Stille Nacht (2004)

Nederland
Drama / Thriller

geregisseerd door Ineke Houtman
met Victoria Koblenko, Liesbeth Kamerling en Caro Lenssen

Stille Nacht vertelt het verhaal van vijf studentes die het heft in eigen hand nemen als de studentenstad waarin ze wonen geteisterd wordt door een verkrachter. Hun speurtocht levert niet alleen een dader op, maar ook een bijzondere band met elkaar.

Prima Nederlandse film. Er gebeurt na de verkrachting van Marieke (Koblenko) eigenlijk weinig, maar toch weet het wel te boeien. Het is redelijk voorspelbaar dat ze eerst verkeerde mensen als daders aanzien, maar dat zorgt er wel voor dat je wilt weten wie het dan uiteindelijk is. Het einde met de psycholoog vond ik vrij verrassend en ook een beetje vreemd. Minpuntje aan de film zijn de dialogen die niet geweldig zijn. Desondanks toch 3*

avatar van Ebenezer Scrooge
Overduidelijk wie de dader is, desalniettemin best een spannende film.

avatar van Phantasm
Aardige Nederlandse speelfilm die lekker wegkijkt.

Leuke film, die zeker niet slecht is, maar waar en waarom ze in deze film stunts hebben moeten nemen is mij een raadsel, wanneer je naar de aftiteling kijkt staat er dat Ronald Schuurbiers zorgt voor de stunts samen met stuntteam Hammy de Beukelaer, misschien konden de meisjes in deze film zelf niet fietsen?