How to Make an American Quilt (1995)

geregisseerd door Jocelyn Moorhouse
met Winona Ryder, Anne Bancroft en Ellen Burstyn

Finn is een eindexamenkandidaat aan de Universiteit van Berkeley. Zij brengt de zomer door bij haar oma en diens zus. Hier wil Finn haar eindscriptie schrijven en nadenken over het huwelijksaanzoek dat zij van haar vriend heeft gekregen. Maar dan ontmoet ze de sexy, gespierde Leon, die het allemaal wel erg moeilijk voor haar maakt. Terwijl zij worstelt om het juiste besluit te nemen, vertellen de dames uit haar oma's quilt-clubje haar hun liefdesverhalen die hun leven hebben gevormd.

avatar van Purmerend
Is er iemand die iets kwijt wilt over deze film met Winona Ryder?

avatar van matthijs_013
Het was een goede film, maar niet bovengemiddeld. Er waren teveel verhaallijnen om echt interessant te blijven of het goed te volgen en aan het einde vroeg ik me ook af wat de makers nou precies met deze film wilden. Maargoed, de cast was geweldig.

avatar van danuz
Winona Ryder anno 1995, uberromantiek, drama en de traditie van het quilten in één film: genieten!

Romantisch drama, waarin een hele stoet topactrices komt opdraven, die er met z'n allen een heel aardige film van maken. Bij vlagen wat zwaar op de hand. Had best wat luchtiger mogen zijn. Een uitgesproken vrouwenfilm, maar ik vond hem als man toch ook leuk.

avatar van droombolus
Deze film blijft me op de een of andere manier bezig houden. Hebbum dus maar eens gekocht want 1x per jaar moetie toch minstens gekeken worden.