Schulmädchen-Report 10: Irgendwann Fängt Jede An (1976)

Alternatieve titels: Smartie Pants | Meisjes die er Les in Geven

West-Duitsland
Drama / Erotiek

geregisseerd door Walter Boos
met Eva Berthold, Alexandra Bogojevic en Astrid Boner

Om hun lessen op de onderwerpen "wet en moraal" duidelijker en interessanter te maken, vertelt een oudere leraar over vijf gebeurtenissen. Op deze manier krijgen de nieuwsgierige leerlingen inzicht in het seksuele dubbelleven van hun docenten. Ze leren over impulsieve meisjes, seksuele verlangen van hun eigen docenten en ook de uitdagingen van een exhibitionistische meesteres.

Na het uitermate zwakke vorige deel is dit deel in ieder geval al een vooruitgang. Het verhaal speelt zich dit keer ook weer af op een school en vanuit daar wordt vanuit een klas situaties besproken.

In het eerste verhaal komt een schoolmeisje bij de leraar thuis langs. De leraar geeft het meisje bewust sterke drank om zich aan haar te kunnen vergrijpen. Nadat het meisje bijna een hele fles sterke drank opheeft vraagt de leraar of ze het niet warm heeft. Heel warm zegt ze en de leraar heeft haar binnen de kortste keren helemaal uitgekleed. Daarna gaat de leraar over tot de daad en vergrijpt (verkracht) hij zich aan het meisje. Als het meisje thuis is en een beetje nuchter vertelt ze aan haar moeder wat er allemaal gebeurt is. De moeder gaat het vertellen op de school. De leraar wordt echter verdedigt door een jongen die de gebeurtenis anders heeft gezien. Namelijk dat het meisje zich vrijwillig voor de leraar uitkleedt terwijl de leraar daar niet van gediend is en haar wegstuurt. Het meisje treft de jongen buiten en al snel hebben ze sex (het meisje is namelijk zo geil als maar wat). De leraar wordt uiteindelijk vrijgesproken.

Daarna volgt een scene waarbij een meisje thuis voor de TV zit met haar moeder die in slaap is gevallen en haar broertje. Spontaan begint het meisje zichzelf te strelen met de moeder naast zich. De moeder wordt opeens waker en merkt het op en zegt er wat van. Het meisje trekt zich terug op haar kamer en kleedt zich uit en begint zich te masturberen. Ze pakt er ook wat erotische lectuur bij die gewoon bovenop haar nachtkastje ligt Daarna gaat ze ook nog naar een feestje en op de terugweg naar huis heeft ze sex in een auto met iemand die ze pas heeft ontmoet. Het meisje zegt tegen de persoon dat het haar eerste keer is en dan wilt de persoon opeens niet meer omdat dat niet zijn ding is Het meisje is boos en stapt uit de auto en loopt weg. Ze pikt dan gewoon iemand op in een disco en gaat met hem vrijen. Die is al snel klaar en weer is het meisje teleurgesteld en vergrijpt ze zich aan iedereen om aan haar trekken te komen. Ze is totaal bezeten van seks maar iedereen stelt haar teleur. Uiteindelijk ontmoet ze iemand die haar wel kan bevredigen maar die heeft het snel met haar gehad en laat haar barsten. Ze rent weg nadat ze eerst nog gekleineerd wordt en ontmoet daarna weer iemand die haar helpt door te vertellen dat liefde niet draait om alleen sex. Het meisje is daarna bekeert Dat was gewoon totaal belachelijk allemaal maar wel grappig.

Daarna volgt een scene in een zwembad waar er het wild aan toe gaat. Een meisje is jaloers op iemand omdat die haar stiefmoeder mooi vindt en sexy. Het meisje heeft een slechte relatie met haar stiefmoeder. Het meisje wilt een grapje uithalen (ze wilt haar stiefmoeder pakken) en regelt een soort afspraakje tussen de jongen en de stiefmoeder. Er gebeurt niets en de jongen informeert het meisje wat er gebeurt is. Nadat hij het vertelt zegt hij dat hij nog een afspraakje heeft met de stiefmoeder en daarna betast hij het meisje. Maar het meisje zegt dat het niet mag want hij moet zich namelijk sparen voor haar stiefmoeder. Als de jongen het tweede afspraakje heeft vertelt het meisje dingen aan haar vader om de stiefmoeder te pakken. De jongen heeft daarna al snel seks met de best aantrekkelijk stiefmoeder. Tijdens de sex maakt het meisje foto's van de twee en laat die haar vader zien. De vader is uiteraard boes en dumpt de stiefmoeder. Het meisje denkt dat haar plannetje gelukt is dat ze af is van de stiefmoeder. Maar zij komt bedrogen uit want tijdens het vrijen met het vriendje zegt het vriendje dat het over is tussen haar en dat hij gevallen is voor de stiefmoeder Het meisje is boos en gaat naar haar vader die haar vertelt dat hij weer verloofd is met iemand anders. Het gaat om een meisje wat bij zijn dochter in de klas zit. Nu moet ze weer iets bedenken om van haar af te komen Dat was ook weer belachelijk maar eveneens weer leuk.

Het verhaal daarna is best flauw en eigenlijk ook niet noemenswaardig, het was meer een komisch verhaal zonder enige body. Het meisje in die scene was overigens wel grappig (ze was namelijk zogenaamd bezetten door een sex-demon, maar dat is gewoon gespeeld tussen haar en haar vriend) en ze had ook flinke en mooie uiers. Het verhaal heeft men min of meer afgekeken van de exorcist. Er wordt daarna een soort geestelijke (haar vriend) bijgehaald die haar van de demon moet bevrijden. Nadat hij op haar kamer terecht komt moet iedereen de ruimte verlaten en begint zogenaamd de exorcisme. Maar uiteraard vindt er geen exorcisme plaats (was immers gespeeld) maar hebben ze belachelijke wilde sex met elkaar. De omstanders luisteren en zeggen als we niet wisten dat er een exorcisme plaats vond dachten we dat ze sex hebben Het meisje heeft overigens wel wat weg van een jonge Manuele Kemp. Na een poosje komt men naar buiten en zegt men dat de duiveluitdrijving gelukt is. Daarna volgt een soort van Benny Hill achtige achtervolgingsscène.

In het laatste verhaal is er weer een typische douche scene. Maar dit keer komt er niemand binnen maar stapt een meisje uit de douche en loopt naar de kamer waarin een oudere man in bed ligt. Het is een soort loft-achtig verhaal. Het meisje krijgt daarna te maken met de vrouw van de oudere man. De vrouw zegt dat haar man alles heeft verklapt en dat ze het niet erg vindt, ze is er juist blij mee. Het meisje ontmoet daarna een iets jongere man en het loft-verhaal begint weer van voren. Al snel kleden ze zich uit en gaan ze vrijen. Het meisje is blij met hem en stelt hem voor aan haar ouders. Daarna dumpt ze de man en is het verhaal min of meer voorbij. Maar de man komt terug en pikt haar op en vraagt haar om zijn vrouw te worden. Eerlijk gezegd sloeg dat verhaal helemaal nergens op.

Maar al met al was dit best weer een leuke film met ook best veel bloot en ook aardig wat mooie vrouwen.

Hoe deed Astrid Boner het? .

Ondanks haar toepasselijk naam voor dit soort films had ze maar een bijrol. Ze ging ook niet uit te kleren.

Ben wat minder enthousiast over deze aflevering van Schulmädchen Report dan Theunissen. Maar dat kan gebeuren natuurlijk. De verhaaltjes waren gelukkig niet zo idioot als in deel 9, maar volgens mij is de rek er duidelijk uit. Oké, de schoolklas is terug, maar de 'Schulmädchen' in deze aflevering lopen al aardig richting de dertig, in plaats van richting de twintig. Ook opvallend veel oudere mannen in deze aflevering, die de dertig al lang waren gepasseerd.

Met een Schulmädchen Report heeft dit niets meer te maken. Al houdt de voice over dapper vol dat deze jonge mensen hun weg in de wereld nog moeten vinden. Nou, die Iris in het laatste verhaaltje is eerder een gehaaide call girl met een eigen appartement dan een schoolmeisje en die heeft haar weg in de wereld al lang gevonden. Wordt gespeeld door Gina Jansen, die in deel 9 Petra speelde. Ze heeft met een machtig mooi lijf en prachtige borsten nog een aardige filmcarrière bijeen geschnabbeld en zelfs voor Jesus Franco gewerkt, tot het halverwege de jaren tachtig over en uit was met de porno industrie. Althans met films die in zalen werden gedraaid. Maar op Astrid Boner na is ze de enige die echt kan acteren in deze film.

Het aardigste vond ik nog de beelden van München en een winters Beieren, dat ik uit eigen ervaring ken. Waarschijnlijk begin ik Schulmädchen-moe te worden. Nou, mag het na tien delen?

Fransman schreef:

Dat komt omdat de leraren deze fraaie leerlingen nooit laten overgaan naar een andere klas. Daarom zijn ze nu een behoorlijk stuk ouder. De enige voldoende welke deze leerlingen krijgen op hun rapport, is een voldoende voor "mondeling" oftewel voor "orale vaardigheden"

Theunissen schreef:

Verdikkeme, je hebt gelijk. Dat ik daar niet aan gedacht heb.....
Heb even pauze genomen van de schoolmeisjes. Ga binnenkort weer verder. En moet dan ook nog door drie afleveringen van de 'Blutjunge Verführerinnen' heen. Ik heb het niet makkelijk...
Heb maar even een zijsprongetje genomen met Grace of Monaco. Die viel me helemaal niet tegen, ondanks alle kritiek die er over uitgegoten is.

Fransman schreef:

Dat laatste is heel herkenbaar. Ik had het er ook altijd zwaar mee om dit soort films te bekijken. Nog steeds trouwens

P.S. ik weet niet of je ze al gezien hebt, maar de "Russ Meyer" films zijn ook een aanrader.

Theunissen schreef:

Nee, nooit een van gezien. Ga ik me eens in verdiepen. Maar voor het zover is moet ik dus eerst nog drie stuks Verführerinnen, en dan nog Mädchen die nach München kommen, Mädchen die's wissen wollen, Mädchen nach Mitternacht en tenslotte Was Schulmädchen verschweigen. Daarna ben ik afgestudeerd in de Duitse Mädchen-kunde. Heb vanavond nog even Freiheit für die Liebe uit 1969 meegepikt. Maar dat is geen aanrader. Een echte docu en dan nog een Duitse, dat viel niet mee.

Maar eerst de Schulmädchen-Reporten afmaken natuurlijk. Ik hou je op de hoogte.

Fransman schreef:

Je kunt je eventueel ook nog focussen op de "Hausfrauen-Report" films.

De films van Russ Meyer zijn dan wel geen Duitse films, maar er zitten wel wat Duitse invloeden in want zo komt regelmatig in zijn films op komische wijze Martin Bormann voor en ook zelfs Adolf Hitler (in de film "Up! (1976)"). Vrijwel alle vrouwen in zijn films zijn enorm rondborstig !