ad

Met onder meer: Shia LaBeouf, Sarah Roemer en David Morse

Releasedatum: 12 april 2007

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Disturbia

"The quieter the street, the darker the secrets...."

Na de dood van zijn vader wordt middelbare scholier Kale Brecht (Shia LaBeouf) nukkig, teruggetrokken en gedeprimeerd. Nadat hij op school een leraar heeft aangevallen, wordt hij veroordeeld tot drie maanden huisarrest. Zijn moeder Julie (Carrie-Anne Moss) werkt dag en nacht om rond te komen maar oogst van hem slechts onverschilligheid en lethargie. Terwijl hij thuis verblijft begint hij argwaan te krijgen ten opzichte van zijn buurman: het begint er steeds meer op te lijken dat deze een seriemoordenaar is. Maar zijn deze verdenkingen slechts het product van een opkomende claustrofobie?

imageimageimageimageimageimageimageimage

Daniel Brecht

Detective Parker

Greenwood Boy

Greenwood Boy

Leuke film !, mooi rustige opbouw zodat je een beetje kan zien hoe en wat is, na dik 3 kwartier word dan eindelijk de spanning een beetje opgeheven.

Leuk verhaal, veel spannende momenten al met al een vermakelijke film !

eindcijfer : 2.5★

MovieMaster7 schreef:

Leuk verhaal, veel spannende momenten al met al een vermakelijke film !

eindcijfer : 2.5★

Waarom dan maar een 2,5?

avatar van dirk-dv

dirk-dv

Een leuke teenage thriller waarbij je er vanaf het begin al gelijk midden in zit. het einde is wel erg snel afgeraffeld anders had ik zeker een hogere score gegeven

Gewoon goede thriller geen topper maar zeker de moeite waard!

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Rear Window voor de jongvolwassenen noem ik Disturbia, gebroken been wordt vervangen met een enkelband.

Disturbia zit mischien dan vol cliché's maar weet toch goed aardig op dreef te blijven en heeft een geweldige mooie afwisseling van thriller genre en teen age flick genre waarvan ik bij deze disturbia toch steeds opnieuw over en over geniet van het teen age flick gehalte dat in de film mooi netjes is geplaatst.

Shia LaBeouf weet overtuigend genoeg over te komen, en je hoort vaker dat de mensen Labeouf een hatelijke acteur vinden maar als ik hem hier nu hier in zie acteren vind ik de man best nog wel goed bezig en op dreef. Verder hebben we ook David Morse in het clubje die ik best nog een goed acteur vind, en ook een goede look en een akelig iets heeft dat goed kan overkomen voor de slechterik te spelen.

Hoe vaak ze dit plot al hebben overgedaan (kijk naar Fright Night o.a.) vind ik het steeds opnieuw genieten kan er niets aandoen dit verhaaltje spreekt me steeds aan.

Passiebloempje schreef:

Ik denk dat je beneden de 23 moet zijn om hier warm voor te lopen. Brr.

Niet zo denigrerend hè! Ik zit net onder die leeftijd maar ik werd niet erg vrolijk van deze film.

avatar van blurp194

blurp194

Leuk filmpje.

Het is wel allemaal heel erg voorspelbaar, maar het wordt grappig genoeg gebracht dat dat niet echt irriteert. En David Morse zet een leuk overgeacteerde griezel neer, haast een karikatuur. Alleen daarom al de moeite waard om het filmpje eens op te zoeken - dan krijg je daarnaast LaBeouf en Roemer cadeau. Roemer is een erg leuk buurmeisje overigens

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Leuke film , Vooral voor de Fans

avatar van teacher

teacher

Geen origineel verhaal maar goed uitgewerkt. De spelers acteren goed, vooral Morse.

Een beetje voorspelbaar mmar dat stoort me niet. Humor wordt goed afgewisseld met een paar goede spanningsmomenten.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Deed mij ook een beetje denken aan Hitchcock's Rear Window. Deze tienerthriller is zeker niet slecht, het verhaal moet even op gang komen maar langzaam maar zeker komt de spanning er goed in! Het verhaal is dan niet al te bijzonder en natuurlijk ook vrij voorspelbaar maar toch is het vermakelijk genoeg. Er wordt aardig gespeeld door de jonge lui.

avatar van IH88

IH88

“Your not the only one who's watching…”

Rear Window wannabe. Maar op zichzelf is Disturbia een uitstekende thriller. De eerste dertig minuten is een beetje doorkomen, maar daarna wordt het allemaal een stuk beter en vooral spannender. Een sterk punt van de film is ook de chemie tussen de acteurs.

LaBeouf, Moss, Morse, Roemer, ze spelen allemaal erg sterk. Roemer is geen Grace Kelly, maar mij hoor je niet klagen. Regisseur Caruso maakt met Distubria een sfeervolle thriller met genoeg spanning, drama en humor zodat je je geen moment verveeld. Caruso heeft goed naar Hitchcock gekeken.

avatar van baspls

baspls

Neem het concept van Alfred Hitchcock's Rear Window of de eerste helft van Brian De Palma's Body Double en combineer dat met romantische tienercomedy en horror en je hebt Disturbia.

Kale heeft het moeilijk nadat zijn vader is overleden tijdens een auto-ongeluk. Als hij op school een leerkracht aanvalt wordt hij veroordeeld tot 3 maanden huisarrest met een enkelband. Uit verveling gaat hij de buurt bespioneren vanachter zijn slaapkamerraam. Als zijn nieuwe buurmeisje naast hem komt wonen beleefd hij de droom van iedere voyeur. Hij ontdekt echter ook iets over zijn andere buurman en verdenkt hem ervan een seriemoordenaar te zijn...

Disturbia begint erg luchtig en wordt uiteindelijk steeds spannender. Als de ware aard van de buurman duidelijk is levert dat in combinatie met Kale's enkelband de nodige suspense op. Aardige rol van Shia LaBeouf. Dit is dan ook de film die hem later zijn rol in Transformers en Indiana Jones opleverde. David Morse zette ook een intimiderende buurman neer.

Jammer vond ik dat het concept van de buurman niet optimaal benut was en dat zijn achtergrond erg vaag blijft. Ook het einde was niet anders als verwacht en om daarna nog een typisch happy ending te maken was een beetje flauw, je bent toch op zijn minst getraumatiseerd door die ervaring. Maargoed, het is popcornvermaak.

Al met al is Disturbia een vermakelijke Hitchcockiaanse tienerfilm, maar niet heel erg bijzonder uitgevoerd.

avatar van Musicman10

Musicman10

Zwak 13 in een dozijn filmpje.

avatar van Alathir

Alathir

De moderne versie van Rear Window. Ik vind Disturbia persoonlijk duidelijk de betere film. Rear Window is ook gewoon te lang. Ondanks een paar suspense momenten is de film ook saai vanwege Stewart die heel de tijd in zijn stoel moet blijven zitten met zijn kapot been. In deze film is het gewoon geinig hoe van een aantal clichés wel iets amusant gemaakt wordt. De elektronische enkelband helpt ook wel, zodanig dat we toch geregeld door het hele huis gaan en niet op één achtergrond blijven hangen.

De chick in deze film is echt wel knap maar ik kan er voorlopig geen naam op plakken wie ze is of waar ze nog in meespeelt. Shia stelt me persoonlijk nooit teleur en dit is zeker weer een fijne rol van hem. Hier en daar speelt de film met de gedachte dat Shia een beetje gek aan het worden is maar nergens geloofde ik het. Op dat vlak kon het dus iets beter en daardoor voelt het een beetje voorspelbaar aan. Toch is het een bijzonder vermakelijke film die ik (vrij zeker) al eens gezien had.

• 2078 stemmen

Wederom een aardige film van Caruso.

Slechte films maakt ie eigenlijk zelden. Maar meesterwerken hoef je van hem ook niet te verwachten. Zoals vaker weet hij de spanning aardig op te bouwen, maar vervalt ie tevens weer in clichés die het einde van de film weer de nek om doen. Op zich jammer, want hij kan best een aardig filmpje schieten. Gelukkig is het acteerwerk op niveau en kijk ik graag naar Sarah Roemer. Tijd om mij te vervelen had ik dus gelukkig niet.

Ruime 3*.

avatar van elvismyboy

elvismyboy

Beste vermakelijke tiener thriller en heb me prima vermaakt. Geen hoogstaand werk en verhaal maar leuk genoeg om te blijven kijken. En kijken deed ik ook naar Sarah Roemer.... pfffhhh wat een lekkere chick

Tarkus

Tarkus schreef:

Goede verhaal, dat in deze film toch niet zo goed is uitgewerkt.

Het komt allemaal maar zeer traag op gang en het eerste uur van de film is oervervelend te noemen, daarna komt de spanning erin, en de laatste 20 minuten zijn echt zeer goed.

Spijtig dat het niet de ganse film zo is, het lijkt af en toe wel een tienersoap.

Shia LaBeouf heeft wel talent maar hier laat hij het naar mijn bescheiden mening wel afweten.

Wel perfect gecast is David Morse. En zeer mooi is de verschijning van Sarah Roemer.

Maar het had allemaal iets beter gekund. Toch de moeite waard om uit te kijken, al was het maar voor de spannende ontknoping.

Na zovele jaren vind ik deze film beter dan wanneer ik hem de eerste keer heb bekeken.

Het beviel me allemaal stukken beter en hij heeft me kunnen boeien van begin tot einde, en dit niet alleen door de mooie verschijning van Sarah Roemer!!!

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Tarkus schreef:

Goede verhaal, dat in deze film toch niet zo goed is uitgewerkt.

avatar van Boenga

Boenga

• 2003 berichten

Ik val zowat uit m'n zetel wanneer ik zie hoeveel berichten hier staan, hoeveel mensen een cijfer gegeven hebben, en hoe hoog de score van deze film is.

Voor het publiek van I Am Number Four en Twilight, voor tieners en pubers. Maar dat wordt helaas op geen enkele manier aangekondigd, en dat is bijzonder jammer; het zou me met een andere bril doen kijken.

Nu zag ik na een ellenlange semi-romantische intro het verhaal overgaan in een thriller die op vlak van geloofwaardigheid ergens in de buurt van Home Alone komt. Die laatste was wel grappiger...

avatar van Shadowed

Shadowed

Best leuk.

Deze film voelt erg aan als een Transformers film. Zeker als een tiener-LaBeouf notabene de hoofdrol speelt. Maar deze film, alhoewel een heel Amerikaans gevoel, is wel net wat vlotter en vermakelijker dan een normale pro-Amerikaanse film. Wellicht vandaar de hoge score.

Deze film is nergens bijzonder origineel, te bedenken omdat het eigenlijk een remake is, en is ook nergens echt heel opvallend. Deze film is vooral ontzettend vlot en vermakelijk, en dat maakt de zit vooral erg leuk hier.

De 105 minuten gaan er namelijk uiteindelijk wel in noodtempo doorheen. Eerste deel neemt zichzelf ook vaak niet erg serieus en is vooral komedie. En alhoewel er op een gegeven moment weer wat thriller bij komt kijken, is de film alsnog tamelijk komisch tot aan de slotfase.

Bovendien is Morse ook gewoon een leuke rol. Lekker eng en soms best dreigend. Het is vooral omdat hij een behoorlijke kerel is die zich dan vooral vreemd gedraagt. De film geeft wel snel en te lomp weg dat hij daadwerkelijk een moordenaar is, maar dat maakt het niet minder leuk.

Voor de rest volgt de film braaf de lijntjes van een normale tienerthriller, maar de regie is hier dan toch net wat effectiever. Het verloopt allemaal lekker vlot, en bovendien is het toch wel redelijk spannend soms. Dit soort films zijn ideaal als je als wat jonger guppie aan horrorfilms wil wagen.

Ja, een erg entertainend filmpje. Nergens verveeld, maar doet wel net wat te weinig om echt op te vallen. Wel lekker sfeervol naar het einde toe en duurt ook voor de rest niet te lang.

avatar van Kondoro

Kondoro

“Oh my god, you've made the tower of Twinkie! Is that in a stalker's handbook somewhere?”

Destijds toen ik mijn account in 2013 (alweer) had aangemaakt was ik haastig op zoek naar een film titel en dat was deze. Destijds gevonden dankzij de community en ook op mijn kijk-lijst gezet maar, daarna verviel de film een beetje uit mijn blik (er waren zoveel leuke titels om nog te kijken). Vandaag had ik plotseling zin in deze film dus gelijk maar aangezet en weer heerlijk vermaakt, de laatste keer dat ik deze film zag was ergens in 2011 op de televisie dus ik was eigenlijk bijna alles weer vergeten van de film, maar gunstig ook want deze ‘herziening’ was dus wat vermakelijker omdat ik bijna niets meer wist (ik wist nog wel dat hij zijn buurmeisje aan het bespioneren was ).

De sfeer is heerlijk en met een leuk concept raast de film echt wel heerlijk voorbij. De cast vermaakte mij ook wel dus ik heb heerlijk zitten genieten van deze thriller die op het einde nog ook nog een beetje horrorig wist te worden, vies in ieder geval.

Het verhaal speelt zich af om de jonge Kale. Kale was met zijn vader wezen vissen als ze daarna door te bumperkleven in een auto-ongeluk terecht kwamen waarna een auto bestuurder weer op hun auto knalde en zijn vader overlijd, best dom trouwens omdat ik vond dat die bestuurder dan echt wel blind moest zijn of op zijn telefoon bezig was, ze lagen al een tijdje op de kop en toen gebeurde het pas. Kale kan de dood van zijn vader moeilijk verwerken en in een les Spaans valt er een woord uit de mond van de leraar waar Kale niet van gediend is die hem vervolgens een tik verkoopt. Kale word daarna opgesloten voor drie maand met huis arrest en een enkelband.

Daarna begint de lol wel een beetje als zijn nieuwe buren komen. Hij bespiedt elke dag zijn buren (want ja hij heeft niks te doen) en komt er achter dat zijn buurman waarschijnlijk een seriemoordenaar is. Ze gaan op onderzoek uit en daarna komen ze er achter dat het waar is en daarna brandt er een strijd los tussen de jongeren en de man toch wel grappig gedaan.

Hij kwam trouwens met zijn buurmeisje in contact naar dat ze door had dat hij met zijn vriend Ronald haar zaten te bespieden met een verrekijker. Ze vond dit wel interessant volgens mij, en gaat daarna met de jongens op trek als ze verliefd word op Kale (en andersom natuurlijk), en daarna beleven ze gekke avonturen.

Dus ja, ik vermaakte me zeker met deze film LeBeouf vond ik leuk acteren maar ook David Morse deed het gaaf. Voor de rest stak de cast er niet echt boven uit, Sarah deed het wel oké maar het was allemaal minder overtuigend. Desondanks een leuke prent.

avatar van princesspeach

princesspeach

Overrated en voorspelbaar

avatar van AniSter

AniSter

Lang geleden al eens gezien en nu nog maar eens gekeken. Onderhoudende film met een goede cast. Morse is echt een creep; dat matje van krullen in z'n nek doet het hem. Er zijn een paar spannende momenten richting het einde maar helaas ook in deze film weer enkele domme keuzes en voorspelbare momenten. Jammer. De sfeer en de omgeving maakt het totaal toch weer de moeite waard.