Body of Lies (2008)

Actie / Thriller

geregisseerd door Ridley Scott
met Leonardo DiCaprio, Russell Crowe en Mark Strong

Roger Ferris (Leonardo DiCaprio) is een CIA-agent in het Midden-Oosten. Hij krijgt opdracht om een succesvolle terreurcel uit Jordanië te ontmantelen door de leider ervan op te pakken. Hulp komt van zijn chef, Ed Hoffman (Russell Crowe), en het hoofd van de Jordaanse inlichtingendienst (Mark Strong). Maar wie van deze mannen is het meest te vertrouwen wanneer het gaat om zijn eigen veiligheid?

avatar van Leland Palmer
Ben erg benieuwd naar deze film! Heeft alles in huis om een topper te worden! Ridley Scott, Leonardo DiCaprio, Russel Crowe en onze eigen Carice van Houten. De film snijdt een interressant onderwerp aan, dus wat kan er nog mis gaan? We zullen het zien.

avatar van sinterklaas
Gaat Carice van Houten nu ook al naar Hollywood????

sinterklaas schreef:
Gaat Carice van Houten nu ook al naar Hollywood????

Daar is ze al....

avatar van thomzi50
Hoe bedoel je "ook al"? Valt toch wel mee hoeveel Nederlands er naar Hollywood gaan? Lijkt me overigens een wel interessante maar ook wel clichématige film. De film is naar het boek van David Ignatius.

garlic senior
Wel grappig dat Carice van Houten nu in zowel Valkyrie als in Body of Lies speelt, had ik niet verwacht van een Nederlandse actrice.

Omdat die standaard slecht zijn bedoel je?

avatar van Leland Palmer
Van Houten in ieder geval niet! Prachtige en zeer goede actrice!

*San*
Volgensmij gaat Carice voor nog meer verrassingen zorgen, volgensmij gaat ze in films spelen die wellicht een nominatie bij de oscars zouden kunnen krijgen (valkyrie / body of lies).
Wie weet voor Carice zelf ook wel een beeldje?

We will see, wat we voorlopig kunnen doen is hopen dat ze het gaat maken.

avatar van metaledje
Carice van houten samen met leonardo, deze MOET ik zien!!!

Artifact
Ik krijg spontaan een 'diamand gevoel' en dat is niet echt positief.

avatar van Leland Palmer
Diamand gevoel? Leg uit.....

avatar van thomzi50
Blood Diamond gevoel, zal wel iets zijn in de trant van een heel erg serieus onderwerp, veel schokkends, en uiteindelijk toch overduidelijk een Amerikaanse prent met weinig verhullends. Dit is maar een gokje hoor.

avatar van The One Ring
gotti schreef:
Omdat die standaard slecht zijn bedoel je?

Je hebt hopelijk niet de illusie dat het gewoon is dat Nederlandse actrices verschijnen in redelijk grote rollen van bekende Amerikaanse regisseurs met ook een grote Hollywood sterrencast?

Maar het kan blijkbaar wel. En of het normaal is? In veel landen gebeurt het, dus waarom niet in Nederland?

avatar van The One Ring
Ik ontken niet dat het niet kan en ook niet dat het in andere landen gebeurt. Maar wees eerlijk: in Nederland is het héél zeldzaam als een acteur/ actrice een vrij prominente rol in Amerika weet te krijgen. Alleen Rutger Hauer is het tot nu toe echt gelukt om enigzins iets te bereiken. De rest moest het tot nu toe doen met hele kleine bijrolletjes. Lijkt me logisch dat er een lichte verbazing kan zijn als ineens een Nederlandse actrice bij verschillende grote Amerikaanse films verschijnt.

Doelde ook vooral op het feit dat er standaard van uitgegaan wordt dat er in Nederland alleen maar huppelende soapies door het beeld banjeren. We zijn wel iets verder dan dat hoor...

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
The One Ring schreef:

Jeroen Krabbé, Famke Jansen en Derek de Lint (die laatste meer op TV) hebben ook wel serieus iets bereikt.

avatar van bananensap
thomzi50 schreef:

Ik denk van niet, we hebben het hier natuurlijk wel over een Ridley Scott film.

avatar van Leland Palmer
Ridley Scott is een van mijn favoriete regisseurs! Leondardo DiCaprio een van mijn favoriete acteurs dus die moet wel goed komen denk ik zo. Denk ook niet dat het een Blood Diamond iets zal worden......

bananensap schreef:

Ik denk van niet, we hebben het hier natuurlijk wel over een Ridley Scott film.

Denk het ook niet, in ieder geval niet zo extreem. Ik zei alleen wat ik dacht dat de ander bedoelde met "Blood Diamond"-gevoel.

avatar van matthijs_013
Wie kan het schelen dat het misschien een tikkeltje te veel weg heeft van Blood Diamond. Carice van Houten speelt er in!

avatar van Montorsi
zou Scott dan echt niet een beetje moe worden van een matige acteur als Russel Crowe?

avatar van Nicolage Rico
Carice van Houten is momenteel de enige Nederlandse (Op Famke Jansen na) die het niveau aankan. Ik ben erg benieuwd.

Montorsi schreef:

Lijkt me niet. Ridley Scott heeft met Gladiator laten zien dat zijn samenwerking met Russel Crowe erg goed kan gaan. En zo'n matige acteur is Crowe nou ook weer niet.....

En Scott niet zo'n geweldige regisseur..

avatar van Leland Palmer
Wat jij wil, daar ben ik het in ieder geval NIET mee eens!

avatar van Zuzuu
Montorsi schreef:

Waar haal je dat nou vandaan? Hij heeft meerdere oscars op zijn naam en liet zich keer op keer bewijzen dat hij het hoogste niveau makkelijk aan kan.

avatar van Judiith^
Russell Crowe is zeker geen matige acteur! Ik vind hem echt fantastisch acteren en kijk naar de oscars die hij heeft gewonnen. Maar goed meningen verschillen he. En Ridley Scott is trouwens ook een geweldig regisseur. Kijk naar de toppers die onder zijn naam staan.

avatar van Chainsaw
Nicolage Rico schreef:

Alsof het niveau van acteren in Hollywood zoveel hoger is.

avatar van Leland Palmer
23 oktober in de bios! Dé film waar ik het meest naar uitkijk denk ik. Erg benieuwd hoe Carice van Houten het gaat doen. Zij heeft zich inmiddels opgewerkt tot één van mijn favoriete actrices.