Yes Man (2008)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Peyton Reed
met Jim Carrey, Zooey Deschanel en Bradley Cooper

Als Carl Allen (Jim Carrey) de zoveelste aanvaring met anderen en ook met zichzelf heeft gehad, besluit hij dat het zo niet langer kan. Hij schrijft zich in voor een soort cursus die van een principe uitgaat: zeg overal 'Ja' op. Aanvankelijk bevalt dit Carl goed, maar als het langer gaat duren ziet hij in dat een instemmend antwoord op alle vragen ook minder leuke kanten heeft.

avatar van workinggirl
Je vind hem grappig of niet.. en ik vind hem wel grappig!

avatar van OlafK
De laatste jaren wisselt Carrey komische rollen steeds meer en meer met serieuze rollen af. In Yes Man speelt hij in ieder geval weer een typische 'Carrey-rol', waarin het werkelijk waar lachen, gieren en brullen geblazen is!

Want wat komt er t eerste uur een shitload aan grappen op je af. En eigenlijk zijn ze allemaal raak. Van de geweldige typjes (Rhys Darby als de neurotische, nerdige, idiote, filmfreake en onvolwassen baas!!) tot de vunzige grappen (buurvrouw!); alles klopt.

Ik kan ook maar weinig met de kritiek dat Carrey opnieuw teruggrijpt op gekkebekkentrekkerij. Zo nu en dan wordt daar zeker gebruik van gemaakt, maar het is zeker niet zo dat dit de film bepaalt. En ach, dat er een sentimenteel stuk in voorkomt? Na een uur lach heerlijk dubbel te hebben gelegen, nam ik dat graag op de koop toe.

Yes Man is een geweldig leuke, hilarische komedie!

Die trailer. .

Als ie z'n hele hoofd onder de plakband heeft zitten. .

Even een moment uitzoeken dat ik hiervoor in de stemming ben.

Tegenvallen...
Leukere films gezien met Jim Carrey.

avatar van Martijnnn
Erg leuke feel good comedy met Jim Carrey in 1 van zijn leukere rollen, dit keer met maar 1 keer een gekke bekken scene, die nog grappig is ook. Leuke bijrollen van Danny Masterson (ja dat moest ik opzoeken ) die hier even dunnetjes zijn rol uit That 70’s show na doet en Bradley Cooper die op een of andere manier gewoon een sympathiek hoofd heeft zodat hij eigenlijk niets fout kan doen. Ik moest wel even 3 keer kijken voordat ik hem herkende als hoofdrol speler in Midnight Meat Train.
Zelfs Zooey Deschanel die mij altijd een beetje denken aan een oude versie van MSN met een beperkt aantal emoties: en :O valt niet tegen. Wat ik wel verwachte naar het fiasco The Happening. Blijkt toch dat ze veel beter thuis is in films als dit waar je met een schattige blik al een heel eind komt.
Maar de beste bijrol komt toch wel van Rhys Darby compleet onbekend maar wat een grappige rol.

De film is zon beetje de hele tijd erg grappig, wordt maar 1 keer bijna te zoet en op het einde hou je er ook nog eens een goed gevoel aan over , wat valt er voor zon film als dit nog meer te wensen?

Na het verleden van onze Jim, moet je als liebhebber van al zijn voorgaande films deze natuurlijk bezoeken.. De laatste jaren hebben we weinig van vernomen van de hillarische acteur alleen deze film maakt alles weer helemaal goed!!

Ik zou zeggen, Mensen deze film moet je zien zeker de moeite waard!

Ja erg leuk. Leuker dan de voorstukjes voordoen. Leuke acteerwerk van Jim Carrey. Grappige film die je echt wel wilt afzien! En tenminste niet helemaal voorspelbare einde...

avatar van Naoom
horned_reaper schreef:
Eén ding moet trouwens nog gezegt worden.
Deze film bevat Zonder twijfel de beste muziek alle Hollywood producties van het afgelopen jaar.

I totally agree

avatar van Ninto
Helemaal kapot gelachen. Echt, ik zweer het, halverwege kreeg ik kramp van het lachen. Dit is echt een top 10 film voor mij!

avatar van koendv
Leuk film alleen een beetje ongeloof waardig en hij zou volgens mij ook gewoon gelukkig zijn als hij alleen Yes zou zeggen.

avatar van rokkenjager
Jezus, wat heb ik vaak moeten lachen bij deze film. Bij vlagen worden (bijna) alle clichés uit de kast gehaald. Maar ze passen dan ook perfect in dit context. Carrey is op zijn geestigst. Een soort definitieve afrekening met al zijn belabberd rollen van de laatste jaren. Her en der paar zeer originele insteken qua script - maar jammer genoeg ook paar extravaganti momenten. Gezegend dat ze wel in minderheid zijn. Deschanel is overigens écht een genoot om naar te kijken. Moest af en toe wel mijn best doen om niet te kwijlen in bijzijn van mijn vriendin. Dik voeldoene in ieder geval voor een heerlijke avond.

avatar van jumpstylemovie
rokkenjager schreef:
Deschanel is overigens écht een genot om naar te kijken. Moest af en toe wel mijn best doen om niet te kwijlen in bijzijn van mijn vriendin.

Leuke meid inderdaad.

Leuke film met leuke personages!
er zitten veel goede grappen in waar ik echt om moest lachen
De humor die in de films van Jim Carrey zit, is meestal precies mijn humor, ook in deze film vind ik hem hilarisch
kortom: leuke, geslaagde komediefilm!

(De This is Sparta scene is echt geniaal )

avatar van mappi
Dan draaien ze de hele film door muziek van Eels, maar tijdens de aftiteling ineens een of ander hip nummer..
Film wist me verder niet echt te boeien

avatar van Cutiepie
Hij was best vermakelijk, maar viel me ergens toch tegen.

avatar van maxB
mappi schreef:
Film wist me verder niet echt te boeien

ja hehe, dat was het 'personal experience' liedje van Alisson bij de aftiteling

Ik heb wel een paar keer moeten lachen,voor de rest een B keuze.

88Fabian
Deze film krijgt veel sterren zie ik.dan ga ik de film wel kijken.

avatar van Zonnedaeler
best wel een leuke film om 1 x te zien, geen topper omdat jim carry oud word en de grappen niet meer goed overbrengt, Maar dat kan ook aan het script liggen.

avatar van Esteban
Jim Carrey grappen niet goed overbrengen? Wegens te oud dan nog?

Nonsens. Er zijn veel grote namen die nog héél wat van die 'oude rot' kunnen leren.

avatar van jumpstylemovie
De stemtabel gaat alleen maar omlaag...

avatar van FrisoBoei
horned_reaper schreef:
Eén ding moet trouwens nog gezegt worden.

The Eels!

Bewonderenswaardig grappig en vooral leuk. Waar ik vreesde voor een gekke bekken show á la Ace Ventura, bleef dit gelukkig grotendeels achterwege. Alhoewel het verhaal enigszins voorspelbaar is, zit het toch op vele punten en met veel leuke details vernuftig in elkaar. Daarbij blijft Carrey sterk in (semi-) serieus drama en blijkt Zooey Deschanel het ideale vriendinnetje van elke man te zijn. Een aanwinst voor de toekomst!

avatar van Untitled-1
Gisteren in de bios gezien en ik heb me kostelijk vermaakt!

Jim Carry heeft in andere films nogal de neiging gehad om de hele tijd gekke bekken te trekken waardoor je de film het liefst uit zou willen zetten, maar bij deze film heeft hij zich goed ingehouden. Natuurlijk zitten er af en toe een gekke bek bij, maar die werkt dan ook wel op de lachspieren. De dosering is namelijk veel beter.
Verder is de humor ook gewoon goed. Ik heb soms echt dubbel gelegen.

Een echte aanrader!

avatar van FrisoBoei
gotti schreef:

Volkomen mee eens!

Vooral "Waar ik vreesde voor een gekke bekken show á la Ace Ventura, bleef dit gelukkig grotendeels achterwege"

Dat was precies wat ik ook verwachte. Hoewel ik ace ventura ook wel kan waarderen maar dat kennen we wel een beetje nu.

In Yes Man zie je dat soort humor dan amper terug, behalve misschien bij de "Red Bull scene". De film is een tikje serieuzer dan de standaard Jim Carrey films zoals ace ventura. De film heeft een prima sfeer, mede door de goede muziek.

De grappen kwamen hierdoor echter soms als een grote verassing, bv het moment dat hij de verkeerde gast op zn bek slaat, ik ging helemaal stuk in de Bios!

Bij elkaar een erg leuke komedie met goede sfeer en iets meer diepgang dan sommige andere Jim Carrey films.

Echt een aanrader!

(Wat verder opviel was dat er weer gebruik gemaakt wordt van een min of meer standaard verhaallijn die je vaak in andere films ook ziet. In het begin gaat het kut met hem, dan komt er een omslagpunt waar het geweldig gaat en hij "het meisje krijgt". Dan weer een omslagpunt waarbij alles misgaat (En het meisje ontdekt dat hij heeft gelogen) en uiteindelijk stort ie zn hart uit bij het meisje en is het een happy ending. Misschien zie ik dit verkeerd maar ik kom dat vaak tegen in films.)

Een erg vermakelijke film, kijkt lekker weg en na de film ´´number 23´´ die ik echt gigantisch vond tegenvallen was dit weer een mooie opkikker! Ik verbaasde me trouwens ook flink over zijn zangtalenten! De scene´s met de raamspringer, de hollywoodbowl en de feestjes waren erg vermakelijk en tussendoor gebeurde er natuurlijk ook weer vanalles, Zooey Deschanel was een groot plezier om naar te kijken en leek als personage carrey prima te ondersteunen. De muziek in de film was ook perfect!

Zeker een film die ik nog een keer ga kijken, in de hoop dat de grappen dan nog steeds zo grappig zijn

Yes man heeft mij positief verrast. 4* is voor een komedie aan de hoge kant, maar het is tijden geleden dat ik zo een goede komedie gezien had.

Hulde aan Jim!

avatar van Ajax&Litmanen1
Hoog gemiddelde voor wat mij een modale komedie lijkt. Jim heeft helaas van de dag alleen maar herhalingen. Zon beetje alles heeft hij al wel gedaan in zijn gekke bekken genre. Liar Liar, Bruce Allmighty, Fun with Dick and Jane, Dumb and Dumber, The Mask...

Hoeveel gekke bekken films kan je nog verzinnen? Overigens heb ik deze nog niet gezien, dus mijn oordeel komt nog wel.

avatar van BoordAppel
Bruce Almighty valt niet binnen het gekke bekken genre en deze film ook niet.

avatar van Staaajn_
deze film heb ik in de bioscoop gezien,
kheb mij kapot gelachen !
hele goeie film,
deze moet je gewoonweg zien!