Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

deTuinman
comeback? een jaar voor deze film zat hij in number 23

Jeauhan
Grappig filmpje, maar mist door Carrey wat balans. Hij doet het best leuk, maar slaat soms weer door als Liar Liar/Ace Ventura/Bruce Almighty gekkebekkentrekker.

Film levert toch een aantal behoorlijk komische scènes (vooral met Faranoush en de buuv) maar ook echt mindere scènes (bijv. de Yes Man 'conferenties').

avatar van james_cameron
Sympathieke maar nogal dunne en eenzijdige komedie, uitsluitend de moeite waard door de aanwezigheid van Carrey. Die is in vorm, maar het zeer voorspelbaar uitgewerkte script mist focus en maakt zich er meestal te makkelijk vanaf. Hier en daar een werkelijk grappig moment, maar het geheel is uiteindelijk vrij middelmatig.

Deze film valt zeker in het Jim Carrey rijtje! Als je van deze acteur houdt en een gezellige avond wilt, met je familie of je vriend/vriendin, dan is deze film zeker geschikt.

Jeauhan schreef:

Wat dacht je van spoilers?

avatar van Don MN
Niet echt nodig. Hij verklapt niks. Als het nou een spannende thriller zou zijn, oké.

avatar van jumpstylemovie
Hij verklapt wel wat maar dat heeft geen invloed op de film.

avatar van vcrrr
Ik sluit me volledig aan bij Jeauhan

Milan07
Leuk!

Leuke film voor de carrey liefhebbers (zoals ik). Haalt helaas niet het nivo van Liar Liar. De film slaat soms door op het thema Yes en daardoor daalt dan het nivo van de film omdat het op een gegeven moment wel erg voorspelbaar begint te worden. Een beetje meer variatie en diepgang had van deze film een veel betere komedie kunnen maken. Een echte film voor als er niets op tv is en je toch een aardige film wilt zien die makkelijk wegkijkt. je krijgt er nooit een slecht gevoel bij.

mike2006 schreef:
De film slaat soms door op het thema Yes
Was dat bij Liar Liar niet hetzelfde maar dan op het thema liegen?

avatar van Filmkriebel
Jeauhan schreef:
Was dat bij Liar Liar niet hetzelfde maar dan op het thema liegen?

Yes Man

avatar van lagaiske
Slecht slecht slecht.
Enkele redelijk grappige scenes maar daar blijft het ook bij.

avatar van witboek
Moet eerlijk toegeven dat ik genoten heb van deze film. Het is waar dat sommige grappen al eerder gezien zijn, maar dat heeft MIJ niet gestoord.

Yes

avatar van chevy93
De enige reden dat ik deze film ging kijken (en uberhaupt hebt afgekeken) is, omdat J.C. erin zit.

Met hem heeft elke film net dat beetje extra voor mij.

Het verhaal vond ik wel orgineel (heb Liar Liar niet gezien) en weer is wat anders voor mij.

Ik moet wel toegeven dat zonder J.C. ik deze film wel eerder uitgezet zou hebben, d.w.z. dat het geen supersterke film is.

Zou het zonde gevonden hebben als ik mijn geld in de bios hieraan verspild zou hebben...

Toch nog 3,5* (voor Jim Carrey)

jumpstylemovie schreef:
Hij verklapt wel wat maar dat heeft geen invloed op de film.

Maar wel in mijn belevenis.. dan ga ik al denken van: 'Oh, dit is een saai stukje en dan vind je het al sneller saai.'

avatar van jumpstylemovie
Maar hij vertelt juist over hoe komisch die scénes zijn.

avatar van chevy93
maar ook echt mindere scènes (bijv. de Yes Man 'conferenties').

Daar heb ik het over..

Maar laten we het nou 'ontopic' houden en over de film praten

chevy93 schreef:

Daar heb ik het over..

Maar laten we het nou 'ontopic' houden en over de film praten

Ehm... naar mijn weten gaat dit gewoon over de film, hoor.

chevy93 schreef:

Wat ik saai vind of juist niet hoeft toch niet voor een ander te gelden.

Spoiler is iets wat een belangrijke gebeurtenis verklapt, waar in mijn bericht volgens mij geen sprake van is.

geen slechte film. Af en toe zaten er grappige stukken in maar er konden er toch meer zijn. Het verhaal was wel goed. ik had er toch iets meer van verwacht, dus een kleine tegenvaller.

avatar van chevy93
Ik vind het jammer dat de film zo lang is

Hij zou beter zijn als hij wat korter zou zijn, aangezien het een beetje langdradig wordt.

NO-MAN, NO-MAN......hahahah

Ik ben toch wel een beetje een jim carrey fan, en ik moet zeggen dat ik me weer prima heb vermaakt. Leuke (maar wel voorspelbare) opbouw en de vaart zit er goed in. Goede grappen en af en toe weer enorm gekke bekken. 3,5*

avatar van AtragicHero
deTuinman schreef:
comeback? een jaar voor deze film zat hij in number 23

was geen komedie..

avatar van jumpstylemovie
Je had het niet specifiek over komedie, AtragicHero.

avatar van chevy93
Dan nog is het niet echt een comeback..

Horton hears who is ook een komedie (animaties weliswaar, maar toch).

Ook heeft hij in 2005 nog in 'Fun with Dick and Jane' gespeeld. Hij is dus niet echt lang weggeweest

avatar van Don MN
Het is een van zijn betere rollen in een komedie.
Wie spreekt er van een comeback want wanneer was Jim Carrey helemaal geweldig? Leefde ik toen al?
Hij speelt een serieuze rol met af en toe zijn eeuwige gekke bek, maar is dit magistraal acteren? Vermakelijk dat wel.

avatar van Nagini
Leuke film, Carrey speelt erg leuk, af en toe wel wat bruce allmighty achtig.
Vond het een orgineel verhaal ( al was de relatie wel te raden hoe dat ging verlopen)
Zeker genoten van de film.

avatar van wwelover
Geinige film, zoals gezegd is er niet genoeg uit het concept gehaald. Ze hadden wat meer maffe dingen erin mogen gooien. Verder heb ik me overigens wel erg vermaakt, 't is een erg grappige film zoals zo vaak met Jim Carrey. En ik vind het persoonlijk wel leuk dat hij al die gekke bekken doet, kan er altijd erg om lachen. Tuurlijk is het erg voorspelbaar, maar dat hoort bij dit soort films.

Leuke cast ook, met natuurlijk de altijd grappige Jim Carrey. Hij speelt weer erg leuk. Maar je moet er van houden natuurlijk. Maar dit is de soort rol wat hem goed ligt. Overige castleden zijn ook goed. Vooral Zooey vond ik geinig.

avatar van wwelover
Don MN schreef:
Het is een van zijn betere rollen in een komedie.

Dikke onzin, heb je The Truman Show en Man On The Moon gezien? Daarin speelt hij de sterren van de hemel!