Looper (2012)

Verenigde Staten / China
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Rian Johnson
met Joseph Gordon-Levitt, Emily Blunt en Bruce Willis

Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst, waar tijdreizen tot de mogelijkheden behoort maar zeer illegaal is, en gaat over Joe (Joseph Gordon-Levitt), een scherpe, slimme huurmoordenaar. Maar Joe is geen gewone huurmoordenaar. De slachtoffers die hij maakt worden gebonden en met een kap over hun hoofd dertig jaar terug in de tijd gestuurd: hij jaagt hen een kogel door het hoofd, verbrandt de lichamen en alle sporen van z’n misdaad verdwijnen. Het leven van Joe is mooi, tot op de dag een lichaam aankomt zonder kap: het is zijn toekomstige zelf (Bruce Willis). En deze laatste is niet van plan om zonder gevecht neer te gaan…

422 BERICHTEN74 MENINGEN

avatar van MichaelMovie
geplaatst op 27 oktober 2013, 0:35 uur, permalink
Vond dit zeker en vast een goede film.
Voor mij was het verhaal origineel en goed uitgewerkt.
De acteurs zetten een goede rol neer.

avatar van Lona
geplaatst op 4 november 2013, 18:48 uur, permalink
Geen spannende film en ook niet echt sfeervol. De film kon veel beter worden uitgewerkt, ik had het gevoel dat alles snel is afgehandeld en dat er niet lang genoeg over het verhaal is nagedacht. Ik zou het niet voor de tweede keer willen zien.

avatar van frolunda
geplaatst op 24 november 2013, 15:52 uur, permalink
Goede film met een redelijk origineel verhaal al werd het nergens echt verrassend.Over het algemeen wel boeiend al zakte de film na een uur wat in.Gelukkig werd dat goed gemaakt met het sterke einde zodat Looper in zijn totaliteit toch wel geslaagd genoemd mag worden.Ook waren de acteurs goed gecast,zelfs Daniels deed het goed in zijn rol.Nee,ik heb me niet verveeld.

avatar van Masqada
geplaatst op 21 december 2013, 15:31 uur, permalink
Hou over het algemeen niet van SF-films, maar Looper leek me nog wel aardig.
Na een redelijk begin zakt de film wat in en wordt het geen moment meer spannend.
Helaas.
2.0

avatar van tbouwh
geplaatst op 9 januari 2014, 20:06 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Geslaagde, spannende sf/actiefilm. Heeft even nodig om de kijker te boeien, maar komt steeds verder op gang. Geslaagde hoofdrollen voor Blunt, Gordon-Llewitt. Sterke bijrol van Cid alias de Rainmaker. Jammergenoeg vervalt Willis weer in een rol zonder diepgang waarbij ie voornamelijk mensen neerschiet. Vond hem niet het geslaagde alterego voor Gordon-Llewitt. Sterk en origineel verhaal, sterk einde. Verrassend bovennatuurlijk aspect, had verwacht dat het bij pure sf/actie zou blijven, maar het plot rond de jonge Rainmaker is een welkome verrassing. 3,5*

avatar van RuudC
geplaatst op 22 januari 2014, 12:55 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dit duurde voor mijn gevoel echt anderhalf uur te lang. Het plot oogt nog veelbelovend, maar uiteindelijk neigt dit veel te veel naar een doorsnee kat-en-muisspelletje. Het tijdreizen voegt op den duur echt niks meer toe en de twee Joes hadden evengoed vader en zoon kunnen zijn. Bruce Willis is (weer) dodelijk saai en daarom vind ik het eigenlijk een belediging voor Joseph Gordon-Levitt om zijn uiterlijk aan te passen aan eerstgenoemde.

Na een half uur begint het verhaal erg saai te worden. De actie is wat matjes en op den duur zitten er behoorlijk wat saaie momenten in. Wat ik wel erg tof vond, was hoe het einde van Seth wordt weergegeven. Erg vindingrijk en cool in beeld gebracht. Het is helaas een eenzaam hoogtepuntje. Zoals ik al zei, voegt het tijdreizen weinig meer toe. Daar waar het voorkomt, is het altijd gewaagd wat de geloofwaardigheid betreft. Met wat slimmigheidjes houdt je mijn aandacht er wel bij, maar die ontbreken hier gewoon. Looper is een erg vage film, omdat weinig kanten belicht worden en uiteindelijk blijkt het (weer) vrij simpel te zijn. Aparte score, want qua actie/sciencefiction worden er veel betere films uitgebracht.

geplaatst op 22 maart 2014, 9:40 uur, permalink
Redelijk daar is ook alles meegezegd. Halverweg verslapte mijn aandacht.

avatar van djordy von trier
geplaatst op 19 juni 2014, 1:11 uur, permalink
Bescheiden meesterwerkje, vooral het einde vond ik goed ik vond persoonlijk dat er wel veel spanning in zat en goede acteerprestaties het verhaal zat ook goed

geplaatst op 2 september 2014, 20:14 uur, permalink
Na een veelbelovend begin zakte de film helemaal in. Ik heb zelfs op het punt gestaan de film uit te zetten omdat het allemaal veel te langdradig werd. Door het sterke einde krijgt de film toch nog 2 sterren.

avatar van VforVictor
geplaatst op 6 september 2014, 22:50 uur, permalink
Wel een aardige film, met vooral een sterk begin en inde, het middenstuk is een beetje saai, maar heb me desalniettemin vermaakt.

avatar van Al DeNiro
geplaatst op 17 september 2014, 10:37 uur, permalink
Wat een lage waarderingen zeg voor dit meesterwerkje. Verhaal + effecten zijn briljant en Levitt is zeer overtuigend als de jonge Willis.

avatar van Gerlof1378

geplaatst op 20 september 2014, 12:45 uur, permalink
Sterke film, met een idem sterk verhaal, goeie spelers, mooie setting en CGI. Voor liefhebbers van een echt goede film een sterke aanrader.

avatar van Aazhyd
geplaatst op 21 september 2014, 7:20 uur, permalink
Het is idee is aardig, maar niet nieuw. Maar de uitwerking is gewoon slecht. De film in veel gevallen gewoon saai en zat verwarrend en onduidelijk in elkaar. Ik kon er mijn aandacht niet bij houden.

Wilde de regisseur een soort Twelve Monkeys maken? Poging mislukt, zou ik zeggen.

avatar van ILDIB
geplaatst op 21 september 2014, 15:34 uur, permalink
heeft Veel weg van andere films waaronder 12 monkeys of 5th element.

In het begin dacht ik wat lijkt ie op Willis totdat die ook in beeld komt. Dan is die magie weg. Teveel totaal onzinnige passages om echt goed te worden maar zekert mooi gemaakt en vermakelijk.

avatar van elandenburg
geplaatst op 22 september 2014, 14:59 uur, permalink
Saai deprimerend en sloom. Dat is alles wat ik erover wil zeggen. 2 sterren nog te veel eigenlijk maar net niet slecht genoeg voor 1 ster.

avatar van Lingsel
geplaatst op 12 oktober 2014, 17:42 uur, permalink
Gisteren gezien, ik ben FAN van dit genre! Ik vond dit echt een top film, had veel vragen (ik snapte het soms niet) en daar hou ik van. Echt geweldige film, geen moment verveelt!

avatar van karilem

geplaatst op 15 oktober 2014, 1:06 uur, permalink
ik vond het persoonlijk niet spannend en ben er halfweg van de film mee gestopt. Niet booiend en bijna altijd in het donker. Jammer .. het was een goed onderwerp ! Ik geef geen sterren.

avatar van Norman Mailer
geplaatst op 15 oktober 2014, 14:49 uur, permalink
karilem schreef:
bijna altijd in het donker.

? Donker?

avatar van Spoilalot
geplaatst op 20 oktober 2014, 1:31 uur, permalink
Heb hem maar eens herzien op Netflix. Blijft een toppertje.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 8 november 2014, 18:55 uur, permalink
Tja Willis kan niet op tegen JGL veel completere acteur. Willis kan ernstig kijken tegenwoordig niets meer lijkt het. Verder aardige film maar zakt in het midden wel wat weg. Emily Blunt is altijd een welkome aanvulling.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 10 november 2014, 22:27 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Looper

Een geslaagd Sciencefiction / Thriller is dit met een doordacht en naar mijn mening goed verhaal!

Joseph Gordon-Levitt deed het perfect! Hij acteerde lekker en ging lekker te keer! Bruce Willis kwam op het eerste gezicht niet echt doordringend over. Toen hij zeg maar op het zeil zat in het veld... Je moet even goed kijken en dan heb je door dat hij het is! En daarna gaat ook hij los in de film!

Looper vertelt het verhaal over de zogeheten "Loopers" ... Dat is toevallig
Loopers zijn mensen die personen uit de toekomst vermoorden voor Silver/Goud staven! Je moet echt goed opletten om mee te komen in het verhaal! Af en toe beetje lastig door de flashbacks.. Maar dat word je ook snel weer duidelijk als het verhaal zich na een paar flashbacks in een rechte lijn begint te werken! Ook kwa actie zit het niet mis bij deze film en de vliegende scooters zijn leuk bedacht.. Maar deze komen herhalend terug in films die zich afspelen in 2020+... Echter vindt ik het kindje met zijn Telekinese krachten een beetje Over Powerd! Wanneer hij boos word, word hij helemaal gek..... Maar aan de andere kant is dat ook wel weer vet, dat hij als een soort atoombom effect zich zelf laat zien... Zo'n klein kind van 10 dat te zien doen ,... Haha! Helaas is het ook jammer om te zien dat deze film ook weer de kant op gaat met 1 vs. 12939939 Bruce Willis met zijn 2 P90's tegen dat hele gebouw!

Deze film kan ik je zeker aanraden! Staat ook op Netflix - Nederland! Ik vindt dat deze film zeker een 4.5* verdient! Ben er goed over te spreken! Op die twee wat afknappers na!

geplaatst op 30 december 2014, 16:25 uur, permalink
Vind deze film een twijfelgeval maar ik neig toch naar 'best aardig' (ipv matig)

Ziet er grafisch allemaal dik in orde uit en het spel is gewoon goed, niet denderend maar ook zeker niet slecht.
Sommige elementen zoals die goudstaven en teleportatie hadden wel wat minder simplistisch uitgebeeld mogen worden.

Het post-apocolyptische landschap was betrekkelijk geloofwaardig en visueel aantrekkelijk alleen had ook wat meer in beeld gebracht mogen worden.

Het einde is toch wel een soort van verassend, niet schockerend, maar al met al een prima filmavondje.

Een echt 3*** film.

-edit-
Toch wil ik deze nog eens herzien, hij staat me nogal vaag in de herinnering bij, en wat ik toch behoorlijk interessant vind is de mix tussen thriller/SF/fantasy/actie/horror.

Ik geef hem toch een 3.5 alleen is deze score nog niet definitief totdat ik hem nog eens bekeken heb,

geplaatst op 1 februari 2015, 20:05 uur, permalink
Ben nu aan het opnemen op 5...Maar als ik de reacties lees van de moviemeters hier word ik er niet vrolijk van......Weer zo'n Sf-fim waar je geen touw aan vast kan knopen en halverwege in slaap valt?

geplaatst op 2 februari 2015, 13:27 uur, permalink
Fascinerende film. Je moet wel goed je hoofd erbij houden, vooral in het begin. Het is geen film die je met een hoop bier erbij moet kijken, dan kun je het minder volgen en is het misschien niet spectaculair genoeg.

avatar van notsub
geplaatst op 20 februari 2015, 19:26 uur, permalink
Looper heeft het net niet. De vele vertragingen en plotselinge versnellingen begonnen op mijn zenuwen te werken. Het verhaal wordt bijna te goed uitgelegd in de film, zodanig dat het raadselachtige al snel verdwijnt. Het wordt zo al rap een kat en muis spel met af en toe een boeiende wending. Ik had graag een meer mysterieuze benadering gezien, de science fiction input is nu echt ondermaats.

avatar van A83
geplaatst op 20 februari 2015, 21:06 uur, permalink
Zeker geen slechte film, maar Bruce kan beter.
Verhaal lijn is soms verwarrand, je moet wel goed opletten, dus niet al 3 whiskeys op hebben.
Ik had zelf meer SF verwacht en gehoopt, maar toch een vermakelijke film.

geplaatst op 31 mei 2015, 22:10 uur, permalink
Zeer origineel concept en meeslepend verhaal met een aantal goede 'mindfucks' die je wel even doen doordenken.

avatar van Daenelia
geplaatst op 8 juni 2015, 15:09 uur, permalink
Ik ben wel fan van tijdreis-films. Ze zijn nooit logisch. Ik wacht dan ook altijd op het punt waarop er tegenstrijdigheden ontstaan. En dan negeer ik die, om verder van de film te genieten.

Deze film is de moeite waard vanwege Joseph Gordon-Levitt. Hij weet het met overtuiging te doen. Voor mij wel waard om nog eens te zien.

geplaatst op 23 juni 2015, 20:05 uur, permalink
Uitstekende film waarin een huurmoordenaar mensen uit de toekomst neerschiet voor geld. Een onderhoudende film die goed gebruik maakt van het tijdreis-aspect. Geen zwaar futuristische look, wat juist fris werkt bij deze sciencefiction film. Een gelaagd plot dat goed in elkaar zit, ook omdat de personages goed uitgewerkt zijn. Een nipte 4.0 sterren.

avatar van Flavio
geplaatst op 24 juni 2015, 16:38 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuk concept, aardig begin, maar al snel zakt het allemaal als een pudding in elkaar.
Bruce Willis speelt een dramatische rol, met een onnodige en eerlijk gezegd wat lachwekkende actiescene (waarbij hij eigenhandig de Loopers uitmoordt) als dieptepunt.

Nee het interessante (zij het wat vergezochte) gegeven en de sombere toekomstvisie die het eerste half uur nog wel boeiend maken, worden in de kast gezet en daarvoor in de plaats komt dus wat hersenloze actie met wat halfslachtige romantiek en ellenlange saaie scenes op een boerderij. Wel intens kereltje, die Cid, niet slecht geacteerd.

avatar van Herculaas
geplaatst op 25 juli 2015, 23:26 uur, permalink
De goede kritieken die deze film krijgt zijn voor mijn onbegrijpelijk. Een paar plotgaten kan ik best verdragen, maar dit... dit sloeg gewoon helemaal nergens op. Zelfs het tijdreizen in Suske & Wiske is nog geloofwaardiger. Visueel stond de film me ook absoluut niet aan. Te glad, te gestyled, te gewild cool.

avatar van IH88
geplaatst op 16 augustus 2015, 19:18 uur, permalink
Schitterende film. Het verhaal is orgineel met spectaculaire actiescenes en goede acteerprestaties.

De film heeft even de tijd nodig om zijn draai te vinden, maar vanaf het moment dat Bruce Willis ten tonele verschijnt is het genieten geblazen. Als dan ook Emily Blunt (in een geweldige rol) opduikt, heb je een sf-film die ver boven de middelmaat uitsteekt. Dikke pluim ook voor Gordon-Levitt die de film draagt en een fantastische prestatie neerzet.