Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

avatar van qeynes
Dit is een geweldige romantische feel good comedy.
Zeker een aanrader.

avatar van HarmJanStegenga
Faranoush

Erg leuke, grappige film. Carrey is goed op dreef, al slaat ie' soms wel erg door met zijn gebruikelijke gekke gezichten te trekken. Zooey Deshanel heeft gewoon ''iets'' wat ik helemaal geweldig vind. Ze ziet er prachtig uit, maar is gewoon ook leuk. Prima prestatie van haar kant. Ook de bijrolletjes (Bradley Cooper en co.) doen het leuk.

Het verhaal is stompzinnig, maar dat hebben veel komedies ook wel nodig om leuk te worden denk ik. Bij deze film werkt het in ieder geval prima. De film kent een paar hilarische scénes (die Faranoush aan dat tafeltje, die vechtpartij wanneer Carrey de verkeerde ramt bijv.) en nog veel meer. Toch zijn er ook minder punten, zoals die baas van Carrey, wat een irritant figuur zeg en die oma scéne is wat té veel van het goede, maar die wordt weer redelijk goed gemaakt op het laatst. Mjah, de tijd vloog weer voorbij, ik heb me een paar keer rotgelachen en je wordt er toch altijd wel een beetje vrolijk van. Althans, ik wel Dikke voldoende voor deze film dus ook.

avatar van qeynes
Helemaal met je eens!
Maar sinds wanneer is 3/5 een dikke voldoende

HarmJanStegenga schreef:
Faranoush

avatar van HarmJanStegenga
qeynes schreef:
Maar sinds wanneer is 3/5 een dikke voldoende
Sinds altijd bij mij geloof ik

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Echt zo'n typische jaren '90 komedie, hier kun je in de tijd van de Apatows en de Tropic Thunders imho niet meer mee aankomen. Het volgt allemaal de standaard "Da Derp Dee Derp Da Teetley Derpee Derpee Dumb" blauwdruk, en een Jim Carrey op de automatische piloot kan hier niet veel aan toevoegen. Een wederom schattige Deschanel en een paar glimlachmomenten maken het allemaal wel redelijk te kijken, maar ik had toch om een of andere reden het idee dat dit een leukere film zou zijn.

ik ben helemaag geen fan van jim carrey en vind 'm niet zo'n goede acteur
maar in deze film heb ik toch echt vaak moeten lachen

avatar van jumpstylemovie
Hee, nu klopt de poster.

HarmJanStegenga schreef:
De film kent een paar hilarische scénes (die Faranoush aan dat tafeltje

idd de enige scene dat ik hardop moest lachen.

avatar van jumpstylemovie
Ik vond de scéne waarin je zijn achterwerk in het ziekenhuisjasje ziet ook mooi. Ook hardop bij gelachen.

avatar van Don MN
Yes Man
Eindelijk! Jim Carrey speelt een serieus iemand en gooit af en toe zijn humoristische kwaliteiten erin. Geen twijfel mogelijk deze man is grappig, maar zo grappig dat de hele film slaagt?
De opzet en bericht van het verhaal is natuurlijk hartstikke leuk en wordt lekker sterk overdreven, oké het kan ermee door.
Zijn verlossing is ontzettend komisch en Carrey kan zich echt goed in dit personage vinden. Hoe hij bij Yes Man komt, zijn maatje Norm, de liedjes en de manier van praten van Allison, maar vooral natuurlijk de knullige situaties, gevatte opmerkingen en gekke bekken van Carrey.
Onontkoombaar is dat alle grappen en banden opbouwen met mensen i.p.v. zich isoleren van de buitenwereld tot een pijnlijke situatie zullen leiden en een serieuze overweging van hem vereisen. Hierin verliest Yes Man zijn kwaliteit een beetje, vooral hoe snel naar het eind-goed-al-goed einde wordt gewerkt.
Gelukkig redt Carrey het filmpje door zich eens van z'n beste kant te tonen.

Conclusie
Een flinke stomp naar de melige Hollywoodparodieën.
Gegarandeerd lachen deze film!

aerts007
Meer dan een paar maal een glimlach heb ik niet kunnen prijsgeven.Romantische ''komedie'',met nadruk op romantisch.
Voor de liefhebbers.

avatar van Elineloves
Helaas, deze film is niet aan mij besteed. Ik ben sowieso geen fan van de Carrey-films, en deze vond ik ook niet geweldig. Ik heb hem wel uitgekeken, maar hij wist me niet te boeien.

avatar van tom de filmman
echt heel leuk, ik lag een paar keer echt helemaal dubbel, Jim Carrey blijft leuk

avatar van dragonlady1982
een leuke film
normaal niet zon fan van films met jim carrey maar deze was leuk

Jim is niet meer de oude , en de film zelf was een groot teleurstelling.

Echt een grote teleurstelling, ik vond het heel raar dat hij in een keer overal ja op ging zeggen want hij had het niet echt nodig dacht ik.

avatar van NTsuno
Een aardige film, maar ik moet zeggen dat ik van Jim Carrey beter gewend ben. Niet een film die ik voor een tweede of vaker zou willen zien. Nee, een 3* is meer dan voldoende waardering bij deze.

avatar van PKlijnstra
Ik ben ook inderdaad veel meer gewend van Jim Carrey.

Verhaal van de film was eigenlijk ook gewoon niet echt goed, film kijkt niet echt lekker weg.
Humor was er trouwens wel in te vinden, maar af en toe wel erg flauw.

3* en dat is echt genoeg.

Altijd lache met de hoofdrol speler, tenminste dat dacht ik.

Vondt de film totaal niet grappig en tja, dat gedrag van hem is leuk als hij jong is. Maar nu hij wat ouder wordt lijkt het meer de kant op achterlijk te gaan dan grappig.

Kon er niet om lachen, vondt het zelfs gewoon weg vervelend. Stukken doorgespoelt en hoefde het einde niet eens te zien van de film.

Waardeloze film, leuk als je van zeer overdreven ( dat niet eens melig is ) "meer de kant van aanstellen" dan veel plezier ermee.

88Fabian
Vond deze film wel lachen,niet super grappig zoals velen hier beweren,maar zeker wel leuk.

avatar van dulcinea
Geslaagde komedie die me niet heeft verveeld, leuk verhaaltje en voldoende humor maar kan toch niet tippen aan Bruce Almighty vond ik!

avatar van Filmkriebel
We krijgen het standaardmenu voorgeschoteld, namelijk de positieve levensles met het simpel romantisch verhaaltje. Weinig verrassingen dus. Hoeveel keer zullen we die formule nog moeten slikken?

"Yes Man" krijgt van mij toch een hoger cijfer dan normaal voor een komedie want ik vond het echt goed acteerwerk (zelfs van de ondersteunende rollen) en achter sommige dialogen ging nu en dan een scherpe mensenkennis schuil. De grappen en blunders zijn wat we van een Jim Carrey film mogen verwachten en het was toch vaak goed lachen (bvb de Red Bull scène).

Bovengemiddelde komedie.

avatar van Betamax
De leuke Jim Carry momenten waren erg weinig aanwezig.
Dus hij viel me wat tegen.
Niet slecht maar maar gewoon niet wat ik er van verwacht had..

Wat een bout film. totaal niet leuk. Veels te lang ook.

avatar van Captain Pervert
Best een leuke film die in het verlengde ligt van "Liar, liar". Een aantal erg leuke scènes maar ook een aantal ongrappige tot ronduit pijnlijk onleuke missers, zoals de buurvrouw-scène, maar die achterlijke vechtpartij met een vreselijke nep-dronken Carrey was het dieptepunt. De balans slaat uit naar de goede kant, maar van Carrey ben ik beter gewend.

3 sterren

avatar van Filmkriebel
De buurvrouw scène vond ik nu juist wel goed. Ze zijn eens braafjes over de schreef gegaan. Die ene scène heeft de film wel een PG-13 rating gekost.

avatar van Sfoinx
Hij was zeker vermakelijk. Er waren idd een paar aardig leuk carrey momenten aanwezig.

avatar van DiKKe_OsCaR
Lekkere feelgood met verdomd veel waarheden erin! Jim Carrey begint er een stuk ouder uit te zien, maar ik blijf hem geweldig vinden! Hij was wel redelijk nep-dronken op een gegeven moment, maar dat deed voor mij verder niet veel af aan de film.

avatar van The_Game
Sinds een lange tijd eindelijk weer eens een leuke komedie met Jim Carrey. Nu had ik niet al te veel verwacht van de film, maar ondanks de toch wel positieve reacties en natuurlijk de aanwezigheid van de mooie en tevens getalenteerde, Zooey Deschanel ben ik hem toch gaan kijken. Het is een leuke feel-good movie geworden, die toch boeiend blijft van het begin tot het eind. De film werd o.a. erg vermakelijk door Deschanel en de bijrol van Rhys Darby (Norman).

avatar van AtragicHero
goeie comback van jim carrey.. veel grappige momenten, vooral veel herkenbare dingen die de film nog beter maakt..
jim carrey ziet er n stuk ouder uit nu maar met deze film laat hij zien dat hij nog steeds niet afgeschreven is