Schulmädchen-Report 4. Teil - Was Eltern Oft Verzweifeln Lässt (1973)

Alternatieve titels: Schoolgirl Report Part 4: What Drives Parents to Despair | Campus Swingers | Meisjes op de (Bekende) Tour

West-Duitsland
Erotiek / Drama

geregisseerd door Ernst Hofbauer
met Christina Lindberg, Gunther Möhner en Wolf Harnisch

De studie gaat niet zo geweldig voor de sexy hoofdpersonen. Ze besluiten dat hier verandering in moet komen en starten met enkele extra 'buitenschoolse' activiteiten. Vanaf dat moment worden er alleen nog maar tienen gehaald! Elke man die in de buurt komt, bezwijkt voor hun charmes; zowel leraar als student.

avatar van Lord Flashheart
Zo ontzettend flauw, maar daardoor soms ook best leuk. De scene bij de docter is bijvoorbeeld gewoon hilarisch. 2,5*

In het begin van deze film komt een man vertellen dat de vorige Schulmädchen-Report films een groot succes zijn en inmiddels hebben ook meer dan 30 miljoen mensen die delen gezien en dat in maar liefst in 28 landen. Men zegt ook nog dat de filmen aangrijpend waren en berust waren op waren feiten Lachwekkend gewoon want het zijn niet meer dan erotisch getinte films.

Dat geldt natuurlijk ook voor dit alweer 4e deel van de serie. De film borduurt verder op de vorige drie delen (dit keer wel geen interviews meer) en ook deze film vertelt uiteraard niets nieuws. Net zoals de vorige delen is ook deze film weer belachelijk en vrij onnozel en zitten er weer een aantal bizarre situaties in die zogenaamd berust zijn op waren feiten. De scene met de perverse nep doctor (klopt gewoon aan en men laat hem ook binnen) was inderdaad hilarisch en dat het meisje erin trapte was te belachelijk voor woorden. Zodra de doctor binnenkomt kleedt het meisje zich gewoon uit en laat zich ook gewoon betasten. Uiteraard gaat de doctor er ook nog effen overheen en het meisje (meisje denkt trouwens dat het een thermometer is) vindt het allemaal de normaalste zaak van de wereld

Men heeft er in dit deel ook voor het eerst een buitenlands donker meisje ingestopt wat natuurlijk gediscrimineerd (het wordt "neger" vliegt je om de oren) wordt door de andere blanke meisjes maar waarop de mannen allemaal geilen. De andere meisjes plagen haar en gaan haar eens echt lekker plagen door haar uit te nodigen op een feest (uiteraard met foute bedoelingen) waarna ze verkracht gaat worden. Voordat ze naar het feest gaat gaat ze eerst nog met haar vriend op de motor naar de bossen waar ze uiteraard al vrij snel uit de kleren gaat en sex met hem heeft. Die vriend komt haar uiteindelijk redden maar ze doen geen aangifte en lopen gewoon weg alsof er niets gebeurt is

De scene waarbij de klasgenoten (allemaal 16 jaar) een meisje uit de klas verkopen aan mannen omdat ze nog maagd (ze geeft het zelf aan en heeft er geen moeite mee dat ze verkocht wordt) is, is ook gewoon belachelijk. De klas wilt gewoon geld verdienen en ze verkopen de meisjes (die het allemaal gewoontjes vinden en leuk) aan mannen Ja ja en je raadt het natuurlijk al, met klem wordt er in de film aangegeven dat het echt gebeurt is Yeps echt weer realistisch.

Incest kwam ook in het 3e deel aanbod (vader en dochter) en nu heeft men het weer herhaald echter nu met broer en zus. Ze hebben in eerste instantie dan wel geen seks met elkaar maar de zus (overigens wel mooie borsten) masturbeert er lekker op los bij het toekijken hoe haar broer het met een meisje doet die hij net een paar minuten kent Eenmaal thuisgekomen bespiedt het meisje haar broer terwijl hij zich uitkleedt en gaat dan naar hem toe waarna ze al snel seks met elkaar hebben De schuld hieraan (zo vertelde men dat in de film) is dat broer en zus met 18 en 16 jaar nog bij elkaar in een huis woonde (ook nog in dezelfde kamer) en dat is nooit goed O ja het meisje fantaseert trouwens ook nog over sex met haar vader terwijl ze zich masturbeert

Er zitten wel weer behoorlijk wat jonge meisjes in (Elfi gespeeld Karin Götz zag er best fraai uit) die ook allemaal weer uit de kleren gaan. En dat blijft toch uiteindelijk de kracht van de hele Schulmädchen-Report films.

P.S. in dit deel speelt ook Ingrid Steeger (bekend van "Klimbim") mee en ze gaat ook uit de kleren. Ze speelt kort mee in de laatste scene van de film. Dankzij haar krijgt deze film een iets hoger punt van mij dan het vorige deel.

Vond dit niet zo'n sterke aflevering van de Schulmädchen-Reporten. Het 'documentaire' framework is min of meer losgelaten en daardoor komen de behoorlijke absurde verhaaltjes nogal in de lucht te hangen. Maar de meisjes zijn mooi, met prachtige borsten, met allemaal opvallend grote donkere tepels. Zullen ze wel op gescreend zijn. En in deze aflevering ook een heuse 'star': Christine Lindberg, uit Zweden, 'het meisje met de mooiste tieten van Europa'. In deze film kan ze niet van haar broer afblijven, en dat komt dan doordat ze in een te klein huis wonen.... Je gelooft je oren niet. Maar die absurditeiten heeft Theunissen al uitgebreid uit de doeken gedaan. Dat hoef ik niet over te doen. Blijf me wel storen aan het idiote gedrag van de meeste volwassenen. Jammer genoeg geee interviewtjes meer om dat weer in balans te brengen.
Karin Götz en Ingrid Steeger heb ik gemist. Maar ik had het ook zo druk met het me te verlustigen aan de tieten van Christina Lindberg, het wordt me gewoon te veel. Goed, op naar deel 5.

Fransman schreef:

Het documentaire 'framework' komt helaas bij de volgende delen niet meer aanbod (was juist leuk gedaan), vanaf nu zijn het alleen nog maar verhaaltjes.

Wel leuk om te weten dat Christine Lindberg uit Zweden bekend stond als 'het meisje met de mooiste tieten van Europa'. Reden genoeg om nog maar eens te kijken

Nog veel kijkplezier bij de volgende 9 delen.

Ik ga stug door, Theunissen. Bemoedigend dat je zo meeleeft. Ik ga nu voor deel zes. Alleen eh... die benaming van 'het meisje met de mooiste tieten van Europa' heb ik zelf verzonnen...
Ze is behalve in tal van Zweedse klassiekers ook te bewonderen in 'Mädchen, die nach München kommen' (1972) van Walter Boos, een van de regisseurs van de Schulmädchen-Reporten. Maar die film heb ik nog niet gevonden.

Fransman schreef:
Maar als je een beetje rondkijkt op het internet zie je al snel dat ik niet de enige ben die er zo over denkt..

Ik had in ieder geval nog nooit van haar gehoord. Maar vrouwen van Zweedse of Noorse afkomst staan al gauw bekend vanwege hun vaak fraaie fjorden

De enige bekende vrouwelijke actrice in de Schulmädchen-Report films (in deel 4 en 5), is voor mij de Duitse Ingrid Steeger. Die vond ik vroeger in de jaren 70 (toen TV nog spannend was) als klein jochie van -1 t/m 8 jaar altijd wel leuk om te zien in de Duitse serie "Klimbim". Toen werd ik al geprikkeld als ik vrouwelijk bloot zag

Ik hoop dat je het volhoudt om de andere delen ook nog allemaal te zien (ze worden in het algemeen niet beter). Opzicht vind ik het ook leuk dat er weer iemand eens een review geeft bij de Schulmädchen-Report films, want dat komt niet vaak voor. Dit soort films wordt uiteraard tegenwoordig ook nog maar zelden bekeken en degene die ze bekijkt, bekijkt ze vooral uit nostalgisch oogpunt.