• 8.258.411 stemmen

Alternatieve titel: In Real Life

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Robert Jan Westdijk

Met onder meer: Sallie Harmsen, Ramsey Nasr en Loek Peters

IMDb beoordeling: 6,7 (383)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 25 september 2008

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Het Echte Leven

Een jonge regisseur stelt de liefde van zijn vriendin op de proef door haar tijdens de opnamen verliefd te laten worden op een andere acteur. Hierdoor riskeert hij zijn echte relatie met haar: de ultieme liefdestest.

image

avatar van mjk87

mjk87

Best geinig, met een gimmick die in het begin nogal verwarrend werkt maar al snel wordt duidelijk waar de regisseur heen gaat. De gimmick zelf is voor even leuk maar echt vernieuwen doet de film dan niet meer. Ook zijn niet alle scènes even boeiend, maar er zitten best wat pareltjes tussen.

Vooral de montage valt op en het sterke acteerwerk met een redelijke Harmsen (maar die heeft dan weer sensuele lippen), een behoorlijke Nasr en mijn favoriete Nederlandse acteur Loek Peters. Vooral die laatste met het speelse gemak waarmee hij acteert waardoor hij altijd volstrekt naturel maar ook overtuigend en meeslepend is, is ongekend. Ook de jazzy score is erg fijn. 3,5*.

avatar van missl

missl

Best interessante film in een film. Harmsen doet het goed maar (zoals vaker in films waarin hij speelt) steelt Loek de show.

scorsese

Goeie film over een regisseur die zijn eigen vriendin in de film cast om haar verliefd te laten worden op een ander. Het concept van een film in een film is niet nieuw, maar het is hier wel vermakelijk en speels uitgewerkt. Vooral om te zien waar het echte leven ophoudt en de film begint (en vica versa). Loek Peters en Sallie Harmsen doen het leuk.

avatar van Fransman

Fransman

Ontzettende vervelende zeikfilm. Over niks. Er zijn er honderden van: een film over het maken van een film, zodat de kijker niet meer weet waar hij naar kijkt, naar de film die gemaakt wordt, naar de werkelijkheid, of iets er tussenin. Ik heb er tientallen van gezien en iedere keer wordt het een zooitje. Deze niet uitgezonderd. Het is een truc die snel verveelt en zelden iets oplevert.

Verder ben ik allergisch voor Ramsey Nasr, een nogal over het paard getilde allesdoener, die eigenlijk altijd zichzelf speelt: de rol van ik doe moeilijk en daarom ben ik interessant. Niet dus.

Ik maak een uitzondering voor Sallie Harmsen. Behalve een ontzettend lekker ding, heeft ze de afgelopen tien jaar ook een interessante toneelcarrière doorgemaakt. Die zien we nog wel een keer terug in een echt goede film.