Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

avatar van Xen0n
Leuke, simpele komedie:D Gewoon zoals ze moeten zijn, niet te veel nadenken, maar lachen...

avatar van fritsy
2* om dat ik een komedie wilde zien inplaats van een romantische cliché komedie.

bij elkaar / uit elkaar / bij elkaar . zolas elk romantishhe film

avatar van alcapachino
Hmm na een 2de keer kijken vond ik hem eigenlijk verschrikkelijk saai...het duurt zeker een uur voordat ie leuk word, verlaag mijn stem maar eens ondanks de geweldige red bull scene!

avatar van Awasiku
Heel leuk om Jim Carrey weer eens te zien in een simpele , grappige , romantische Komedie .

Heb me vemaakt met deze Yes-Man .
Een aanrader voor de liefhebbers

ninoboy1
Redelijk goede film, maar voor mij allemaal juist iets te romantisch.

avatar van alec
Gemiddelde comedy.
Ik wist helemaal niet dat Carrey in deze film speelde dus had geen verwachting van deze film.
Wat ik een beetje miste was een paar echte goede grappen, het bleef bij een vette glimlach. Op zich niet verkeerd maar dat maakt deze helaas wel wat middelmatig. Het kleine moraal aan het eind van de film is het enig pluspunt, en het altijd frisse spel van Deschanel.
Een *3.0

Met moeite 3*

Ik had er veel meer van verwacht. Hij laat slechts af en toe de echte gekheid zien waardoor ik in andere films zo om hem kan lachen.

avatar van Killerbert
leuke komedie.
mooie grappige scènes.
leuk bedacht

avatar van missl
Een romantische komedie waarbij Carrey gelukkig niet steeds de behoefte heeft om gekke bekken te trekken, waardoor het toch nog vermakelijk was. In tegenstelling tot de meeste films die hij gemaakt heeft.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Carrey is almost back.

Maar niet helemaal. Deze romcom is best te pruimen, maar met Carrey aan boord willen we toch minstens één keer in een stuip liggen. En helaas kan deze film dit niet bieden. Het verhaal is uiterst voorspelbaar en soms zelf een beetje flauw, evenals de humor. Ook Carrey kan e.e.a. niet dragen en wordt ook al niet geholpen door de rest van de cast. Een verplicht nummertje lijkt het wel, maar voldoende voor een glimlach.

Redelijk.

avatar van sHone
Ik sluit me aan bij Zinema best te pruimen, maar in een deuk niet echt. Of eigenlijk echt niet. Jim draagt de film met gekke bekken en 'flauwe'humor, maar dan zelden te gelijker tijd. Toch niet vervelend om te zien. Alhoewel ik 'm liever op televisie had willen zien...

sHone schreef:
Alhoewel ik 'm liever op televisie had willen zien...

Waarom dan?

SvV
Soms echt dubbel gelegen om die Jim Carrey. Vermakelijke comedy, beter dan ik dacht.

avatar van patrick21079
Leuke film, ik heb een paar keer flink gelachen, voorderest niet te veel van verwachten en eindelijk weer eens een aardige, bij vlagen grappig en vermakkelijk comedie met Jim Carrey erin.

avatar van jumpstylemovie
Man, die stemtabel is echt niet normaal!
Omlaag en omlaag. Ik hoop (en neem eigenlijk ook wel aan) dat deze nooit onder de 3* gemiddeld komt. Hij is meer waard.

LEIDENAAR187
Saaie film,maar had niet anders verwacht van een film met jim carrey.
Hij trekt weer wat gekke bekken,zonder enig doel,alleen omdat dat blijkbaar ooit grappig was.Wat is die vent beperkt in zijn middelen om echt te lachen.
De situaties waarin hij terecht komt zijn voorspelbaar,en niet grappig.

Ook allemaal weer erg braaf.
Carrey is ook te oud voor al die romantische en komische onzin,misschien zou die zich wat meer op serieuze rollen moeten richtten,acteren kan die op zich wel....

De film zelf is gewoon echt bagger,wat een scenes,gemaakt voor de simpele zielen van de samenleving?
De scène waarin een volledige menigte (brandweerlui zelfs) samen met Carrey(die een man wil stoppen die wil springen) vlotjes het obscure “Jumper” van Third Eye Blind begint te zingen is echt belachelijk slecht en niet grappig.

Oh ja,vergeet het typische amerikaanse levenslesje niet aan het einde van de film(wat voorspelbaar is met een film als dit met ook nog Carrey) en 0.5 is compleet.

avatar van helleke
Niet veel bijzonders.
Goed om één keer te bekijken, maar geen film die me lang zal bijblijven.
2,5 sterren.

avatar van sofripa
Niet zo goed als Liar Liar maar niet slecht. 4 sterren dus. Niet zozeer vanwege de film of de acteerprestaties echter het concept van vaak 'ja' zeggen vind ik wel een heel bevrijdende gedachte: YES

Ik ben eigenlijk ontgoocheld na het bekijken van deze "komedie". Soms eens glimlach, maar meer niet. Ook weer zo typisch dat de trailer de beste stukken prijsgeeft... Jammer!

avatar van Criticism
Deze film is voor mij een redelijke verassing geworden. Ik verwachte om onduidelijke redenen vrij weinig, maar ik vond hem zeer vermakelijk en bovendien grappig. De grootste angst waarmee ik kampte was dat Jim Carrey weer zou vervallen ik rare bekken trekken, maar dat viel gelukkig mee.

De bijrollen vond ik ook goed verzorgd. De baas van Carrey had een vrij irritant voorkomen, maar ik moest toch lachen om zijn gekostumeerde feestjes (Next stop: Azkaban!). Zooey Deshanel is enorm schattig in deze film, en ontpopt zich tot de ideale vriendin. Wat op het eerste oog een simpele Carrey komedie lijkt, met bijbehorende gekke bekken, blijkt toch een (semi) serieus drama, met enkele grappige scénes. Wat ik wel enorm slecht vond waren de scénes met de buurvrouw, dat riekte gewoon naar Scary Movie/American Pie niveau.

Leuke lach film. Een leuk concept, goede acteerprestaties en een hoop goede grappen. Prima gedaan en in de trend van oude Carrey films.

3.5

Ik heb hem net maar uit gezet.
ik geef haast nooit een reactie op een film.
Maar wat is dit een slechte film,langdraaaaaaaadig,geen leuke grappen,ook niet als je je verstand op 0 zet.
Ik snap niet dat mensen deze film leuke kunnen vinden.Ook niet in de trend van Carrey films het verre van dat zelfs.
Ik vond hem rond uit slecht en heeeeeeeeeel saaaaaaaaaai

deicide schreef:
Ik heb hem net maar uit gezet.
ik geef haast nooit een reactie op een film.
Ik vond hem rond uit slecht en heeeeeeeeeel saaaaaaaaaai

Hoezo stem je dan niet....

avatar van jumpstylemovie
Omdat hij hem niet heeft uitgekeken. Dan is stemmen eigenlijk ontoepasselijk.

jumpstylemovie schreef:
Omdat hij hem niet heeft uitgekeken. Dan is stemmen eigenlijk ontoepasselijk.

Niet waar,als een film zo slecht is dat je hem niet eens kunt afkijken kun je een onvoldoende geven,als een film een uur opstaat is er weinig tot kan veranderen,als je een film na 10 minuten afzet is natuurlijk wel te snel.

Vind het al knap als je deze film kunt afkijken want het ontbreekt aan goede acteer-prestaties,spanning en emotionele scenes.

avatar van Don MN
LEIDENAAR187 schreef:

Heeft wel voldoende grappige scènes.

avatar van Martijnnn
Jup, en daar gaat het natuurlijk om bij komedies.

Oh was het een komedie?
Was me compleet ontgaan,ik vond het 1 groot drama...

aerts007
LEIDENAAR187 schreef:
Oh was het een komedie?
Was me compleet ontgaan,ik vond het 1 groot drama...

Trailer bekijken zou misschien helpen.

aerts007 schreef:

Trailer bekijken zou misschien helpen.

Tegenwoordig niet altijd een goed idee,comedy's geven vaak de beste grappen al weg,horrors de beste kills en aktiefilms de mooiste special effects,en dan heb je zelfs films die zoveel weggeven dat je aan een film begint en veel al aan ziet komen....