Heaven's Prisoners (1996)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Mystery / Thriller

geregisseerd door Phil Joanou
met Alec Baldwin, Mary Stuart Masterson en Eric Roberts

Vroeger was Dave een keiharde politieagent in New Orleans, maar sinds kort heeft hij zijn veelbelovende carrière op een laag pitje gezet om zodoende met zijn vrouw een rustiger leven op te bouwen. Deze rust is echter niet van lange duur. Als een vliegtuig vlakbij hun huis neerstort en er een lijk verdwijnt, gaat Dave op onderzoek uit. Zijn speurwerk leidt hem naar een wrede drugsbaron, die er niet voor terugdeinst geweld te gebruiken.

donnie B.
Kijken meer dan waard! Goed verhaal en Baldwin is op dreef. Leuke bijrol van Eric Roberts met een onverwachte wending....
En Teri Hatcher speelt een goeie bitch!

avatar van RRT
RRT
Redelijke film, heeft me niet verveeld, maar steekt ook niet uit boven de meeste films in dit genre.
Toch wel de moeite waard om te kijken.
3,5 *

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Doorsnee actiefilm, maar meer ook niet. Deed me wat denken aan The Punisher...

avatar van xenne
mager beestje ... ongeloofwaardig, saai, langdradig, matige acteurprestaties ... eigenlijk enkel interessant als je Teri Hatcher eens in hare pure wil zien .... 1½

Spannend genoeg voor een voldoende.
Maar wel erg voorspelbaar.

Beste scene in deze film is nog de bloot scene van Teri Hatcher op het bordes. Het verhaal valt best wel mee en ik vond Alec Baldwin en Eric Roberts best redelijk spelen.

avatar van mrklm
Alec Baldwin is niet de meest logische keuze voor een rol als Dave Robicheaux, een voormalige agent die worstelt met zijn alcoholisme, zijn agressie en zijn geloof. Wanneer hij met zijn vrouw Annie [Kelly Lynch] tijdens een visuitje getuige is van een klein vliegtuig dat neerstort in het meer, weet Dave een jong meisje [Samantha Lagpacan] te redden. Even hoopt Dave dat zijn goede daad hem helpt om met hemzelf in het reine te komen, maar wanneer verschillende duistere figuren bij hem aankloppen, concludeert hij al gauw dat hij en Annie in een gevaarlijke situatie zijn beland. Goed geacteerde thriller met een paar sterke actiescènes (onder anderen een achtervolging over daken) en de aanwezigheid van mijn favoriete B-acteur Eric Roberts (die hier uitstekend speelt) is een pré. Het is alleen wat jammer dat de film in het laatste deel een wat conventionele wraakthriller wordt.