• 8.227.281 stemmen

Telling Lies in America (1997)

Drama / Muziek | 101 minuten

Genre: Drama / Muziek

Geregisseerd door: Guy Ferland

Met onder meer: Kevin Bacon, Brad Renfro en Calista Flockhart

Over Telling Lies in America

"Just don't get caught."

Karchy zit nog op school als hij in de jaren 60 van Hongarije naar Amerika verhuist. Hij heeft het moeilijk op school en probeert zich goed aan te passen aan de Amerikaanse cultuur. Dan hoort hij dat de radio deejay Billy Magic elke week een studentenwedstrijd organiseert. Wanneer Karcy uiteindelijk wint, brengt hij veel tijd door met Billy Magic.

image

Danny Hogan

WHK Receptionist

avatar van ichi

ichi

Wat een leuke verrassing deze sympathieke coming-of-age-in-the-early-sixties-drama. Een perfecte rol voor Kevin Bacon als goedgebekte DJ Billy Magic. Brad Renfro(Apt Pupil) doet het ook niet verkeerd in de hoofdrol.

Dat schrijver Joe Eszterhas niet alleen kinky scenario's van een dubieuze kwaliteit kan schrijven wist ik niet. Toch zit ook in deze film een typische Eszterhas geilheid.

Goeie nostalgische muziek, interessante personages en veel bekende gezichten in leuke bijrollen zoals Calista Flockhart en Luke Wilson. Telling lies in America verdient gezien te worden en ik kan hem dan ook aanraden voor iedereen die niet een hekel heeft aan rock'n roll uit de oude doos.Een plezier om naar te kijken.

avatar van ichi

ichi

Niet vergeten te kijken donderdag 6 mei! Yep 12.40!

avatar van jassonn

jassonn

Ben het met Ichi eens. 4*

avatar van rep_robert

rep_robert

De film zat in een erg goedkope box, dus je hebt van tevoren altijd wel zo je bedenkingen. Alleen de film viel me echt reuze mee. Telling Lies in America zet een sympathiek en vooral ook erg sfeervol coming of age drama neer wat ook nog is "groovy" overkomt door de lekkere jaren 60 muziek. Er lopen ook veel bekende gezichten rond, maar Bacon doet het toch wel het beste in de film als populaire Radio DJ.

Soms wil de film even iets teveel, waardoor niet alles even goed uit de verf komt. Maar aan de andere kant houdt dat de vaart er ook wel in.

the the the the end.

avatar van Boenga

Boenga

• 2046 berichten

Het verhaal , de sfeer, de kleuren, Renflo & Flockhart,... allemaal best okee; alleen: Bacon die hier en vooral op imdb nochtans de nodige complimenten krijgt, werkt behoorlijk op m'n zenuwen.

Is het zijn personage, is het de (hem opgelegde) overacting,... ik weet het zelf niet, maar vond het in elk geval behoorlijk irritant. Jammer, want ik hou wel van dat sixties-gedoe.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20195 berichten

Ach ja, Brad Renfro. Als River Phoenix de meest tragische ondergang van een tienerster van de jaren'90 is , is Brad Renfro dat wel van de jaren '00.

Er was een tijd tussen begin jaren;'90 totdat boybands ook de VS bereikten en het over Justin Timberlake en Nick Carter moest gaan dat er relatief veel ruimte was voor jonge acteurs in tienerblaadjes. Leonardo DiCaprio was er een van. De nu vergeten acteurs uit de TV Serie Home Improvement waren een beetje de brave good guys. Brad Renfro stond ook in die blaadjes en had een beetje een bad guy imago. En zeldzaam voor tienersterren. Hij werd vaak ouder gecast dan hij was. Hij speeelde vaak streetwise jochies. Ten tijde van deze film was hij net 15 maar hij speelt hier een jongen van 17. Allerlei mensen lieten hem te snel opgroeien en Renfro kwam al uit een kwetsbaar milieu. Er had veel beter op hem gelet moeten worden.

In het jaar na deze film was daar de eerste arrestatie wegens cocainebezit, hij was nog geen 16. Tien Jaar later was Renfro dood. Overdosis. 25 jaar oud en carrière die ondanks heel veel talent al behoorlijk ontspoort was

Ik kon de verleiding vandaag niet weerstaan om weer eens een film van Renfro te zien. Met als tegenspeler nota bene Kevin Bacon, ook ooit een tieneridool maar een die het wel heeft gered. (hij was ook al in de twiintig toen hij act populair werd en werd juist vaak (een stuk) jonger gecast. De film is net wat te doordeweekse coming of age om echt indruk te make en dit is ook niet Renfro's beste rol. Maar ik heb vandaag weer even aan het tragische verhaal gedacht