• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.540 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.282 acteurs
  • 199.154 gebruikers
  • 9.381.247 stemmen
Avatar
 
banner banner

Into the Wild (2007)

Biografie / Drama | 148 minuten
4,05 6.171 stemmen

Genre: Biografie / Drama

Speelduur: 148 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sean Penn

Met onder meer: Emile Hirsch, Catherine Keener en Marcia Gay Harden

IMDb beoordeling: 8,0 (692.199)

Gesproken taal: Deens en Engels

Releasedatum: 24 april 2008

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • SkyShowtime Bekijk via SkyShowtime
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Into the Wild

"Into the heart. Into the soul."

Christopher McCandless (Emile Hirsch) laat zijn leventje voor wat het is en vertrekt naar de wildernis van Alaska. Zijn kaart van het gebied gooit hij weg, en zijn voedselvoorraad lijkt bij lange na niet voldoende te zijn. Een verhaal over de aantrekkingskracht van de natuur en complexe relaties tussen een vader en zoon.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Christopher McCandless / Alexander Supertramp

Billie McCandless

Walt McCandless

Carine McCandless / Additional Narration (stemrol)

Wayne Westerberg

Ronald "Ron" Franz

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Youp Elzing

Youp Elzing

  • 95 berichten
  • 0 stemmen

De special edition van Into the Wild staat met trots in mijn dvd kast.


avatar van RedLightCityBoy

RedLightCityBoy

  • 64 berichten
  • 0 stemmen


avatar van Jesse1989pp

Jesse1989pp

  • 7 berichten
  • 8 stemmen

Mooi man 4,5 ster! Wat is Nederland eigenlijk lelijk he?

Denk dat dit mijn laatste post was, verbrand mijn laptop en ga op pad.

Ps. Emile heeft de rol netjes neergezet hoor.


avatar van Jesse1989pp

Jesse1989pp

  • 7 berichten
  • 8 stemmen

VFooR schreef:
(quote)


Kan me hier wel in vinden...vooral het feit dat het hoofdpersonnage zich vaak boven de anderen zet, wat niet steeds realistich overkomt. 3,5*

Het verhaal is compleet realistisch..
En die brug, hoelang ligt ie daar al? Denk je niet dat de echte "supertramp" die niet gevonden had? En buiten dat het is een film. Compleet niet pijnlijk dat de weg naar een filmgebied/mogelijk toeristische attractie begaanbaar is. Daarbij is het feit dat je het wel of niet eens bent met de hoofdpersoon geen aanleiding of het wel of geen leuke film is. In ieder geval dat is mijn mening, die afweging en filosofie maakt de film voor mij zo mooi.


avatar van Dwaalman

Dwaalman

  • 93 berichten
  • 0 stemmen

En die brug, hoelang ligt ie daar al? Denk je niet dat de echte "supertramp" die niet gevonden had?

Naar het schijnt lag die brug er al toen de echte Supertramp de rivier probeerde over te steken. Da's toch vrij pijnlijk..? Als hij die gevonden had was hij namelijk niet gestorven.

Daarbij is het feit dat je het wel of niet eens bent met de hoofdpersoon geen aanleiding of het wel of geen leuke film is.

Klopt; ik vond de hoofdpersoon daarom alleen niet erg sympathiek. Hij laat zijn ouders en zus bijvoorbeeld zonder wroeging wegkwijnen van verdriet door simpelweg te verdwijnen. Dat maakte het voor mij moeilijk om me zijn lot aan te trekken.


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Bijzonder mooie film. Zelfs beter dan verwacht!

Ten eerste moet een goede road-movie toch wel het gevoel opwekken om zelf de rugzak te pakken en dat lukt wonderwel goed. Als kijker krijg je een prachtige, ontroerende, grappige reis door een wonderschoon Amerika voorgeschoteld en ontmoetingen met bijzondere mensen. Penn weet met deze film toch wel heel goed de balans te vinden tussen avontuur en menselijk drama, de weg naar volwassenheid is tragisch maar zeker niet loodzwaar. Knap gedaan.

Emile Hirsch zet een prachtig, uniek en zeer geloofwaardig personage neer. Heb het idee dat hij zelf veel ruimte heeft gekregen om zijn personage in te vullen, deed me wel watt denken aan de ouderwetse 'method-acting' methode waar DeNiro en Pacino groot mee zijn geworden. Ben benieuwd wat hij met z'n talent gaat doen in de toekomst.
Vind het een boeiend verhaal wat verteld wordt met Into the Wild. Ja, je kan zeggen dat Christopher 'Supertramp' McCandless egoïstisch is om zijn familie in het ongewis te laten... Aan de andere kant, heeft hij wel de ballen (en de jeugdige overmoed en naïviteit) om zijn ultieme droom na te jagen om totaal onafhankelijk te leven in de wilde natuur. Dat moet je hem wel nageven en enigzins bewondering voor dit soort mensen is mij niet helemaal vreemd.

De weg na zijn uiteindelijke droom is niet zonder hobbels maar gelukkig komt hij onderweg mensen tegen die het beste met hem voor hebben. Vind de dialogen in de film ook vaak inhoudelijk zeer sterk, eindelijk weer eens gesprekken die echt ergens over gaan. Bijzonder sterke en aangename bijrollen in deze film met als grootste verassing wel Vince Vaughn, die een geweldige "Ruwe bolster, blanke pit"graanboer ten beste geeft.
De droom die hem uiteindelijk wel op een vreemde manier fataal werd, helaas. Ongelooflijk wat een domme beslissing hij maakt wanneer hij ontdekt dat hij de rivier niet meer over kan. Het eerste wat ik hem wilde toeschreeuwen was; "Denk na man, die bus! Die is niet uit de lucht komen vallen, er moet een weg en brug zijn!". Het einde van de film is echt ijzersterk, heb zelden een meer sterkere sterfscène gezien, kreeg er toch wel een beetje een brok van in de keel. Zo, jammer die knul had daar helemaal niet moeten sterven. Tragisch met als schrale troost dat hij gestorven is omdat hij het leven leed zoals hij dat wilde.


Prachtige en evenwichtige film, een van de betere films van de laatste tijd.

Kan mij het schelen maak er lekker een 4.5* van


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12858 stemmen

Aan de andere kant, heeft hij wel de ballen (en de jeugdige overmoed en naïviteit) om zijn ultieme droom na te jagen

Beetje jammer dan dat hij er op het einde moet achterkomen dat z'n zogenaamde ultieme droom niet echt was waar hij naar op zoek was. Veel bewondering heb ik daar niet voor.


avatar van B_B

B_B

  • 1969 berichten
  • 776 stemmen

Ik wel. Hij doet wat hij denkt dat hem gelukkig zal maken . Heb ik meer bewondering voor dan van die "what if" mensen die hun oude dag vullen met klagen over de kansen die ze vroeger gemist hebben. Hij deed tenminste iets, probeerde een droom na te jagen.


avatar van Dwaalman

Dwaalman

  • 93 berichten
  • 0 stemmen

Persoonlijk denk ik helemaal niet dat de hoofdrolspeler zijn ultieme droom najaagt. Ik denk juist dat hij vlucht. Hij kan niet goed met zijn ouders overweg, en hij wil niet door de maatschappij in een bepaald keurslijf gedwongen worden. Best voorstelbaar, maar ik vind zijn beslissing om daarom alles en iedereen achter zich te laten niet moedig. Eerder laf. Het zou veel moediger zijn geweest wanneer hij de confrontatie met zijn omgeving was aangegaan.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12858 stemmen

Hij deed tenminste iets, probeerde een droom na te jagen.

Ik heb bewondering voor die mensen die eerst nadenken over wat hun gelukkig maakt om dat daarna dan na te streven. Die hebben namelijk ook kans om echt gelukkig te worden, itt onze hoofdrolspeler hier.


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Denk dat je ook niet moet vergeten dat hij pas een jaar of 20 was. Hij had natuurlijk nog weinig levenservaring en waarschijnlijk ook niet de mogelijkheden om een zware confrontatie met zijn ouders aan te gaan. Dat maakt hem juist zo'n tragisch figuur. Hij trok op het einde de juiste conclusies alleen bleek zijn avontuur een te harde leerschool! Hij had met zijn nieuw opgedane ervaring iets van zijn leven moeten maken, dat is hoe het zou moeten gaan maar de werkelijkheid is gewoon anders en hardvochtiger.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12858 stemmen

"Pas een jaar of 20" ...

Als hij met al die jaren wat meer had gedaan dan zich enkel proberen afzetten tegen de mensen rondom hem dan was hij waarschijnlijk wel wat wijzer geworden.

Ben het daarom ook wel met Dwaalman eens. Zijn droom kan je amper "zijn" droom noemen maar is niet veel meer dan een reactie tegen zijn omgeving.

Ik heb het meer met mensen die hun eigen leven leiden denk ik.


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Grappig, Onderhond die commentaar heeft op iemand die zich afzet tegen zijn omgeving en de geldende norm...

Veel mensen doen dat nu eenmaal. Je afzetten tegen je omgeving hoort bij het jong zijn en ja "pas"een jaar of 20.
Zoals ik al zei trok hij op het einde wel de juiste conclusie. Niet iedereen weet waar het najagen van je dromen uitkomt maar hij deed het wel. Hij deed wat dacht dat goed was, of je het er nu mee eens bent of niet.
De meeste mensen komen er gaandeweg pas achter wat ze goed en juist verkeerd hebben gedaan. Het gaat erom dat je onderweg leert en je ideeën en dromen bijstelt en daar dan weer iets mee gaat doen. Dat maakt dit personage nu juist zo humaan, de realistische ontwikkeling die hij doormaakt. Hij zou als een beter persoon uit zijn avontuur gekomen zijn en dat maakt hem bewonderenswaardig.


avatar van B_B

B_B

  • 1969 berichten
  • 776 stemmen

Denk ook dat je de reis van McCandless kan zien als een spirituele reis richting volwassenheid.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12858 stemmen

Grappig, Onderhond die commentaar heeft op iemand die zich afzet tegen zijn omgeving en de geldende norm...

Ja, haha

Het gaat erom dat je onderweg leert en je ideeën en dromen bijstelt en daar dan weer iets mee gaat doen.

Wat hij dus niet doet. Onderweg is hij genoeg mensen tegengekomen waarbij hij zich wel thuis voelde maar meneer deed gewoon lekker verder met zijn zogenaamde droom nastreven. En pas wanneer hij er (noodgedwongen) voor moet gaan neerliggen is het te laat.

En uiteindelijk is hij uit z'n avontuur als een dood persoon gekomen. Als jij dat bewonderenswaardig vindt .. heeft veel gedaan met z'n leven die jongen.


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Nee, voor de 3e keer ofzo, dat is nu juist wat het tragisch maakt. Hij had niet moeten sterven... Hij maakte een noodlottige beslissing.

En sommige mensen zijn nu eenmaal eigenwijs en moeten eerst dingen aan den lijve ondervinden, heel herkenbaar voor mij iig.


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Onderhond schreef:

Ik heb bewondering voor die mensen die eerst nadenken over wat hun gelukkig maakt om dat daarna dan na te streven...

Wellicht heeft hij er ook over nagedacht met de conclusie dat hij twee dingen kon doen. Verstandig thuis blijven en een cursus systeembeheer volgen om in de avonduren zijn verbitterdheid op internet te ventileren of een groot onbekend avontuur aan te gaan.


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Wellicht heeft hij er ook over nagedacht met de conclusie dat hij twee dingen kon doen. Verstandig thuis blijven en een cursus systeembeheer volgen om in de avonduren zijn verbitterdheid op internet te ventileren of een groot onbekend avontuur aan te gaan.

Waarom of - of ? Verstandiger is : en - en.

De dwang om ergens anders iets te vinden wat men thuis niet vindt is een psychologische gedachte die dichtbij huis ook heus wel te vinden valt.


avatar van horned_reaper

horned_reaper

  • 386 berichten
  • 269 stemmen

Ik vindt Onderhond zijn reacties wat jammerlijk.
Het tragische noodlottige vonnis dat zich over de hoofdpersoon voltrekt maakt juist de gedachtegang van deze jong zo sterk.
Ik kan me zelf heel goed in Meneer Supertramp vinden... en als ik in dezelfde situatie had gezeten had ik misschien ook wel hetzelfde gedaan.
Waarom is doodgaan altijd een negatief iets ? Natuurlijk wou hij het niet en zou niemand dat werkelijk willen.
Toch ben ik van mening dat sterven in zijn uiteindelijke droom een mooie afsluiting is voor zijn weg in het leven.

Hij ging er op uit om zichzelf te vinden, en die persoon vond hij uiteindelijk ook, allen paste zijn manier van denken niet helemaal in de huidige maatschappij.
En dat kan ik me tegenwoordig heel goed voorstellen.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12858 stemmen

Madecineman schreef:
Hij had niet moeten sterven... Hij maakte een noodlottige beslissing.


Hij loopt de hele film als een kip zonder kop rond. Natuurlijk had hij moeten sterven. Was het daar niet geweest dan was het wel ergens anders.

Wellicht heeft hij er ook over nagedacht met de conclusie dat hij twee dingen kon doen.

Als dat je conclusies zijn heb je ofwel niet lang nagedacht of ben je gewoon oerdom.


avatar van horned_reaper

horned_reaper

  • 386 berichten
  • 269 stemmen

Onderhond, je praat wel heel erg jaren 50 met oogkleppen op.

Als ik deze mening hier zou mogen geven...

Denk eens verder aan de gevoelens die zo iemand doormaakt, niet iedereen heeft deze visie op het leven als jij hebt.

Jouw conclusie's zijn niets anders dan drogredenen ten top.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87599 berichten
  • 12858 stemmen

Drogredenen voor wat

En de jaren 60-70 zijn trouwens ook al lang voorbij. Lang leve het nieuwe millenium.


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Erwinner schreef:
De dwang om ergens anders iets te vinden wat men thuis niet vindt is een psychologische gedachte die dichtbij huis ook heus wel te vinden valt.


Nee, ben ik het niet mee eens. Juist het buiten de vertrouwde context van je eigen veilige omgeving doorbrengen en leven zorgt voor nieuwe ervaringen en inzichten die je niet thuis kunt vinden. Als je een (verre/moeilijke) reis onderneemt zal je nooit als dezelfde persoon terug komen, het veranderd je toch altijd een beetje. En dat is iets positiefs

Onderhond schreef:
Hij loopt de hele film als een kip zonder kop rond. Natuurlijk had hij moeten sterven. Was het daar niet geweest dan was het wel ergens anders.


Tja...


avatar van Rancid

Rancid

  • 600 berichten
  • 868 stemmen

Een absoluut meesterwerk.

Een tip voor iedereen die de film nog gaat kijken en er weinig tot niets over weet: ga vooral níet het boekje lezen dat bij de special edition zit, die bevat namelijk een spoiler.

Desondanks (ik heb die rotspoiler per ongeluk wel gelezen) was ik zeer onder de indruk van deze film.

Een prachtig Amerika met een tragisch verhaal, genoeg te lachen, ontroerende personages en mooie muziek: perfect.

5*


avatar van Rebel80

Rebel80

  • 294 berichten
  • 186 stemmen

Kende zijn verhaal al voordat de film uit was maar niettemin goed neergezet.

Het einde klopt niet helemaal want Chris is gestorven aan ondervoeding en niet aan vergiftiging.

Tijdens zijn autopsie zijn ook geen sporen van vergiftiging boven gekomen.


Maar desalniettemin 5*, heb zelf ook rondgereisd en ook toevallig in Amerika met helemaal niks, alleen ik was in de situatie belandt en hij heeft er voor gekozen.


avatar van B_B

B_B

  • 1969 berichten
  • 776 stemmen

Even tussen spoilertags zetten misschien?


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Lijkt me inderdaad nodig.


avatar van opa_paul

opa_paul

  • 202 berichten
  • 1554 stemmen

Madecineman schreef:
De droom die hem uiteindelijk wel op een vreemde manier fataal werd, helaas. Ongelooflijk wat een domme beslissing hij maakt wanneer hij ontdekt dat hij de rivier niet meer over kan. Het eerste wat ik hem wilde toeschreeuwen was; "Denk na man, die bus! Die is niet uit de lucht komen vallen, er moet een weg en brug zijn!".


Niet helemaal waar... De brug waar vaak over gepraat wordt is een soort kabelconstructie een paar km verderop stroomopwaarts. De brug is dus niet wat je er van zou verwachten en zeker niet groot genoeg om een bus overheen te rijden. John Krakauer, de schrijver van het boek is zelf over de brug geklommen en deed er al 20 minuten over. Het was waarschijnlijk voor McCandless (te) moeilijk geweest. De bus stond er al heel erg lang. Kan me niet meer precies herinneren hoe die er kwam. Hij is alleen blijven staan omdat jagers die gebruikten om te overnachten. Het was een oude schoolbus geloof ik.
Er zijn zoveel toevalligheden te vertellen over deze film/verhaal, dat houd je niet voor mogelijk.


avatar van opa_paul

opa_paul

  • 202 berichten
  • 1554 stemmen

Rebel80 schreef:
Kende zijn verhaal al voordat de film uit was maar niettemin goed neergezet.

Het einde klopt niet helemaal want Chris is gestorven aan ondervoeding en niet aan vergiftiging.

Tijdens zijn autopsie zijn ook geen sporen van vergiftiging boven gekomen.


Maar desalniettemin 5*, heb zelf ook rondgereisd en ook toevallig in Amerika met helemaal niks, alleen ik was in de situatie belandt en hij heeft er voor gekozen.


Ook niet helemaal waar... Hoewel dat dit meer lijkt op de versie de je in de film te zien krijgt. Er zijn sporen gevonden tijdens de autopsie van een bepaalde aardappelplant. De plant op zich is niet giftig, maar lijkt veel op een andere plant die wel giftig is. Er kunnen dus meerdere dingen gebeurd zijn. OF McCandless heeft per ongeluk de verkeerde plant gegeten en is daar vrij snel aan overleden. OF McCandless heeft langdurig de juiste plant gegeten, maar is door de honger ook de wortels en zaden op gaan eten. Die leiden uiteindelijk door vergiftiging, verhongering en het niet op kunnen nemen van voedsel. Wat er dus echt gebeurd is weet niemand.... Ik ben wel van mening dat de verfilming een verkeerd beeld geeft van 'de fout' en 'het einde' van McCandless


avatar van opa_paul

opa_paul

  • 202 berichten
  • 1554 stemmen

En als 3e toevoeging:

Waarom is iedereen toch altijd zo onvoorzichtig in het gebruik van spoilers? Zelfs de 'harde kern gebruikers' denken er te weinig over na. Er wordt zoveel gesproken over McCandless in de verleden tijd vorm. Het valt echt op als je wat wil weten over de film en wat recensies/berichten gaat lezen. Zinnen zoals: "McCandless was een persoon met een visie....." verraden letterlijk dat McCandless niet meer leeft. Als je dit al weet wanneer je de film kijkt, verandert het de hele film. Hetzelfde geldt voor de mensen die per se willen laten weten dat zij weten dat het een waar gebeurd verhaal is! Alsof dat iets toevoegd aan hoe goed de film is of waarom je de film zou willen zien? Dit moet je juist niet weten als je de film voor de eerste keer ziet. [/spoiiler]

Ik weet het.... ik ben een zeikerd, maar vergeet niet dat deze site voor mensen is die de film gezien hebben EN voor de mensen die de film nog niet gezien hebben!