A Family Thing (1996)

geregisseerd door Richard Pearce
met Robert Duvall, James Earl Jones en Michael Beach

Een blanke verkoper van tractoren in het Amerikaanse zuiden ontdekt niet alleen dat hij is geadopteerd, maar ook dat zijn biologische moeder zwart was en dat hij een halfbroer heeft. Hij trekt er op uit om zijn broer te ontmoeten en zo de wens van zijn overleden moeder in vervulling te laten gaan.

FisherKing
Meesterrol vooral van Duvall en James Earl Jones in een film die rassenconflicten ter sprake brengt

avatar van Captain Pervert
Hele onbekende film dit, terwijl die acteurs toch echt super zijn. Kan me de trailer van destijds nog wel herinneren, leek me wel een indrukwekkende film. Duvall kan wel een goede redneck spelen volgens mij. En Jones kan vaak wel een goede neger spelen.

Gauw eens kijken deze film.

Een niet alledaags thema wordt zeer goed gebracht.
Misschien op het einde iets te melo, maar de toenadering tussen beide broers en familie wordt knap getekend.
De acteurs zijn prima, m.i. James Earl Jones op kop.
Genietbare film.

Aardige film over een man die er na de dood van zijn moeder achterkomt, dat zij zijn moeder helemaal niet was. Een goed verhaal over acceptatie van je identiteit. Wel wat traag en de film kent ook weinig verrassingen. Een uitstekende casting van de twee oude rotten Robert Duvall, en James Earl Jones weet deze film toch naar een wat hoger niveau te tillen. Dit geldt ook voorde mooie scene op het einde wanneer er over de geboorte wordt verteld. Een nipte 3.5 sterren.

avatar van Waackx
Duvall en Jones waren ok, maar de ster van deze film is Irma P. Hall

avatar van Brix
Prachtige film, ongewoon en hartverwarmend verhaal.
Zeer knap gespeeld door Irma P. Hall, James Earl Jones en Robert Duvall.