Into the Wild (2007)

Biografie / Drama

geregisseerd door Sean Penn
met Emile Hirsch, Catherine Keener en Marcia Gay Harden

Christopher McCandless (Emile Hirsch) laat zijn leventje voor wat het is en vertrekt naar de wildernis van Alaska. Zijn kaart van het gebied gooit hij weg, en zijn voedselvoorraad lijkt bij lange na niet voldoende te zijn. Een verhaal over de aantrekkingskracht van de natuur en complexe relaties tussen een vader en zoon.

Geweldige film.

De combinatie van de mooie omgeving, goed gekozen muziek en een goed verhaal, maken deze film top!

Ik heb me heerlijk vermaakt.

Slow Dog schreef:
wauw! hele mooie film! gaat echt niet vervelen terwijl hij toch redelijk lang duurt. magnifieke beelden en zeer mooie muziek, zal wel één van de betere film van 2008 worden, beste blijft no country for old men!

hmm country for old men, vond ik wat aan de saaie kant.
Ik haat verglijkingen :s

The Last
Erg jammer dat in Oprah werd verklapt dat Chris op het einde doodgaat.

The Last schreef:
Erg jammer dat in Oprah werd verklapt dat Chris op het einde doodgaat.

Is een ontzettend goede film inderdaad. Trouwens ook erg jammer dat je moet vermelden dat Oprah het verklapt heeft...

avatar van rogernan
ga m zo eens kijken, ben erg benieuwd. wie kijkt er mee?: http://quicksilverscreen.com/watch?video=26086

Art
En je geeft hem nu al een 0,5?!

avatar van Zuzuu
roger heeft zijn bericht ruim 4 uur geleden verstuurd, geen twijfel dat hij het al heeft gezien.

avatar van Tommeh
Z'n stem was anders een minuut eerder dan zn bericht.

Art
Stond nog een bericht tussen die van mij en rogernan waardoor ik dacht dat hij als laatste had geplaatst, stom dat ik daar niet op heb gelet want nu komt het een beetje loos over

Edit: Tommeh, scherp van je! Dus dan slaat mijn berichtje nog ergens op en mag die stem gewoon weg!

Stem verwijderd.

avatar van Zuzuu
Oh, dan is dat inderdaad onterecht.

avatar van Friac
Blijkbaar val ik een beetje uit de toon met mijn mening...

Net als 'The Good Shepherd' (heeft niets met Sean Penn te maken of zo, maar is gewoon een recente film waarbij ik exact hetzelfde voelde) had ik het gevoel dat deze film té langdradig was. In het midden en net aan het einde mocht het voor mij echt wel wat sneller vooruit gaan, want het was op het einde doorbijten om de hele rit uit te zitten moet ik eerlijkheidshalve bekennen.

Ook vond ik het jammer dat de film niet gespeend is van een portie klefheid: waar je op het éne moment 100% in de sfeer zit van de vrijheid en de pracht van de natuur, erger je je op het andere moment aan bepaalde interne monologen van de acteur of bepaalde personages.
De soundtrack van Eddie Vedder vond ik iets te opdringerig: de instrumentale stukken waren mooi, maar vanaf zijn stem er aan te pas kwam traden de songs de sterk op de voorgrond en voegde het meteen weer dat extra graadje klefheid toe aan de film.
Verder snap ik ook niet waarom Penn per sé split-screens gebruikt op sommige momenten: persoonlijk vond ik dat totaal overbodig en eerlijk gezegd niet passen in een film die het vooral moet hebben van de uitstekende mise-en-scènes van uitgestrekte landschappen.

De natuur is dé sterktehouder van de film: het was een mooi reclamefilmpje over de prachtige Amerikaanse natuur, ik zou meteen terugwillen naar de States om rond te gaan trekken Schitterende shots van wilde rivieren, uitgestrekte bossen en woestijnen, wildlife,... : voor mij was de natuur de hoofdrolspeler en liepen de personages af en toe zelfs in de weg.

Hier had ik iets meer van verwacht, en het is vooral de langdradigheid die de film voor mij gedeeltelijk nekte. Maar al bij al is het best nog een prima film met enkele bijzonder mooie momenten.

3* (graag had ik 3,5* gegeven, maar de kijkervaring was nu éénmaal de kijkervaring die het was en die was niet de vlotste die ik al heb meegemaakt)

Geweldige film, hele mooi shots. Het verhaal is gewoon mooi en wellicht niet helemaal waarheidsgetrouw, maar er zaten zoveel sterke scenes in!

Ik vond de soundtrack ook erg goed, zowel van Eddie Vedder, als de lichtere instrumentale stukken.

Zeer indrukwekkend

avatar van GioFunny
pffff wat een prachtige film

schrijf dit bericht met een brok in mijn keel

de volle 5 sterren!

avatar van Halcyon
Friac schreef:

Dat heb ik opgemerkt. Voor mij het enige minpuntje aan deze film.
Van de "klefheid" had ik verder geen last. Vond het eerder subtiel en oprecht allemaal...

het is een waargebeurd verhaal en dat wist ik vooraf niet eens dus ik werd verast

Wat een indrukwekkende film zeg....Echt geweldig

avatar van magic32
Mooie filosofische film, deed me af en toe denken aan the straight story . (ik weet nie waarom). Muziek is mooi daarom een 4****.

avatar van scumfrog
Door de hoge waarderingen had ik er misschien iets te veel van verwacht. Ik vind na het zien de waarderingen persoonlijk te hoog, maar wat wel gezegd moet worden is dat dit zeker geen doorsnee film is en het feit dat het echt is gebeurd geeft een extra dimensie aan de film. Kan me in de opmerking van magic32:
deed me af en toe denken aan the straight story
wel vinden, al vond ik die echt een stuk beter. Dus als je van deze film hebt genoten kijk dan ook zeker the straight story.

avatar van Rocco_Rollo
Goede waarderingen zeggen dus ook niet alles, de film wist mij totaal niet te raken. Er gebeurde bar weinig in deze film ....Gaaap

indrukwekkende film , vooral omdat ie echt gebeurt is ,zou zelf ook wel eens met een rugzakje weg willen , heerlijk rustig net zoals de hoofdpersoon ....lezen.....relaxen......mooie natuur.....
van mij 4*

avatar van Tommeh
Mooie film met een meeslepend verhaal over het avontuur van een jongen die opzoek is naar vrijheid. Materialistische zaken doen hem niets en het liefst wil hij compleet onafhankelijk zijn. Van de mensen die hij onderweg tegenkomt vond ik de ene boeiender dan de ander. Het subplotje met de oude man vond ik bijvoorbeeld niet bijster interessant.

De film wordt ondersteund met mooie beelden en de sountrack van Eddie Vedder pastte er precies bij. Ik vond de vertelstructuur van terugblikken en de voice over van het zusje goed werken. Zo kwam je gaandeweg steeds meer achter de beweegredenen van Chris.

Naarmate het einde nadert vond ik de film alleen wat inzakken helaas. Het verhaal liep al niet erg snel, maar bij het stuk met de oude man kwam het totaal stil te liggen.

De film was lange tijd opweg naar een dikke 4.5*, maar ik kom toch op 4* uit.

avatar van Uier
Mooi stukje cinema. 4.0*

avatar van Goodfella1812
magic32 schreef:

Had ik ook, net zoals dat ie me ook een beetje deed denken aan Worlds Fastest Indian. Verhalen hebben totaal niets met elkaar van doen maar de manier waarop de personages met elkaar omgaan zorgt waarschijnlijk voor de vergelijkingen met films als Straight Story.

4****

avatar van Legan
Een heerlijke ervaring en avontuur met vluchtige ontmoetingen en personages.
De landschap is mooi, maar het verhaal vond ik zelf nog beter.
De muziek, o.a. Canned Heat, is uitstekend gekozen en draagt bij aan de sublieme sfeer.
Vince Vaughn en Jena Malone vindt ik minder goed gecast hoewel Vaughns 'abrupte einde' weer uitstekend is.
Het is wel wat geromantiseerd en 'sentimenteel', maar daar kan ik wel mee leven.
Ook het gebruik van split-screens doet afbreuk aan de film. Al met al een krappe:

4.0 *

avatar van edejong
Schitterende film, mooie muziek, prachtige beelden en landschappen.
Interessante personages.

Ik ga het boek lezen!

wauw, errug indrukwekkend.
top, kan niet anders zeggen, voor het eerst dat ik de 5 sterren geef.
wat mooi opgebouwd zeg, écht subliem.

@ rocco, dus niets van het moraal begrepen?

Tommeh schreef:

vond het juist een belangrijk stuk vd film. hoogtepunt op de berg dat de zon doorkwam. 'n stukje vd puzzel dat er perfect inpast naar mijn idee

avatar van MuchTheSame
xyphias schreef:

Hm, dat was al bekend voordat Oprah het nog eens deed verklappen

Ik had hierover al eens een korte docu gezien op, ik meen, Discovery of N.G. , maar dat weet ik niet meer zeker

Een goede op waarheid gebasseerde film die je totaal niet kan vergelijken met een fictieve film als No Country For Old Men.

Met een geweldige soundtrack gemaakt door Eddie Vedder, zanger van Pearl Jam.

Ondanks dat N.C.F.O.M. naar mijn mening de grootste kanshebber is op de meeste oscars dit jaar, maar goed over een kleine week of 2 weten wij het zeker

avatar van grid8400
Wat een heerlijke film was dit!
Indrukwekkend en erg erg mooi.

Het moment dat hij schrijft:

happiness only real when shared

.... was voor mij toch wel een kippevel moment.

Alleen deze scene is al 5* waard.