2 Days in the Valley (1996)

Alternatieve titel: Two Days in the Valley

Misdaad

geregisseerd door John Herzfeld
met Jeff Daniels, Eric Stoltz en Teri Hatcher

Twee huurmoordenaars raken betrokken bij een verzekerings-oplichterij, een regisseur heeft zelfmoordneiging, maar heeft niemand om voor z'n geliefde hond te zorgen en een kunstdealer met nierstenen wordt verzorgd door zijn assistent.

avatar van sinterklaas
Had deze vroeger 2 keer gezien. Half jaar geleden eindelijk de dvd kunnen scoren op Marktplaats en vorige week weer eens bekeken. En opnieuw was het zeker geen slechte film. De film was lekker opgebouwt en had zo ook zijn leuke onliners. Die Bad-guys waren om te beginnen al fantastisch, die Lee met zijn klokje, en ook al helemaal die hillarische Dom Cobb, die alleen maar kon vloeken en schelden, wat een vent was dat zeg. die scene met dat ie die "kuthond" ziet rondzwemmen en die gijzelscene met hem waren me altijd bijgebleven, heerlijk. Ook waren die politieagenten heerlijk neergezet. De optimistische Eric Stolz als Wes Taylor en de chagerijnige negativist Jeff Daniels. en natuurlijk mag de rol van de toen nog piepjonge Charlize Theron zeker niet vergeten worden.

Voor de rest een heerlijk scherpe, botte misdaadcomedy. Pulp Fiction klonen hoeven zeker niet slecht te zijn.

Leuke misdaadfilm met best wel een sterke cast. Film deed inderdaad sterk denken aan Pulp Fiction maar die was natuurlijk stukken beter. Deed niet af dat dit best wel een aardige film is met veel leuke en vaak ook grappige scenes. Het vrouwelijk schoon in deze film was natuurlijk ook meegenomen.

avatar van 606
Heerlijke komische misdaad film die geen enkel moment verveelt.
Acteurs zijn allemaal top en er is ook nog eens een leuk verhaal.

4 sterren

avatar van chameau 1
geweldige film heb ervan genoten

avatar van dalma
in het begin is het een beetje moeilijk om te volgen, maar beetje bij beetje vallen de puzzelstukjes in elkaar.

avatar van Moviestar1979
Absoluut een geslaagde film.
Ondanks het feit dat hij vergelijkingen met Pulp Fiction vertoond, is hij zeker de moeite waard.
Een mooie cast bestaande uit o.a. Jeff Daniels en Eric Stoltz.
Eric Stoltz lijkt overigens ontzettend veel op Michael J. Fox.
Dit is dan ook de reden waarom hij bijna de hoofdrol had gespeeld in Back To The Future.

Deze 2 Days In The Valley krijgt 3,5 *.

avatar van Icer
Het duurt even voor de film op gang komt, het lijkt in eerste instantie allemaal wat te soft, maar blijkt wat dat betreft toch een meevaller te zijn. Een halve punt extra voor de muziek, die zeker helpt een aardig sfeertje neer te zetten.

avatar van Filmkriebel
Haha vond deze wel aanstekelijk. Heel wat personages gaan elkaar ontmoeten in een misdaadverhaaltje alleen weet je niet hoe en wanneer. Leuk dat iedereen hier wel één of andere rol te spelen heeft, zelfs personages die in de verste verte niks met de aanleiding (een moord) hebben te maken. Verder is er ook het waarom en dat levert dus een goed gespeelde zwarte en ondeugende misdaadkomedie op. Iedereen wordt ook kort en krachtig uitgewerkt. Daniels, Headley en Aiello zorgen voor de glimlach, Theron voor de erotiek, Mazursky voor een beetje drama en Spader speelt een killer die je niet graag over de vloer zou krijgen. Was de afwerking op het einde dan ook nog verzorgd geweest had ik dit zeker een nog hoger cijfer gegeven...

Daniels, Aiello en Mazursky vond ik het leukst.

avatar van patrickdu
amusant:je blijft geinteresseerd kijken maar zoals dikwijls is de ontknoping het probleem....

avatar van Decec
Een redelijk komedie/misdaadfilm...
Prima verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Wel leuk jonge bekende acteurs Danny Aiello, Jeff Daniels en
James Spader...
Bekende actrice Charlize Theron...
Mooi HD kwaliteit (1996)...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van Jawaddedadde
Leuke misdaadfilm!

Zie de vergelijking met Pulp Fiction wel (een, beetje). Ook zo'n mozaïekvertelling waarbij op het einde puzzelstukjes samenvallen.

Verhaal houdt er dankzij een resem personages en conflictsituaties lekker de vaart in. Nadeel is dat niet elk personage even goed wordt uitgewerkt. Zo'n Jeff Daniels krijgt behoorlijk wat screentijd maar behalve dat hij ontslagen zal worden kom je weinig over hem te weten. En zo zijn er nog wel een aantal die een flinke rol hebben maar die nagenoeg niet aan bod komen.

Maar goed, niet te veel muggeziften want voor de rest is dit een prima film.

Goeie film die zich afspeelt gedurende twee dagen in Los Angeles. Een onderhoudende opbouw waarbij verschillende misdaad-verhaallijntjes langzaam naar elkaar toe werken. Leuke personages, aardige dialogen en hier en daar ook wel grappig. Een fijne cast met een sexy debuut van Charlize Theron.

Ondanks de sterke cast, met bijna uitsluitend grote namen, kon de film me maar matig bekoren.
'Misdaad' kreeg de film als genre opgeplakt, maar het is toch meer een komedie voor mij en dan niet eens een goede.
Maar komedie is niet mijn favoriete genre, zal er dus wel veel mee te maken hebben dat de film me niet boeide.

avatar van night rider
was het herzien weer zeker waard.

avatar van Jazzthieve
Leuke verassing deze film, de rating gemiddelde van 2.96 is niet representatief voor deze film.

Deze solide, zonderlinge, komische en bloedige quasi film noir kende een mengeling van vier oppervlakkige verhaallijnen, die soms samenkwamen, over de levens (en de dood) van elf mensen. Hoewel de film vol zat met duistere en ironische humor, miste ik originaliteit, scherpte, menslievendheid en intensiteit. Het was net of het de regisseur aan inspiratie en lef heeft ontbroken, maar waarschijnlijk heb ik het te serieus genomen.

Misdaad/Komedie. Best aardig.

avatar van stefan dias
'Short cuts' light. Met Danny Aiello die de show steelt, naast een als altijd heerlijk akelige James Spader. Wat brengt die man toch telkens een uniek sfeertje in zijn rollen. Jef Daniëls, een favoriet van mij kreeg dan weer net iets et weinig aandacht.
Volstrekte onzin, natuurlijk maar toch vermakelijke nineties nostalgia die me toch konden boeien.