Schulmädchen-Report 12. Teil - Wenn Das die Mammi Wüßte (1978)

Alternatieve titels: Carnal Campus | Meisjes die Taboes Inslikken

West-Duitsland
Komedie / Erotiek

geregisseerd door Walter Boos
met Willy Adler, Sascha Atzenbeck en Ulrich Beiger

De redactie van een krant is voor hun volgende nummer op zoek naar de meest leuke en interessante verhalen van studenten. Er komen veel brieven binnen, zoals van de jonge Anne die een problematische familierelatie heeft. Deze relatie zal ook voor andere meisjes noodlottige gevolgen hebben. Andere studenten delen middels een brief hun amusante ervaringen tijdens hun biologie-excursie.

Dit deel was best een grote teleurstelling want men heeft gewoon een aantal scènes uit de vorige delen toegevoegd aan dit deel. Zo was het eerste filmpje tussen zus en oudere broer (piloot) al eerder te zien. Het is dus min of meer een soort van herhaling geworden aangevuld met een paar nieuwe filmpjes.

Het eerste nieuwe filmpje was zeer flauw en als komisch bedoelt en speelt zich grotendeels af op een hooizolder welke schijnbaar heel populair is geworden bij de laatste Schulmädchen-Report films.

Na ruim 32 minuten komt er eindelijk een iets leuker filmpje en dat gaat over een meisje die last heeft van migraine en naar een dokter moet gaan van haar moeder. De dokter is echter niet aanwezig maar laat toevallig wel een klusjesman aanwezig zijn die stiekem (was namelijk zijn droom om ooit dokter te worden) de rol van dokter overneemt. Het meisje gaat samen met haar moeder naar binnen en de klusjesman doet zich voor alsof hij de dokter is. Wat volgt is natuurlijk een onderzoek waarbij het meisje volledig uit de kleren gaat (voor migraine ). Snel daarna begint de nep-dokter haar te betasten voor onderzoek. Zo stopt hij een belachelijke lange thermometer (zeker een halve meter) in beide lichaamsopeningen van het meisje Het domme meisje vindt het onderzoek overigens de normaalste zaak van de wereld. De nep-dokter stopt al snel zijn eigen thermometer in de bermuda-driehoek (zo noemt hij het) van het meisje en gaat verder met het onderzoek Op dat moment is inmiddels ook de echte dokter aangekomen die samen met de moeder (die zat immers in de wachtkamer) de kamer binnen gaat. Je zou dan verwachten dat hij de nep-dokter op heterdaad betrapt. Maar als hij de kamer binnenkomt zit het meisje met haar kleren al aan op de behandeltafel en zegt dat ze gezond is. De nep-dokter zegt dat hij een nieuwe methode heeft toegepast die haar genezen heeft De moeder valt hierbij flauw en de echte dokter gaat uiteraard de nieuwe methode toepassen op de moeder

Daarna komt een meisje aanbod die zeer slim is op school. Het meisje is 17 jaar maar voelt zich 70 omdat ze al veel meegemaakt heeft in haar prille leven. Ze begint dan haar verhaal te vertellen. Zo komt ze op een dag thuis en treft ze haar moeder neukend aan met een vreemde man. Ook heeft haar broer een paar jaar geleden zelfmoord gepleegd door zich op te hangen en zij trof hem thuis hangend aan. Na de zelfmoord is haar vader aan de drank geraakt. Na al die gebeurtenissen wilt ze nog maar één ding en dat is veel sex Zo denkt ze de hele dag aan sex en als haar vriendje of een andere man niet voor handen is, dan bevredigd ze zich zelf wel. Ze treft ook iemand die haar drugs geeft waardoor ze ook nog verslaafd raakt aan drugs. De drugs weken namelijk haar sex lust nog meer op. Tja en drugs kosten nu eenmaal geld en om aan geld te komen gaat ze maar de prostitutie in Omdat ze nu diep in de problemen is gekomen denkt ze erover om hetzelfde te doen als haar broer

Als laatste volgt een filmpje wat ook al eens eerder is vertoond in een vorig deel. Nee deze film had ik beter niet kunnen kijken want het stelt allemaal bitter weinig voor en is eigenlijk een Schulmädchen-Report film onwaardig.

Theunissen schreef:

Ik vind Theunissen wel erg streng hoor.

Ik heb me uitstekend vermaakt met deze Schulmädchen-Report. Een compilatie van oud en nieuw onder leiding van Walter Boos, die ook aflevering 9 en 10 voor zijn rekening heeft genomen en daarin bepaald niet op dreef was. In deze aflevering lukt dat beter. De film begint maar meteen met een flinke portie incest. Kijk, dat zien we graag. Niet dat benauwde. Verder een flink tempo, genoeg afwisseling en er gebeurt heel wat in deze film. Een beetje weinig bloot. Dat was een minpuntje. Maar die vroegere scènes kon ik me niet eens meer herinneren. Gelukkig waren de verhaaltje niet al te absurd en geen slapstick met Italiaantjes en 'grappige' oude dametjes.

Kortom, dit is wat de Duitsers 'Komödie' noemen, daar waren ze dol op. En zaten series als 'Zeg eens A' bij ons ook niet boordevol absurditeiten? En wat denk je van de Amerikaanse comedy? Voor een keertje wel te doen, al gaan ze daarin niet uit de kleren. Hier wel. En nu naar het laatste deel, deel 13, met een overigens afwijkende titel. Wie die hier op MM wil vinden moet zoeken naar: Vergiss beim Sex die Liebe nicht - Der neue Schulmächenreport 13. Teil. Hier kun je hem vinden: Vergiss beim Seks Die Liebe Nicht - Der neue Schulmädchenreport 13. Teil