Into the Wild (2007)

Biografie / Drama

geregisseerd door Sean Penn
met Emile Hirsch, Catherine Keener en Marcia Gay Harden

Christopher McCandless (Emile Hirsch) laat zijn leventje voor wat het is en vertrekt naar de wildernis van Alaska. Zijn kaart van het gebied gooit hij weg, en zijn voedselvoorraad lijkt bij lange na niet voldoende te zijn. Een verhaal over de aantrekkingskracht van de natuur en complexe relaties tussen een vader en zoon.

avatar van thomzi50
Ben erg benieuwd.

nicoot
Alive and kicking in this movie: Eddie Vedder van, jawel, Pearl Jam!

avatar van edejong
Lijkt me wel wat, fantastische trailer in ieder geval!

avatar van Esteban
Emile Hirsch is in mijn ogen niet echt een charismatische verschijning en de opbouw van de trailer is wat klungelig en over-typisch. Toch heeft 'Into the Wild' mijn volle interesse. De beelden alleen al, zo'n rasechte avonturenfilm (not the Indiana Jones -kind) uit de handen van Sean Penn ... How bad can it be?

trailer . http://www.apple.com/trailers/paramount_vantage/intothewild/

Trailer is mooi, lijkt me een pracht film.

avatar van ralfsjam
[quote]nicoot schreef:
Alive and kicking in this movie: Eddie Vedder van, jawel, Pearl Jam![/quote

volgens mij speeld hij niet mee hoor.... zie zijn naam nergens staan op imdb. wel heeft hij de hele soundtrack gedaan, en die komt morgen (14sept 07) uit. ingetogen en folky moet het zijn als ik het zo lees her en der. Veder op z'n best dus.
21 sept komt de film uit in the USA, NL weet ik niet

Lijkt me een geweldige film. Over het jezelf losmaken van geld, van bankzaken van het levenspad dat je voorgehouden wordt door jan en alleman en daar dan volledig van afwijken. Echt willen leven of het in elk geval willen ervaren. Ik ga deze zeker zien.

Dag lieden, filmliefhebbers van allerlei pluimage,

De film into the wild heeft drie bijzondere aantrekkingspunten voor mij. De regisseur Sean Penn
De auteur van het boek Jon Krakauer
Last but not least de zanger van de muziek Ed Vedder.

Alledrie heb ik hen vanuit verschillende invalshoeken leren kennen.
Toen ik op internet het resultaat las dat er samen een film is gemaakt kreeg ik kippenvel.

Ik zou graag naar de premiere willen wie heeft er tips??
Geen idee hoe je zoiets aanpakt wie wel.

avatar van ralfsjam
een meesterwerk van Penn!! een geweldig verhaal dat meesterlijk in beeld is gebracht! bijna 2 en een half uur kijken naar een film die je meeneemt in een verhaal van iemand die weg wil, naar Alaska.
een opeenvolging van mooie beelden, mooie natuur en mooie mensen. een verhaal met mooie dialogen en oprechte emotie. een aanrader voor mensen die van mooie drama's houden en even niet zitten te wachten op actie e.d. laat je meenemen in een national geographic achtige film als het om natuur in beeld gaat. laat je meenemen in een puur drama als het om emotie gaat en laat je meenemen in een avontuur dat .... ach laat ik maar niet teveel zeggen. het zal geen teleurstelling zijn. en is dat het wel... tja, dan was je er nog niet klaar voor denk ik..
ik geef geen 5-en maar een dikke 4.5 zeker!!!

p.s. ik ben een grote Vedder fan, en de muziek in deze film is geweldig. maar laten we niet een te groot licht op Eddie schijnen!
het gaat om de eerste plaats om de film!! en Eddie heeft zeer zijn best gedaan! ik heb de soundtrack gekocht. ook een klein meesterwerkje!

avatar van Poisonthewell
Een van de beste films van het jaar, hands down. Ik verwachtte een leuke avonturenfilm, maar Into the Wild is veel meer dan dat. Het is een ongebruikelijke, maar emotioneel erg krachtig coming-of-age story, gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Gedreven door de werken van zulke literaire genieen als Thoreau, Tolstoy en Jack London gaat Chris McCandless op zoek naar ware vrijheid, maar hij komt langzaam tot bezinning met betrekking tot het leed dat hij zijn familie door zijn verdwijning aandoet. De episode in Alaska doet onvermijdelijk denken aan Timothy Treadwell (van Herzog's Grizzly Man). Emile Hirsch (bekend gezicht, maar ik zou niet weten waarvan) is uitstekend, en de vele kleurrijke personages die hij tegenkomt (Vince Vaughn, Catherine Keener, Kristin Stewart, Hal Holbrook) zijn stuk voor stuk noemenswaardig; Penn voorkomt dat het een soort van Candide-esque opsomming van gebeurtenissen wordt. De originele score van Eddie Vedder is inderdaad erg mooi en toepasselijk, en de beelden behoeven geen verder commentaar. 4,5*

avatar van Tabossi
Ben echt heel erg benieuwd. Hoe zit het met de in beeld gebrachte natuur en landschappen? Bij zo'n film ben ik daar zeer benieuwd naar..

Weet iemand wanneer deze precies in de bioscopen gaat draaien dan ?

avatar van Esteban
In B is het alvast 09 Jan. Voor NL kan ik niet meteen een datum vinden.

avatar van Wes18
Wil deze film erg graag zien. Is hij al te koop of te huur? Ben een groot fan van Kristen Stewart, dus ben benieuwd.

avatar van Slow Dog
man ik zie er echt naar uit deze te zien! zal moeten wachten tot na de examens maar al zeer veel goede dingen over gelezen. de beelden, muziek, acteerprestaties, verhaal, alles spreekt mij enorm aan, en het is dan nog waargebeurd ook! zal wellicht een van de betere film van 2008 worden

Wel oké. Hier en daar vrij goed. Maar vaker ook net niet. Ik had echt gehoopt dat ik helemaal in de film getrokken zou worden, en ik overdonderd zou worden door een gevoel van vrijheid. Maar dat gebeurde helaas niet. Hoofdrol speler was, naar mijn bescheiden mening, ook te licht. Veder erger ik me vaak ook aan het type mensen in de film. Alhoewel het best mooi was hoe hij zijn stempel drukte op het leven van de anderen. De soundtrack die alom geroemd wordt, daar kon ik helaas niet zo veel mee. Wel een prachtig einde though. Alsof Tatsuya Nakadai regelrecht uit Ran kwam. 3*

Gaat deze film wel in Nederland uitkomen? Volgens imdb moet ie door universal worden uitgebracht in Nederland, maar op hun site is er niets over te vinden.

!!!WINNAAR VAN 1 GOLDEN GLOBE!!!

BESTE MUZIEK (ORIGINELE SONG) - GUARANTEED

avatar van joe black
supermooie film! 4* voor een excellente cast!

Vond dit ook een prachtfilm.. Mooi verfilmd..

avatar van Halcyon
Al je bezittingen opgeven en breken met je familie en vrienden om vervolgens de wijde wereld in te trekken, het klinkt redelijk radicaal. Extreem, maar in zekere zin ook inspirerend. In Into the Wild beslist Christopher McCandless van de ene dag op de andere om een tocht naar Alaska te ondernemen. Daar wil hij zich bezinnen over de essentie van het leven. Hij wil er in harmonie met zichzelf en de natuur afstand nemen van de materialistische ingesteldheid van de mens.

Als een soort roadmovie ontpopt Into the Wild zich gaandeweg tot een intens en ontroerend drama, vol schitterende locaties en onvergetelijke ontmoetingen. Zo maakt Chris kennis met hippies, een Deens koppel dat gek is op hotdogs, een ruige landbouwer die het niet zo nauw neemt met de wet, een knappe tienermeid en een oude man die z’n gezin verloren heeft. Allen brengen ze op hun eigen manier, gevormd door hun eigen successen en tegenslagen, Chris een beetje wijsheid bij. Wijsheid die hij in eerste instantie afwimpelt, gedreven door z’n koppigheid en eigenzinnige blik op het leven en relaties, maar die al langer hoe pijnlijker wordt in haar bittere waarheid.

De relatief onbekende Emile Hirsch geeft in dit sober doch hartverscheurende verhaal gestalte aan een jonge avonturier. Gebeten door het leven en met niets meer dan een rugzak, een paar bergschoenen en een winterjas zondert hij zich zelfverzekerd af van de bewoonde wereld. Aangekomen in Alaska, een wit paradijs, maakt hij kennis met de essentie van het bestaan. Mooi in haar eenvoud, maar eveneens bikkelhard. Emoties als wroeging en eenzaamheid doen hem inzien dat het ware geluk misschien toch niet in zijn ascetische levenswijze schuilt.

Met een lach en een traan laat Sean Penn ons de mooie dingen des levens zien. Zowel in woord als in beeld. De adembenemende fauna en flora die Chris’ pad kruist is minstens even mooi als de verschillende personages met wie hij kennismaakt. Zowel de filmische als de muzikale begeleiding houden de film luchtig en hartverwarmend waar nodig. Tevens slaagt Sean Penn erin om op een heel oprechte manier om te gaan met verdriet, seksuele spanning, humor, geweld en filosofie. Nergens belerend of dwingend, maar wel diepzinnig genoeg om inhoudelijk overeind te blijven. Naarmate de confronterende ontknoping nadert worden de relaties en de emoties intenser. De contrasten worden sterker en Into the Wild stevent af op een perfecte (anti-)climax.

avatar van Tabossi
Cijfer?

avatar van Halcyon
Geen idee...

avatar van VansCCR
Ja, nu ik Oprah kijk wil ik hem ook al zien. Wanneer in Nederland? Dvd of bioscoop?

!!!TWEE OSCARNOMINATIES!!!

Beste Mannelijke Bijrol (Hal Holbrook)
Beste Montage

avatar van Slow Dog
wauw! hele mooie film! gaat echt niet vervelen terwijl hij toch redelijk lang duurt. magnifieke beelden en zeer mooie muziek, zal wel één van de betere film van 2008 worden, beste blijft no country for old men!

Zo, dat weet je al snel.

avatar van The One Ring
Er mag toch wel eens een realeasedatum bekend worden. Ik hoop niet dat het net als 3:10 to Yuma wordt en we een eeuwigheid moeten wachten voordat er ook maar iets duidelijk wordt omtrend een release. Ik verwacht wel wat van deze film.

avatar van rokkenjager
The One Ring schreef:

Komt er een release datum op 3:10 to Yuma dan?

avatar van Gizzmann
Alles wat ik over deze film heb gehoord klonk geweldig. Echt een om in de gaten te houden.