Schulmädchen-Report 5. Teil - Was Eltern Wirklich Wissen Sollten (1973)

Alternatieve titel: Schoolgirl Report Part 5: What All Parents Should Know

West-Duitsland
Erotiek / Drama

geregisseerd door Walter Boos en Ernst Hofbauer
met Ulrike Butz, Ekkehardt Belle en Peter Kranz

Drie schoolmeisjes betrappen tijdens een wandeling leraar Fliederbäumer. Ondertussen krijgen Peter en Gaby lessen in de liefde van Gaby's onderhuurder en Peter's tante. En dan zijn daar nog Eva, Uschi en Ilse, waarvan de eerste met kapelaan Steinmann aanpapt en de laatste twee zich ontfermen over een stel werkmannen die juist in de sporthal bezig zijn. Geen man blijkt veilig te zijn voor deze schoolmeisjes.

Ik raak langzaam verslaafd aan de Schulmädchen-Report films. Dit is alweer het 5e deel wat ik mag bewonderen. Het bekende recept uit de vorige delen wordt weer gehanteerd en ook deze film kent weer een aantal bizarre situaties zoals de scene met de opa en het kleinkind (die haar Opa verlijdt). Ook de scene met het meisje die vrijt met haar oom om ervaring op te doen zodat ze seks kan hebben met haar vriend (die hem niet omhoog kreeg bij haar) was vrij bizar. De vriend deed het trouwens toepasselijk met zijn tante (tante Erica die er fraai uitzag) om ervaring op te doen. Nadat ze ervaring hebben opgedaan doen het meisje en haar vriend het met elkaar en vertellen ze met wie ze het hebben gedaan

Incest is trouwens vrij populair geworden in de Schulmädchen-Report films want het wordt voor de 3e opvolgende keer al gebruikt. En in deze films zelfs diverse keren.

In dit deel gooit men er ook een geestelijke (een priester/kapelaan) in die seksuele voorlichting geeft aan een vrouwen klas. Een meisje (gespeeld door Ingrid Steeger) raakt natuurlijk al snel verliefd op hem en binnen de kortste keren staat ze (mooie boezem overigens) naakt voor hem. In eerste instantie wijst ze haar af maar al vrij snel geeft hij toch toe en hebben ze seks met elkaar Die scene was natuurlijk belachelijk maar dankzij Ingrid Steeger heb ik er toch van genoten. Ingrid Steeger speelde ook al in het vorige deel mee maar in deze film is ze meer prominenter aanwezig en dus ook meer naakt te zien en dat is alleen maar genieten.

Buiten de bizarre situaties zitten er ook een paar flauwe scènes in die bedoeld zijn voor het komedie gedeelte in deze film. O.a. de onzin in de douche scene die ook totaal niet grappig was maar compleet belachelijk.

P.S. In deze film is trouwens ook voor het eerst wat worst te zien (dan tel ik effen dat jongetje uit het 3e deel niet mee).

Oei, wat een foute film, deze Schulmädchen-Report nummer 5. Maar wel leuk. Deze bevat geloof ik wel de hoogste score mooie meisjes met fantastische boezems, leuke tapijtjes voor de deur en ook een harig matje onder de armen. Volop genieten dus. Zeker ook van Ingrid Steeger, waar ik nu eens goed op gelet heb. Inderdaad, zoals Theunissen al beloofde, ze heeft prachtige borsten en een verleidelijk lichaam. Kan me voorstellen dat die priester daar niet tegen bestand was. Zou ik ook niet zijn.... Ik heb trouwens nog de serie Blutjunge Verführerinnen op de plank liggen; drie films met Ingrid Steeger in de hoofdrol. Ik ben een bofkont.
Die zogenaamd kluchtige douchescène vond ik tenenkrommend. Hou het sexy alstublieft. Ook die groepsverkrachting was natuurlijk niet fris. En de daders komen er mee weg zo te zien. Maar opmerkelijker was de priester die verleid werd door het schoolmeisje en die arme opa die verleid werd door zijn kleindochter. Ja, ja, mensen die dingen gebeuren, houdt de film ons voor. Nou, toevallig was het precies andersom. Duizenden kinderen zijn jarenlang seksueel misbruikt door priesters zonder dat er een haan naar kraaide. Ook in Duitsland. En opa verleid door zijn kleindochter? Nou, het meeste seksueel misbruik komt voor binnen de familiekring. Dus opa die z'n kleindochter misbruikt tegen haar wil. Dat is de andere kant van de Schulmädchen-Reporten. Wisten ze toen niet hè. Toch een ruime voldoende wegens alle mooie meiden. Op naar deel zes.

P.S. Wat mijns inziens nog perverser is in deze film, een priester die godsdienstonderwijs geeft. De rillingen liepen over m'n rug. Zou dat in Nederland heden ten dage nog voorkomen? Is dan alles voor niets geweest?

Fransman schreef:

Ik heb van de "Blutjunge Verführerinnen" vrij recent (beter gezegd afgelopen zaterdag ) tot nu toe het eerste en tweede deel van gezien. Het derde deel heb ik nog niet gezien (die kan ik ook niet vinden op MovieMeter).