MENU

Verenigde Staten / China
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Rian Johnson
met Joseph Gordon-Levitt, Emily Blunt en Bruce Willis

Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst, waar tijdreizen tot de mogelijkheden behoort maar zeer illegaal is, en gaat over Joe (Joseph Gordon-Levitt), een scherpe, slimme huurmoordenaar. Maar Joe is geen gewone huurmoordenaar. De slachtoffers die hij maakt worden gebonden en met een kap over hun hoofd dertig jaar terug in de tijd gestuurd: hij jaagt hen een kogel door het hoofd, verbrandt de lichamen en alle sporen van z’n misdaad verdwijnen. Het leven van Joe is mooi, tot op de dag een lichaam aankomt zonder kap: het is zijn toekomstige zelf (Bruce Willis). En deze laatste is niet van plan om zonder gevecht neer te gaan…

avatar van MichaelMovie
geplaatst op 27 oktober 2013, 0:35 uur, permalink
Vond dit zeker en vast een goede film.
Voor mij was het verhaal origineel en goed uitgewerkt.
De acteurs zetten een goede rol neer.

avatar van Lona
geplaatst op 4 november 2013, 18:48 uur, permalink
Geen spannende film en ook niet echt sfeervol. De film kon veel beter worden uitgewerkt, ik had het gevoel dat alles snel is afgehandeld en dat er niet lang genoeg over het verhaal is nagedacht. Ik zou het niet voor de tweede keer willen zien.

avatar van frolunda
geplaatst op 24 november 2013, 15:52 uur, permalink
Goede film met een redelijk origineel verhaal al werd het nergens echt verrassend.Over het algemeen wel boeiend al zakte de film na een uur wat in.Gelukkig werd dat goed gemaakt met het sterke einde zodat Looper in zijn totaliteit toch wel geslaagd genoemd mag worden.Ook waren de acteurs goed gecast,zelfs Daniels deed het goed in zijn rol.Nee,ik heb me niet verveeld.

avatar van Masqada
geplaatst op 21 december 2013, 15:31 uur, permalink
Hou over het algemeen niet van SF-films, maar Looper leek me nog wel aardig.
Na een redelijk begin zakt de film wat in en wordt het geen moment meer spannend.
Helaas.
2.0

avatar van tbouwh
geplaatst op 9 januari 2014, 20:06 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Geslaagde, spannende sf/actiefilm. Heeft even nodig om de kijker te boeien, maar komt steeds verder op gang. Geslaagde hoofdrollen voor Blunt, Gordon-Llewitt. Sterke bijrol van Cid alias de Rainmaker. Jammergenoeg vervalt Willis weer in een rol zonder diepgang waarbij ie voornamelijk mensen neerschiet. Vond hem niet het geslaagde alterego voor Gordon-Llewitt. Sterk en origineel verhaal, sterk einde. Verrassend bovennatuurlijk aspect, had verwacht dat het bij pure sf/actie zou blijven, maar het plot rond de jonge Rainmaker is een welkome verrassing. 3,5*

avatar van RuudC
geplaatst op 22 januari 2014, 12:55 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Dit duurde voor mijn gevoel echt anderhalf uur te lang. Het plot oogt nog veelbelovend, maar uiteindelijk neigt dit veel te veel naar een doorsnee kat-en-muisspelletje. Het tijdreizen voegt op den duur echt niks meer toe en de twee Joes hadden evengoed vader en zoon kunnen zijn. Bruce Willis is (weer) dodelijk saai en daarom vind ik het eigenlijk een belediging voor Joseph Gordon-Levitt om zijn uiterlijk aan te passen aan eerstgenoemde.

Na een half uur begint het verhaal erg saai te worden. De actie is wat matjes en op den duur zitten er behoorlijk wat saaie momenten in. Wat ik wel erg tof vond, was hoe het einde van Seth wordt weergegeven. Erg vindingrijk en cool in beeld gebracht. Het is helaas een eenzaam hoogtepuntje. Zoals ik al zei, voegt het tijdreizen weinig meer toe. Daar waar het voorkomt, is het altijd gewaagd wat de geloofwaardigheid betreft. Met wat slimmigheidjes houdt je mijn aandacht er wel bij, maar die ontbreken hier gewoon. Looper is een erg vage film, omdat weinig kanten belicht worden en uiteindelijk blijkt het (weer) vrij simpel te zijn. Aparte score, want qua actie/sciencefiction worden er veel betere films uitgebracht.

geplaatst op 22 maart 2014, 9:40 uur, permalink
Redelijk daar is ook alles meegezegd. Halverweg verslapte mijn aandacht.

avatar van djordy von trier
geplaatst op 19 juni 2014, 1:11 uur, permalink
Bescheiden meesterwerkje, vooral het einde vond ik goed ik vond persoonlijk dat er wel veel spanning in zat en goede acteerprestaties het verhaal zat ook goed

geplaatst op 2 september 2014, 20:14 uur, permalink
Na een veelbelovend begin zakte de film helemaal in. Ik heb zelfs op het punt gestaan de film uit te zetten omdat het allemaal veel te langdradig werd. Door het sterke einde krijgt de film toch nog 2 sterren.

avatar van VforVictor
geplaatst op 6 september 2014, 22:50 uur, permalink
Wel een aardige film, met vooral een sterk begin en inde, het middenstuk is een beetje saai, maar heb me desalniettemin vermaakt.

avatar van Al DeNiro
geplaatst op 17 september 2014, 10:37 uur, permalink
Wat een lage waarderingen zeg voor dit meesterwerkje. Verhaal + effecten zijn briljant en Levitt is zeer overtuigend als de jonge Willis.

avatar van Gerlof1378
geplaatst op 20 september 2014, 12:45 uur, permalink
Sterke film, met een idem sterk verhaal, goeie spelers, mooie setting en CGI. Voor liefhebbers van een echt goede film een sterke aanrader.

avatar van Aazhyd
geplaatst op 21 september 2014, 7:20 uur, permalink
Het is idee is aardig, maar niet nieuw. Maar de uitwerking is gewoon slecht. De film in veel gevallen gewoon saai en zat verwarrend en onduidelijk in elkaar. Ik kon er mijn aandacht niet bij houden.

Wilde de regisseur een soort Twelve Monkeys maken? Poging mislukt, zou ik zeggen.

avatar van ILDIB
geplaatst op 21 september 2014, 15:34 uur, permalink
heeft Veel weg van andere films waaronder 12 monkeys of 5th element.

In het begin dacht ik wat lijkt ie op Willis totdat die ook in beeld komt. Dan is die magie weg. Teveel totaal onzinnige passages om echt goed te worden maar zekert mooi gemaakt en vermakelijk.

avatar van elandenburg
geplaatst op 22 september 2014, 14:59 uur, permalink
Saai deprimerend en sloom. Dat is alles wat ik erover wil zeggen. 2 sterren nog te veel eigenlijk maar net niet slecht genoeg voor 1 ster.