Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

avatar van Friday the 13 th
Carrey is slechts bij vlagen vermakelijk. Hij is vooral oud geworden, dat viel me het meest op. Wat me nog opviel en het is misschien hier al gezegd geweest, is dat het personage dat Allison speelt als twee druppels water lijkt op de zangeres Katy Perry, ik dacht echt dat zij het was met dat zingen en zo.

De film duurde voor mij iets te lang. Het concept is leuk, maar aan de andere kant erg mager. Er gebeurd iets te weinig, maar het gaat wel allemaal vlot. Toch kon het allemaal iets meer grappiger, zoals bij zijn ouder werk.

avatar van RubenM
Ik had erg veel van deze film verwacht, maar hij viel me een beetje tegen. Verder een hele leuke film hoor, met veel humor en een leuk verhaal, maar door de trailers en beschrijving had ik er toch wat meer van verwacht.

Het is gewoon zo. Het glas is halfvol en niet halfleeg. Je moet het nu doen want je weet niet hoeveel tijd je hebt. Denk in mogelijkheden. voor mij een leefstijl en voor sommige mensen een eye-opener als ze de film bekijken. Erg leuk in elkaar gezet en jim net niet irritant. Een 3

melchior7
Het stukje van dat ie dood is ofzow, kijkt ie zow Hiralisch.
Briljant

* 4,5

avatar van El Duderino
Tomato schreef:
In mijn ogen misschien wel de slechtste film die Jim Carrey tot nog toe heeft gemaakt. Mierzoet verhaallijntje en typisch zo'n slappe amerikaanse comedy waarvan hij er al een stuk vijf heeft gemaakt aan het begin van zijn carriere. Na The Truman Show en Eternal Sunshine liet de beste man zien dat hij wel degelijk iets in huis heeft. Voor mij persoonlijk is ie nu weer terug bij af...

Volledig mee eens, vooral wat dat "mierzoete" betreft. Daarnaast moet je als kijker de meest groteske moralistische cliché boodschappen zien te verkroppen. Al met al een infantiele en naïeve film, die mede door de extreme voorspelbaarheid nooit echt grappig wordt, laat staan hilarisch. Denk aan alle elementen die maar fout KUNNEN zijn aan een hollywood-film, stop ze vervolgens allemaal in één film (Yes we can!!) en ik geef u Yes Man.
Dat ze dit daadwerkelijk voor elkaar hebben gekregen is op zich een behoorlijke prestatie. Dat dan weer wel!

Wel aardig.. voor een keer te kijken als je verveelt. Btje een voorspelbare film

avatar van FillumGek
Typisch Hollywoodfilmpje. Wel aardig, maar soms ook vervelend.

Was wel weer benieuwd naar een komedie van Carrey. Vroeger één van mijn favoriete acteurs, tegenwoordig vind ik hem 'slechts' leuk. In feite is de film niet veel anders dan Liar Liar. Daar kon Carrey niet liegen, hier kan hij geen 'nee' zeggen. In beide films raakt hij hierdoor in de problemen, maar loopt het naar verwachting goed af.

Carrey doet het niet verkeerd, al gaan die gekke bekken nu onderhand wel een beetje vervelen. Ik heb een paar keer goed gelachen, maar de film is op momenten ook flauw. Het verhaaltje is nog een grootste minpunt. Ongelofelijk voorspelbaar en dan dat einde...

avatar van tal1b
grappig filmpje, vooral dat stukje na die redbull gebeuren ^^
Heeft wel wat weg van liar liar

avatar van JDSsmetje
Hoe komt het dat Jim Carrey altijd zo in van die kinderhumorfilmpjes speelt. Ja natuurlijk acteren kan je dit niet noemen. Ik noem dit soort onnozoldoennerij: onozel doen voor de camera. Carrey speelt ook The Number 23, misschien kan ik daar vanuit opmaken als JIm Carret werkelijk kan acteren. Eindelijk. 6/06 op tv. In komedie's vind ik hem toch wel een NO-man
En een rol verspild voor Bradley Cooper

avatar van Ceeda7
Leuke film die toch wel lekker wegkijkt door de vele gebeurtenissen.

@ JDSsmetje: Kijk es Eternal Sunshine Of the Spotless Mind. Daar zie je wat hij echt in staat is...

avatar van knots
Redelijk domme film eigenlijk, maar hij is gemaakt om je een goed gevoel te geven en dat deed ie bij mij zeer goed, dus een 3,5.

avatar van acdc 16
ik vondt het maar een saaie film van mij krijgt die maar een 2.5 de grappen waren maar flauw

avatar van Bibelonseberg
Vond het wel een grappige film. Carrey kan hier weer helemaal los gaan en dat doet tie ook. Heel vermakelijk allemaal. En eigenlijk met een knipoog naar onze maatschappij.

avatar van Metalfist
One word can change everything

De laatste tijd vond ik dat Jim Carrey zijn niveau van vroeger niet echt haalde maar op aanraden van een kameraad deze gisteren toch maar eens gaan huren en het was een aangename verrassing.

Het hele gegeven van de film dat je op alles Ja moet antwoorden is op zich wel interessant. Het kan voor leuke verrassingen zorgen maar ook voor een aantal pijnlijkere situaties en dat is nu net wat hier gebeurt. Er zitten een aantal geweldige stukken in maar ook een paar momenten waar je het allemaal toch wel hebt gezien. Zo was het einde waar Carrey kleren is gaan vragen om aan de daklozen te geven wat zoutloos en geforceerd grappig maar gelukkig zijn er meer goede stukken dan slechte.

Carrey is weer als vanouds terug en dat is wat de film ook red van een onvoldoende. Hij is gewoon een genot om weer naar te zien maar ook de bijrollen zijn lekker gevuld. Zo is Rhys Darby als Norman op sommige punten echt hilarisch. Ook Danny Masterson is amusant al doet hij wat teveel zijn rol van That '70s Show over. Maar degene die, naast Carrey, het meest schittert is toch wel Zooey Deschanel. Een mooie verschijning en hier toch wel een type om voor te smelten.

Yes Man is een amusant film met een leuk verhaal en geweldige hoofd- en randpersonages. Alleen heb je het naar het einde toe allemaal wel wat gezien.

avatar van TwoM
Carrey op zijn best, zeer vermakelijke film met enkele humoristische momenten.
Geen seconde verveeld!

Ik vond hem wel vermakelijk. Zeker toen hij zijn hoofd vol tapte in de bank geniaal gewoon.

avatar van MovieHolic
Ik heb hem in de handen gehad toen ik in de videotheek stond. Maar weer weggelegd omdat hij me te afgezaagd en cliche op me overkwam.
Wel een aanrader dus?

avatar van brabusRUS
Topper!

Het lijkt alsof ik de enige die deze film enorm vermakkelijk vond. Super! Opzich niks mis met de yes-filosofie.

en zeker een aanrader!

avatar van Dutchero
Wat een slappe vertoning...........

De film staat hier aangeduid als komedie. Nu ik heb welgeteld één maal moeten lachen om deze film, en dat was al na tien minuten. De overige grappen missen scherpte, missen lef en zijn goedkoper dan goedkoop. Nu hoeft een komedie het niet altijd te hebben van grappen, het kan ook via grappige situaties of een geinig plot. Van dit alles is al helemaal geen sprake. Het plot brengt slechts slappe moraal en grappige situaties ben ik niet tegengekomen. Van scherpe komische dialogen hebben de makers van deze film helemaal nog nooit gehoord.

De acteurs van dienst kunnen zo'n slap filmpje nog wel eens redden, zoals bijvoorbeeld gebeurde in The Bucket List. Die film, met dezelfde mierzoete moraal (Carpe Diem), is leuk door het samenspel tussen de hilarische Nicholson en de serieuzere Freeman. Hier hebben we alleen de constant gekke bekken trekkende Carrey, waar je eigenlijk niet langer dan tien minuten naar kan kijken voor je hem zat bent. Dan hebben we nog de manager van die bank, het zegt veel over deze film dat ik zijn naam alweer kwijt ben, die slechts irriteert en op de zenuwen werkt.

Dit alles heeft geleid tot een komedie die niet grappig is, erg lang duurt voor 104 minuten, en dan wordt er ook nog zo'n makkelijke moraal door je strot heen gepropt. Ik heb voorlopig wel weer genoeg van die moralistische Hollywood onderbroekenlol. En ook van Carrey trouwens.

avatar van cdman19800
Dutchero schreef:
Wat een slappe vertoning...........

blablabla zeg, als je aan deze film niet veel te lachen vond,
moet jij wel supergrappig zijn....Ik denk dat je het beter houd bij het beoordelen van de klassiekers als cicade de deus e.d. waarvan iedereen zowiezo al weet dat ze goed zijn.

Ik vond dit dan ook een steengoede komedie waarbij je niet teveel moest nadenken.

avatar van Dutchero
Kom dan met tegen argumenten in plaats van op de persoon aan te vallen, aan deze trieste reactie hebben ik en anderen weinig.

Jij bent trouwens wel grappig......."Klassiekers beoordelen waarvan iedereen al weet dat ze goed zijn....." alsof ik alle films die als klassieker worden aangemerkt goed vind.

Kijk ook eerst even naar mijn andere beoordelingen voor je dit soort opmerkingen maakt, en kom voortaan met een onderbouwde reactie i.p.v. dit soort onzin de wereld in te slingeren.

Vermakelijke film met de altijd grappige Jim Carrey.

avatar van gillette
Veel meer van verwacht.
Toch nog 3*

avatar van Erwinner
Een film die van 2 walletjes eet.

Beetje fun, beetje feel-good, maar wel een leuk script dat je bezighoudt.
Daarom ook probleemloos af kunnen kijken in nogal hopeloze decor's.
De montage technieken stellen eveneens niets voor en de soundtrack probeert gelukkig niet hopeloos op de voorgrond te dringen maar wat je dan wél ten gehore krijgt is niets bijzonders.
Zooey Deschanel is een leuk vrouw trouwens.

Al met al een aardige TV film met een paar grappige scene's maar heb Carrey wel eens véél beter gezien.

Zaten paar leuke stukken in en de film kijkt wel lekker weg.

avatar van Timothyvdmeer
Hele leuke film met een leuke rol van Carrey. Zijn humor vind ik altijd wel leuk. Had er weinig van verwacht maar des te groter was de verassing.

Leuke momenten en een leuk script.

4*.

Jij geeft Scary Movie en Police Academy ook een 0,5*

Blijkbaar dus geen humor

Niets persoonlijks, kan gebeuren, maar als je niet van dat soort humor houdt:
HOU OP ZE TE KIJKEN!

Niet mijn soort humor nee, maar dat weet ik pas als ik ze gezien heb. Scary Movie en PA is het wel duidelijk van tevoren en dat soort films kijk ik dus ook nog maar zelden. Bij Yes Man wist ik niet wat voor soort komedie het zou zijn. Ik zat te denken aan een soort Bucket List, die ik wel grappig vond, maar dat viel tegen.

Ik had hoge verwachtingen van deze film, zeker na het zien van voorstukjes. Ik vond 'm redelijk van niveau, bij vlagen erg leuk maar voor het overgrote deel van de film niet schokkend.

avatar van mista_sloot
lekker makkelijke film. door Jim Carrey is deze film erg vermakelijk. de energie en lol die hij altijd uitstraalt is fantastisch. ook deze film vond ik supergrappig. (zegt een komedie hater!)