Body of Lies (2008)

Actie / Thriller

geregisseerd door Ridley Scott
met Leonardo DiCaprio, Russell Crowe en Mark Strong

Roger Ferris (Leonardo DiCaprio) is een CIA-agent in het Midden-Oosten. Hij krijgt opdracht om een succesvolle terreurcel uit Jordanië te ontmantelen door de leider ervan op te pakken. Hulp komt van zijn chef, Ed Hoffman (Russell Crowe), en het hoofd van de Jordaanse inlichtingendienst (Mark Strong). Maar wie van deze mannen is het meest te vertrouwen wanneer het gaat om zijn eigen veiligheid?

avatar van Yoeet
ik had wel wat verwachtingen bij deze film, maar ik vond hem alleen tegenvallen. erg saai zelfs.

avatar van DjFrankie
KILLERBEE99 schreef:
Ik had echt moeite om in het verhaal te komen. .

Probleem hadden we ook, zeker omdat we met zijn 4' en waren, aandacht hierbij houden is een vereiste.

Leuke film, lekker vlot. Di Caprio wordt steeds beter, zo ook in deze film! Over Crowe ben ik nog aan het twijfelen, speelt hij deze rol uitmuntend of juist niet?

Verder een prima film die lekker weg kijkt.

TMP schreef:
Matige thriller. Di Caprio speelt wel leuk, maar Crowe irriteerde me. Hij acteerde niet geweldig.
Daarnaast was het verhaal ook niet echt memorabel.

Magere 3*

Amen, en voor het acteerwerk van Crowe vind ik de uitdrukking "Hij acteerde niet geweldig" the understatement of the year!! Man o man wat acteerde hij belabberd in deze film.

avatar van RaoulDuke
Prima filmpje, bovengemiddeld. Maar wat wil je met zo'n regisseur en zo'n rolbezetting. En wat Russell Crowe betreft: die speelt een intelligente, onverschillige zak van 'n vent, en dat doet ie naar behoren. Wel beetje abrupt einde, ik verwachtte tenminste dat er nog een staartje aanzat.

avatar van Uzza_Sparta
een redelijke film van Ridley Scott, waar sommige van de actiescenes in het begin me een beetje deed denken aan zijn andere film Blackhawk Down.
Russell Crowe zien we ook weer terug bij Scott, en het lijkt of die twee dikke maten zijn. Robin Hood moet nog komen maar hiervoor was Crowe ook te zien in American Gangster, en heeft ook de hoofdrol gehad in andere Ridley Scott films over de laatste tien jaar sinds Gladiator.

avatar van mr_erp
Russell Crowe vond ik echt tegenvallen. Dit is misschien mede dankzij de rol die hij speelt maar hij kan mij gewoon niet overtuigen in deze film. Leonardo DiCaprio speelde daarentegen weer wel erg goed.

Verder nog een paar minpuntjes in het plot/verfilming:
- Ik vond het apart dat die Ed Hoffman plotseling in het midden oosten bij Roger Ferris op zijn kamer zit. Erg onwaarschijnlijk aangezien hij net daarvoor nog in de VS was.
- Verder was het ook erg opvallend dat de blauwe tot haast zwarte ogen van Roger Ferris als gevolg van de marteling tussen twee daarop volgende scenes als sneeuw voor de zon verdwenen.

Een redelijke thriller/actiefilm maar niet meer dan dat.
Beoordeling 2,75*. Dankzij de acteerprestaties van Leonardo DiCaprio toch voordeel van de twijfel en 3*

Goeie en onderhoudende spionagethriller waarin een CIA-agent de leider van een aantal terroristische aanslagen moet oppakken in Jordanië. De film ziet er zeker goed uit en het locatiewerk helpt daar zeker bij. Het politiek getinte verhaal wordt tegen het einde steeds persoonlijker. Het einde waarbij het hoofd van Jordaanse inlichtingendienst alles heeft opgezet, is een beetje te gemakkelijk. Leonardo DiCaprio en Russel Crowe doen het goed, maar hun scenes samen zijn helaas spaarzaam.

avatar van m1701
Goeie film! Vooral Crowe heeft me aangenaam verrast in deze film. Speelde een zeer goeie rol net zoals DiCaprio (die vind ik overigens overal goed in )
Verhaal ook zeer goed uitgewerkt! En locatie is ook prachtig
Zeker een topfilm!

avatar van ILDIB
Ik zat te kijken naar de herhaling van spy game zo leek. T zag er spectaculair uit maar enig gevoel erbij krijgen, nou nee. Di caprio was niet super, crowe ronduit slecht. Wat langdradig en een hoop moeite voor jan doedel eigenlijk.

confucius repeat
De 'onwaarschijnlijkheidgraad' eindigd ergens aan de rand van het heelal. Een kei die hier nog de bomen in het bos ziet. Maar niet getreurd, want tussen twee terreuraanslagen door was er nog ruimte om aan een 'Jordaanse' romance te beginnen. En als je wil weten of die al of niet een happy ending kent...? Kom en geniet van een onontwarbaar kluwen van terreur, drama, moord, mishandeling en ...Love! In de elastiek van mijn calson zat meer spanning dan in deze politieke thriller.

avatar van Sergio Leone
Vlotte actiethriller.

Het verhaal zit redelijk in mekaar. Het verveelt nergens, en zodoende kan je als kijker je aandacht erbij houden. Da's ook wel nodig, denk ik. Het einde leek wel nogal simpel.
Normaal gezien ben ik niet zo voor die romances die veel regisseurs er bij de haren bij trekken, maar hier werd het goed uitgewerkt. Misschien ook omdat het personage Aisha een sympathiek dametje is.

Leonardo DiCaprio acteert meer dan goed. Daartegenover staat die patattenzak Russell Crowe, die wederom erg belabberd speelt en altijd de coole wilt uithangen met die vieze rokersstem van hem. Mark Strong tot slot speelt het beste van al. Hij heeft bovenal een interessant personage, maar zet hem ook gewoon uitstekend neer. Alleen spijtig van z'n slecht gecamoufleerd toupet.

Het tempo zit er stevig in, de actiescènes zien er verzorgd uit. De locaties waren nogal druk, maar dat zal zo zijn in het Midden-Oosten, zeker?

Ik vond deze actiethriller heel vlot beginnen, mooie scènes, prachtige locaties en schwung. Helaas kan de film dit niet houden tot het einde en glijdt hij af naar een saai en roemloos einde.
Hoe goed het personage van Di Caprio was uitgewerkt zo belabberd vond ik Russel Crowe als een soort hedendaagse Colombo met vreemd geblondeerd haar. Het personage met de constante oortjes paste uiterlijk niet echt in het geheel.

avatar van nadrin
di capiro in een heel goede rol.
Maar voor de rest vond ik de film nogal chaotisch.
En ik hoop hem nog een tweede maal te zien.

avatar van blurp194
Leonardo di Caprio is een heel goede acteur geworden, dit is echt niet de eerste film waarin hij dat laat zien. Russell Crowe kan het misschien ook wel, maar in deze film komt daar maar heel weinig uit.

Het verhaal zit ergens half tussen voortkabbelen en spannend in. Het is niet bepaald saai, maar echt heel interessant wordt het toch ook nergens. Ongeloofwaardig vind ik het eigenlijk niet, de dingen gaan wel zo ongeveer op dit soort manier denk ik eigenlijk. Maar dat maakt het nog niet tot een leuke film.

De hoofdpersonen worden me ook al niet echt sympathiek. En Ridley Scott heeft toch wel wat van zijn 'touch' verloren, lijkt het - mooie plaatjes zie ik hier toch niet echt de toon zetten.

avatar van Vinokourov
Ben wel fan van Scott zijn laatste films. Met Body of Lies levert ie een mooi geproduceerde film af. Hij heeft oog voor detail en realiteit, zoals ook bij American Gangster het geval was. Zonder overdreven gecompliceerde poespas is er toch genoeg diepgang te vinden in deze film: een CIA-agent (een uistekende DiCaprio) moet zijn weg vinden tussen zijn chef (Crowe) en een Jordaniër in de strijd tegen terroristische aanslagen. Mooi om te zien hoe dat ontwikkelt !

avatar van Gang_Star
Een meer standaard spionagethriller. Weinig actie, maar de actie die erin zat was goed te doen. Prima rol van DiCaprio, tegenvallende Crowe. Film blijft ondanks de vaak missende spanning, toch boeien. Leuk dat moment dat DiCaprio, Crowe met stoel en al onderuit schopte .

avatar van m1chel
Prima spionage film. Ik vond Crowe juist een erg sterke rol neer zetten. Jammer alleen dat het verhaal erg ongeloofwaardig is. Je ziet alles al ver van tevoren aankomen en het is allemaal te clishé. Desondanks heb ik me wel vermaakt. 3.5 *, en die waren zeker dik verdiend.

Een zeer mooie film die me van het begin tot het einde boeide. De rollen zijn prima neergezet door DiCaprio en Crow.

avatar van mar007
uitstekende film
goed verhaal
uitstekend acteerwerk

ik vond dit een goeie en spannende film.
dicaprio speelt vol overtuiging,erg goed.
tot de laatste minuut een prima film.

Dominootje
Hhm.. voor de 3 topnamen.. Daar blijft het dan ook bij.. Wat een saaie gedoe.. En wat nu de rode draad door het hele verhaal was? Niks is wat het lijkt.. :/

1.0
Wat een onduidelijk verhaal.Verschrikkelijk.Nauwelijks te volgen.Dat di caprio meespeelt is duidelijk geen garantie voor een topfilm..

avatar van m1chel
Willem2012 schreef:
een 1 is eigenlijk te veel.Halverwege ben ik maar met kijken gestopt.Knudde!!
Ongeloofwaardig ok, maar het verhaal is zeker niet onduidelijk. Wat vond je er niet duidelijk aan dan?

m1chel schreef:

Je kunt beter vragen wat er duidelijk aan is.
Het blijft een vaag verhaal en als je de hoes niet hebt gelezen verdwaal je volkomen.
Geen aanrader maar ieder zijn smaak.

Een goede spionagethriller. Degelijk spannend vermaak met acteurkanonnen als DiCaprio en Crowe. De stijl van uitvoering deed mij aan Fincher denken. Een goed doordacht verhaal, onderhoudend in ontwikkelingen. Mooi camerawerk, prima doorsnee score en goede actie.

avatar van Cinema072
Ik snap al die negatief reacties echt niet! dit is gewoon een top thriller! Russell Crowe acteerde geloofwaardig en Leonardo DiCaprio speelde ook overtuigend.

avatar van RuudC
Niemand is perfect. Iedere regisseur heeft zo wel zijn/haar mindere films, dus ik kan Ridley Scott weinig kwalijk nemen dat Body Of Lies niet zo goed is als zijn andere recente films. Visueel is de film helemaal in orde. Lekker gefilmd en het gebruik van de camera’s vanuit die Drone toestellen ziet er heel tof uit. Het verhaal omtrent moslimterrorisme heeft genoeg potentie, maar Scott durft nergens echt diep te gaan. Hier een beetje actie, daar wat undercoverwerkzaamheden. Zelfs het verplichte liefje zit erin. Ik kan nou ook niet zeggen dat Leonardo DiCaprio en Russell Crowe nou echt briljant waren. Hooguit degelijk, want beide acteurs kunnen echt veel beter. Wat Body of Lies ontbeert is simpelweg een goed script en wat spanning. De film begon halverwege gewoon wat te vervelen.

Film is goed maar niet echt mijn ding.
Verhaal is goed Acteurs doen het goed.
Spannend van begin tot het einde.
Toch zitten er wel een paar mindere stukken in.

Willem2012 schreef:
een 1 is eigenlijk te veel.Halverwege ben ik maar met kijken gestopt.Knudde!!

hahahah....een verademing je commentaar. al die 3 en 4 sterren hier begrijp ik niet. wat een ongelooflijk klungelige actie/thriller. een zaak bepreken met een overloper op een balcon.,zodat iedereen je ziet........zo'n onnodige lovestory erin. er gaat niet 1 moslima met een amerikaan op een terrasje zitten. trouwens in die landen zijn er op dat soort plekken alleen maar mannen. na een uurtje had ik het wel gezien. en het verhaal? de spanning? gaaaaaaaaaaap. een slapstickrol van crowe . er is een zelfde film (titel vergeten) ook met di caprio in irak. . die was iets minder gaaaaaap.

avatar van tommykonijn
Body of Lies was zo'n film waarbij ik niet bepaald wist wat ik ervan moest verwachten, maar waar ik toch een beetje benieuwd naar was. Vooral de keuze voor de twee hoofdrolspelers maakte me nieuwsgierig. Toch moet ik zeggen dat de film me ietwat tegenviel..

Dat Leonardo DiCaprio en Russell Crowe goede acteurs zijn hebben ze al vaak genoeg laten zien. Toch vond ik hen beide niet altijd goed uit de verf komen. Ik heb vaker moeten lachen om de rol van Crowe, maar ik vond het nou niet bepaald een memorabele performance. DiCaprio speelt wel goed, maar zijn personage vond ik dan weer niet zo bijzonder. Maar het grootste probleem wat ik had bij deze film was een gebrek aan spanning. Eigenlijk was die bijna nergens aanwezig. Dit en de soms langdradige dialogen zorgen ervoor dat de film meerdere malen saai dreigde te worden. Dan gebeurde er wel weer iets waardoor mijn aandacht niet volledig verloren ging, maar wat dat betreft had ik er wel wat meer van verwacht. Toch moet ik zeggen dat de settings, montage en camerawerk prima in orde waren. Ook de muziek sloot aan bij de gebeurtenissen die zich voordeden. En de martelscene was inderdaad eentje die je wel eventjes bijblijft.

Visueel zit het wel goed met deze film, maar het totaalplaatje was me soms iets te langdradig. Ook vreemd om te zien dat er zo tussen alle gebeurtenissen door nog een cliché liedesverhaal bij moet komen. Al met al is dit een film waar ik gemengde gevoelens bij heb. Niet slecht, maar goed wil ik het nou ook weer niet noemen.