Jumper (2008)

Verenigde Staten / Canada
Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Doug Liman
met Hayden Christensen, Samuel L. Jackson en Rachel Bilson

David Rice (Hayden Christensen) ontdekt op jonge leeftijd dat hij een jumper is. Hij kan zichzelf van de ene naar de andere plek teleporteren. Deze speciale krachten gebruikt hij om zichzelf een luxe leven te bezorgen. Echter de Paladin organisatie onder leiding van Roland Cox (Samuel L. Jackson) maakt jacht op zulke personen. Want alleen God mag de kracht hebben om op elke plek te zijn op elk desgewenst tijdstip.

Ongelofelijke baggerfilm. En hup...we springen naar tokyo en terug ...en hup we springen naar.......Was moe vandaag en wilde een "verstand -op -nul-film". Nou daar zorgt de commerciele omproep (rtl 7 geloof ik) wel voor...Na drie kwartier kon ik het niet meer opbrengen.

Ik vind het verhaal nog wel ok, maar het is zeer slecht uitgewerkt.
Het is wel een vermakelijke film...het was niet moeilijk om m'n aandacht erbij te houden.

Twilight scifi.

Had meer echte scifi verwacht, niet zo'n teen love story waar de scifi eigenlijk maar een extratje is. Best even aanpassen dus in het begin. Liman's regie is verder ook maar een beetje mager, maar dat lag wel binnen de verwachtingen.

Er wordt verder te weinig gedaan met het hele jumper-gegeven. De film schakelt al snel over op de achtervolging van de jumpers waarbij Jackson een redelijk belachelijk figuut slaat. Christensen is een flauwe lead, Bilson een makke love interest. Jamie Bell is eigenlijk de enige die echt wat leven de brouwerij brengt.

Visueel stelt het ook niet al te veel voor. Wat vakantiekiekjes, redelijke CG maar weinig visueel vernuft. 't Is dat het allemaal niet te lang duurt en dat er genoeg actie inzit, anders was het een complete flop geworden.

Edit: en dan op het einde ook nog even Stewart die langskomt ... moest er wel om lachen.

avatar van elandenburg
Jaarme schreef:
Ik ga deze film nu kijken, na wat ik heb gelezen goeie verwachtingen ervan.
Vind sowieso dit soort films wel goed, net zoals die film Knowing of 60 seconds, met Nicholas Cage

Wat bedoel je met " dit soort films ". Gone in 60 seconds bedoel je denk ik en dat is geen sci-fi.

avatar van ambrosini
Leuke film, onderwerp vind ik wel cool.. begin gaat goed maar langzamerhand vond ik het niet meer zo spannend..

3 sterren..

avatar van MovieMind
Aardig verhaal en leuk gemaakt, zeker de moeite waard om eens te kijken.

zal ik niet zo snel aanraden

avatar van Jaarme
elandenburg schreef:

Klopt. Wel een soort van, zestig seconden vooruit in de tijd kunnen kijken, dat is niet heel realistisch lijkt mij

Saaie actiefilm, had op wat meer gehoopt.

Het concept is aardig, en de actie is bij vlagen best amusant. Maar de uitwerking is dusdanig plichtmatig en oningeinspireerd dat al snel de verveling toeslaat.

De dialogen zijn saai, het acteerwerk matig, de karakters oppervlakkig, het verhaaltje zit vol met cliches en de pogingen tot humor slaan voor het grootste gedeelte de plank mis. Zelfs Samuel L. Jackson is saai hier, en kan de film niet redden.

avatar van Kondoro0614
Jumper

Vandaag stond als laatst Jumper op het programma. Beetje onverwachts.. Maar we hadden nog zin in de film.. Ik had goeie verwachtingen voor de film, alleen viel hij me ietsjes tegen... Hayden Christensen speelt een leuke rol, acteren vond ik soms wat minder van hem.. Soms werd het beetje te slapjes en ik verveelde me soms ook gewoon onder de film.. Jamie Bell speelde de rol nog wel leuk, en bij hem verveelde ik me bijna niet.. Tja en wat is vervelen, beetje te veel gelul af en toe. Jumper is een prima Sciencefiction film. Zaten mooie GFX stukjes in, vooral met het 'Jumpen'. Het verhaal was ook wel te doen, soms had ik beetje het gevoel dat het ook beetje op Looper (2012) leek. En soms ging de film even in een dip.. Maar goed, het concept is wel leuk bedacht, en prima uitgevoerd! Leuke tussendoor filmpje, en kijkt met de actie scene's lekker weg!!! Staat op Netflix Nederland!

concept grappig.. maar wel uitgemolken kent geen verhaal
leuke actrise slecht geacteerd..
stoorde me aan de standaard acteerstijl van Samuel L Jackson

avatar van Madeks
Ik snap dat science fiction niet realistisch is maar het Colosseum wat totaal onbewaakt is waarna het volledig wordt verwoest komt er bij mij niet in. De switch van actie naar een romantiek is alles behalve subtiel, daarbij wie gaat er op reis met een jongen die je al 10 jaar niet hebt gezien.
Tel de matige prestaties van de cast erbij op (de slechtste Samuel L Jackson die ik ooit heb gezien) en je hebt een zeer zwakke film.

Zonde, er had zeker meer in het concept gezeten.

avatar van IH88
“You're not a hero David, you're a jumper. You don't save the girl.”

Bij vlagen best een aardige film, maar Jumper raakt een beetje verstrikt in zijn eigen onlogische logica. Leuk dat jumpen van plaats naar plaats, maar de onlogische plotontwikkelingen stapelen zich op. Want als er bad guys in de buurt zijn kunnen (willen?) Jumpers opeens niet naar een ander werelddeel springen. En als ze dat wel doen, dan verzinnen de bad guys out of the blue toch gewoon een machine die dat ook kan? Met dat soort film heb je te maken.

Maar Jumper is een vlotte film en alles wordt met een grote knipoog gebracht. Jackson is een kleurrijke bad guy en zelfs Hayden 'I don't like sand' Christensen is aardig. En het romantisch subplotje werkt goed. Maar dat kan ook komen omdat ik een zwak heb voor Rachel Bilson...

avatar van fappie
0Sandor0 schreef:
Ik vind het verhaal nog wel ok, maar het is zeer slecht uitgewerkt.

Wel mee eens. Ik geloof dat het ik het niet helemaal heb afgekeken. Volgens mij was de dvd stuk destijds. Lol. Maar het boeide wel met Sam. L.

Tarkus schreef:
Ik had van deze film wel wat meer verwacht.
Wat betreft locaties, zowat de hele wereld rond, zit het wel goed alsook de special effects en de enkele actiescènes.
Maar het verhaal is maar pover en zeer verwarrend.
Ook het hoe en waarom van het ganse gebeuren wordt niet echt duidelijk gemaakt.
Ik denk dat er veel meer in had gezeten, vooral met een cast als deze, met o.a. rasacteur Samuel L. Jackson.

De film is me deze keer beter bevallen, al krijg je geen antwoord op bepaalde vragen, vond dat hij nu spannender overkwam dan de eerste maal.