel weer een beetje terug. Echter was dit geen meesterwerk maar zeker wel vermaak tot het eind. Geef hem 4 sterren.

Henkebart
Ik vond dit een beetje een Liar Liar 2 achtige film. Alleen Liar Liar blijft echt vele malen beter. Ik heb wel genoeg gelachen in deze film dus voor mij is het een 4 waard.

avatar van timmaah
Meer van verwacht, had z'n leuke stukken. Carrey's humor is inderdaad niet meer wat ie geweest is!

Voor de verandering een leuke en grappige film met een leuk verhaal. Heb me kostelijk geamuseerd. Geen hoogstandje, wel 1 van de leukste films van hem tot nu toe. Gelukkig niet dat hele overdreven gedoe.

kaydegreef
De film begon zeer goed met een aantal goede grappen, maar naarmate de film vorderde vond ik hem saaier en saaier.
Jammer

Ik ben niet echt een jim carey fan, de film was opzich wel goed te volgen en te bekijken., dus daarom een 3.0
deze komedie is beter dan o.a baby mama

avatar van HASCH
Dit is typisch zo’n film die je niet af zet omdat je hoopt dat het toch nog leuk wordt. Echt heel leuk wordt het niet, wel een paar keer moeten glimlachen.

avatar van maus9
De oude Jim Carrey was weer goed te zien in deze hilarische film. Heb voor het laatst zo hard gelachen bij Knocked-up. Ruime 4* film.

avatar van Zizzo
leuke film! een stuk beter dan "Fun with Dick and Jane". zeker gelachen en jim carrey als van ouds, er zater zeker een paar scenes in die ik echt belachelijk en erg overbodig vond. maar overal een leuke jim carrey komedie!

avatar van Pestiis
ik heb 'm net even gekeke en ik moet zegge dat ik ondanks dat ik jim carey een irritante klier vindt, dat ik deze film aardig heb uitgekeken.

t was een leuk verhaal en tis echt zo'n feelgood film in mijn ogen!
ik vond 'm wlel een 3* waard !

avatar van serpico
Ik vond deze film één hele dag lang ontzettend grappig.

I've got blisters on my fingers! AAH!

avatar van td1991
Leuke en grappige film! Wederom een goede film van Jim Carey. Zaten veel stukjes in waar ik om moest lachen. Deze film krijgt van mij een 4.

avatar van movieaddictt
Leuke film.
Wel zo'n typisch Jim Carrey film.
Maar leuk en goed verhaal.
Soms beetje aparte grappen, maar vind hem wel 3* waard.

avatar van Simon van collum
Jim Carey speelt een leuk typetje in deze film. De film blijft gedurende het hele verhaal leuk om naar te kijken. Film is van type: onderhoudend en grappig maar geen hoogvlieger. Van mij 3,5 ster

avatar van M.Goodkat
hele prettige film om naar te kijken 3,5*
Deschanel hielp ook veel

avatar van wasta
Geen onaardig verhaal hoor, maar de gekke bekken van Carrey kennen we nu wel!

Best een aardig filmpje, al is Carrey natuurlijk niet meer de komiek die hij was. Maar de film op zich was best vermakelijk!

In mijn ogen misschien wel de slechtste film die Jim Carrey tot nog toe heeft gemaakt. Mierzoet verhaallijntje en typisch zo'n slappe amerikaanse comedy waarvan hij er al een stuk vijf heeft gemaakt aan het begin van zijn carriere. Na The Truman Show en Eternal Sunshine liet de beste man zien dat hij wel degelijk iets in huis heeft. Voor mij persoonlijk is ie nu weer terug bij af...

Techro
Ik vond deze film (ik had er geen verwachtingen van) helemaal top, goed gelachen!!

avatar van playah26
Techro schreef:

Helaas had ik er wel verwachtingen van en is hij daarom denk ik zwaar tegengevallen..
"Jim Carrey" toch een van mijn favoriete acteurs voorheen heeft mij bij deze film toch een klein beetje teleurgesteld.
De koek is op bij hem heb ik zo'n vermoeden.
Zo komisch als hij eerder was daar zie ik niks meer van terug in zijn laatste films.

avatar van timburton
Danny Masterson is een humoristische acteur, die hier naast Jim Carrey toch echt de show steelt! (Al heeft hij absoluut geen grote rol) Ik ben geloof ik de enige die de nieuwe Carrey veel leuker vind dan de oude. Hij is volwassener geworden, en daarmee juist niet meer zo'n gekke bekketrekker! Hoe dan ook een dikke 3,5 voor de perfect uitgekozen cast.

avatar van mrwhite
een standard komedie waar er een paar van uitkomen ieder jaarhet feit dat het wel met jim carrey maakt het wel iets beter maar hij heeft all betere komedie's gemaakt

avatar van Rmie
slappe hap en flauwe grappen

een regelrechte tegenvaller...

avatar van maxcomthrilla
Zwaar vermakelijke film,

Het idee dat als je op alles yes zegt het je voor de wind zou gaan, wordt bij vlagen op een goede manier ingezet. De scenes op het kantoor, bij de bezetene Yes Man - instructor, met de buurvrouw en in de club zijn geweldig. Helaas kantelt de film eenmaal Carrey gearresteerd wordt op het vliegveld en z`n vriendin vervolgens achter de ware toedracht van hun relatie komt. Dit soort tegenslagen is echt schering en inslag in Hollywoodfilms en het maakt films als deze er zeker niet beter op. Voelt als een verplicht nummertje waar we natuurlijk tot tranen geroerd worden als Carrey zijn sympathieke vriendin mis dreigt te lopen. Not! Toch voelde de film in zijn geheel wel lekker fris aan. De Yes Man yell wordt hier inmiddels veelvuldig ingezet.

Had aanvankelijk niet echt zin in deze film, omwille van Carrey. Maar gelukkig laat hij zijn gekke bekkenreservoir grotendeels achterwege. Wel typisch dat de meeste mensen in de bus lachten als hij wel een gekke bek trok.

avatar van Rianneke_Dan
Het verhaal vond ik wel leuk bedacht, en het begon allemaal goed. Jim Carrey zette een grappig personage neer als Carl Allen, en ik blijf altijd lachen om de bekken die hij kan trekken. Maar halverwege word het saai, voorspelbaar en totaal niet grappig meer. Dat was wel even een tegenvaller omdat het in het begin leek alsof we naar een leuke comedie zaten te kijken. Ik vond deze film dus persoonlijk niet zo heel leuk, maar ik denk dat de echte Jim Carrey fans zich wel vermaken met Yes Man, want het idee was in ieder geval erg leuk, jammer van de matige uitwerking. Oh ja en ook jammer van Zooey, ik heb echt niks met die actrice, vind haar eerder erg irritant overkomen.

Magere 2* omdat ik hier en daar toch wel kon lachen om het hoofd van Jim Carrey.