Het Echte Leven (2008)

Nederland
Drama / Komedie

geregisseerd door Robert Jan Westdijk
met Sallie Harmsen, Ramsey Nasr en Loek Peters

Een jonge regisseur stelt de liefde van zijn vriendin op de proef door haar tijdens de opnamen verliefd te laten worden op een andere acteur. Hierdoor riskeert hij zijn echte relatie met haar: de ultieme liefdestest.

avatar van timburton
Lijkt me wel leuke film. Nou maar hopen dat deze Westdijk-film meer lijkt op "Zusje" dan op "Phileine zegt Sorry".

avatar van Onslaught
Ik ben benieuwd.

Sprak net iemand die een rough cut zag. Was niet onaardig, als ik 'm moet geloven.

Wie is de middelste op de foto?

Leuk. Wat ik hoorde is dat Westdijk een stuk blijer is dan tijdens het maken van Phileine...

Erg leuk. Westwijk's beste sinds zusje. Wordt gepresenteerd als een film binnen een film, wat voor veel komische situaties zorg. Sallie Harmsen in de hoofdrol is erg leuk, net als Ramsey Nasr en Loes Haverkort. Het is echter Loek Peters die de show steelt, als stuntelige 'jongen van de grip', die verliefd wordt op de mooie Sallie.

3,5 voorlopig.

Beetje vroeg gestemd. De film is nog niet af.

Qua montage zat het aardig op slot volgens mij. Geluid moet echter nog afgemixt worden (alhoewel het af en toe wel werkt dat het juist overstuurd is) en hier en er stond nog een temp score onder.

Maar je hebt gelijk. Ik was iets te voorbarig...

avatar van raymon
Trailer Het Echte Leven:

Het Echte leven Trailer

ziet er goed uit!, kan niet anders zeggen!

rose
Ziet er idd leuk uit! Jammer van die lelijke poster...

Robert Jan is zelf tevreden. En normaal is hij dat nooit over zijn film. Dat belooft veel en ik hoor veel goeds.

Het script was ingewikkeld maar volledig sluitend en razend knap gedaan.

Na een tweede keer nog een stukje beter. Inderdaad een sterk scenario (ik voorspel iig een Kalf nominatie), een erg sterke actrice (ik voorspel een Kalf nominatie voor Sallie Harmsen) en vooral een erg leuke acteur (nogmaals een kalf nominatie voor Loek Dikker).

Dit zou wel eens dé winnaar van de Kalveren dit jaar kunnen worden.

Een luchtige, knap gestructureerde komedie, met genoeg grappige momenten en innemende personages, die bovendien een interessante meerwaarde krijgt door de zelfreflectie op het medium film.

gotti schreef:
en vooral een erg leuke acteur (nogmaals een kalf nominatie voor Loek Dikker)
Peters I presume?

Peters indeed.

avatar van Prudh
Inderdaad een sterk en inventief scenario! Lekker fuzzy allemaal met grappige overgangen tussen het echte en het filmleven. Stiekem had het toch nog wel wat vager mogen zijn en hadden de verhalen nog meer door elkaar mogen lopen. Sallie Harmsen zit verder lekker in haar rol, een erg charmant dametje, maar ook haar minnaar Loek Peters speelt behoorlijk sterk. Een aanrader!

Beitel
Zelf heb ik nóg wat meer zitten genieten van de film dan de rest hier. Vrijwel perfecte beheersing van het medium waarmee een héérlijk spel gespeeld wordt. Niet alleen qua regie en montage, maar ook qua spel. Geen enkel misplaatst moment. Wat mij betreft zonder twijfel de beste Nederlandse film van het jaar.

avatar van Hectometerpaal
Goh een nederlandse film voor volwassenen over de liefde, het zal eens niet waar zijn...

avatar van BlueJudaskiss
Zeur niet zo. Zo lang het maar een goede film is!

avatar van Hectometerpaal
Dat is inderdaad ook wel weer zo.

Hankieh
Trailer lijkt mij leuk, grappig, apart en mooi.
Oftewel weet niet echt of ik dit een mooie film ga vinden of niet.
Ben er wel benieuwd naar!!

avatar van Quentin
Westdijk en Harmsen zodadelijk bij DWDD.

Sallie ... *zwijmelt weg*
Hopelijk gaat ie het goed doen in de bios.

avatar van Quentin
Ik ga weer eens wat vaker een paar deuren verder (de toneelacademie) lunchen de komende weken ...

Volgens mij is ze vrijgezel (volgens de laatste verhalen die ik gehoord heb); dus sla je slag zou ik zeggen.

gebruiker_56935
Idd mooie meid. Lijkt me ook best een goede film!

Azijnpisser Zagt stort in het AD een flinke berg kritiek over de film uit.
Waarom toch altijd dat negativisme van die man.

Achter de schermen bij Het Echte Leven vanmiddag gezien. Zag er prima uit. Ik ga zeker naar de bios 1 van de komende weken.