Het Echte Leven (2008)

Nederland
Drama / Komedie

geregisseerd door Robert Jan Westdijk
met Sallie Harmsen, Ramsey Nasr en Loek Peters

Een jonge regisseur stelt de liefde van zijn vriendin op de proef door haar tijdens de opnamen verliefd te laten worden op een andere acteur. Hierdoor riskeert hij zijn echte relatie met haar: de ultieme liefdestest.

Redlop. Het is raar dat je 1 ster geeft aan een film waar je maar een klein stukje van gezien hebt. een 1 is alleen voor heel extreme gevallen. Zelfs "de Zeemeerman" heeft nog anderhalve ster verdient.
een 1 gooit het gemiddelde oneigenlijk naar beneden en is eigenlijk niet veel meer dan dwarsdoenerij.

Kan zijn dat je de film niks vindt. Smaken verschillen. Interresses verschillen. Maar met 1 srter voor een film die je dus in feite gewoon niet gezien hebt hou je jje gewoon niet aan de ongeschreven spelregels en is het wat mij betreft gewoon een ongeldige stem.

Maar misschien heb je de film wel gezien en is dat "weglopen na tien minuten" als "bij wijze van spreken bedoeld. In dat geval heb ik niets gezegd.

Maar een 1.... Op imdb is er een systeem om dit soor extreem stemgedrag te filteren.

Wat moet je dan geven aan een film die je niet eens uit kan kijken?

Pure
Ik vind het eerder vreemd dat ie nog 1* (i.p.v. 0.5*) overheeft voor een film die hij niet uit kan kijken.

avatar van wibro
kos schreef:
Wat moet je dan geven aan een film die je niet eens uit kan kijken?

Elke film kun je uitkijken. Ik doe het zo; als een film 120 minuten duurt en hij boeit mij na 60 minuten totaal niet dan zet ik de film uit en bekijk de rest de volgende dag. Je moet natuurlijk wel de film opgenomen of gewoon gehuurd hebben.
Het voordeel is dat je dan wel op de film kunt stemmen. In mijn geval zal zo'n film bijna nooit meer dan een 2,0* krijgen.
btw Ik stem dus nooit op films die ik niet heb afgekeken.

phone home schreef:

Nee ik ben echt na 20 minuten opgestapt. De tweede keer in mijn leven. Eerder deed ik dat bij Batlle Royale II.
Meestal blijf ik wel zitten om de gifbeker helemaal leeg te drinken, maar dit keer stond mijn lichaam spontaan op zonder dat ik het zelf goed besefte.

Beitel
Waarom ben je eigenlijk opgestapt? Want de opmerking "Wat ik niet gezien heb, zal ik vast wel ergens anders maar dan beter gezien hebben." klopt volgens mij niet echt, kan me weinig vergelijkbare films voorstellen.

Beitel schreef:
Waarom ben je eigenlijk opgestapt?

Omdat ik het na 20 minuten voor gezien hield.

Beitel
Ja, dat is echt een opmerking van niks. Wat was het aan de film dat je niets vond, waar je genoeg van had en daarom weg liep? Wat verwachtte je van het overige uur, waar je duidelijk geen zin in had? Etcetera, etcetera.

Beitel schreef:

Waarom wil je dat weten? Lijkt me toch duidelijk zo? Ik heb De Kleine Vriend van Donna Tartt net als miljoenen anderen ook voortijdig dichtgeslagen.
Niet alleen niet boeiend maar stuitend irritant.

avatar van BlueJudaskiss
Ik zou nooit bij een film weglopen en toch beoordelen, maar ik snap heel erg wat Redlop bedoelt met 'niet boeiend en stuitend irritant'. Vond dit tegenvallen. En soms zelfs gewoon botweg saai.

Redlop schreef:

Niet alleen niet boeiend maar stuitend irritant.

Je had ervoor kunnen kiezen om helemaal geen berichtje te plaatsen, maar toch laat je even melden dat je na 20 minuten bent opgestapt. Je brengt het stemgemiddelde naar beneden en dan kun je niet eens duidelijk uitleggen wat je zo irriteerde aan de film. Beetje zwak.

Beitel schreef:

Ben je wel eens opgestapt of in slaap gevallen tijdens een film? Zo ja, dan hoef je dus niet een paginavullend essay op te stellen omtrent de de dieperliggende oorzaak daarvan, lijkt me zo.

Wat me irriteerde was het zogenaamde naturelle acteren toen de acteurs acteurs bleken te zijn. Het was dermate stuitend dat ik het voor gezien hield. Jij mag best een andere mening hebben, maar ik ook .

Heb de film nog niet gezien en geen idee of Redlop terecht wegliep of niet, maar als ik me dusdanig erger aan een film dat ik hem niet eens uit zit geef ik hem zelfs een 0,5.

Wouter. Wat ben je toch streng en rechtvaardig. Probeer of het ook lukt om een 0,2 te geven. Da's echt een statement.
Ik ga eens kijken of ik ooit lager dan een 1 heb gestemd...

En redlop. Ik vindt dat naturelle acteren juist leuk. Had ie er soms een teletubbiestijltje tegen aan moeten gooien met zijn acteurs?

Maar ja. Ieder zijn smaak. Het is allemaal subjectief....

avatar van Hectometerpaal
Wat een lelijke poster zeg.

avatar van Hectometerpaal
93.9 schreef:
Dit is mijn mening: vervelende en oppervlakkige studentikoze film die helemaal nergens ook maar enig moment boeiend wordt.
Zelden zo'n ontzettend lege en nietszeggende film gezien!
Wat wil die Westdijk met z'n films????
Recensie in NRC vond ik precies de spijker op de kop slaan.

Mooi verwoord!

phone home schreef:
Wouter. Wat ben je toch streng en rechtvaardig.

That's me!

Probeer of het ook lukt om een 0,2 te geven. Da's echt een statement.
I

Als dat zou kunnen had ik dat allang een paar keer gedaan!

rose
Beitel schreef:

Vind dat dat ook gemeld mag worden...Waarom moeten we toch allemaal eensgezind zijn? Hou er wel van als iedereen zijn mening uit( meestal dan..)

Hectometerpaal schreef:
Wat een lelijke poster zeg.

Kan je het beter dan?

avatar van ralfsjam
zeer vermakelijke nederlandse film! kom je niet zo veel tegen...
luchtig en toch meeslepend. realistisch maar toch iets rommelig. raauw en toch romatisch. Sallie Harmsen is goed gecast. mooie meid en lekker naturel. ook de rest deed het lekker.

avatar van Joone
ik kom hier om recensies te kijken, of t een goede of slechte film is, maar ik zie alleen maar commentaar op anderen, volgens mij is deze site daar niet voor bedoeld!!!

Joone schreef:

Klik daarvoor op het knopje "meningen" onderaan de pagina.

Hankieh
Ik vond de menu poster background stukken beter als de poster hier.
En het is niet iets van beter kunnen Kimbo...

Verder is mijn hoge cijfer vooral vanwege de originaliteit waar deze film van overloopt, in ieder geval ik kan zo niet op een film komen waar ze zo'n soort raamvertelling eerder gebruiken.
Verder gewoon een goed verhaal waar je wel bij moet opletten en het is leuk dat het niet over stroomt van de algemene Nederlandse acteurs, alleen die neger en dat meisje van de bar kende ik.

avatar van Arieba
Het was een film die mij niet erg kon boeien. Het was erg verwarrend allemaal. De acteurs waren prima uitgekozen. De set was ook in orde. Maar niet een film die aan mij besteed is.

ralfsjam schreef:
zeer vermakelijke nederlandse film! kom je niet zo veel tegen...

Sluit me hier volledig bij aan, vond vooral ook Sallie erg prettig om naar te kijken!

1,5 * Bagger

avatar van ralfsjam
MrBrown schreef:
1,5 * Bagger

gevalletje van niet begrepen?

ralfsjam schreef:

gevalletje van niet begrepen?

dus als je een film niet goed vindt heb je hem niet begrepen? Lekker makkelijk

avatar van BlueVelvet
Het is dan ook een vraag, geen vaststelling

BlueVelvet schreef:
Het is dan ook een vraag, geen vaststelling

haha, ok, nouja ik denk niet dat je een serieus antwoord op die vraag zult krijgen