Into the Wild (2007)

Biografie / Drama

geregisseerd door Sean Penn
met Emile Hirsch, Catherine Keener en Marcia Gay Harden

Christopher McCandless (Emile Hirsch) laat zijn leventje voor wat het is en vertrekt naar de wildernis van Alaska. Zijn kaart van het gebied gooit hij weg, en zijn voedselvoorraad lijkt bij lange na niet voldoende te zijn. Een verhaal over de aantrekkingskracht van de natuur en complexe relaties tussen een vader en zoon.

Wat een ongelooflijk geweldige film was dit zeg!

Zelden vliegt bij mij de tijd zo snel voorbij tijdens een film die zo lang duurt als deze, en dat met zo'n simpel verhaaltje.
Talloze schitterende afwisselende landschappen worden afgewisseld met prachtige muziek, terwijl het verhaal je op een heerlijk rustig tempo wordt voorgeschoteld, en je kennis laat maken met verschillende, veelal symphatieke personages.

Ikzelf vond 't geheel, ondanks de lengte van ong. 2,5 uur, eigenlijk nergens langdradig worden, waarschijnlijk ook omdat ik zelf veel van de natuur hou, en daardoor dus echt goed in de film zat om 't zo maar te zeggen.

Het acteerwerk vond ik meer dan goed, en dan niet alleen de hoofdrolspeler.
Vooral die oude man die de jongen wou adopteren vond ik geweldig. Z'n emotie kwam echt overtuigend over bij mij.

Over het einde kan ik kort zijn: Schitterend.

Ik hoop ( maar dat zal helaas wel niet zo zijn ), dat deze film in de prijzen gaat vallen, want dat heeft ie wat mij betreft zeker verdiend.

Ik geef ze zelden:
5 sterren.

Op zijn reis ontmoet Chris interessante en minder interessante personages, maar telkens is er de natuur die een hoofdrol opeist (en van belang is voor het verhaal). Dat levert mooie beelden op. De sfeer is verder goed getroffen en het tempo ligt lekker laag. Wat dat betreft is dit een film waar je je heerlijk mee kunt laten voeren.

Maar ik ben het met Friac eens dat de betovering te vaak wordt verbroken: soms door de muziek die zich te sterk opdringt, maar vaker door geforceerde monologen die hun pretenties niet waar kunnen maken. De beelden brengen de boodschap veel treffender over. Daar had Penn wat meer vertrouwen in moeten hebben.

3*, voorlopig.

avatar van GioFunny
Maar met alleen de mooie beelden en betovering kom je ook niet ver.. dan lijkt het meer op een mooie documentaire...

Fantastisch talent die Hirsch, op sommige momenten doet hij me denken aan leonardo dicaprio, niet qua uiterlijk overigens.

De film net gezien.
Nu met een bonkend hoofd incl laptop op de bank, film heeft dus grote indruk gemaakt!

Ik was namelijk zeer benieuwd naar de film. Het boek had ik ongeveer 2 1/2 jaar geleden uitgeleend als aanrader aan een toenmalig vriendinnetje, nooit teruggekregen trouwens.

De film doet recht aan het boek, nu mooie (landschap) beelden en geluid/muziek erbij voor een complete beleving, het einde werd 'gelukkig' niet veramerikaniseerd.

4.5!

avatar van Petero
Ik zat mij bij deze film eigenlijk meestal te ergeren aan de hoofdpersoon. Ongelooflijk rare keuzes om maar zo dwars mogelijk in de wereld te staan. Linkse rakker . Niet realistisch en daar isie achter gekomen ook . Toppunt was wel z'n kano tochtje.

Wel schitterende plaatjes en mooie sfeer.

avatar van MuchTheSame
ahp2002 schreef:

Ik vond de soundtrack ook erg goed, zowel van Eddie Vedder, als de lichtere instrumentale stukken.

Zeer indrukwekkend

Ook de instrumentale nummers zijn van Eddie Vedder , deze soundtrack heb ik namelijk een paar dagen geleden gekocht

Ontzettend goede Soundtrack.

avatar van grid8400
Petero schreef:

Tja.. dat is ook een manier om er tegen aan te kijken. hahahahahaha
Denk idd dat dit niet de soort films zijn die jij kunt waarderen gezien je statement.

avatar van mixmaster
Rutte schreef:
Wat een ongelooflijk geweldige film was dit zeg!

Het acteerwerk vond ik meer dan goed, en dan niet alleen de hoofdrolspeler.

Over het einde kan ik kort zijn: Schitterend.

Ik geef ze zelden:
5 sterren.

ik heb hier niks meer aan toe te voegen !!!
geweldige film !!!

avatar van tevelenco
Een film die voor mij het hoge verwachtingspatroon niet helemaal waar kon maken.
De film heeft een mooi verhaal, een mooie soundtrack en wordt prachtig in beeld gebracht.
Maar er gebeurde voor mij net iets te weinig en verliep allemaal nogal traag waardoor de film soms toch wat saai en langdradig werd.

Nee slecht is deze film zeker niet maar voor mij helaas geen topper.

avatar van blitze810
Ik heb hem net ge-dl ik ben benieuwd door de reakties te lezen ben ik wel nieuwsgierig geworden..... eens even kijken of het stand houd.

Gisteren deze film gezien en heb genoten! Goed acteerwerk en geweldig gefilmd! Normaal gesproken heb ik met iets langere films dat ik op het eind een beetje afhaak, maar heb 'm met plezier afgekeken!

4,5 *

Raffael77
Idd een hele mooie film. Goed acteer werk en mooi verhaal.

Waargebeurd ook nog. 5 stars

avatar van blitze810
pfffffff pfffff ik heb hem helemaal uitgekeken, en het was een vrij ernstige film,(veel Amerikaanse semi wijsheden) maar als je van de natuur houd is hij prima ......
voor mij duidelijk niet boeiend er gebeurd niets in......(ik wil hem niet eens een cijfer geven.)

avatar van aphexfreak
Duidelijk een pareltje dit.
Sean Penn toont zich een zeer goed regisseur.
Kmoest trouwens wel een aantal keer aan 21 Grams denken, gewoon de sfeer en de beelden denk ik!?

avatar van deLeeuw
Prachtige film, werkelijk waar!

Een aanrader voor iedereen!

avatar van Clueless Dork
Erg genoten van dit filmpje waar ik het bestaan van af kwam te weten twee dagen terug. Is deze film soms geflopt of heeft hij nooit veel aandacht gekregen?

avatar van Norma
Clueless Dork schreef:

Meen dat ik ergens gelezen heb dat hij eind april in de bios zou gaan draaien...
Iemand die dit zeker weet?

Norma schreef:

Iemand die dit zeker weet?

Yep, 24 april komt ie in de bios.......

avatar van linxde1
Schitterende film. Was er erg onder de indruk van. Mijn vrouw en ik zaten nog een tijdje erna naar de aftiteling te staren. De muziek is ook prachtig.

Prachtige film, zet je ook echt aan het denken. Moet je gezien hebben.

w8jij17
In verband met mogelijke spoilers heb ik mijn bericht maar aangepast.

. volgens mij zitten er flinke spoilers in bovenstaand stukje (vermoed ik, nog niet gezien).

In eerste instantie wist ik niet helemaal wat ik ervan moest verwachten. Maar na het zien heeft het toch indruk op me gemaakt, zeker toen ik zijn naam op wikipedia intypte.

Erg mooie scenes en interessante personages. Van mij krijgt deze film 4.5 sterren!

avatar van Halcyon
w8jij17 schreef:
In verband met mogelijke spoilers heb ik mijn bericht maar aangepast.

Verwijderd zul je bedoelen .

Wauw wauw wauw!!! Ik ben zelden zo onder de indruk van een film geweest, heb de film ook helemaal uitgezeten incl. aftiteling wat ik ook nooit doe. Wat een ongelooflijk mooi, emotioneel en vooral echte film. De mensen erin voelen allemaal echt aan en de verhalen die bij de personen horen raken me ook echt.
Wie droomt er af en toe niet van: de boel de boel laten en gewoon weggaan, de wijde wereld in! Chris doet dit in deze film en het brengt prachtige plaatjes op. Wat is de natuur toch mooi om te zien, en wat kun je genieten van de kleine dingen in het leven. Iets wat we al gauw snel vergeten.
Emile Hirsh zet naar mijn idee een toprol neer, wie had dat gedacht na The Girl Next Door. Ook de rol van de oude man heeft op mij veel indruk gemaakt. Ik zag dat hij genomineerd was voor een oscar voor beste bijrol. Nou, hij mag hem krijgen ook!
Het einde was werkelijk fenomenaal, schitterend! Ik wist niet eens dat het waargebeurd was dus het effect kwam bij mij nog harder aan toen de film was afgelopen. Flinke brok in mijn keel bij de foto van de echte Chris voor zijn busje.
De muziek vond ik ook prachtig passen bij de film.
Kortom; 5 sterren iets wat ik nog maar aan 3 of 4 films eerder heb gegeven!
Gaat dat zien, gaat dat zien!!

avatar van MuchTheSame
Sutherland schreef:

De Rol was goed maar voor beste bijrol mag de oscar naar mijn mening gaan naar Javier Bardem voor zijn rol in No Country For Old Men

avatar van Clueless Dork
Ben ik het mee eens maar als Javier word 'gecheat' hoop ik toch dat Hal Holbrook hem krijgt.

Ook leuk om te weten:

"Javier Bardem, the Spanish actor who recently rattled the cages as Anton Chigurh in No Country for Old Men and first hit it big in the Oscar-winning The Sea Inside, commented on 82-year-old actor Hal Holbrook's performance in the film. His comment was one of the most accurate and moving statements I've ever heard one talented actor make about another and is truly worth a read.

In Into the Wild, Hal Holbrook plays Ron Franz, a single, lonely elderly man who takes in "Alexander Supertramp" before he leaves on the last leg of his journey to Alaska.

"In 'Into the Wild,’ that scene in the truck where Hal Holbrook is asking to adopt the young man, that is one of the best performances I've ever seen. It broke me into pieces. In life, as you grow and become comfortable in your own skin and create who you are, you can escape from what you are. Then the whole disguise falls apart and you are just a human being. With a mature actor, you see a face totally naked, someone who is just speaking and being in front of the camera, and that is so powerful. That explains why performing is an art, when somebody shows us the sculpture of the human soul. It hits you and makes you wonder what you are."

Het is zeker geen slechte film, integendeel. Maar echt een goeie film vind ik het ook weer niet. Hij is leuk om een keer gezien te hebben maar ik hoef hem niet nog een keer te zien.

MuchTheSame schreef:

Dat was inderdaad ook een indrukwekkende prestatie van Badrem, maar de rol zoals die gespeeld werd in Into the Wild heeft op mij meer indruk gemaakt. Misschien om het emotionele aspect, dat doet het bij mij altijd iets meer.

avatar van Nicolage Rico
MuchTheSame schreef:

Dat is idd een geweldige rol, kan bijna een hoofdrol genoemd worden, overigens.