Telling Lies in America (1997)

Drama / Muziek

geregisseerd door Guy Ferland
met Kevin Bacon, Brad Renfro en Calista Flockhart

Karchy zit nog op school als hij in de jaren 60 van Hongarije naar Amerika verhuist. Hij heeft het moeilijk op school en probeert zich goed aan te passen aan de Amerikaanse cultuur. Dan hoort hij dat de radio deejay Billy Magic elke week een studentenwedstrijd organiseert. Wanneer Karcy uiteindelijk wint, brengt hij veel tijd door met Billy Magic.

Wat een leuke verrassing deze sympathieke coming-of-age-in-the-early-sixties-drama. Een perfecte rol voor Kevin Bacon als goedgebekte DJ Billy Magic. Brad Renfro(Apt Pupil) doet het ook niet verkeerd in de hoofdrol.
Dat schrijver Joe Eszterhas niet alleen kinky scenario's van een dubieuze kwaliteit kan schrijven wist ik niet. Toch zit ook in deze film een typische Eszterhas geilheid.
Goeie nostalgische muziek, interessante personages en veel bekende gezichten in leuke bijrollen zoals Calista Flockhart en Luke Wilson. Telling lies in America verdient gezien te worden en ik kan hem dan ook aanraden voor iedereen die niet een hekel heeft aan rock'n roll uit de oude doos.Een plezier om naar te kijken.

Niet vergeten te kijken donderdag 6 mei! Yep 12.40!

avatar van jassonn
Ben het met Ichi eens. 4*

avatar van rep_robert
De film zat in een erg goedkope box, dus je hebt van tevoren altijd wel zo je bedenkingen. Alleen de film viel me echt reuze mee. Telling Lies in America zet een sympathiek en vooral ook erg sfeervol coming of age drama neer wat ook nog is "groovy" overkomt door de lekkere jaren 60 muziek. Er lopen ook veel bekende gezichten rond, maar Bacon doet het toch wel het beste in de film als populaire Radio DJ.
Soms wil de film even iets teveel, waardoor niet alles even goed uit de verf komt. Maar aan de andere kant houdt dat de vaart er ook wel in.

the the the the end.

avatar van Boenga
Het verhaal , de sfeer, de kleuren, Renflo & Flockhart,... allemaal best okee; alleen: Bacon die hier en vooral op imdb nochtans de nodige complimenten krijgt, werkt behoorlijk op m'n zenuwen.
Is het zijn personage, is het de (hem opgelegde) overacting,... ik weet het zelf niet, maar vond het in elk geval behoorlijk irritant. Jammer, want ik hou wel van dat sixties-gedoe.