ad
  • 8.077.376 stemmen

Schulmädchen-Report 7: Doch das Herz Muß Dabei Sein (1974)

Erotiek / Drama | 93 minuten

Genre: Erotiek / Drama

Alternatieve titels: Lucifer's Angels / Teenage Playmates / Wij Zijn 17 en Leren van Alles

Oorsprong: West-Duitsland

Geregisseerd door: Ernst Hofbauer

Met onder meer: Puppa Armbruster, Peter Böhlke, Ulrike Butz

IMDb beoordeling: 4,2 (185)

Oorspronkelijke taal: Duits

Oorspronkelijke titel: Schulmädchen-Report 7. Teil: Doch das Herz muß dabei sein

Releasedatum: 24 april 1974

Over Schulmädchen-Report 7: Doch das Herz Muß Dabei Sein

De jonge Babsi doet een schokkende ontdekking. Haar oudere broer blijkt een bordeel te runnen en haar schoolvriendinnen blijken daar te werken. Een klant die Babsi ook voor één van de meisjes houdt, is in zijn wiek geschoten wanneer zij hem afwijst. Deze klant is machtig genoeg om het bordeel failliet te laten gaan. Zo belanden alle betrokkenen voor de rechtbank en moet de vrouwelijke rechter vele pittige verhalen aanhoren.

Theunissen

Alweer het zevende deel maar dit deel had eigenlijk niets meer met school te maken en had ook weinig om het lijf. In dit deel gaat het om een broer die een bordeel runt met jonge meisjes (dat moeten dan de schoolmeisjes voorstellen). De zus ontdekt dit en komt op bezoek bij de broer. De broer verstopt haar zolang "want uiteraard gaan de klanten voor" en op een gegeven moment ontdekt een klant de zus en komt het tot een onzin situatie waardoor iedereen in een rechtszaak belandt. Vanuit die rechtszaak worden uiteindelijk alle flauwe scènes verteld.

Veel hebben de scènes niet om het lijf en is er ook veel herhaling uit de vorige delen. Een douchescene welke al diverse keren werd toegepast wordt ook nu weer toegepast. De jonge meisjes (bijna allemaal dezelfde als in de vorige delen) gaan uiteraard weer snel uit de kleren en lusten er ook weer pap van. Ook zitten er weer veel dezelfde acteurs (o.a. die zogenaamde grappige idioot "Rinaldo Talamonti" uit de vorige delen die wederom totaal niet grappig is) in waardoor het gewoon allemaal een saaie en zeer flauwe bedoeling is geworden. Het vorige deel was al waardeloos en dit deel doet er nog een schepje bovenop. Alleen dankzij Ulrike Butz (kwam ook al voor in het vorige deel) is deze film nog een heel klein beetje het aankijken waard.

De situatie in het restaurant (zitten gewoon 3 naakte meisjes aan een tafel die wat bestellen, zie ook de poster) was om te huilen zo slecht en onnozel. Datzelfde geldt ook voor het einde van de film.

Theunissen

Ik zie trouwens dat er van de Schulmädchen-Report 13 delen zijn verschenen (op Moviemeter gaat men tot 7) en dat het 13e deel is verschenen in 1980. Al met al heeft men dus in 10 jaar tijd (vanaf 1970) toch maar mooi 13 delen gemaakt. Meestal verscheen er minimaal 1 deel per jaar m.u.v. 1979 toen er helemaal geen verscheen. Het is trouwens voor het eerst dat ik al deze delen heb bekeken (ben een beetje in een nostalgische bui ). Uiteraard werd me dit mogelijk gemaakt door het Internet.

Ik hou het trouwens voorlopig bij dit deel als laatste wat ik bekijk.

• 20879 berichten

Die andere delen mochten er destijds niet op vraag aan een Moderator als dat nu wel mag svp.

avatar van Fransman

Fransman

Ik moet toegeven, Theunissen heeft dit keer helemaal gelijk. Een ontzettend vervelend Schulmädchen-Report, dit zevende deel. Heeft ook nauwelijks nog enige raakvlakken met de oorspronkelijke opzet. Maar wat erger is, er zit geen minuut opwindend beeld in. De rechtszaak duurt maar en duurt maar en gaat nergens over. Verbaast me ook niet. In Duitsland zijn ze dol op rechtszaken. Als alles maar volgens de wet gebeurt en juridisch in orde is.

Er zit ook nog een soort halve krimi in rond een pastoor die boeven vangt. En daarna weer het zoveelste schoolmeisje dat verliefd is op haar leraar en hem 'hebben' wil. Natuurlijk duikt die idiote Italiaan weer op en dat oude dametje die alles beter weet. Mijn hemel, hoe houd ik dit vol. Doorzetten maar. De blote meisjes die langs komen zijn schatjes, daar ligt het niet aan, maar die kunnen de film ook niet redden. Deel acht moet toch echt beter worden, anders haak ik af.

Fransman schreef:

Deel acht moet toch echt beter worden, anders haak ik af.

Nog even op de tanden bijten, deel 8 wordt echt beter (althans naar mijn mening).