• 8.671.341 stemmen

Met onder meer: Robert Duvall, James Earl Jones en Michael Beach

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot A Family Thing

"With family, everything is relative."

Een blanke verkoper van tractoren in het Amerikaanse zuiden ontdekt niet alleen dat hij is geadopteerd, maar ook dat zijn biologische moeder zwart was en dat hij een halfbroer heeft. Hij trekt er op uit om zijn broer te ontmoeten en zo de wens van zijn overleden moeder in vervulling te laten gaan.

logo tmdbimage

avatar van FisherKing

FisherKing

Meesterrol vooral van Duvall en James Earl Jones in een film die rassenconflicten ter sprake brengt

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1970 stemmen

Hele onbekende film dit, terwijl die acteurs toch echt super zijn. Kan me de trailer van destijds nog wel herinneren, leek me wel een indrukwekkende film. Duvall kan wel een goede redneck spelen volgens mij. En Jones kan vaak wel een goede neger spelen.

Gauw eens kijken deze film.

avatar van Movsin

Movsin

Een niet alledaags thema wordt zeer goed gebracht.

Misschien op het einde iets te melo, maar de toenadering tussen beide broers en familie wordt knap getekend.

De acteurs zijn prima, m.i. James Earl Jones op kop.

Genietbare film.

scorsese

Aardige film over een man die er na de dood van zijn moeder achterkomt, dat zij zijn moeder helemaal niet was. Een goed verhaal over acceptatie van je identiteit. Wel wat traag en de film kent ook weinig verrassingen. Een uitstekende casting van de twee oude rotten Robert Duvall, en James Earl Jones weet deze film toch naar een wat hoger niveau te tillen. Dit geldt ook voorde mooie scene op het einde wanneer er over de geboorte wordt verteld. Een nipte 3.5 sterren.

avatar van Waackx

Waackx

Duvall en Jones waren ok, maar de ster van deze film is Irma P. Hall

avatar van Brix

Brix

• 19035 berichten

Prachtige film, ongewoon en hartverwarmend verhaal.

Zeer knap gespeeld door Irma P. Hall, James Earl Jones en Robert Duvall.

avatar van Lebarron

Lebarron

A Family Thing is een werkelijk schitterende film. Over een blanke man die toch niet zo blank blijkt te zijn als hij dacht. Hij blijkt ook een halfbroer in Chicago te hebben en die gaat hij opzoeken. De film moet het hebben van de acteerprestaties. Robert Duvall en James Earl Jones zijn natuurlijk twee powerhouses. Maar ook de bijrollen van Irma P. Hall en Michael Beach zijn geweldig. Hall steelt de show als de lieve, oude tante maar ook de prestatie van Beach mag zeker niet over het hoofd gezien worden. De frustraties waar zijn personage mee te kampen heeft waren in de huiskamer voelbaar. Beach, een tv-acteur, wist me hiermee te verassen.

A Family Thing is een mooi, ontroerend drama zonder dat hij in goedkope sentimenten weet te vervallen.