Looper (2012)

Verenigde Staten / China
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Rian Johnson
met Joseph Gordon-Levitt, Emily Blunt en Bruce Willis

Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst, waar tijdreizen tot de mogelijkheden behoort maar zeer illegaal is, en gaat over Joe (Joseph Gordon-Levitt), een scherpe, slimme huurmoordenaar. Maar Joe is geen gewone huurmoordenaar. De slachtoffers die hij maakt worden gebonden en met een kap over hun hoofd dertig jaar terug in de tijd gestuurd: hij jaagt hen een kogel door het hoofd, verbrandt de lichamen en alle sporen van z’n misdaad verdwijnen. Het leven van Joe is mooi, tot op de dag een lichaam aankomt zonder kap: het is zijn toekomstige zelf (Bruce Willis). En deze laatste is niet van plan om zonder gevecht neer te gaan…

431 BERICHTEN74 MENINGEN

avatar van Herculaas
geplaatst op 25 juli 2015, 23:26 uur, permalink
De goede kritieken die deze film krijgt zijn voor mijn onbegrijpelijk. Een paar plotgaten kan ik best verdragen, maar dit... dit sloeg gewoon helemaal nergens op. Zelfs het tijdreizen in Suske & Wiske is nog geloofwaardiger. Visueel stond de film me ook absoluut niet aan. Te glad, te gestyled, te gewild cool.

avatar van IH88
geplaatst op 16 augustus 2015, 19:18 uur, permalink
Schitterende film. Het verhaal is orgineel met spectaculaire actiescenes en goede acteerprestaties.

De film heeft even de tijd nodig om zijn draai te vinden, maar vanaf het moment dat Bruce Willis ten tonele verschijnt is het genieten geblazen. Als dan ook Emily Blunt (in een geweldige rol) opduikt, heb je een sf-film die ver boven de middelmaat uitsteekt. Dikke pluim ook voor Gordon-Levitt die de film draagt en een fantastische prestatie neerzet.

geplaatst op 11 november 2015, 22:32 uur, permalink
Ik vond de film ook echt wel top! Leuk concept, het verhaal is best goed uitgewerkt, zeer sterke acteerprestaties... En zonder dat je echt constant op het puntje van je stoel zit, vind ik toch dat er een constante spanning in de film zit.

Beetje vreemd dat de kritieken hier algemeen gezien zo matig zijn, al is 3,33 op zich nog niet zo'n slecht gemiddelde.

Ik geef 4,5*

geplaatst op 18 november 2015, 20:57 uur, permalink
Pretentieuze slome film met veel geweld in een naargeestige sfeer, waar geen touw aan vast te knopen is. Vond het ook de moeite niet om mijn best te doen en het te begrijpen. Na een uurtje uitgezet en een echte film opgezet ( Seven).

geplaatst op 25 december 2015, 18:15 uur, permalink
ik vond het een saaie trage en sloome film ik heb hem na een uur afgezet

avatar van pdonidvie

geplaatst op 30 december 2015, 15:08 uur, permalink
HorrorFan007 schreef:
ik vond het een saaie trage en sloome film ik heb hem na een uur afgezet

Ik weet eigenlijk niet of je mag stemmen als je een film niet volledig gezien hebt.

geplaatst op 30 december 2015, 16:50 uur, permalink
pdonidvie schreef:

IK WIST TOEN AL GENOEG DUS

SmallestPenisEU
geplaatst op 12 januari 2016, 23:51 uur, permalink
pdonidvie schreef:

Je kan toch ook zeggen dat het eten van de chinees niet te vreten is zonder dat je je hele bord leeg eet...

avatar van moviebrielen
geplaatst op 24 januari 2016, 22:26 uur, permalink
Topfilm!!

avatar van nadrin
geplaatst op 25 januari 2016, 18:18 uur, permalink
Jammer dat de tijdparadok zo genegeerd wordt.

geplaatst op 1 april 2016, 19:28 uur, permalink
Mooi slot hoor in dat graanveld, verder ook een hele goede film.